Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET 2013

Kommentit (301)

Vierailija
101/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys joulukuisista! Mää tulin tänne kurkkimaan jo vähän etukäteen, sillä joulukuisten porukka on hiljentynyt tyystin.. täällä siis menossa kp 32/32 eikä tätiä viel ainakaan näy.. Kipuja kyllä on välillä, mutta ne menevät yhtä nopeasti ohi kuin alkoivatkin.

Marjanalle huikeenpaljon tsemppiä!! :)

Vierailija
102/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinähän et seuraa koska kävin kurkkimassa joulukuisissa ja jokuhan olikin PLUSSANNUT siellä :)) Onnea nyt kovasti! (ehkä se anoppilassa asustaminen ei ollutkaan niin huono homma :) )

omaa hieman: täti ei ole palannut vieläkään, outoja kipuja tunnen silti ympäri vatsanseutua että eiköhän se sieltä kohta ala taas valumaan..

Katsoa nyt tämä kierto tälläsena ja jos seuraavassa on samoja elkeitä niin sitten ottaa yhteys lääkäriin,

tai tietenkin jos sattus tulemaan se lääkäri aika näihin lapsettomuustutkimuksiin liittyen niin sielläkin voisi ottaa esille sitten tämän.

-mupis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnimuuli: Mulla on 3 lasta, enkä kyllä ole tuntenut kiinnittymistä. (En ole osannut kuulostella!?!)

Kaikista paras tietysti olisikin, jos ei joka nipsaisua koko aikaa kuulostelis ja ottais vaan "sivubisneksenä" tän vauvakuumeilun. Mutta tää tuntuu niin helposti siirtyvän päätoimiseks työks. Niin mulla kuin kai muillakin...

Mupis: Oiskohan toi sittenki jotain raskauteen liittyvää? Toivotaan niin:)

Plussaa plussaa kaikille!

töönis

Vierailija
104/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ois mitään raskaus hommia enään.. aattelin soittaa aamulla lääkärille koska nuo pistot mitä tuntuu aina välillä mahassa niin on jo todella kipeitä. Katsoa mitä se lääkäri sitten sanoo ja mennään sen mukaan taas.

ainahan sitä tahtois sitä mitä on odottanut mutta olo ei oo kyllä yhtään sellanen että uskoisin olevani raskaana.. toki en kyllä ees tiiä millanen se olo on :))

105/301 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnimuuli: Minä en ole miehelle tunnustanut miten paljon olen raskaustestejä kuluttanut. =P Ilmoitan vain sitten, kun menkat on alkaneet.

tonnotin ilmeisesti on piipahtanut ihan syyttä suotta kurkkimassa tammikuisissa. Mahtavaa, onnea! :) Ja kiitos tsemppailusta!

mupis: Toivottavasti kiertosi tasaantuu ja nuo epämääräiset vuoto- ja vuodottomuusoireilut jäävät pois.

ON: Tuskaisen hitaasti nämä päivät etenee, vaikka minulla on paljon tekemistä ja muutakin ajateltavaa ollut tällä viikolla. Silti muistin taas äsken, että VASTA DPO 5!!

Marjana

Vierailija
106/301 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

li lääkärioli sitä mieltä että odottaa siihen että milloin kuukautisten olisi oikeasti pitänyt alkaa ja jos ei ennen sitä niin sitten voi tehdä testin jos tuntuu siltä. tälläinen siis tälläkertaa oli puhelinneuvontaa àla terveyskeskus. No odotellaan ja katsellaa.

marjana: aika on kumma kun se menee hitaasti vaikka ei miettiskään sitä kokoaikaa :)

mupis kp3

Vierailija
107/301 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minäkin pitkästä aikaa täällä taas, jotkut saattavat muistaa. Eli olen kuumeillut 2vuotta toista lasta (ensimmäistä yhteistä nykyisen mieheni kanssa. Viime syyskuussa kun olin melkein vuoden yrittänyt tuli vaan olo, että enää en jaksa ja lopetin täällä kirjoittelun ja suhdekkin rupesi kärsimään, nyt olemme saaneet suhteen kuntoon ja yritystä on jatkettu edelleen, mutta ilman poppakonsteja, toistaiseksi. Saan olla tyytyväinen, että minulla on jo yksi ihana tyttö (10/05) mutta vauvakuume on silti mielettömän kova.

