Siis mitä ihmeen pelleilyä tuo solidaarisuusvero on????
Aivan uskomatonta, eikö jo riitä nykyinen progressiivinen verotus? Näköjään se on Suomessa kaikista suurin synti jos yrittää jotain tienata ja itse itsensä elättää. Siihen täällä kannustetaan että kaikki vaan loisisivat kotona ja nostaisivat tukia.
Kotihoidontukia maksetaan mammoille että nämä saisivat edelleen kotona laiskotella. Harvemmin kun raha on syynä kotiinjäämiselle niillä jotka oikeasti yrittävät uraa tehdä ja työnteolla itsensä elättää, töihin on pakko lähteä ihan muista syistä. Ja eikö itsekunkin passaa sen verran yrittää valmiiksi tienata että olisi varaa olla kotona lapsia hoitamassa jos niin halua, kaikkea kun ei voi saada?
Aivan uskomatonta! Kyllä Suomi onkin vaan hyvä maa - nimittäin niille jotka haluavat maksimaalisen elintason mahdollisimman vähillä ponnistuksilla.
Ja tämäkö nyt on sitä mitä täällä palstallakin hehkutettiin ennne _presidentinvaaleja_, eli kun tulee kokoomuspresidentti, rikkaat rikastuvat ja köyhien oikeuksia poljetaan. Toki minä tiedän ettei presidentillä ole noihin asioihin vaikutusta, mutta tulipa mieleeni vaan... kun ei tämä nyt ihan siltä näytä vaikka kokoomuspresidentti saatiinkin.
Kommentit (106)
Työeläkemaksua ja työttömyysvakuutusmaksua, jotka nostavat heti 7,1 %-yksikköä (0,6 + 6,5) pidätettävää osuutta
laskin että mun veroprosentti olisi 100 000e vuosituloilla 36,5%
En kuulu kirkkoon ja mitään ylimääräisiä vähennyksiä tuossa ei ole.
Ja ilmeisesti aika moni saa kuitenkin esim. asuntolainan korkovähennyksiä,kotitalousvähennyksiä,työmatkavähennyksiä yms.
nosto on typeristä typerämpää, pienentää ostovoimaa kaikilta mutta eniten pienituloisilta
tulisi heittää gulaggiin
Varastettua omaisuutta ja tuloa kun ei yleensä verotuksessa ilmoiteta. Eiköhän tuo tässä verotuksessa tarkoitettu tulo ole ihan työnteolla ansaittua.
Tulovero mahdollisimman alas, käyttöverojen mukaan mentäisiin.
Eli jokainen päättää oman kulutuksensa ja sen mihin satsaa... tupakointi, ruoka, kampaaja, alkoholi, bensa, autot, terveydenhuolto jne. Siitä sitten kukin valitsemaan, mitä preferoi.
Minä maksaisin punaviinistä, autosta ja polttonesteestä, laadukkaasta ruuasta, yksityisistä lääkäripalveluista. Joku muu jostain muusta.
Nyt maksan paljon veroja enkä juurikaan saa mitään vastinetta.
sanokaa veron kritisoijat, että mikä on sitten se sopiva verotuksen taso? Aina vaan alemmas veroja, jotta jää itselle mahdollisimman paljon käteen?
Sama ostaako muutaman tonnin käsilaukkuja, timanttiriipuksia, karhunpaisita, messeviä menopelejä. Ei se kenellekään kuulu. Älytöntä vedota, että halvempikin kyllä kelpaa. Toisille kelpaa, toisille ei.
Suomi on kyllä kateellisten luvattu maa. Ja juuri tällaiset kateusverot ovat syvältä.
SDP:n vaalikampanjaa, eikä mitään muuta.
Jos ihminen maksaa tuloistaan jo 40 00 ja yli veroja joka vuosi, niin ei niihin tarvitse kajota.
