Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIKUISET 2013

Kommentit (301)

Vierailija
121/301 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä yksi tammikuulle tähtäävä kuumeilija. Nyt menossa kp 14/28, ovista odottelen ja mikäli kropan signaaleja oikein tulkitsen niin huomenna tai ylihuomenna olis sen aika.

Ikää mulla on 29 vuotta ja yk2 menossa. Ekan kerran tuloksena kemiallinen, josko tällä kerralla kävis parempi tuuri...

122/301 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkeiju: Voi että, kyllä sinä noilla kierron pituuksilla saat uhrata ovistestin jos toisenkin! =/ Toivottavasti saat sen oviksen bongattua kuitenkin.

hilma: Terveelliset elämäntavat kannattaa aina! Ainakaan mitään haittaa niistä ei ole.

Sakura: Nuo lämmöt tahtoo olla hieman vaikea tapa tulkita ovulaation ajankohtaa. Oliko sinulla alavatsakipuja jossain vaiheessa, että se kertoisi ovulaatiosta? Ovulaatiotestit on varmasti hyvä tapa tarkistaa tapahtuuko se ovulaatio.

Liisuli ja Regalo, tervetuloa!

Pikkunupulle pahoittelut! :/

Claudia, hienoa että teillä tutkimukset etenee! Pco:n vaikeusastehan käsittääkseni voi vaihdella jana myötä. Esimerkiksi jos nainen lihoo, pco usein pahenee. Painonpudotuksella voidaan saada koko vaiva helposti aisoihin ilman mitään kummempia hoitoja. Tämä siis silloin, jos naisella on ylipainoa. Varmaan tuohon on sitten muitakin vaikuttavia tekijöitä.

82: Olet niin kärsivällisen kuuloinen, että ihan kateeksi käy. :) Toivottavasti vappua ennen meillä on täällä suorastaan plussaruuhka!

ON: Nyt alkaa olla hieman kärsimätön olo tämän kierron suhteen. Menossa siis vasta dpo 9, joten testailla ei vielä kannattaisi, mutta kun ne testitikut kuumottaa kaapissa! :D Yritän ainakin pari päivää malttaa vielä eteenpäin, etten oikeasti testaa ainakaan väärää positiivista sen Pregnylin takia.

Valkovuotoa on ollut viimeiset pari päivää reilusti! En oikein hahmota onko sitä aiemmin ollut noin paljon, mutta ainahan sitä voi joka tapauksessa kuvitella hyväksi oireeksi. Rinnoissa myös arkuutta, mutta sitä on kyllä aina loppukierrosta.

Marjana kp 25/30-31 Dpo 9 yk 25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/301 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Täällä mun illat nykyään kuluu. Kuulin kanssa tuttavapiiristä vauvauutisia nyt viikonloppuna ja kyllä se omaa kuumetta vaan kasvattaa.

Marjana: Kärsivällisyys on vahvimpia luonteenpiirteitäni ja näköjään toimii tässä kuumeillessakin.

Regalo: Tervetuloa! Toivottavasti nyt onnistaa oikein!

Ensi viikkoon!

Vierailija
124/301 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt nopsaa vaan omaa:

elikkäs tänään olisi se päivä kun menskujen ois oikeasti kuulunut alkaa eikä silloin 6pvä sitten 1,5 päivän vuodolla..

No tänään on rinnat aristuneet hieman eli veikkaan että kuiteskin menen edelleen sitä "joulukuun" kiertoa, sillä koskaan ei ole muuten ollut rinnat kipeet kun vaan menkkojen alkamisen aikaan.

eli nyt odottelen muutaman päivän että joko ne alkaa uudelleen vai mitä ne meinaa.

ja aika ensi kosketuksiin lapsettomuushoitojen kanssakin tuli eli 11.5 mennään käymään vähän juttelemassa ja katsotaan kuinkas siitä sitten edetään taas..

Tuntuu että tää on taas yhtä katsomista ja katsomista vaan että mihin mennään, millon ja mitenkä päin... No elämä on..

mupis kp joko 6 tai 28.. ottaa nyt sitten selvää..

(selvästikkään ei kovin hilpeellä tuulella..)

Vierailija
125/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut voi poistaa listoilta mies muutti mielensä,elämä murtui täysin :( ei enää lapsia.