Kierrot minulla ovat hyvin epäsäännöllisiä 30-55 ja välillä sekin turhauttaa kun vuodessa ei ehdi yrittämäänkään kuin 9-10kertaa.

Eli olen siis 26vuotias ja mies 32vuotias, miehelläni on 9-vuotias poika edellisestä suhteestaan. Eli kummatkin ollaan kyllä saatu lapsia, vikaa ei pitäisi olla. Syksymmällä ajattelin käydä gynellä jos saisi apua sekaviin ja pitkiin kiertoihin, mutta siihen asti mennään luomusti ja toivotaan plussaa.

Eli nyt on menossa kp 4/30-55 ja yk 11

108/301 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni lähti synnyttämään lastansa, minäkin täällä jännään, vaikka voihan siinä vielä mennä aikaakin..

lisäksi tein tänään raskaustestin. Nega se oli, tietenkin. Oli vaan niin jännää tehdä, että oli pakko. Seuraava sitten viikon päästä, heh.. en kyllä kehtaisi miehellenikään kertoa..

mä ihan oikeasti jännään teidän kaikkien kanssa, sitä plussaa.. pikkunuppu, zofine, marjana, helmi, sakura, lucija.. onko joku jo testannut? ehkä mä oon ainoa pölvästi..

-onnimuuli kp 18/27-28

Vierailija
109/301 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille!

Käväisin pikaisesti joulukuisissa, vaikka oli tarkoitus jättää koko kuu väliin stressaamisessa. Kroppa teki temppujansa ja antoi mun jännittää vähän myöhästyneillä kuukautisilla.

Nyt sitten taas on tämä tylsä alkukierto menoillaan ja sorruin jopa ostamaan heräteostoksena paketin ovistestejä, jos vaikka tsekkais vaan, että ovulaatio ihan oikeasti myös tulee.

Olemme siis uusperhe, jossa miehellä ennestään yksi lapsi, mulla ei lapsia vielä ole. Jos siis lasta ei kuulu, ensisijainen epäiltävä olen minä ;). Miehen lapsi asuu meillä vuoroviikoin ja on ihana lapsi, vaikkakin tällä hetkellä aikamoinen uhmaikä on päällä.

Plussatuulia kaikille ja plussaonnittelut Tonnottimelle, jolla kierto oli aika samoissa nämä pari kiertoa, jotka olen ollut mukana jännittämässä.

Terveisin Tossukumpu 6/24-28 yk3 (useimmiten ollut se 26, mutta pari kertaa on vaihdellut, viimeisin oli tuo "pitkä kierto") (ja siis 6/...koska juuri vaihtui perjantain puolelle vuorokausi:))

Ai niin, olisiko kokeneemmilla vinkkiä, koska mun kannattaisi alkaa noita ovistestejä tekemään?

110/301 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mupis: Mitäs oireita sinä valitit sinne terveyskeskukseen? Eihän ne tietysti kovin helposti yksittäisten vuotohäiriöiden takia sinne ota, mutta jos niitä toistuu, niin kyllähän sinun kannattaa sitten ihan väkisin varata aika sinne. Ikävää, että terveyskeskukseen joutuu aina vähän puskemaan itsensä sisään, mutta toisaalta kyllä siellä sitten voi saada hyvääkin palvelua. Minulla on ollut tuuria, kun on paria poikkeusta lukuunottamassa ollut todella hyviä omalääkäreitä terveyskeskuksessa.

kesäkeiju: Minä ainakin muistan sinut. Tervetuloa takaisin! :) Hyvä päätös on ollut pitää taukoa vauvakuumeilusta, jos parisuhde on alkanut rakoilla sen takia. Nostan hattua sinulle ja toivon pikaista plussaamista. :)

onnimuuli: Ai ihanaa, kerrohan sitten kumman siskosi sai! Heh, et varmasti ole ainoa hätäinen, mutta vissiin tässä pinossa ei ole muut vielä testailleet kovin ahkerasti. Siellä kyllä alkaisi olla kärjesssä sellaista porukkaa, joka oikeasti voisi ihan pian plussatakin.

