Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi terveet yli 50kg painavat, jotka eivät ole raskaana tai imetä, käy luovuttamassa verta?

Vierailija
24.03.2012 |

Jotenkin surullista että luovutusverestä on koko ajan pulaa kun vaiva on minimaalinen terveelle aikuiselle. Ymmärrän että lääkitys, muu sairaus voi olla este luovutukselle, mutta suurimmalla osalla kyse ei ole siitä.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. nimimerkkki "sain synnytyksessä turhaan verta 4,5 l" Olisivat vaan laittaneet punasoluille kasvualustaa...

se on pelkkää bisnestä spr:lle ja keho ei toisen ihmisen verta tarvitse. Nopeammin leikkauksista mm.toipuu, kun tilalle laitetaan omalle punasoluille kasvualustaa.

Vierailija
62/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö millaiset rahat spr, joka on monopolisemassa kerää veribisneksellä? Paljonko spr saa sinun ilmaiseksi luovuttamastasi verestä....? Mihin rahat menee? -utelias-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluisin luovuttaa, mutta tämä estää sen

Vierailija
64/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy kauhean usein kun luovutuspaikka on niin hankalan matkan päässä.

Vierailija
65/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en anna enkä ota.

Eli olet hullu, jos et edes ota.

Vierailija
66/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kun kävin ensimmäisen kerran luovuttamassa... Ei paljoa nuorta naista huomioitu kun menin komean miehen kanssa samaan aikaan. Ei jäänyt hyvä maku suuhun, niin en aktiiviluovuttajaksi jäänyt. Silloin tällöin käynyt, nyt viime kerralla liian alhainen hemoglobiini, niin täytyy odottaa pari kk ennen ku saa taas mennä. Mies yrittänyt 3sti käydä, kertaakaan ei ole veripussia täyteen saanut ! Siksi ei ole nyt yrittänyt hetkeen uudestaan.

Vierailija
67/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...häntä ärsyttää veripalvelun linja homoseksuaalisia luovuttajia kohtaan (homoseksuaalisen miehen veri ei kelpaa, vaikka tämä ei olisi ollut sukupuolisuhteessa vuosikausiin).

Boikoitoi siis.

Lisäksi en luultavasti edes sopisi luovuttajaksi koska mulla on sydänvika ja tupakoin

Vierailija
68/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo toi verenluovutus mun juttu, sitä paitsi pelkään neuloja niin paljon että verikoetta ottaessakin alkaa ahdistamaan ja pyöryttää. Useasti siinä käy niin että veri pakenee, eikä näytteen otto onnistu.

Mä teen muita juttuja mistä on ihmisille iloa ja hyötyä. Miks jokaisen tarvis tehdä joku tietty hyvä asia?

Nim. En tartte kruunua

Vierailija
69/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä menisin luovuttamaan, jos olisi lähempänä sopiva paikka. Kerran olin jo menossa, mutta ...

Kohtelu oli suorastaan tyly. Koin olevani jotenkin "saastainen", sen verran suorasanaisesti ilmoitettiin, että HYLÄTTY.

Kyseessä oli lääke, jonka vaikutuksesta mulla ei ollut mitään käsitystä, kun kuitenkin moni muu jatkuvasti jotain lääkettä syövä kelpasi.

Vierailija
70/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut Englannissa 1990-luvun alussa. En siis kelpaa.

Vierailija
71/71 |
24.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-D

Voihan jumalan pyssyt, sä olet hulvaton! Repesin täysin ja olin pudota tuolilta kun luin tuon alla olevan kirjoituksen.

Olet sä melkoinen komedienne, sun kannattaa alkaa heittää stand up -keikkaa!

Terveisin,

Mielialalääkkeillä pelaileva Hullu

Miksi minä terve ja raitis menisin kun veri kuitenkin annetaan jollekkin narkille joka on telonut itsensä tai jollekkin mielialalääkkeiden kanssa pelaavalle hullulle. Niille soisi kelpaavan valmiiksi lääkitty coctail. Mitä meidän kunnollisten verta kakkoslaadulle annetaan. En minä sen takia raitis ja terve ole että vereni sekopäille ilmaiseksi jaan.