Onko sinulla ollut kuukautiset myöhässä MUUTA KUIN raskauden takia? Miksi?
Haluaisin tietää mitä syitä voi olla takana, itsellä nyt viikon myöhässä.
Kommentit (116)
Mulla vuoden ajan tullut vain joka toinen kuukausi ja aika niukalti.
Mistä voisi johtua?
mulla ei oo ollu 10 vuoteen menkkoja mut pelottaa mennä lääkäriin :/
Auttakaa! Olen 13 vuotias ja täytän kohta 14. Minun kuukautiset alkoivat vähä yli vuosi sitten mutta minun kuukautiset ovat tulleet vain pari kertaa eli minulla oli jopa yli puolen vuoden tauko kunnes yllättäen kktiset tulivat takaisin uudeksivuodeksi ja sen jälkeen minulla ei kuukautisisa ole ollutkaan. Valkovuotoa kyllä on. Minua huolestuttaa tämä koko juttu sillä pelottaa että mulla on jokin sairaus ja niin pois päin. Onko tämä normaalia, että alkuvuosina tämä on NÄIN epäsäännöllistä vai kannattaako jo huolestua kunnolla?
Minulöa on menkat nyt jo toisella kuulla myöhässä... ja en oo raskaana.. se näkyisi jo ja ei oo ollu oireita.. mua vähän pelottaa mikä on...? Osaatteko auttaa mitä teen?? On -99
On ollut useamman viikon kerran myöhässä enkä tiedä syytä. Muuten on kyllä ollut aika säännöllistä.
Pari kertaa kun olen pelännyt olevani raskaana, menkat ovat olleet noin viikon myöhässä. Eli käytännössä stressin takia.
Minulla jäi juuri kesäkuun menkat väliin monena vuonna nuorempana. En tiedä mistä se johtui, uimisestako vai auringonvalossa olemisesta.
A negative test could also be the result of a phantom pregnancy. A phantom pregnancy is where you basically fool your mind and body into thinking it is pregnant. You will still experience pregnancy symptoms but you are not actually pregnant; it is al psychological Some women have even been able to lactate during a phantom pregnacny. The causes of a phantom pregnancy are either paranoia of being pregnant or having an extreme desire to become pregnant.
Lukekaa toi
No mulla edelliset oli 15.8 eikä nyt oo viä kuulunut
Kovan stressin vuoksi. Ja kun laihduin stressin vuoksi lyhyessä ajassa paljon Jälkimmäisessä vuosi.
Vain raskauden takia on ollut myöhässä...
mulla jäi kerran yhdet kuukautiset kokonaan väliin ja olivat siis neljä viikkoa myöhässä, periaatteessa. Olin ulkomailla ja stressasin, olinko tullut raskaaksi yhdestä yhden illan jutusta...
Ainiin ja olen neitsyt niin en voi olla raskaana, en syö mitään pillereitä, pelaa jalkapalloa ihan tavallisesti ja nyt tressiä kesälomalla ei ole eikä ole tapahtunut mitää elämäntapamuutoksia. :)
Kuukautiset myöhässä kuukausia. Voiko harrastaa suojaamatonta seksiä (oman kumppanin kanssa) ilman pelkoa raskaudesta?
PS. Lääkäriin menossa kyllä.
38, ei voi. Ehkäisyä pitää käyttää aina, jos ei halua tulla raskaaksi.
58:lle. Kuukautisten alkamisesta voi mennä monta vuotta, ennen kuin menkkakierto säännöllistyy, joten en olisi huolissani :) tosin jos asia vaivaa mieltä, voit tietysti varata ajan gynelle. Ajan saa soittamalla terveyskeskukseen tai yksityiselle, netistä löytyy yhteystiedot. Tietysti jos olet 14v niin syksyllä asiasta voi käydä juttelemassa kouluterveydenhoitajalle!
Syön e-pillereitä ja kun aloitin tauon ei tyhjennysvuotoa tullutkaan ollenkaan. Tein raskaustestin ja negatiivinen oli. Seuraavalla taukokerralla tuli. Tälläistä tapahtuu joskus. Syynä itsellä ollut stressi, vaikuttaa aika herkästi vuotoon.
Ei mitään tietoa, miksi tulivat ihan miten sattuu puoli vuotta. Mikään kauhean vakava se syy ei kuitenkaan voinut olla, koska juuri kun olin aikeissa lähteä selvittämään asiaa, tulin raskaaksi (menkat olivat TAAS myöhässä ja päätin tehdä testin, jotta voin aikaa varatessa sanoa että raskaudesta ei ainakaan johdu - en siis tiedä vieläkään, miksi ne aiemmat myöhästelyt).