Miten tyhmä pitää olla, että jättää koiran kuumaan autoon?
Ekaa kertaa sattui kohdalle tänään, kun olin lähdössä hakemian lapsia hoidosta. Vierasparkissa auto ja siellä takakontissa (farmari) istuu pitkäkarvainen koira suoraan auringonpaisteessa. Lapsia oli leikkipaikka ja heiltä kysyin, että tietävät minne autossa olevat ihmiset on menny. Lapset sanoikin, että heidän auto. Kun sanoin ettei koiraa voi pitää kuumassa autossa oli vastaus että, on ollut siellä vain vartin ja kohta haetaan se sieltä pois.
En tiiä olenko sitten ihan kauhea, mutta sanon lapsille, että se koira kuolee sitten sinne jonka seurauksena yksi lapsista lähti paniikissa juoksemaan sisälle. Tuli sitten autonavaimen kanssa ja otti koiran ulos.
Koira läähätti voimakkaasti, mutta käveli kyllä remmissä kun lapsi sitä alkoi taluttaa.
Tässä vaiheessa minun oli jo pakko lähteä hakemaan lapsia hoidosta, enkä voinut jäädä odottamaan kyseisen perheen aikuista, jolle olisin voinut muutaman valikoidut sanan sanoa. Kun tulin n. 15 minsaa päästä takaisin oli auto hävinnyt.
Täällä varjossa mittari näyttää +22 ja tuo auto oli suoraan auringon paisteessa. Meillä ei ole koiria, enkä edes pidä koirista. Siitä huolimatta olen tietoinen ettei koiraa voi jättää kuumaan autoon.
Suomessa voisi hyvin tulla joku pakollinen lemmikin pito kurssi käytäväksi ennen kuin lemmikin saisi hankkia. Tosin ei Kait se näiden vatipäiden käytöstä kuitenkaan muuttaisi.
Kommentit (8)
Noh... en tiedä nyt, olitko varsinaisesti kauhea, mutta ehkä tuon olisi voinut asiallisemminkin hoitaa. Eli ei pelotella kuolemalla. Sinänsä hyvä, että huolehdit asiasta.
Eikä se koira nyt vartissa autoon kuole. Täysin oikeassa olet tietysti siinä, että koiraa ei pidä jättää auringonpaisteessa olevaan autoon oikeastaan ollenkaan. Ihan joitain minuutin pyrähdyksiä kiskalla lukuun ottamatta.
No en minä kerennyt asiaa jäädä selvittelemään pidemmäksi aikaa. Sanoin ensin ettei koiraa voi jättää autoon ja vastaus oli vain se, että haetaan se kohta. Viitisen minuuttia meni siinä, että haki sen avaimen ja päästi koiran ulos. Siis sen jälkeen, kun olin sanonut, että koira kuolee kuumaan autoon. Eli vähintään sen 20 minsaa oli siellä autossa. Mitenkä pitkään lienee olisi muuten ollut.
Ap
Tänään näitä idiootteja oli taas sankoin joukoin liikenteessä. Eräänkin kaupan pihalla oli kolmessa autossa koirat ja autot suoraan auringonpaisteessa. Ikkunaa oli jätetty muutama sentti auki. Oon jo pitkään miettinyt että näille idiooteille pitäisi laittaa edes lappu ikkunaan, jossa muistuteltaisiin lämpötilojen noususta.
Vierailija kirjoitti:
Noh... en tiedä nyt, olitko varsinaisesti kauhea, mutta ehkä tuon olisi voinut asiallisemminkin hoitaa. Eli ei pelotella kuolemalla. Sinänsä hyvä, että huolehdit asiasta.
Eikä se koira nyt vartissa autoon kuole. Täysin oikeassa olet tietysti siinä, että koiraa ei pidä jättää auringonpaisteessa olevaan autoon oikeastaan ollenkaan. Ihan joitain minuutin pyrähdyksiä kiskalla lukuun ottamatta.
Ei ehkä kuole, mutta hyvin tukalaa sillä on. Kokeile itse istua lukitussa autossa edes se vartti lämpimillä keleillä. Aika äkkiä sullekin tulis halu avata edes ovet ellet pääsisi poistumaan muuten autosta.
Suomen kesä on niin lyhyt ja kylmä, että sen kuluessa ei kukaan ehdi kuolla kuumuuteen autossa, ei koira eikä ihminen. Perjantainakin istuin kolmisen tuntia autossa suorassa auringonpaisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kesä on niin lyhyt ja kylmä, että sen kuluessa ei kukaan ehdi kuolla kuumuuteen autossa, ei koira eikä ihminen. Perjantainakin istuin kolmisen tuntia autossa suorassa auringonpaisteessa.
Kuin tyhmä sä olet??
Niinpä. Eilen kaupassa käydessäni huomasin ensimmäisen idiootin joka jättää koiransa autoon. Vanha pariskunta, takapenkillä karvainen villakoira, suoraan auringonvaloon. Jumalauta että ottaa päähän. Älkää hankkiko niitä koiria jos ette osaa pitää huolta asianmukaisella tavalla.