Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä laululla hyvästelet teiltä lähtevät vieraat?

Vierailija
27.03.2012 |

Kommentit (356)

Vierailija
121/356 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aina tuo "Päivä kaunein sammuva on, kukka kuolee korvaamaton. Kun päättyy tää, muisto vain jää..."

MUTTA pari vuotta sitten pikkujoulujen aikoihin lauloin vahingossa Katy Perryn I kissed a girl! Näin pääsi siis pikkujouluissa työkaverin kanssa ihan oikeasti tapahtumaan, ja vahingossa päästin tämän biisin sitten ilmoille. Oli meillä glögillä ollut naapuripariskunta hieman ihmeissään, samoin mieheni! Asiasta ei puhuttu enää sen jälkeen mieheni kanssa, ja edelleen tämä tuntuu niin nololta. Muilla noloja kokemuksia lähtölauluista?

Ihanaa kuulla, että muutkin on mokailleet lähtölaulujen kanssa. Itselle kävi nolosti viime syksynä kun mies oli pyytänyt työkaverinsa (hyvännäköinen sinkkumies) meille viimeistelemään yhdessä kuukausiraporttia ja illan päätteeksi olin vähän kokkaillut pientä purtavaa. Kun vieraamme oli lähdössä, mies joutui puhelimeen ja jouduin yksiseni lurauttamaan lähtölaulun. Valitettavasti soittimeen oli jäänyt viime viikon lopun ysäri-illan karaokelevy ja sieltä lähtikin Raptorin Oi beibi soimaan. Menin niin puihin, että vain lauloin levyn mukana ja tuijotin samalla miestä jähmettyneenä.

Oi, beibe, mä rakastan sua oikein kovasti,

Miksi ihmeessä isäsi on rovasti

Muuten toisiamme suutelisimme

Auringonlaskuun ajaisimme.

Olet kaunis ja minä voimakas

Ah, sulla on ihana varvas!

Haluaisin kovasti riisua paitasi

Nähdä ihanat rusketusraitasi

Haluaisin suudella sinua kovasti

miksi ihmeessä isäsi on rovasti

On kaunis kesäyö

ei haittaa meitä koulutyö

Tulen aina muistamaan sut,

Toivottavasti säkin myös mut.

Beibi, teen mitä tahansa vuoksesi

pakastan mummoni, lennän luoksesi.

Tahtoisin olla sun kanssasi sillai,

Tiedäthän kyllä, itsekkin millai.

Tahtoisin sua niin koskettaa vaan,

Entä jos faijasi tietää saa?

Kun sut nään housuissa sykkii

Oi, beibe, tsiigaa tätä tykkii.

Ah, nyt erittyy hormoonii

Miksi täytyy faijasi olla mormoni?

Ah, kuinka onkaan ihanat muotosi,

Haluaisin kokonaan omakseni ruotosi.

Huvittaisi kyllä kanssasi yhtyä,

Mutta en viitsisi tappoon ryhtyä.

Tahtoisin olla sun kanssasi sillai....

Tahtoisin sua rakastella,

muuten mua kutsuu kaasuhella,

hirttoköysi tai partaterä,

Tule tänne beibe, otetaan erä.

Ah, kuinka onkaan ihana hajusi,

ihmettelen kuinka faijasi tajusi,

Mitä silloin kylpyhuoneessa teimme,

kun toisiltamme neitsyyden veimme.

Tahtoisin olla sun kanssasi sillai....

Oi, beibe, nyt taisin keksiä,

voisimme kokeilla ryhmäseksiä.

Otetaan faijasi mukaan kimppaan,

olenkin jo kyllästynyt pelkkään pimppaan.

Laulun päättyessä mies katsoi minua hämmentyneenä ja totesi että isänsä ei ole rovasti vaan ihan vaan pappi. Sen jälkeen ovat viimeistelleet kuukausiraportit työpaikalla ja kaupungilla liikkuu nyt huhuja, että olisin lesbo :(

Vierailija
122/356 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös aina tuo "Päivä kaunein sammuva on, kukka kuolee korvaamaton. Kun päättyy tää, muisto vain jää..."

MUTTA pari vuotta sitten pikkujoulujen aikoihin lauloin vahingossa Katy Perryn I kissed a girl! Näin pääsi siis pikkujouluissa työkaverin kanssa ihan oikeasti tapahtumaan, ja vahingossa päästin tämän biisin sitten ilmoille. Oli meillä glögillä ollut naapuripariskunta hieman ihmeissään, samoin mieheni! Asiasta ei puhuttu enää sen jälkeen mieheni kanssa, ja edelleen tämä tuntuu niin nololta. Muilla noloja kokemuksia lähtölauluista?

ettei ollu vielä tää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/356 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut paitsi Saaran, joka oli itse tehnyt biisinsä, olivat lähtölauluja.