Vierailija
126/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilma3: Muistan joskus nuorena, että oli hienoa kun kierto oli pitkä, mutta näin kun haluaa vauvaa, se on huono juttu. Ja kiitos toivotaan, että löytyy. Mun tarvisi kans hieman katsoa, tota syömispuolta syksystä tullut 10kiloo lisää. Mutta toivottavasti sinulla näkyy tulokset pian ja täti tosiaan vierailee vasta ensi vuonna.

Sakura: Mä niin inhoon tuota ovulaation etsimistä, välillä tuntuu, että ovulaatio olisi useastikkin kuussa ja välillä en huomaa oireen oiretta. Toivottavasti ovulaatio on kuitenkin ollut.

Liisuli: Onnea yritykseen.

pikkunuppu: Pahoittelut, toivottavasti täti ymmärtää pysyä pois ainakin seuraavat 9kuukautta.

Claudia: Ihanaa, että asiat etenee ja positiivinen mieli on kerrassaan mahtavaa. Onnea tutkimuksiin, toivottavasti kaikki kunnossa.

82: Toivottavasti vappuna tulee plussa. Itse kanssa mietin, että joisinko vappuna vai en, vaikka mitään mahdollisuutta minulla ei vielä silloin ole olla raskaana.

onnimuuli: Paljon onnea tädille, ihanaa vauva.

Marjana: Kiitos, toivottavasti tosiaan löytyy. Valkovuoto kuulostaa hyvältä oireelta, pidän peukut pystyssä, että nyt vihdoin olisi sinulla tärpännyt.

mupis: 6 päivän vuotohan on hyvin voinut olla kiinnittymisvuotoa ja jos nyt ei täti tulisikaan. Ja on se katsominenkin ihan hyvä, vaikka turhauttavalta tuntuukin. Tsemppiä.

ON: Mull aon nyt kp8 menossa ja edelleen täti kylässä jos oli pitkä kierto niin kyllä tätikin viihtyy ja kauan. Mutta odotellaan että täti lähtee ja sitten kp 12 ajattelin ruveta tikuttamaan ja tikutan siitä sitten ihan siihen asti kun menkat taas alkaa, haluan olla varma, että ovuloin ja varma myöäs siitä että en ovuloi kahta kertaa kierrossa.

Vierailija
127/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimat loppu, joten en jaksa kommentoida viesteihinne :/

Minulla nyt kp 1/23 ja yk 6.. Tammikuisiin jään vielä kuitenkin. Voi tätä pettymyksen määrää taas. No, sain sentään soitettua lääkäriin ja ens viikolla menenkin juttelemaan tilanteesta ja toivottavasti saan myös lähetteen lapsettomuuspolille kuten oli jo aiemmin suunniteltu.

Jään taustailemaan alkukierron ajaksi ja tulen ensi viikolla päivittämään kuulumisia lääkärireissun jälkeen. Jännittää jo nyt niin et miten kestän sen lääkärikäynnin itkemättä..

Onnea kaikille tähän kiertoon! Plussauutisia kaipailen!

Vierailija
128/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun aikaa ketjua seuranneena päätin itsekin kirjoitella tänne... Ensikertalainen kun on niin ei tiedä tarkalleen miten täällä toimitaan, mutta tässähän sitä opitaan! :)

Sen verran taustoista että ensimmäistä yritämme, yritys aloitettu 11/11. Toisesta yk:sta tärppäsi mutta se päätyi keskenmenoon viikolla 8... :(

(todettiin vasta ultrassa 12+1, tehtiin lääkkeellinen tyhjennys) Ensimmäiset menkat on nyt jo tulleet km jälkeen, tällä hetkellä menossa kp 13/26-?

Elikkkä jos lisäisi listaan mun kohdalle yk2 + km + yk1

Vierailija
129/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sassuliina: voimia kovasti nyt sinulle sinne! eihän sitä tiedä vaikka muuttaisi vielä mielensä ja koittakaa keskustella rauhassa asiasta vielä.

kesäkeiju: toivotaan että täti pian poistuu niin pääsette uuteen koitokseen. onhan se 8päivää jo aivan tarpeeksi, sillä sitten odottaa toivottavasti seuraavaa tädin vierailua vasta ensi vuonna :)

Lucija: Harmi kun ei vieläkään tärpännyt. Uuteen kiertoon sitten uudella iloisella mielellä!

coconut: tervetuloa sekalaiseen remmiimme :) Toivotan että nytkin tärpää sitten pian ja että pieni pysyy mukana loppuun saakka!