Minulla vaikuttaa vielä Pregnyl elimistössä, joten on aivan turhaa testailla tässä vaiheessa, kun se testi voi näyttää sen takia plussaa.

Tossukumpu: Tervetuloa mukaan! Minulle on lapsettomuuspolilta suositeltu aloittamaan ovistestit kp 10-11, kun kierto on ollut 28-30. Eli sinun varmaan kannattaa aloittaa pari päivää aiemminkin jo.

ON: Yritän olla seuraamatta kropan oireita, koska osa voi aivan hyvin aiheutua tuosta Pregnyl-piikistä, joka käsittääkseni vaikuttaa elimistössä melko pitkään. Mutta eihän sitä voi olla kuulostelematta! Rinnat on hieman arat ja valkovuotoa tulee jonkin verran. Tässä vaiheessa kiertoa minulla on aina melko positiivinen olo ja haluaisi jo tietää kierron tuloksen, mutta vielä viikon verran pitäisi jaksaa odotella... Tuon Pregnylin takia ei tosiaan viitsisi ainakaan väärää plussaa testata liian aikaiseen. En uskoisi sitä kuitenkaan ennen kuin menkat olisi oikeasti myöhässä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussapuhureita!! :)

Marjana kp 23/30-31 Dpo 7 yk 25

Vierailija
111/301 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika menee "äkkiä". Miksi tuntuu että päivät menee nopeempaa kun mun kp:t? :)

marjana: valittelin aikajoin ilmitulevia erittäin kivuliaita pistoja ympärivatsan seutua.

Mutta katsellaan nyt. vieläkin välillä tunnen sellaisia pistoja mutta eivät ne enään niin kipeitä ole kuin aikaisemmin.

odotellaan nyt v.lopun yli ja katsotaan sitten mitä tehdään.

Kokoajan mietiskellyt että uskaltaiskos sitä hakea nautiskelupullon itselle la-illaksi, :)

ja marjanalle ihan hirmusti nyt pidän peukkuja!! :)

Vierailija
112/301 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnimuuli: Ihanaa, pääset nuuhkimaan vauvan tuoksua. Ystäväni sai pojan kuukausi sitten ja mä ramppaan ahkerasti tyttöni kanssa siellä nuuhkimassa vauvaa. Mä käytän joka kierrossa varmaan sellaiset 5testia kun testaan ja testaan. Toivottavasti sinulla seuraava testi näyttää plussaa.

Marjana: Kiva, että muistat. Meidän oli tosiaan pakko pitää taukoa, tai ehkäisyä ei otettu, mutta mahdollisuudet oli aika nollassa, nyt taas hyvillä mielin yrittämässä (mutta tulee jos on tullakseen menetelmällä) Oikein harmitti nähdä sinut vielä täällä, erityisen paljon sinulle plussatuulia, oot jaksanut olla todella kärsivällinen ja positiivinen, ihailtavaa, toivon todella, että tästä kierrosta sinulla tärppäisi ja siittiöt olisivat olleet kestäviä.

On: Odotellaan taas, edellinen kierto oli huimat 60päivää, nyt todellakin toivon lyhempää, ovistestejäkin ajattelin ostaa (mieheltä salaa) ihan siis sen takia, että nään ovuloinko ollenkaan. Jos ovuloin, jätän ovulaatiotestit ja yritän luomuna tosiaan syksyyn asti. Yritän kanssa ajatella kaikkea muuta kuin vauvahaaveita, esikoiseni menee syksyllä kouluun ja uusi työpaikka pitävät varmasti mielen osoittain poissa vauvahaaveesta. Mutta vauva on tervetullut heti kun hän haluaa.

Plussatuulia kaikille.

kesäkeiju86 kp5/30-55 yk11

113/301 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeiju:onpa sulla ollu pitkä edellinen kierto, siinä ajassa ehtii tehdä testin jos toisenkin :) toivotaan et ovis löytyy!

