Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla ollut kuukautiset myöhässä MUUTA KUIN raskauden takia? Miksi?

Vierailija
19.03.2012 |

Haluaisin tietää mitä syitä voi olla takana, itsellä nyt viikon myöhässä.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta lääkityksellä alkoivat taas.

Vierailija
22/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut tosi epäsäännölliset kuukautiset.. Mutta vastaan silti että stressin/ masennuksen vuoksi. Olen myös melko laiha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun muutin lapsuudenkodistani pois, eli elämänmuutos.

Vierailija
24/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 3kk pois. Ajattelin taas varata lääkäriajan. Yli puolitoistavuotta ollu todella epäsäännölliset ja nyt jo näin pitkiä taukoja. Voiko vaihdevuodet tulla jo kolmekymppisenä?

Vierailija
25/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastaminen on ne yleisimmät parin päivän heiton tekijät. Esim. raju tauti ennen ovulaatiota viivästyttää sitä ja näin ollen myös menkkojen alkamista.

Vierailija
26/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lasten jälkeen 3-kymppisenä ovat jo aika tarkkaan kuukauden välein vaihteluvälillä 30-39pvää. Vanhaksi tulossa;-)

Vierailija
27/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi puoleksi vuodeksi pois, syyksi selvisi prolaktiinin liikatuotanto. Olin jättänyt pillerin pois ja aloittanut kuntoilun (olin saanut jonkun tervehenkisyysajatuksen), oli kai kroppa mennyt sekaisin. Kuukautiset alkoivat, kun aloin taas syödä pillereitä. Jätin sitten myöhemmin uudelleen pois, ja sama juttu. Kolmannen pillerikauden jälkeen kuukautiset jatkoivat tuloaan normaalisti. Ei sitä prolaktiinihäiriötä mitenkään hoidettu.

Vierailija
28/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäsäännöllinen kuukautiskierto, pisimmillään kierto on ollut 63 päivää ja lyhimmillään 14 :P Suurimman osan ajasta on 26-35 päivää.

Vierailija
29/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parin vuoden välein on kuukautiset myöhästyneet pari viikkoa ja sitten taas normalisoituu. Vähän epäsäännöllinen kierto on muutenkin. Viimeksi kuukautiset myöhästyi kun palasin karppauksesta tavalliseen ruokavalioon. Karppaus muuten niukensi vuotoa huomattavasti ja kierto oli sen aikana täysin säännöllinen.

Vierailija
30/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
31/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

dieettiin. Olin normaalipainoinen 164/56.

Vierailija
32/116 |
19.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan yhden kerran kuukautiset olleet myöhässä enemmän kuin 2 päivää raskauksia lukuunottamatta. Sairastin viime syksynä todella kovan influenssan ja sairastamisen yhteydessä kuukautiset myöhästyivät 8-9pv. Ehdin tehdä raskaustestinkin, mutta nega oli ja kohta kuukautiset alkoivatkin.

Vierailija
33/116 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoja alipainon vuoksi.

Vierailija
34/116 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kellontarkat menkat. Stressi saattaa myöhästyttää viikolla. Sen jälkeen kun mun sisko kuoli oli mulla menkat ihan sekaisin kaksi vuotta (menkat ainoastaan tenttiviikoilla ja juhlapyhinä ei koskaan muulloin).

Vierailija
35/116 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdunulkopuolisen raskauden vuoksi. Testikin näyttää monilla negaa.

Vierailija
36/116 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäivät pitkäksi aikaa pois. Äitini oli sanonut ennen vaihtoon lähtöäni, että hänellä olivat myös jääneet vastaavassa tilanteessa pois vähäksi aikaa, joten en sitten huolestunut, vaikka sainkin odotella.

En tiedä mikä tuossa on taustalla. Varmaan stressi uuteen maahan ja kieleen sopeutumisesta.

Vierailija
37/116 |
20.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille muuton seurauksena

jäivät pitkäksi aikaa pois. Äitini oli sanonut ennen vaihtoon lähtöäni, että hänellä olivat myös jääneet vastaavassa tilanteessa pois vähäksi aikaa, joten en sitten huolestunut, vaikka sainkin odotella.

En tiedä mikä tuossa on taustalla. Varmaan stressi uuteen maahan ja kieleen sopeutumisesta.

Mulla on jäänyt päinvastaisessa tilanteessa, siis ulkomailta palatessa (vuoden oleskelun jälkeen) muutamaksi kuukaudeksi. Ulkomaille muuttaessa ei koskaan.

Vierailija
38/116 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä oli viimeks elokuussa menkat ja sen jälkeen ei oo ollu. sitä ennen kesällä laihdutin ja liikuin rankasti ja putoskin sen 15 kiloo? sitte alko taa skauhee stressi ja lihoin kaiken takas tähä mennessä. joten siinä on ainakin mun syy

Vierailija
39/116 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viimeksi menkat kun olin 50kg, laihduin 4kg ja nyt kun olen lihonut sen takas niin ei ne mebkat oo palanneet... On ollu myös koulustressiä... Sitä mulla on aina ollutki. Rasvaprosenttini ei voi olla alhaalla sillä pistän jokaoäivä ruokaani n. 0.75dl oliiviöljyä ja oon siis ton verran pistänyt ennen laihduttamistanikin... Hiilareita syön toosi paljon, koska olen riisin ystävä kasviksia tosin syön vähä... Olisi lääkärin aika ens viikolla niin mitä siellä tehdään? Kun en haluu mebnä gynelle..:/ ja olen neitsyt joten en voi olla raskaana, ja tarkistan et saan vähintäön 60g proteiinia. Auttakaa olen 17 v.

Vierailija
40/116 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat jääneet pois vuodeksikin, vaikka ruokavalio on ollut terveellinen enkä ole ollut lähelläkään alipainoa, ennemminkin liki ylipainoinen. Lääkärin mukaan joillakuilla kroppa vaan reagoi sillä tavalla. Joskus ovat olleet viikon pari myöhässä ilman tunnistettavaa syytä.