On: aamulla alkoi tuntumaan alavatsassa tädin aiheuttamaa hentoa jomotusta.. arvatenkin valahtaa vielä tänään huudeille sekin..

eilinen ilta oli itselle taas jotenkin hirvittävän tunteikas. Itku tuli illalla kun juteltiin niitä näitä ja huomasin tunnustavani että minua oikeasti pelottaa jo nyt se lääkärille meno, vaikka sehän on vain yksi portti meille jossa voidaan auttaa jos jotain autettavaa on.

Puhuimme myös tulevaisuudesta jos emme omia lapsia saakkaan. Ihaninta on tietenkin se että tiedän miehen olevan tukena ja turvana kaikesta mahdollisesta huolimatta, mutta välillä tuntuu myös että muistankohan itse olla samaanaikaan tukena hänelle.

No uusi päivä ja toistona.. katsellaan miten käy.

mupis kp 7 tai 29.

Vierailija
130/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Regalo ja coconut!

Liisuli: Toivottavasti pääsette miehen kanssa kunnolla hommiin tässä kierrossa :) Olen itsekin miettinyt tuota samaa, että lapsen itsensä kannalta olisi varmasti helpointa olla syntynyt alkuvuodesta.

pikkunuppu: Pahoittelut tädistä :(

Claudia: Toivottavasti sulle löytyy oikea hoito pian!

Marjana: Jännittäviä oireita sulla :) Toivon kovasti, että ne olisivat hyvä merkki. Kysyit, onko mulla alavatsakipuja, joista voisi tietää ovulaation ajankohdan. Lieviä kipuja on ollut, mutta niin monena päivänä, että niistä on hankala päätellä mitään. Laitan nyt uskoni siihen monitoriin; kunpa se tulisi pian postissa!

mupis: Et ole vissiin vielä tehnyt raskaustestiä? Kannattaisikohan sun tehdä se varmuuden vuoksi, ellei menkat ala ihan tänään?

sassuliina: En osaa muuta sanoa, kuin että tosi ikävää ja yritä jaksaa :(

kesäkeiju86: Onko mahdollista ovuloida kaksi kertaa samassa kierrossa (siis muuten, kuin että kummastakin munasarjasta irtoasi munasolu lähes yhtä aikaa)? Kysyn tätä siis ihan vilpittömästi, kun en ole tuollaisesta aiemmin kuullut. Parantaako tuollainen tuplaovis sitten raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia? :)

Lucija: Harmi :( Paljon tsemppiä kuitenkin sinne lääkäriin!

ON: Joo, mullakin alkoi tänään menkat. Mua ei kyllä harmita juuri yhtään, sillä olin jotenkin henkisesti varautunut siihen, etten ole raskaana. (Tuohon kuumeilulistaan on muuten päässyt putkahtamaan painovirhepaholainen: jos menkat eivät olisi alkaneet tänään, niin mulla olisi nyt meneillään kp 25, ei kp 26. Tällä kertaa kierto siis kesti 24 päivää, eli yhden päivän kauemmin kuin viimeksi.)

Sakura kp 1/23-24 yk 3

Vierailija
131/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs niinkuin vähän odotinkin niin sieltähän se täti tulla tupshti ja ihan kunnolla. eli kp1 tänne..

mupis kp1

132/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeiju: kyllähän se tällein "vanhemmalla iällä" on mukavaa tuo säännöllisyys ja todellakin sillon kun toivoo sitä vauvaa :) itellä ois tavoitteena ainakin säilyttää tämä paino mihin viime vuonna sain pudotettua. Mielenkiinnolla odotan et kuinka paljon tulee r-kiloja jos uusi tulokas meille suodaan.

82: toivottavasti plussa sieltä testiin ilmestyy!

ON: tikuttelin tuossa huvin vuoks äsken ovista ja melkein kaks yhtä vahvaa viivaa siihen tuli. Ihmetyttää vaan kun normaalisti ovis ollu kp 16-18. Toinen ihmetyksen aihe on nämä miun rusinat tuossa rintakehässä: ovat hieman kipeä, kihelmöivät ja koko kasvanut..mietin vaan et pitäiskö kuitenkin tehdä vielä r-testi vaikka se tätikin oli kylässä?! Tunnen kehoni(luulisin) aika hyvin ja tuo rintojen oireilu ei oo mulla normaalia. Kertokaa te viisaammat mikä ois järkevintä :)

hilma kp 10/ 25-32

133/301 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sassuliina: Eikä! Olen niin pahoillani puolestasi ja toivon, että saatte keskusteltua asiasta miehesi kanssa.