Marjana: toivotaan et tässä kierrossa teille pieni nyytti suotaisiin!

ON: Oon alkanu vitamiineja nauttimaan ja alkanu vähän tarkemmin kattoon mitä suuhuni laitan, josko sillä sais tuloksia aikaiseks(muutakin kuin kiloja pois) :) täti tuli, täti meni ja hyvä niin ja toivottavasti palaa seuraavan kerran ens vuonna :) nyt vaan taas ovulaation odottelua.

Plussia puhaltelee

hilma 7/25-32

Vierailija
114/301 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon onnea tonnottimelle! Ja onnimuulille myös, kun susta tulee täti :)

ON: Olen aivan ymmälläni ovulaationi kanssa. Mielestäni on neljä vaihtoehtoa: 1) sitä ei ole ollut ollenkaan; 2) se oli kp 12; 3) se oli kp 16 tai 4); se oli kp 19. Kaikkien noiden päivien jälkeen mun aamulämpö on noussut aika selvästi, ja nyt aamulämmöt ovat olleet muutamana päivänä reilun 36,8:n luokkaa. En usko, että korkeahko aamulämpö kuitenkaan liittyisi raskauteen, sillä lämmöt olivat yhtä korkealla, kun aloin mittailla niitä viime kierron loppupuolella.

Tein muuten eilen heräteostoksen Amazon.co.uk:sta: tilasin Clearblue Fertility Monitorin ja testitikkuja siihen :P Sen pitäisi olla tehokas tunnistamaan hedelmällisimmät päivät, ja kovasti sitä on kehuttu netissä.

Ehkä mun ei pitäisi vielä tässä vaiheessa panostaa raskaaksi tulemiseen näin vakavasti, mutta haluan oikeasti tietää, milloin mun ovulaatio oikein tapahtuu vai tapahtuuko sitä ollenkaan. (Tietysti kaikkein kivointa olisi, jos olisinkin nyt raskaana ja tuo monitori jäisi käyttämättömäksi, mutta en pidä tuota vaihtoehtoa kovin todennäköisenä :)

Oikein kivaa viikonloppua kaikille!

Sakura kp 22/23-? yk 2

Vierailija
115/301 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille uusille ja vanhoille, täällä ollaan taas linjoilla!

Eli meillä jäi tuo edellinen kierto kokonaan väliin miehen työreissun vuoksi, mutta nyt kp 1 ja uutta yritystä aloittamaan. Alkuvuoden vauva olisi kyllä kiva, lapsi saisi olla vähän pidempään lapsi, kun menisi vasta 7,5-vuotiaana kouluun :).

En vielä ehtinyt katsoa tarkemmin missä vaiheessa te muut menette, mutta tsemppiä yritykseen kaikille ja plussatuulia!

Liisuli kp1/22-27 yk4

116/301 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai ja mieli korkealla, vihdoinkin ovis alkaa lähestyä ja pääsee tositoimiin ja odottelupuuhiin.

Harmittavaa, että tänne tammikuisiin on pudonnut lisää porukkaa, onneksi kaikilla tuntuu olevan fiilis kuitenkin kohdillaan!

Olen "nappaillut" jo alkukierrosta vitamiineja joissa foolihappoa mukana, siis tällaisia poretabletteja ovat. Olen yrittänyt katsoa mitä syön ja alkoholia vain muutaman viinilasin verran. Greippimehu on kyllä jäänyt juomatta, kun ei se oikeen mene alas.

Onko kukaan katsonuut telkkarista ohjelmaa "pieniä ihmeitä"? Kertoo brittiläisestä synnytyssairaalasta (tosi tv), oon kattonut nyt muutaman kerran ja se on niin liikuttava ohjelma!Kova on vauvakuume, eikä tällaiset ohjelmat yhtään auta asiaa :)

Mukavaa lauantaita kaikille!

alicia kp 14/28-35 yk 4

Vierailija
117/301 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suuri pettymys taas, täti tuli visiitille..

