Mitä tekisit jos voittaisit 90miljoonaa?
Nyt kun on tullut tuo uusi lotto, mitä tekisit jos voittaisit siitä 90miljoonaa? =)
Kommentit (20)
hmm, 90 miljoonalla voisi melkein ryhtyä asunnonrakennusbisnekseenkin, jos omistaisi vaikka koko kerrostalon.
Maksaisin omat, vanhempien ja sisarusten velat pois, auttaisin vanhempia remontoimaan ja uudistamaan taloa ja palkkaisin jonkun tekemään ulkotyöt ym.
Menisin stockalle vähän huonompiin vaatteisiin pukeutuneena ja jos eteen sattuisi ystävällinen myyjä niin ostaisin koko kosmetiikkaosaston tyhjäksi. Ompeluttaisin vaatteita itselleni ja teettäisin kaikkea yksilöllistä.
Perustaisin oman yrityksen alalle, jossa todennäköisemmin epäonnistuu kuin onistuu.
Ja perustaisin säätiön, joka työllistäisi työttömiä oman alan töihin.
Ainiin ja opiskelisin avoimen yliopiston koko opetustarjonnan läpi. Ja kävisin kaikkialla.
Auttaisin ystäviäni ja vanhemmille rakennuttaisin hienon talon.
Auttaisin myös huono-osaisia (en työttömiä, enkä deekuja), sekä matkustaisin.
sijoittaisin tietenkin ja perustaisin yrityksen.
en tiedä miksi juuri sellainen on aina kiehtonut. Antaisin rahaa eläin- ja luonnonsuojelulle, maksaisin äitini velat pois ja veisin perheeni lomamatkalle. Suurinta osaa en edes saisi kulutettua, joten enää ikinä minun ei tarvitsisi huolehtia toimeentulosta.
omat velat ja ostaisin itselle ja sukulaisille asunnot. Ajaisin ajokortin, ostaisin kaupunkiasunnon ja kesämökin. Myös parhaille ystäville ostaisin jotain, jonkun sijoituksen, joka säilyisi heillä aina varallisuutena. Toinen ystävä saisi keittiöremontin, se olisi hänelle paras lahja tällä hetkellä. Toiselle ystävälle ostaisin ehkä kaupunkiasunnon, jota hän voisi vuokrata, jos ei itse haluaisi asua siinä.
90 miltsiä on niin paljon, että ei noihin edes menisi varmaan kuin pari milliä.
Haluaisin sijoittaa myös jotenkin harrastukseeni (vapaaehtoistyö) siten, että harrastuspiiri saisi käyttöönsä paremmat tilat.
Haluaisin selvittää, voisinko jonkun säätiön kautta tukea muita omasta mielestäni arvokkaita asioita. Tuo harrastuspiiri on tärkein mutta varmasti löytäisin hyviä kohteita myös muunlaisista kohteista, tieteestä ja taiteesta. Tuo touhuaminen veisi varmasti ensin mukavasti aikaani, jossain vaiheessa haluaisin sitten matkustella paikoissa, jossa en ole käynyt.
Nykyinen parisuhde ehkä menisi vaakalaudalle sen vuoksi, että mies on niin kotona viihtyvää sorttia, että seuraisivat jännittävät ajat, viihtyisikö hän uusien juttujeni kanssa vai haluaisiko vain kökkiä kotona.
nyt oon just alottamassa autokoulua vihdoinkin! Eli oon nyt 20vuotias. Eli siihen menis se kaks tonnii(eikä apen tarvitsis maksaa puolia:D)
sitte ostaisin haaveilemani iphonen. On niin kalliita etten haluu tuhlata näillä tuloilla niin paljoo.
Ostaisin miehelleni sen unelmien kitaran ja kaikki kuviteltavissa olevat tarvikkeet.
Ostaisin meille talon jota ollaan katottu koska se olis täydellisessä paikassa. Se maksaa vaan 38 000 mut ei olla viel valmiita sitoutumaan lainan maksuun. Remppaisin sen talon kans.
Palkkaisin remonttimiehen joka korjais mun iskän talon sellaseen kuntoon et se vois pistää sen myyntiin. Se on nyt niin huonossa kunnossa(siis älyttömästi pikkuvikoja) ettei kukaan haluu ostaa sitä.
Maksaisin mun kolmelle veljelle kans ajokortit.
Alottaisin heti ens syksynä opiskelut amkssa. Nyt joudun oottaa viel varmaa vuoden koska mies on opiskelemassa ja mä oon se meijän elättäjä nyt.
Lopettaisin nykyisen työni HETI! Vihaan tätä työtä mut tästä saa rahaa että mieheni pystyy opiskelee unelmaammattiaan.
Tekisin lapsen mieheni kanssa. Ei talous tilanne tällä hetkellä salli sitä.
Ostaisin meille paremman auton. Nyt on golf vuosimallia 88 ja ärsyttää siinä kovat äänet, pitää korjata koko ajan ja vaan kaks ovee.
Huolehtisin että mun lapsella/lapsilla olis kaikki tarpeellinen.
Ostaisin mun apelle ja anopille jotain mitä he haluavat. Ehkä lomamatkan jonnekin.
Ostaisin veljeni perheelle paljon kaikkea mitä he tarvitsevat. Heillä on kaks pientä lasta ja todella huono rahatilanne.
Myös toisille veljilleni ja mieheni veljille ostaisin jotain mitä haluavat.
Koska toi 90miljoonaa on niin käsittämättömän iso summa antaisin siitä varmasti tosi ison summan hyväntekeväisyyteen.
Haluaisin myös varmistaa että kotikaupungissani pysyisi synnytysosasto(sitä ollaan lopettamassa). Ja myös muita lapsiperheille tärkeitä toimintoja haluaisin turvata edes vähäksi aikaa.