Ja entäs sitten se kotirouva, jonka mies hulppeammilla tuloillaan elättää? Missäs tämä sitten huomioidaan?
tarvitaan vain 1 sydänleikkaus tms sulle tai syöpähoito ja olet saanut enemmän kuinmaksanut. muuta jenkkilään. siellä ei köyhistä huolehdi kukaan. vankilat täynnä rikollisia ja ihmisiä ammutaan kuin kärpäsiä..sitä saa mitä tilaa?
kärsii taas eniten. maksaa eniten kaikesta ja saa käteen vähiten. pärjää just ja just ettei sossun luukulle joudu jos noin 2000 brutto ja verotus 20-30 %, lastenhoitomaksut maksimissa jo noilla tuloilla ja alv koskee eniten, bensan hinta eniten, asuntoon menee yli puolet nettotuloista..tuo suosii kuitenkin niitä korkeampi tuloisia enemmän. kuten aina.
ainoastaan pienintä työttömyyskorvausta saavien. Syynä oli se, että työmarkkintuen ostovoima oli jäänyt jälkeen yleisestä hintakehityksestä. Mihinkään luksukseen ei työmarkkintukea saavalla edelleenkään ole varaa, mutta onhan se hyvä, että sähkölaskunsa ym. pystyy maksamaan ilman toimeentulotukeen turvautumista.
Ja kun mietitään, että työttömien tuet nousivat juuri yli satasella per kuukausi... Millaisen viestin tämä antaa kansalle?
oikeasti sairastut, niin saat kymppitonnien hoidot lähes ilmaiseksi. Esim. itse maksoin syöpähoidoista noin 500 e, ja kalliitta magneetti ym. kuvia tuli leikkauksen ja hoitojen lisäksi otettua useita.
Ja ei se opiskelu ja kova työnteko kuitenkaan tuo niitä isoja tuloja kuin pienellemurto-osalle, sikäsli tuo "omalla työllä" -mantra on vähän hölmä kun siinä että niille kovapalkkaisimmille paikoille pääsee on yleensä mukana myös aika paljon tuuria tai suhteita.
Jos ihminen on omalla (jopa vuosia kestävällä) opiskelulla ja työnteolla saanut tietyn tulotason, niin miksi siitä täytyy rangaista? Verotus on jo entuudestaan kova (maksavat veroa sen verran mitä keskiverto luuseri av-mamma saa siwan kassalta palkkaa)ja siihen vielä solidaarisuutta päälle. Voi sviddu.
Tätä tämä vihreä sosialismi-kommunismi saa aikaiseksi. Kun yhdellä ei mene hyvin, ei saa mennä toisellakaan.
Jos edes saisi jotain palveluja verojensa vastineeksi mutta ei...ei edes terveyskeskukseen enää pääse, saatika hammashoitoon.
t. vain 55 000 € vuodessa tienaava
Ei se rikkaus näköjään älyä takaa. Miten kukaan voi tässä taloustilanteessa edes kysyä että miksi näitä ratkaisuja tehdään? Lopettakaa se rahan perässä juokseminen ja tehkää vähemmän töitä niin ei tarvitse urputtaa! Ja ei, tämä ei tarkoita sitä että pitäisi jäädä kokonaan työttömäksi. Mä olen varmaan erittäin kummallinen pienituloinen (10 euroa tuntipalkka, osa-aikatyö) kun mun puolesta mun tuloista saa viedä valtio vähän enemmänkin JOS se menee oikeasti yhteiseen hyvään.
tarvitaan vain 1 sydänleikkaus tms sulle tai syöpähoito ja olet saanut enemmän kuinmaksanut. muuta jenkkilään. siellä ei köyhistä huolehdi kukaan. vankilat täynnä rikollisia ja ihmisiä ammutaan kuin kärpäsiä..sitä saa mitä tilaa?
Siis eikö tuo progressiivisella verotuksella maksettu isompi osuus jo riitä hyvin ansaitsevien rankaisemiseen, vieläkö pitää lisää maksaa? Yhtälailla ne kotona loisivat laiskat hoidellaan kuin paljon maksavat hyvätuloisetkin. Ja fakta on myös se, että nämä enemmän tienaavat myös maksavat enemmän käyttämistään terveyspalveluista, koska melko moni hakeutuu yksityissektorille ja myös maksaa siitä enemmän.
Itse ainakin olen kyllä vakavasti harkinnut muuttoa jenkkeihin tulevina vuosina. Asunto siellä on jo olemassa, ihan kyllä aikoinaan sijoitusmielessä hankittu.
Voisi suomessakin tehdä ihan hyvää jos ihmisiä patisteltaisiin pikkasen enmmän yrittämään elantonsa tienaamiseksi - tai sitten vaikkapa tyytymään vähempään jos työnteko ei kiinnosta.