mupis: Uskon, että osaat olla tukena miehellesi, jos kerran edes ajattelet asiaa. Näinhän se on, että yhdessä tätä taivalta kuljetaan, eikä kummankaan osapuolen tunteita pidä unohtaa. Toisaalta hyvä, että tuo kierto-ongelmasi ratkesi ja pääset elämään reilusti tätä uutta kiertoa ilman turhia arvailuja ja ihmetyksiä.

hilma: Ainahan raskaustestillä kannattaa varmistaa, jos yhtään epäilee raskauden mahdollisuutta. Toki voihan se ovis ollakin jo nyt, jos kierto on välillä noinkin lyhyt kuin 25 päivää. Varmuuden vuoksi siis peitot heilumaan! :)

ON: Testailinpa minäkin tänään illalla ja puhdasta negaa näytti. Testi oli herkkä (10 IU), jonka olisi luullut jo jotain näyttävän, jos tässä raskaana oltaisiin. Turhauttavaa. Kerrassaan turhauttavaa.

Yksi hieman hassu oirekin minulla on... Virtsa on nyt muutaman päivän ajan haissut normaalia voimakkaammalle. Juon riittävästi vettä joka päivä, joten ei oikein kuivuminen selitä tätä oiretta. Eikä minulla ole mitään virtsatietulehduksen oireitakaan. Elättelin jo toiveita, että tuo oire olisi raskausoire, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan...

Marjana kp 26/30-31 Dpo 10 yk 25

Vierailija
134/301 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hilma: tee ihmeessä r-testi jos pitää edes arvailla :) sieltähän voi tulla iloinen yllätys :)

marjana: äläs vielä heitä kirvestä kaivoon. Vielä on mahdollisuus kuitenkin.

on.. yksinkertaisia kierron eka päiviä joissa ei oo mitään hauskaa :)

,mupis kp2

Vierailija
135/301 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa kuulumisianne, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoittaa.. anteeksi vaan. Elämäni on yhtä hullunmyllyä nyt.. Parisuhteemme on kriisissä, itselläkin ehkä joku kriisi, ja miehellä varmasti.. Tässä vaiheessa kukaan ei tiedä minne tää hyrrä tästä sinkoaa tai pysähtyy..

Vauvakuumeelle kuuluu silti (???) hyvää ja lupaavia oireita on, joten toiveet on taas kerran korkealla. Olen vuosia ennen tämän miehen tapaamistani ajatellut, että musta saattaa tulla yh-äiti alusta alkaen, joten ajatus ei pelota.

On kyllä tosi sitkeä sintti jos tässä tunteiden vuoristoradassa on mukana pysynyt.. Mutta niitä oireita: nännit kipeyty HETI, nöpöttävät yötä päivää ja ovat erittäin kipeät. Aiemmin olen joskus tuntenut sen raudan maun suussa. Nyt en, mutta useana päivänä on ollut tarve pestä hampaat 4-5:kin kertaa päivässä?? Hajuaisti voimistunut, kissojen vessan haju tuntuu nenään vaikka olen ne juuri siivonnut. Paksua valkkaria. Yöllä kp18-19 heräsin siihen, että joku tökki sukkapuikolla vasemmalle alavatsaan!! En tosin tiedä mitä se vois olla, koska kiinnittymiselle liian aikaista ja hedelmöittymiselle liian myöhäistä.. Mutta jospa se alkio siellä jakautui? Eilen kp23 ja tänään todella kivuliasta vasemmalla puolella, melkein kuin olis menkat päällä?? Miehenhimo oli todella voimakkaana kp11-23?! Lämpö on kyllä alilämmön puolella 35,7C, mutta ehkä mittarissa on patterit huonona.. Mulla ei yleensä koskaan nouse lämpö yli 37.. Normaalilämpöni lie jotain 36 tai 36,2C.

Tiedän toki, että jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin ei tässä mitään raskaana olla, vaikka edelleen haluaisinkin. Haluan kuitenkin uskoa, että NYT se vihdoin tapahtui.. Ja pidän nyt toivoa yllä taas, sillä se jolta toivo viedään, sillä ei ole mitään..

Marjana-kulta, vielä on ihan mahdollista sulla plussata!! Muistaakseni vasta 55% naisista, eli vain hitusen yli puolet plussaa jo noin aikaisin herkälläkään. Tsemppiä ja uskoa ja toivoa!!