Joten mulle voi päivittää kp1/23-24 yk7

pikkunuppu

Vierailija
118/301 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat,

pienen tauon jälkeen taas löytyy energiaa, ja positiivista asennetta uuteen kiertoon. Menkat oli ja meni, ja ensi viikolla pääsen siis munatorvien aukiolotutkimuksiin.

Joku ihmetteli nopeaa toimintaa mun hoito hommien suhteen, kyllä menin yksityiselle, ja siellä on nopeaa toimintaa. Tyytyväinen olen saamaani palveluun ja hoitoon, mielelläni siitä maksan vähän enemmän, kuin muusta.

Marjana kyseli jotain Clomeista ja kokeista , eli nämä tulevat verikokeet yms. hormoni tsekkaukset on mun ekat. Mulla kun taisi olla joku sekunda gyne, niin aika lonkalta määräsi clomit, ilman kokeita. Mutta onneksi niitä nyt en ehtinyt kuin sen yhden kierron syödä. Nyt kun menin klinikalle, niin siellä nyt tehdään kokeet vasta ensi kierrossa, juuri tuon takia kun Clomit söin viime kierrossa. Ja clomi kerrossa ultrattiin ovis, jota siis ei ollut, ja silloin gyne totesi ,että ehkä parempi mennä klinikalle hoitoihin, kun tuo pco päässyt puskemaan aikamoiseksi.

Todella omituista tosin, että aiemmin on sanottu, että on lievää pco:ta ,mutta nyt olikin jo sitten ihan ei niin lievää. No, toivon, että klinikalta löytyy mulle ratkaisu.

Miehen simpat on kunnossa, mulla se aukiolo tutkimus ensi viikolla(joka kaiketi on turha, koska olen raskautunut kerran, mutta lääkäri sanoi, että hyvä pois sulkea se varmasti), ja sit tsekataan hormonit, ja katotaan mikä on mulle oikea hoito :)

Mutta, nyt nokka kohti uusia tuulia, ja toivon, että mulle löytyy oikea hoito tähän päänvaivaan. Olen ehkä vähän jo osannut himmata tätä kuumeilua, mutta kyllä se kuume silti aika kova on :)

Olin niin kauan poissa, että tekstiä oli tullut paljon. Lueskelen ne tuossa ajan kanssa, ja palailen taas piakkoin, niin tiedän mitä teille kuuluu :)

Aurinkoista viikonloppua kaikille, ja nauttikaa, kesä on pian täällä :)

-Claudia kp6/24-30

Vierailija
119/301 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Ei täältä meinaa malttaa pysyä poissa kun on niin kivaa ootella vauvauutisia. Toivottavasti niitä tulee pian ja paljon!

Alicia: En oo huomannut tuollaista ohjelmaa kuin "Pieniä ihmeitä" tai en oo otsikon perusteella siis hoksannut että mikä on kyseessä. Täytyypä ruveta katsomaan. Kiitos siis vinkistä! Meinasin seurata jotain muuta nyt tulevaa "Vauva tulossa" tai jokin vastaava sarjaa, mutta nehän onkin uusintoja ja olin ne joskus aikasemmin jo katsonut.

Tänne ei mitään uutta. Rauhallisesti oottelen ja ihmettelen. Jos kuukautusia ei kuulu, niin varmaan ennen vappua varuiksi testailen, niin tietää vähän, että kuinka paljon uskaltaa halutessaan juhlajuomia maistella.

82

120/301 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

claudia ja pikkunuppu: harmi ettei tärpännyt tässä kierrossa.

siskoni sai pojan ja oih, miten ihanaa oli pidellä pientä vastasyntynyttä sylissä.. Sanoinkin, että vien sen mukanani kotiin :D

Ajattelin sinnitellä vähintään torstaihin asti (torstai toivoa täynnä) ennen kuin teen seuraavan raskaustestin, vaikka onhan sekin vähän aikaista..

Toisaalta ei kyllä tunnu mitenkään siltä että voisin olla raskaana, mutta voihan sitä silti toivoa..

Voi kun joku jo pian plussaisi! saataisiin tähänkin ryhmään ilouutisia.

-onnimuuli kp 20/27-28