Onko sinulla ollut kuukautiset myöhässä MUUTA KUIN raskauden takia? Miksi?
Haluaisin tietää mitä syitä voi olla takana, itsellä nyt viikon myöhässä.
Kommentit (116)
Oon 15 vuotta ja aina ollu tosi säännölliset menkat. Mut nyt on ollu pitkä tauko, viimeset menkat oli helmikuussa. En voi olla raskaana, enkä käytä pillereitä.
mistä tää vois johtua?
Nuorena, kun olin rippileirillä 10 päivää, menkat siirtyivät kuukaudella eteenpäin. Sitten seuraavat tulivat jo 2 viikon päästä. Jonkinlainen stressireaktio ilmeisesti, koska en tuntenut leirillä alussa ketään.
Luulin olevani raskaana ja stressasin. Oli yli viikon myhässä. Tein negatiivisen raskaustestin ja menkat alkoi muistaakseni vielä samana iltana.
Mul on ny ollu viis viikkoo myöhässä, huolestuttaa, oon 12
Tyttöystävälliäni on ollut nyt 6 päivää kuukautiset myöhässä ja hän sanoi että ei ole koskaan ennen ollut. Kondomia on käytetty eikä mitään vahinkoja ole koskaan käynyt? Hänen mukaan stressikään ei ole syynä. Mikä voi olla syy ja miten pitäisi toimia? Tyttö siis 16. Auttakaa!!!
Mulla ne on myöhässä ihan jatkuvasti. Syitä tähän mennessä raju flunssa, stressi, ruokailutottumusten muutos jnejne. Siis ihan joka päiväisiä syitä ja saattavat olla myöhässä jopa joka toinen kerta.
Yhdessä vaiheessa paino lähti hillittömään nousuun, eli myöhästelyä oli ihan koko ajan. Sitten tilanne normalisoitui n. Puoleksi vuodeksi ja myöhästely alkoi taas. Pcos aiheutti tämän viimeisen järjettömän painonnousun ja sen jälkeisen myöhästelyn. Sain ruokavalio-ohjeet. Piti mm lisätä lihan syöntiä (olin siirtynyt kasvispainotteiselle ruokavaliolle painoa pudottaakseni) jotka auttoivat.
Nyt olen raskaana, joten ei tarvitse hetkeen murehtia
Vaihdevuodet tulivat ihan yhtäkkiä ja menkat jäivät noin vain pois. Tein kolme kertaa raskaustestin, kun ajattelin ehkäisyn pettäneen, mutta vaihdevuodet ne lopulta vaan olivat.
Ei siihen mitään erityistä syytä kai tarvita, minulla nämä ovat heitelleet aina miten sattuu.
Mononukleoosin takia olin aikoinaan 3 kk ilman kuukautisia. Sen jälkeen meni pari vuotta, että kierto taas asettui.
Minulta kuukautiset jäivät pois kolmeksi kuukaudeksi. Tunsin myös munasarjojen kohdalla painetta ja arkuutta, joten menin gynekologille.
Molemmista munasarjoista paljastui kananmunan kokoinen kysta. Kystat "kuihtuivat" pois hormonikuurilla ja kuukautiset normalisoituvat.
Vaiva kuitenkin uusiutui monet kerrat ja loppui vasta sitten, kun poistatin ihonalaiset ehkäisykapselit.
Mulla on ollu jo 6kk ilman kuukautisia...siitä lähtien ku ne loppu nii ei oo tullu mitää 6 kuukautee...pitäsköhän kääntyä lääkärin puoleen? (Help Me)