Ja kaikille teille muille myös! Kesää kohti mennään (vaikkei siltä aina tunnukaan)!

t. Gabriela kp24/27-31 dpo8

Vierailija
136/301 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä parin päivän aikana jonkun verran selaillut keskusteluja tässä forumissa ja on mielettömän hienoa huomata, kuinka naiset kannustavat toisiaan, kuinka toivo elää vaikeuksienkin keskellä. Ihailen täällä kirjoittelevien naisten myötäelämisen taitoa, se antaa uskoa siihen, että sisarrakkautta on olemassa tässä kylmässä maailmassa, meidän "jäykkien" suomalaistenkin keskellä.

Hyviä plussatuulia kaikille minunkin puolestani!

Vierailija
137/301 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lucija: Jaksasimia, tiedän tuon tunteen, itse syksyllä olin ihan loppu yrittämiseen ja kun vauvaa ei kuulu.

coconut: Tervetuloa ja tsemppiä tähän kiertoon.

mupis: Kiitos juu jos täti nyt vierailisi kerralla niin kauan, että loppuvuotena ei tarvitsisi enää katsella tätiäkään. Ihana mies sinulla, ihanaa, että pystyy tukemaan toisiaan ja varmasti kuten marjana sanoi osaat tukea kun mietit tukemista. Tsemppiä ja jaksamista.

Sakura: On se mahdollista ilmeisesti, gynekologi ehdotti minulle sitä vaihtoehtoa kun syksyllä siellä ramppasin. Tikutin ovulaation usein kp16 ja menkat alkoi sitten vasta useimmiten kp44. Hän oli sitä mieltä, että voisin ovuloida sekä kp16 ja sitten kp30. Mutta varma siitä en voi olla ja netissä on todella vähän tietoa aiheesta. Mutta nyt päätin testata tässä kierrossa menee tikkuja.

hilma3: Juu, toivottavasti tästä taas säännöllistyisi. No raskauskilot ovat tavallaan ihana asia, mutta hienoa, että aiot pysyä painossasi, minun pitäisi kanssa pudottaa edes vähän, mutta se on vaikeaa. Kannattaa olla ylpeä kun olet saanut pudotettua. Ja sinuna tekisin testin ihan varmuudeksi, minulla tuli vielä yhdet menkat vaikka olin raskaana kun ensimmäistä odotin.

marjana: oireesi kuulostaa hyvältä, toivottavasti testi ei ollut tarpeeksi herkkä.

Gabriela: Itse olen aina ollut sellainen, että olisin voinut tehdä lapsen yksin, koska vauvakuumetta on ollut aina ja esikoisen olen lähes yksin ainakin ensimmäiset vuodet hoitanut (nyt isä-viikonloppuilee säännöllisesti) Ja oikeastaan ei se ollut raskasta, mutta nyt on ihanaa kun on mies, joka oikeasti haluaa vauvaa ja hoitaa sitä (meille voi jopa tulla riitaa, kumpi saa hoitaa.) Oireesi kuulostaa lupaavilta, toivottavasti se plussa pärähtäisi ja saisitte kriisit sovittua.

Lisabella: Aivan ihanasti sanottu olet oikeassa, täällä iloitaan toisten plussista ja toivotaan kaikille parasta.

ON: Edelleen odotellaan, että täti lähtisi ja pääsisi tikuttamaan. Kyllä se nyt jaksaa sitte kyläilläkkin, voiko tämmöstä edes olla 9päivä jo :(

Mahdottomasti plussatuulia!

kesäkeiju kp9/30-55 Yk11

Vierailija
138/301 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkeiju: onpa kyllä aika pitkäkestoiset menkat, poikkeaako paljonkin sun normaaleista? tuli vaan tässä mieleen, että voisko olla mahdollisesti varhainen km, että sen takia on niin erikoinen tuo vuoto...

Oletteko muuten kuinka paljon käyttäneet noita ovistikkuja apuna oviksen löytämisessä? Vai tunnistatteko ihan ilmankin? Itse kokeilin nyt ensimmäistä kertaa tässä kierrossa kun ei ole koskaan ollut sen kummempaa varmuutta tuosta oviksen ajankohdasta. Minulla testiin jäi kp10 lähtien aina haalea viiva, kp14 aamulla jo vähän vahvempi, illalla vielä aamuistakin vahvempi viiva, ja tänään kp15 aamulla selkeä plussa, testiviiva oli vahvempi kuin kontrolliviiva. Olin kyllä aika iloisesti yllättynyt että ne todella näyttäis toimivan! Tai ehkä vielä iloisempi siitä että mun kroppa näyttää onneksi toimivan ihan normaalisti ton km jälkeen!:)

Tässähän voi pikkuhiljaa alkaa jo jännittämään listan alkupään ihmisten puolesta..! :) Toivotaan että tulee iloisia uutisia paljon seuraavien viikkojen aikana!

coconut kp15/26-?

Vierailija
139/301 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Edelleen puuttuu ne plussat! Ja tätejä vaan ilmestynyt :(

Sassuliina: :( Tosi tylsä juttu! Tuntuu varmasti tosi epäreilulta. Toivottavasti saatte asit sovittua ja miehen pään kääntymään.

Kesäkeiju: Onpas sulla paljon tikuttamista. Kiva, että saat jonkin selvyyden sitten ovikseen.

Lucija: Jaksamista sulle! Ja saahan siellä lääkärissä itkeä eli ei kannata sitä jännittää/stressata ollenkaan.

Coconut: Tervetuloa! Harmillinen keskenmeno sinulla takana. Kiva sen sijaan, että tikut kertovat kaiken pelittävän oviksen puolesta kunnolla.

ON: Laskeskelin tuossa huvikseni, että mikä kierron pituuteni on ollut pillereiden lopettamisen jälkeen, jotta saadaan sekin listaan merkattua. Tulos oli 49-78. Eli sen vois sinne merkata. Jos ne ei tässä säännöllisty eli toisin sanoen seuraavat ala pian, niin toukokuun loppupuolella ajattelin mennä lääkäriin. Eihän sitä vauvaa muuten helposti kuulu, vaikka yksi lääkäri muiden asioiden yhteydessä iloisesti totesikin, että sittenhän se raskaus voi tapahtua milloin vain. TÄH? Onpas tosi lohduttavaa, että kuukautiset tulee harvoin, niin voi iloisesti yllättyä jos sattuukin tulee raskaaksi. Todennäköisyyshän on tälleen tosi pieni, joten en nyt halua jäädä yllätyksiä odottelemaan. Onhan se nyt eri asia jos ovuloi 6 tai 12 kertaa vuodessa... Tai 24 niinkuin tämän keskustelun perusteella jotkut :) (Pitipähän purkautua)

82

140/301 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabriela: Toivottavasti saatte miehesi kanssa tilanteenne selväksi. Suorastaan ihmettelen, miten pystyt kirjoittamaan asiasta noin tasapainoisen kuuloisesti. Minä olisin aivan hysteerinen. Uskon kyllä, että tuo rauhallisuus helpottaa kaikissa tilanteissa ongelmien ratkaisua. Tsemppiä teille! Ja toivottavasti tuo oirekirjo tietää plussaa. :)

Lisabella: Olet niin oikeassa! Täällä on huipputyyppejä kirjoittelemassa. :)

kesäkeiju: Täti on kelju vierailija, kun tulee kutsumatta, eikä tajua edes häipyä. Hmph!

coconut: Hienoa, että olet oviksen saanut tikutettua. Minä tunnen kyllä ovulaation selvänä kipuna 2-3 tunnin ajan, mutta noilla testeillä sen voi ennakoida. Ja näissä hoidoissahan niitä testejä on pakkokin tehdä, että osaa varailla inseminaatioon aikaa...

82: Juu ehdottomasti kannattaa käydä lääkärissä, jos kierrot venyy pitkiksi ja heittelee.

ON: Testailin tänäänkin raskaustestillä ja negaa näyttää. Ei minulla ole mitään uskoa raskauden puolesta, mutta varmaan joudun nyt testailemaan päivittäin siihen, että kunnes menkat alkaa. Tuo testailu on vähän semmonen juttu, että kun erehdyn tekemään ensimmäisen testin, joudun testaamaan joka päivä. Todennäköisesti turhaan taas kerran. Ette uskokaan miten paljon tämä voi turhauttaa tällä hetkellä. Yritän ajatella positiivisesti, että jos menkat alkaa, voin juhlia vappua ystävien kanssa ihan juhlajuomien kanssa ja voin jatkaa hevosen kanssa kilpailemista vielä ainakin kuukauden eteenpäin... Ei nämä syyt hirveästi lämmitä, mutta pääasia, että on jotain asioita, joista iloita menkkojen alettuakin.

Mutta alkupään porukan plussailuja minäkin odottelen! Pakkohan tässä jonkun on ruveta veturinkuljettajaksi pian, että saadaan juna liikkeelle. :)

Marjana kp 28/30-31 Dpo 12 yk 25