Maksaisin omat sekä vanhempieni velat, ostaisin kaikille talot ja autot jne.
Joskus katselin Kaleva-travelsin luksusmatkoja ja ai että sitä valinnanvaikeutta, mihin matkustelisi! En vain osannut päättää, mistä aloittaakaan (jos se mahdollisuus tulisi). Eli kaikkien isompien menojen jälkeen matkustelisin PALJON ja kaukana. Töitä en varmasti lopettaisi, sillä jotenkin täytyisi koittaa pysyä "tässä" maailmassa.
Tuollaisesta summasta liikenisi varmasti myös siivu hyväntekeväisyyteen!
isoilla lasi-ikkunoilla varustetun talon näköalapaikalle. Siellä eläisin yksinkertaista elämää ja harjoittaisin työkseni jotain hyväntekeväisyyttä rahoillani.
velat maksaisin pois. Oman talon rakennuttaisin ja perustaisin jonkinlaisen ensi/turvakodin tai rahoittaisin sellaisten toimintaa. Hyväntekeväisyyttä siis tekisin, muun ajan keskityisin perheeseen, harrastuksiin ja huvikseni opiskeluun.
Tai ei, eka maksaisin omat ja läheisten velat pois, sen jälkeen vasta sekoaisin.
Laitettaisiin talon kokonaisuudessaan kuntoon sekä piha-alueet. Ostaisin paremman kesämökin. Toki vaihdettaisiin autot uudempiin. Laitettaisiin lapsille pankkiin tilit, jotka saisivat käyttöön aikuisena ja niihinkin niin, että kerran kuussa joku summa. Laittaisin hyväntekeväisyyteen jotain. Maksaisin äitini ja anoppini velat pois. Periaatteessa en kustantaisi muiden sukulaisten/ystävien elämisiä, koska en olettaisi heidänkään sitä tekevän minulle vastaavassa tilanteessa. Toki "lainata" voisin, mutta sitäkin kohtuudella.
En kyllä kertoisi millaisista summista voitossa olisi kyse, koska sen jälkeen nekin ihmiset jotka eivät yhteyttä ole pitäneet, luultavasti hännystelisivät riesaksi asti.
Ehkä matkustelisimme ja kohentaisimme muutenkin elämäämme.
Siis noi perus autot ja talot tietenkin lähisuvulle, mut kavereille sellaiset bileet, että oksat pois. Esiintyjäksi hommaisin teiniaikojen lempparibändin Def Leppardin :)
omat velat ja
Haluaisin selvittää, voisinko jonkun säätiön kautta tukea muita omasta mielestäni arvokkaita asioita. Tuo harrastuspiiri on tärkein mutta varmasti löytäisin hyviä kohteita myös muunlaisista kohteista, tieteestä ja taiteesta..
Lasten tulevaisuutta myös taloudellisesti helpottaisin.
Perustaisin yrityksen ja avaisin muutaman lisätilin joka pankkiin,jotta suurin osa rahoista olis turvattu mikäli pankki menee kumoon. Ehkä vois ostaa appivanhemmille pienen asunnon ja maksaa omien vanhempien asuntolainan loppuun. Sisaruksille tasapuolisesti 100k. Tietysti muistaa maksaa myös verot,joihin kuluu sievoinen summa.,btw sisaruksia on monta molemmilla joten valtioo tulis tuettua kivasti.
toki maksaisin omatkin velat pois.
ettei kukaan ajattelisi minua kylmäksi ihmiseksi sen takia, etten ostaisi/maksaisi ystävilleni tai suksulaisille uusia taloja yms. miksi niin pitäisi tehdä. Raukat olisivat loppuelämänsä jossain velvollisuuden/kiitollisuudenvelassa, kiillottaisiko se minun sädekehääni....no ei. Kukaan ihminen ei koskaan haluaisi olla niinkin suuressa velassa (uusi talo n.200000e), kun ei varmasti voisi velkaansa takaisin maksaa, enkä uskoisi kenenkään häpeilemättä ilmaiseksi ottavan mitään noin suurta.
maksaisin kaikki velat pois. Sitten... Jaa-a. Kustantaisin itselleni kunnollisen hemmottelupäivän :)
Jakasin heille myös rahaa niin, että saisivat tarvitsensa asunnon, huonekalut ja autot.
Säästöön saisivat myös jokainen miljoonan.
Maksaisin mieheni j minun velat pois.
Ostaisin meille unelmien kodin ja kaikki pelit ja vehkeet. Rahaa myös säästöön.
Alaikäisille lapsille laittaisin miljoonan molemille säästöön ja ostaisin asunnot (nyt vuokralle).
Koko konkkaronkan veisin luxuslomalle.
Tiedän myös useita perheitä joita auttaisin.
Hyväntekeväisyyskohde olisi jotain lapsiin ja nuoriin liittyvää, en osaa sanoa paljonko lahjottaisin.
sukulaisilla ei lainoja olekaan.
Sitten alkaisin yritysten hallitusten pj:ksi ja lähtisin kunnallispolitiikkaan :)
http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012022915266778_ma.shtml
Velat tietysti maksettaisiin pois, rakennettaisiin pihasauna yms.
En kovinkaan monelle kertoisi voitosta, haluaisin elää normaalia elämää. Parasta ystävääni ja hänen perhettään auttaisin, pääsisivät hekin veloistaan eroon.
velat pois. (varsinkin vanhemmat kärsivät veloissaan) sekä talon ja autot. lisäksi lähdettäis heti lomalle jonnekki! oon päässy elämäni aikana vain turkissa käymään.