Kimin biisi edustaa samaa teemaa kuin Apocalyptican hieno Not Strong Enough, Kimin lauluhan alkaa klassisella "täältä tahdon pois"-linjalla, mutta siirtyy hienosti "saanko luokses tulla huomenna" -teemaan.

Mikon biisi on tätä vähemmän Suomessa kuultua tyyliä: "I'm not done with you yet". Todella hienoa saada tätäkin meille enemmän, kansainvälisesti tätä onkin jo runsaasti tarjolla, mm. Adelen Someone Like You.

Jessen biisi on unohdettua genreä, jossa huomioidaan odottava taksikuski, näitä ei Suomessa olekaan vielä paljon, tosi hienoa! Carsin klassikkobiisi Who's Gonna Drive You Home on tämän genren varhaisimpia edustajia.

Kerrassaan mahtavaa saada uutta tuotantoa piristämään tätä hienoa perinnettä!

Mutta aivan totta, muutenkin olet tosi hienosti analysoinut biisejä! :)

Vierailija
124/356 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheen uusi, ihan lähtölaulu on Jesse Kaikurannan Vie minut kotiin.

Ollaan harjoiteltu koko viikonloppu, nyt alkaa jo menemään mieheltäkin sujuvasti. Hänellä ei vain ole minkäänlaista sävelkorvaa, mutta minulla sitäkin parempi. Kuulostaa tuossa kappaleessa ihan kivalta, kun minä laulan paljon kovempaa ja mies tavallaan hyrisee taustalla.

Vierailija
125/356 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheen uusi, ihan lähtölaulu on Jesse Kaikurannan Vie minut kotiin. Ollaan harjoiteltu koko viikonloppu, nyt alkaa jo menemään mieheltäkin sujuvasti. Hänellä ei vain ole minkäänlaista sävelkorvaa, mutta minulla sitäkin parempi. Kuulostaa tuossa kappaleessa ihan kivalta, kun minä laulan paljon kovempaa ja mies tavallaan hyrisee taustalla.

päätettiin vaihtaa tuohon! Ja koska Jesse siinä kisassa säesti itseään pianolla, mekin päätimme hankkia sellaisen matkaharmoonin, joka on kätevä kuljettaa mukana ja pyöräyttää esiin lähdön hetkellä. Ajattelimme esittää sen mieheni kanssa duettona, tavallaan minä pyytäisin häntä viemään minut kotiin. Näin isäntäväen ei olisi pakko laulaa ollenkaan. Meillä on paljon epämusikaalisia kavereita, joten tuo olisi kiva idea heitä ajatellen. :)

Vierailija
126/356 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vinkeistä!!!! Saadaan vähän vaihtelua noihin iänikuisiin bye bye babyihin!

Vierailija
127/356 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän perheen uusi, ihan lähtölaulu on Jesse Kaikurannan Vie minut kotiin. Ollaan harjoiteltu koko viikonloppu, nyt alkaa jo menemään mieheltäkin sujuvasti. Hänellä ei vain ole minkäänlaista sävelkorvaa, mutta minulla sitäkin parempi. Kuulostaa tuossa kappaleessa ihan kivalta, kun minä laulan paljon kovempaa ja mies tavallaan hyrisee taustalla.

päätettiin vaihtaa tuohon! Ja koska Jesse siinä kisassa säesti itseään pianolla, mekin päätimme hankkia sellaisen matkaharmoonin, joka on kätevä kuljettaa mukana ja pyöräyttää esiin lähdön hetkellä. Ajattelimme esittää sen mieheni kanssa duettona, tavallaan minä pyytäisin häntä viemään minut kotiin. Näin isäntäväen ei olisi pakko laulaa ollenkaan. Meillä on paljon epämusikaalisia kavereita, joten tuo olisi kiva idea heitä ajatellen. :)

Vierailija
128/356 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laulaa popedaa: jos pillua saan niin mä lähden mukaan, jos pillua saa niin ei estä kukaan. Ja minä säestän esitystä marakassilla. Jostain syystä meillä ei käy enää paljon vieraita, ainakaan naispuoleisia...

Vierailija
129/356 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hiljaa kiittää ja kättä puristaa. Nyt meidät yhteen liittää vain muistojemme maa.

Jäi jälki sydämiimme, jälki unelmiin. Teille laulamme nyt näkemiin. Turvallista matkaa me toivotamme näin. On aika purjeet nostaa ylöspäin. Turvallista matkaa aalloilla elämän kanssa hyvän ystävän.

2. Ei huomispäivän teitä voi kukaan aavistaa. On joskus kyyneleitä ja joskus naurattaa. On yksi, joka pysyy, kaiken ymmärtää: Jeesus vierellemme aina jää. Turvallista matkaa me toivotamme näin. On aika purjeet nostaa ylöspäin. Turvallista matkaa aalloilla elämän kanssa hyvän ystävän.

Vierailija
130/356 |
26.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siis Popedan käyttäjä-pariskunnalle.

