Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla ollut kuukautiset myöhässä MUUTA KUIN raskauden takia? Miksi?

Vierailija
19.03.2012 |

Haluaisin tietää mitä syitä voi olla takana, itsellä nyt viikon myöhässä.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, liika alkoholinkäyttö.

Vierailija
82/116 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran teininä oli menkat muistaakseni noin viisi päivää myöhässä, syynä se että olin 1-2 viikon ajan ottanut allergialääkettä aamuin illoin kun olis pitänyt ottaa vain kerran vuorokaudessa. Lääke siis vaihtui, ja en kai lukenut ohjeita kunnolla kun luulin että pitää ottaa kahdesti niin kuin edellisenkin lääkkeen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä kk olivat kateissa. muutto ulkomaille sekotti jotenkin pään ja sen mukana kropan.

Vierailija
84/116 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menkat jäivät pois 6kk ajaksi. Syynä oli ulkomaille muutto, ja siitä tullut alitajuinen stressi. Muulloinkin stressi vaikuttaa kuukautisiin, esim. abivuotena minulla taisi olla menkat kaksi kertaa, elimistö oli niin sekaisin.

Vierailija
85/116 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko ekat menkat 9 vuotta sitten ja vain 4-5 kertaa ne on tullu "oikeaan aikaan" ja muuten ne on tullu ajoissa tai (useimmiten) myöhässä. Monta kertaa on tullu myös noita 3-4kk taukoja, viimeksi tänä keväänä. Olen normaalipainoinen 19-vuotias, joten ainoa selitys mitä keksin on, että menkkani nyt vaan sattuu olemaan vähän epäsäännölliset.

Vierailija
86/116 |
16.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli

Vierailija
87/116 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli viimen kuusa 5  päivä alkoivat kuukautiset mutta odotin maaliskuussa 5 päivänä kuukautisia mutta ei alkanut    3 päivää myöhässä siten alkoivat kuukautiset 7 päivänä       6 päivänä illa oli hirveä vatsakipu otin vatsalääken ja aamulla kans  otin vatsalääken taas  aamupäivässä otin  särkelään  burana  kun   alkoi kuukautiset  itsellani  on kipuja siloin  3 päivää van myöhässä en hätäilyt ytää ja jos sinulla on ylin 1 myöhässä kuukautiset mene lääkärin  kysymään miksi kuukautiset eivät ole alkanut ja  satat olla sinulla kipuja sihen liityn olisi kuukatiskipuja vaikka ei ole alkanut   vielä .

Vierailija
88/116 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun normaalipainoni oli 52kg ja laihdutin anoreksiatyyppisesti, niin painaessani alle 48kg kuukautiset jäivät pois. Ruokavalioni ei silloin kultaisella 90-luvulla sisältänyt lainkaan rasvaa. Painoin alimmillani 46kg eli onneksi oli lievähkö anoreksia ja pääsin siitä sittemmin irti. Lääkkeillä muistaakseni käynnisteltiin kiertoa.

Vierailija
89/116 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on 4pv myöhässä. Aiemmin ollut tarkat jopa kellonaikaa myöten :( Raskaus ei voi olla kyseessä, kun olen neitsyt.

Vierailija
90/116 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmistä kuukautisista on jo lähes puolitoista vuotta aikaa. Muistan kun tein kauhuissani raskaustestin juuri ennen paljon odottamaani ulkomaanmatkaa. Negatiivinen oli. Myöhemmin kävin verikokeissa ja ultrassa, mitään poikkeavaa ei löytynyt. Kuulemma ehkäisyrengas voi aiheuttaa tällaista. Mietin että lopettaisin sen käytön, jotenkin ahdistaa ja pelottaa, enkä tunne itseäni naiseksi enää.

Vierailija
91/116 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden pelko on siirtänyt kuukautisia teininä. Ihan hullua, mutta se stressaaminen oikeasti myöhästytti kuukautisia yli viikolla ja tietty stressi kasvoi yhä lisää joka päivä kun eivät alkaneet. Kun rohkaistuin tekemään testin, alkoi pian kuukautiset. Ja tämä on tapahtunut  kahdesti.

Vierailija
92/116 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta.

Vierailija
93/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menkat viikon myöhässä, pitäiskö mun mennä lääkäriin tutkituttamaan asia vai odottelenko vain niiden alkua? Menkat ovat säännölliset minulla yleensä.

Vierailija
94/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus stressi. Ennen kilpirauhasen vajaatoiminnan toteamista ei ollut puoleen vuoteen.

Vierailija
95/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt ollu 6pv menkat myöhässä alan huolestua jo et miks ne ei ala.. olin vast'ikään loma reissulla ja sitä ennen stressasin koko ajan tulevatlo menkat juuri silloinkun olin reissussa. menkoista ei oo näkyny mitään merkkiä paitsi mahakipua alavatsassa eilen, johtuuko tämä stressistä vai mistä? auttakaa joku tarviin kiperästi apua! p.s menkkani ovat tätä ennen olleet aina ajallaan.

Vierailija
96/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 08:13"]Mulla on ollut jo vuoden menkat pois. syyksi paljastui monen mutkan kautta aivolisäkekasvain, joka saa kehon hormonitoiminnan ihan sekaisin.

[/quote]

Kertoisitko lisää? Minulla ei ole ollut kuukautisia kolmeen vuoteen! Sairastin teini-iässä syömishäiriön ja olin todella vakavasti alipainoinen. Nykyään normaalipainoinen mutta en kuitenkaan samoissa mitoissa kuin teininä ennen sairastumistani. Lääkäri ei tunnu ottavan kuukautisten puutetta vakavasti, aina vaan uusi Terolut-resepti kouraan. Nyt rupesi pelottamaan tämä aivolisäkekasvain :/

Lisäksi pelottaa se, olenko menettänyt mahdollisuuteni saada lapsia. Ravitsemusterapeutti nimittäin sanoi minulle, että joka kerta kun kuukautiset jäävät pois, lapsettomuuden riski kasvaa 7 %.

N24

Vierailija
97/116 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa joku tuota tyttöä :(

Vierailija
98/116 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20-vuotiaana poistettiin kaksoskasvain, siihen asti oli aina joka toinen kierto pitempi, joskus 40 päivää.

Aiheutti myös kipuja.

Vierailija
99/116 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi on tehokas menkkojen siirtäjä

Vierailija
100/116 |
09.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla menkat tuli viimeeks tammikuussa. Viime kesän lopussa lopetin pillereiden syönnin ja sen jälkeen oli säännölliset. Aikasempinaki vuosina ollu kesän pois. En oo menny lääkärii, koska en oo nii niitä kaivannu, mut jos syynä onki jokin sairaus, pelottavaa...