30 000 euroa vuodessa tienaavat tehdään jo ihan kokopäivätyötä, ja usein ainakin fyysisesti raskaampaa ja kuluttavampaa kuin isopalkkaiset johtajat.
Ei silti, pieni joukko tuo yli 100 000 ansaitsevat tosiaan on, mutta tuo asenne että pienempituloiset eivät olisi opiskellet tai tekisi töitä palkkansa eteen on naurettava.
Siis eikö tuo progressiivisella verotuksella maksettu isompi osuus jo riitä hyvin ansaitsevien rankaisemiseen, vieläkö pitää lisää maksaa? Yhtälailla ne kotona loisivat laiskat hoidellaan kuin paljon maksavat hyvätuloisetkin. Ja fakta on myös se, että nämä enemmän tienaavat myös maksavat enemmän käyttämistään terveyspalveluista, koska melko moni hakeutuu yksityissektorille ja myös maksaa siitä enemmän.
Itse ainakin olen kyllä vakavasti harkinnut muuttoa jenkkeihin tulevina vuosina. Asunto siellä on jo olemassa, ihan kyllä aikoinaan sijoitusmielessä hankittu.
Voisi suomessakin tehdä ihan hyvää jos ihmisiä patisteltaisiin pikkasen enmmän yrittämään elantonsa tienaamiseksi - tai sitten vaikkapa tyytymään vähempään jos työnteko ei kiinnosta.
minust työttömillä on jo aika kurja tilanne, oikeasti harva se haluaa kotona maata niin kurjilla tuloilla ettei ole varaa tehdä mitään.
terveille työkykyisille pitäisi määrätä palkkaa vastaan töitä, josseivät muuten työllity? niinkö? entäs ne vanhemmat ihmiset jotka potitaan "säästöinä" ulos firmoista? mihin heidät laitetaan. ainakin aikuiskoulutus yhteiskunnan varoilla hyödyttää lähinnä vain AKK-yrittäjiä, harvoin kohtaa koulutettu työtön ja koulutus toisensa. ja koulutetaan turhaa ja liian paljon ihmisiä aloille joilla töitä ei ole.
minusta tuo solidaarisuus vero (ilmeisesti vain työtuloista? ei koske osaketuloja??) ei auta melkein mitään, se on laitettu hämäämään pienituloisia jotka häviävät eniten kun kaiken alv nousee, jotta tuntuisi että "ne rikkaatkin" menettävät jotain...
minusta yritys tai yhteiskunta on juuri niin hyvä ja vahva kuin heikoin lenkkinsä.
millaisesta prosenttiluokasta on kyse? Koskeeko vain 100.000 eur ylittävää osaa?
Tässä olen niska limassa tehnyt 14 tuntisia työpäiviä, uhrannut monet viikonloput toimistolla ja asiakkaita viihdyttämässä jotta saisin kunnon bonukset ja miehellä olisi jatkossakin mahdollisuus hoitaa lapsia kotona. Kävin jo viime kesänä burnoutin rajamailla.
Miksi minua rankaistaan työnteosta? Miksi minun on maksettava ylimääräisiä veroja jos pariskunta, joka tienaa 50.000 eur per henk. (yht. 100.000 eur) ei maksa vastaavaa kateusveroa ja maksavat lisäksi vähemmän tuloveroa kuin minä? Rasittavat lisäksi kunnallista ph.
Pistää vihaksi!
Katainen ja Urpiainen sumuttaa sillä kansalaisia ettei muka olla menossa kohti tasaverotusta. Enemmänkin psykologinen vaikutus köyhille ja keskitulosille että maksavat korotukset mukisematta.
Siellä ollaan suljettujen ovien takana pähkäilty, että "annetaan niille nyt tämä armopala, niin voidaan sanoa, että onhan teitäkin huomioitu". Suuri osa kansasta vielä on niin tyhmiä, että tällainen sumutus menee läpi (!).
millaisesta prosenttiluokasta on kyse? Koskeeko vain 100.000 eur ylittävää osaa?
Tässä olen niska limassa tehnyt 14 tuntisia työpäiviä, uhrannut monet viikonloput toimistolla ja asiakkaita viihdyttämässä jotta saisin kunnon bonukset ja miehellä olisi jatkossakin mahdollisuus hoitaa lapsia kotona. Kävin jo viime kesänä burnoutin rajamailla.
Miksi minua rankaistaan työnteosta? Miksi minun on maksettava ylimääräisiä veroja jos pariskunta, joka tienaa 50.000 eur per henk. (yht. 100.000 eur) ei maksa vastaavaa kateusveroa ja maksavat lisäksi vähemmän tuloveroa kuin minä? Rasittavat lisäksi kunnallista ph.
Pistää vihaksi!
että kannattaa tosiaan niska limassa töitä painaa niin saat osallistua solidaarisuuteen :)
että etenkin hyvintoimeentuleville on syntynyt sellainen käsitys, että se hyvä toimeentulo on täysin omien valintojen seurausta ja tulosta. Todiste siitä, että on toiminut oikein, yrittänyt enemmän ja on parempi ihminen kuin heikommintoimeentulevat.
Jos ihminen on omalla (jopa vuosia kestävällä) opiskelulla ja työnteolla saanut tietyn tulotason, niin miksi siitä täytyy rangaista? Verotus on jo entuudestaan kova (maksavat veroa sen verran mitä keskiverto luuseri av-mamma saa siwan kassalta palkkaa)ja siihen vielä solidaarisuutta päälle. Voi sviddu.
Tätä tämä vihreä sosialismi-kommunismi saa aikaiseksi. Kun yhdellä ei mene hyvin, ei saa mennä toisellakaan.
Jos edes saisi jotain palveluja verojensa vastineeksi mutta ei...ei edes terveyskeskukseen enää pääse, saatika hammashoitoon.
Vois sanoa, että kyllä tässä on muillakin vuosien koulutus ja työkokemus. Kaikki ihmiset ei nyt vaan voi olla johtaja-asemassa, kaikilla aloilla ei makseta järjettömän hyviä palkkoja. Ei se suomalaisten keskipalkka niin kovin kummonen ole. Silti suurin osa näistä pieni- ja keskituloisistakin tekee paljon töitä ja katsoo ansainneensa jotain itselleenkin.
Sen syöpähoidon saa myös ikänsä lusmuillut työtäpelkäävä työttömänä viihtyvä jamppa tai jaana, joka ei ole koskaan maksanut valtiolle yhtään mitään. Minä puolestani olen maksanut veroina valtiolle vähintään 150 000 euroa tähän mennessä.
Minä tein jo lapsena päätöksen, etten aio päätyä hanttihommiin vaan haluan ammatin, jolla voin itseni elättää. Ja olen todella tehnyt töitä sen eteen. Tein tietoisesti sen päätöksen, etten jää lastenhoitajaksi, lähihoitajaksi, siivoojaksi, kaupan kassaksi, sairaanhoitajaksi jne. (Arvostan kyseisiä ammatteja, mutta tiesin että palkat ovat pieniä.) Olen siis tehnyt ratkaisuja kauan sitten ja tehnyt töitä saavuttaakseni tietyt tavoitteet. Olenko siis ihan oikeasti samassa asemassa (taloudellisesti) sellaisen henkilön kanssa, joka valitsee työttömyyden ja toimeentulotuella elämisen?
Toki nyt meidän kaikkien kannattaa muistaa, että 100 000 brutto/vuosi on naurettava pikkuhilu verrattuna kokonaisuuteen. Keskuudessamme on myös niitä, joille 10 000 tai 100 000 euroa on täysin mitätön summa.
oikeasti sairastut, niin saat kymppitonnien hoidot lähes ilmaiseksi. Esim. itse maksoin syöpähoidoista noin 500 e, ja kalliitta magneetti ym. kuvia tuli leikkauksen ja hoitojen lisäksi otettua useita.
Ja ei se opiskelu ja kova työnteko kuitenkaan tuo niitä isoja tuloja kuin pienellemurto-osalle, sikäsli tuo "omalla työllä" -mantra on vähän hölmä kun siinä että niille kovapalkkaisimmille paikoille pääsee on yleensä mukana myös aika paljon tuuria tai suhteita.Jos ihminen on omalla (jopa vuosia kestävällä) opiskelulla ja työnteolla saanut tietyn tulotason, niin miksi siitä täytyy rangaista? Verotus on jo entuudestaan kova (maksavat veroa sen verran mitä keskiverto luuseri av-mamma saa siwan kassalta palkkaa)ja siihen vielä solidaarisuutta päälle. Voi sviddu.