Vierailija
131/356 |
27.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus itsekkin meinannut alkaa laulamaan tuota Popedan Paten herkkää tulkintaa,mutta vaimoni on nykykäissyt hihasta,mulkaisten:"Olehan nyt siinä!"

Joskus meillä herkistytään Johnny Cash:in lopunaikojen ahdistavaltakin kuulostavaan kappaleeseen, "HURT".."Everyone I Know, Goes away..".Toisinaan saatamme puhjeta vieraiden kanssa iloiseen Turo's HeviGee rallatukseen: "NÄKEMIIN,huusit niin, että kuului naapuriin,Virtanen, kertoi sen".Joskus jos tylsäksi käynyt vieras on kammennut vielä käytävän puolelta takaisin eteiseen "Should I stay or should I go?" tai "Kellon seisahtuvan tahdon, hiljetyvän lyöntien.." Olen ollut pakotettu turvautumaan M.A. Nummisen tuotantoon, jota vaimoni on säestänyt kattilan kansia yhteen hakkaamalla ja jalkoja lattiaan polkemalla.

Vierailija
132/356 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
133/356 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silläkin uhalla, että tästä tulee vieraille vähän hämmentynyt olo, kun sanomme vieraille "you say goodbye but I say hello". He joutuvat siis vähän sekavaan tilanteeseen, kun tuo "hellon" toivotus taas viittaa paikallesaapumiseen ja siten tekee lähtöään vaikeammaksi. Varsinkin tuo taustahoilotus "hello-goodbye-hello-goodbye-hello-goodbye" on joissakin vieraissa aiheuttanut hyvin skitsofreenisen fiiliksen ja eräs vieras päätyikin tämän perusteena kerran psykiatriseen hoitoon.

Emme ole kuitenkaan vielä kyenneet luopumaan tästä kauniin melodisesta lähtölaulusta:

Vierailija
134/356 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme joskus myös pohtineet vaihtamista tähän Kirkan biisin, joka olisi tunnemaailmaltaan vähän selkeämpi kuvaamaan hyvästelyn tunteita:

Vierailija
135/356 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä laulettiin jo lapsuudenkodissani 70-luvulla ja on tosi helppo laulaa:

Hetki lyö, viime hetki lyö

Kukaan aikaa lahjomaan ei käydä voi milloinkaan

Hetki lyö, meille hetki lyö

En vaan päivää seuraavaa mä tiedä

Milloin kohdataan

Kertsi on kiva, kun siinä on sellaista yhteislaulumeininkiä, johon myös lähtevät vieraat lähtevät helposti mukaan.

Vierailija
136/356 |
01.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedämme paatoksella Peltoniemen Hintriikan Surumarssin.

Vähän kepeämmissä tunnelmissa laulamme pieni tuike silmässä Albatrossin.

Nimim. Ei poppia meidän kotiin.

Vierailija
137/356 |
29.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt eronhetki meille, jo joutui etehen. Ja kotiaskareille lähdemme jokainen. tai

jumalan rauhaan jälleen, toisemme heitämme. Kun täältä hajaannumme maisille majoille. Ei taivaallinen paimen, laumaansa hajoita, vaan armollaan hän hoitaa, nyt erotessamme

Vierailija
138/356 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä biisi sopisi juhannusjuhliin?

haluamme hyvästellä vieraat tyylikkäästi.

suunnittelemme juhannusjuhlia mutta meillä on vielä omia pikku juhannussuunnitelmia teltassa kello 22 jälkeen joten haluamme vieraiden poistuvan sitä ennen, kuinka saada heidät poistumaan ajoissa kauniin laulun siivin?

Vierailija
139/356 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ylioppilasjuhlissa ym. valmistujaisjuhlissa laulettiin? :)

Vierailija
140/356 |
09.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yllätysvieraille on meillä oma laulu, joka on kulkenut äitini puolen suvussa Siikajokilaaksossa jo sukupolvien ajan:

Aloitamme vuorolaulun:

Tuu tuu tupakkarulla, mistäs tiesit tänne tulla?

Odotamme vieraiden laulavan jatkon:

Tulin pitkin turun tietä, hämäläisten härkätietä.

Mikäli tämä onnistuu, jatkamme vuorolaulua:

Mistäs tunsit meidän portin?

Vieraat vastaavat:

Näin teidän uuden portin. Haka alla, pyörä päällä, karhuntalja portin päällä.

Mikäli yllätysvierailta ei onnistu vuorolaulun laulaminen oikein, ohjaan heidät saman tien portista takaisin kadulle vinkaten, että saavat sitten tosi mielellään tulla kun ovat opetelleet laulun.

Onkohan tämä jossain noista edellisten mainitsemista lähtölaulukirjoista, jos voisin antaa vieraillemme vinkin mistä laulun voi opetella jotta meille pääsee kylään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi