Nyt ihan aikuisten oikeesti: Paljonko teillä jää käyttörahaa kuussa
laskujen maksun jälkeen? Eiköhän olla jo sen verran aikuisia, että voidaan nimettömästi kertoa totuus, eikä tarvitse esittää rikkaampaa kuin on.
Kiitos, jos vastaat asiallisesti:=)
Kommentit (391)
Kahden aikuisen talous, yhteiset nettotulot 3800 €.
Asumismenojen, vakuutusmaksujen, talousmenojen jälkeen säästöön jää 500-1000 €/kk.
Toisinaan äästöt hupenevat auton huolto- ja korjauskustannuksiin, uuden kodinkoneen hankintaan, remppoihin, useampiin ravintolaruokailuihin jne.
Mut lainaa ei ole tarvinnut ottaa mihinkään yllättäviin menoihin koskaan.
Tällä hetkellä jää n.100e kuussa. Olen työtön. Normaalisti on jäänyt yli 1000e. Onneksi on paljon säästöjä ja avopuoliso kuluja jakamassa.
Mun nettotuloista 30% eli noin 2200 on ihan puhdasta käyttörahaa (vaatteet, kosmetiikka, huvitukset, lahjat jne.). Ylijäämää kertyy lähes joka kuukausi ja vuoden lopussa siirrän ne säästötilille tai teen jonkun yksittäisen kalliimman hankinnan.
Ei jää mitään säästöön kaikki menee mitä tulee.Etenkin kalliit lääkkeet ja sairaalassa ramppaaminen syö lompakkoa.
Juuri katsoin raportit viimeisen vuoden kuluista ja menoista. Toistuvat kulut olivat 1350 e/kk ja sen jälkeen jää vielä käyttörahaa muuttuviin kustannuksiin 3090 e/kk. Keskimäärin olen laittanut pari tonnia säästöön joka kuukausi.
Palkasta jää vuokran ja laskujen jälkeen 900-1000€ käteen. Tuosta pitää tietenkin maksaa ruuat ja työmatkakulut ynnä muu liikkuminen julkisilla. Juhlimiseen menee kaikki, mikä irtoo. Alkoholiin ja taksilla ajeluun menee huomaamatta useempi satanen kuussa.
Ei yhtään. Kaikki menee eikä riitäkään. Saan n. 900 €/kk. Palkka plus soviteltu työmarkkinatuki.
Jätämme molempien tileille 300e "taskurahaa". Se riittää hyvin. Mies kuluttaa omansa ja minulla säästyy suurin osa.
Jos jää muuta rahaa yli se laitetaan jemmatilille esim matkoja varten, muutama satanen per kk
Tilillä aina 400-1000e.
T. Työtön
Meillä jää noin 1600 euroa. Tästä pitää maksaa ruoka n 800-900 euroa ja päivittäistavarat kuten shampoot, pesuaineet jne. neljälle, lapset teini-iässä sekä bensa n. 200 euroa kuussa.
Eli kaikki menee, kun tuosta maksetaan kampaaja kahdelle joka toinen kk, huvitukset, vaatemenot, lahjat. Asuntolaina lohkaisee ison siivun tuloista, tämä on siis meidän valinta, hitaamminkin voisi maksaa.
Riippuu sähkölaskusta. Joskus jää 5€ joskus menee niin, että pitää siirtää visatililtä muutama kymppi että saa ruokaa. Välillä on ollut niitä viikkoja, kun on pitänyt olla syömättä 4-5päivää putkeen. Silloin tulee juotua vettä PALJON.