Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ihan aikuisten oikeesti: Paljonko teillä jää käyttörahaa kuussa

Vierailija
21.03.2012 |

laskujen maksun jälkeen? Eiköhän olla jo sen verran aikuisia, että voidaan nimettömästi kertoa totuus, eikä tarvitse esittää rikkaampaa kuin on.

Kiitos, jos vastaat asiallisesti:=)

Kommentit (391)

Vierailija
141/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kuin haluan. Ikinä ei ole loppunut. Siis viimeisen 5 vuoden aikana. Mitään sellaista ei ole mitä en voisi ostaa, jos haluaisin. Tosin tyydyn ihan normaaliin elämään. Olen oikein tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseen. Olen vanhempainvapaalla, enkä käytä mieheni rahoja euroakaan.

Vierailija
142/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ennen maksettu laskut, säännöllinen säästäminen, ruokakauppalaskut, asuminen ja autot.

Tuosta ostellaan vaatteet ja harrastukset ja matkat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku tonni tai kaksi. Ei ole tarvinnut laskea.

Vierailija
144/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 2000 e. Riippuu onko isompia laskuja, vakuutusta tms. Silloin vähemmän.

Vierailija
145/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaiseen enemmän ja vähemmän tärkeään 300-600e.

Käteen mulle jää noin 2800e ja asumiseen menee about 1000e.

Vierailija
146/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä väkisin säästöön kuukaudesta riippuen n 2000-3500 €/kk

Vierailija
147/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä vastaajaa?

Meillä kaksi tulonsaajaa perheessä, kuukausittain jää laskujen jälkeen käyttörahaa noin 1300 euroa. Laskuihin lasken myös pakolliset ruokamenot.

Vierailija
148/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää rahaa miehen palkasta ja mun lapsilisistä n 1000e mikä ei riitä 6h ruokiin ja bensaan. eli eletään luotolla ja pississä ollaan.

Vierailija
149/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteensä käteen jää kahdelle työssäkäyvälle n.1000€

Vierailija
150/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen,vuokran,vakuutusten,sähkön,netin,tv-luvan ja puhelinlaskun jälkeen jää muutamaa euroa vajaa 1000€ josta maksan kaiken muun.Olen yhden lapsen yh.

Vierailija
151/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa , todella .(

en ole ap, mutta täytyy silti ihmetellä miten viitsitte ?

ei kukaan usko, et tollasii summia jää av-mammalaisille käteen : ))))))

miten ja mistä rahat tulee, sossukaan ei anna tollasii summia..... siitä et täällä roikutte :)

terv sossunelätti myöskin

eli rahaa jää vaihdellen, ehkä keksimäärin noin 200 e kk

Vierailija
152/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon kuin haluan. Ikinä ei ole loppunut. Siis viimeisen 5 vuoden aikana. Mitään sellaista ei ole mitä en voisi ostaa, jos haluaisin. Tosin tyydyn ihan normaaliin elämään. Olen oikein tyytyväinen taloudelliseen tilanteeseen. Olen vanhempainvapaalla, enkä käytä mieheni rahoja euroakaan.

Toki rahat varmasti loppuisivat jos joka kuukausi tekisimme useiden kymppitonnien heräteostoksia, mutta noin normaalielämässä ei rahoja tarvitse laskea. Tarkoittaa esim. sitä että voi ihan hetken mielijohteesta vaikka varata perheelle kalliihkon ulkomaanmatkan ja maksaa sen välittömästi.

Tarkkaa ylijäävää summaa en edes tiedä, mutta tonneja siis.

Vierailija
153/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää sellaista omaa "törsäysrahaa" noin 200 euroa kuussa. Se menee meikkeihin, kampaajanne jne. helposti.

Te olette kyllä kaikki tosi rikkaita. Meidänkin perheemme yhteenlasketut tulot kuussa ovat bruttona noin 13 000 euroa, mutta verottaja vie meiltä ainakin niin paljon + lainan lyhennykset, dieselit x 2 ja ruoat, harrastukset ym....niin ei sitä kovasti käyttöön jää.

ap

Vierailija
154/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen palkat täytyvät siis olla Finnairin hallituksen tasoa:=)

Vierailija
155/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan tällä hetkellä nettona tuon kotihoidontuen 320 e ja mies tienaa nettona 2500 e. Meillä on kolme lasta ja uudehkossa omakotitalossa asutaan.

Mies lyhentää joka kuukausi lainaa n. 800 (lainaa jäljellä 68000) ja ruokakauppaan menee myös n. 800 e. Bensaan menee 100 e ja sähkö/vesi/jäte/netti/puhelin/vakuutukset yms. laskuihin menee keskimäärin kuukaudessa n. 400-600.

Eli jos tuosta nyt laskee, niin niin n. 500-700 jää joka kuukausi käyttörahaa. Käyttöraha tulee käytettyä aika tarkasti, kun lapset tietysti tarvitsee vaatetta ja harrastusjuttuja, itse käyn jumpissa/kuntosalilla ja mies "harrastaa" rakentamista, joten tuosta käyttörahasta ostaa myös mm. terassilautaa, maalia ym. Ostan niin paljon kuin mahdollista kirpparilta. Harrastetaan mieheni kanssa antiikkihuonekaluja, joita yritetään löytää edullisesti ja sitten kunnostaa omiin tarpeisiin tai myydään joskus eteenpäin. Lapsilisät menee lasten tileille, ja tarkoitus on jemmata ne siellä niin kauan, kun ovat täysi-ikäisiä. Tällä hetkellä ei ole varaa matkusteluun tai esim. aikakausilehtiin, mutta menen syksyllä taas töihin, joten sitten alamme säästämään ulkomaanmatkaa varten. Isommat muksut odottaa jo innolla hiekkarantoja, mutta saavat siis vielä hetken odotella ;)

Vierailija
156/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa , todella .(

en ole ap, mutta täytyy silti ihmetellä miten viitsitte ?

ei kukaan usko, et tollasii summia jää av-mammalaisille käteen : ))))))

miten ja mistä rahat tulee, sossukaan ei anna tollasii summia..... siitä et täällä roikutte :)

terv sossunelätti myöskin

eli rahaa jää vaihdellen, ehkä keksimäärin noin 200 e kk

Kyllä meillä jää pelkästään ihan minun palkasti varmasti pari tonnia kuussa ylimääräistä, ja mies on sentäs meillä se huomattavasti paremmin tienaava.

Tervetuloa todelliseen maailmaan, vaikka toki varmasti noitakin on hyvinkun paljon joilla ei jää kuin tuo muutama satanen.

157/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkk on jotain reilu 2360 kk.

Siitä vähennetään auto 515 kk

Käteen jää noin 1860 kk

asuntoon menee noin 650 kk

lapsen puhelinlasku noin 20 kk

viikkorahat 40 kk

tietoliikennelaskua ei ole

jalkapallo 40 kk

Eli tuosta jäisi 1100 euroa.

Mutta miten jyvitän sähkölaskun, lehtilaskut, vakuutusmaksut, kuvataidekoulun ja kaikenmaailman leirit? Unohdinkohan jokun laskun?

Mutta sii vakituisten laskujen jälkeen jää 1100 + elatusmaksu + lapsilisä.

Vierailija
158/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää ihan "ylimääräseen" jos ei ole tullut yllättäviä menoja, lääkkeitä yms. Tuon rahan laitan kyllä monesti menemään sitten ns. parempaan ruokaan. Ostan vähän laadukkaampaa lihaa, leipää, hedelmiä yms. Joo, työtön olen ja tarkasti käytetään lasten vaatteet yms.

Voi kun tulisi aika jolloin ei tarvitsisi kituuttaa :( Ehkä joku päivä....

Olkaa onnellisia te joilla on vielä hyvä työpaikka ja kunnon tulot!!!!

Vierailija
159/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken siis näihin pakkollisiin menoihin myös ruokaostokset, bensat yms. Tällä hetkellä tilanne on se, että kaikki mikä tulee, menee myös. Olen kotihoidontuella kahden muksun kanssa kotona ja mies töissä eli yhdellä palkalla eletään.

Onneksi työt alkavat jo parin kuukauden päästä ja sitten loppuu tämä kituuttaminen.

Vierailija
160/391 |
21.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken siis näihin pakkollisiin menoihin myös ruokaostokset, bensat yms. Tällä hetkellä tilanne on se, että kaikki mikä tulee, menee myös. Olen kotihoidontuella kahden muksun kanssa kotona ja mies töissä eli yhdellä palkalla eletään.

Onneksi työt alkavat jo parin kuukauden päästä ja sitten loppuu tämä kituuttaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme