Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT V****AA JA RANKASTI TERVEYSASEMAN TOIMINTA!!! (Helsinki)

Vierailija
17.03.2012 |

Minä olen aikoinani aloittanut ehkäisyn käytön näin:

14-v. pillerit

16-v ekäisykapselit x 2 yht 6 vuotta

Ilman ehkäisyä 10/2007-> (tämän jälkeen 1 km ja 2 synnytystä)

03/2011 hormonikierukka, joka tuli itsekseen pois 09/2011, josta lähtien olen syönyt minipillereitä.

Nyt tahtoisin kokeilla kuparikierukkaa, koska hormonit ei sovi mulle. Ne tekee mut ihan raivotautiseksi, mieliala vaihtelee 100 kertaa päivässä ym. kivaa.

Noh, minäpä soitin terveysasemallemme ja kysyin tästä kuparikierukasta, että miten sen saa. Lh sanoi, että hän jättää pyynnön lääkärille ja huomenna on resepti noudettavissa (soitin siis torstaina ja olin hakemassa perjantaina)

Noh, lääkäripä oli mielivaltaisesti päättänyt, että ei kirjoita reseptiä, koska kuparikierukka ei SOVI minulle??!! ILMAN mitään perusteluita. Halusi minut vastaanotollensa keskustelemaan vaihtoehdoista. Ja ensimmäinen vapaa aika oli vasta toukokuun alussa!!!! Haluan näistä pillereistä EROON nyt ja heti kun mahdollista..

Joten käyn yksityisellä asennuttamassa sen ensiviikolla. Ei VITTU tarvii auttaa naista hädässä.

Siis Mitä VITTUA??? Kuparikierukka on ollut vaihtoehtona ehkäisyä mietittäessä raskauksien jälkeen. Sen käytölle ei pitäisi olla MITÄÄN estettä!!!

Oli pakko purkautua, kiitos.

Muilla kokemuksia??

Noh, tästä viisastuneena. Käyn hakemassa sen yksityiseltä. Aivan uskomatonta toimintaa. Eipä tarvii Stadin palveluita käyttää enää ikinä.

Ja anteeksi kirosanat, nyt vaan sieppaa NIIN paljon että JÄRKI lähtee =D

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pohtimiset ole mitään kiireellisiä asioita.Ihmeen hyvin saat ajan, jos jo toukokuulle.

Nyt voisit tahtoa käyttää kondomia ja lakata raivoamasta.

Vierailija
2/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen paremmin pysy jos hormonivaihtoehto tuli ulos joten lääkäri varmaankin ihan oikeasti haluaa keskustella vaihtoehdoista, joita tuntuu olevan aika vähän. Sterilisaatio tai arpapeli kierukan kanssa VITTU

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pohtimiset ole mitään kiireellisiä asioita.Ihmeen hyvin saat ajan, jos jo toukokuulle. Nyt voisit tahtoa käyttää kondomia ja lakata raivoamasta.

Ja ei kuule kumien kanssa huvita räveltää. Meillä kun tuota seksiä on kumminkin pari kertaa viikossa.

Lähinnä vituttaa se, että sieltä terveysasemalta EI kukaan viittinyt mulle soittaa, että en saakkaan reseptiä! Vaika sanottiin, että tule huomenna iltapäivällä hakemaan!!!!

-ap

Vierailija
4/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattui aivan helvetisti, näin vain tähtiä siinä maatessani. Ja sen jälkeen ei ole päivää mennyt etten vuotaisi taikka vatsaan sattuisi. Olen käynyt tarkistuttamassa kierukan ym. Kaikki kunnossa.

Mietin tässä todella haluanko elää seuraavat viis vuotta näin, onko sen arvoista

Vierailija
5/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raivotautinen? voi menetetty nuoruus...

Vierailija
6/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen paremmin pysy jos hormonivaihtoehto tuli ulos joten lääkäri varmaankin ihan oikeasti haluaa keskustella vaihtoehdoista, joita tuntuu olevan aika vähän. Sterilisaatio tai arpapeli kierukan kanssa VITTU

JA JOS VITTU HALUAN KOKEILLA SITÄ KUPARIKIERUKKAA, NIIN HALUAN!!

Ja sterilisaatiota en saa koska OLEN alle 30.

-ap

Vierailija
7/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä ne pillerit heittää mäkeen vaikka heti jos jaksat olla toukokuuhun asti yhtymättä

Vierailija
8/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet alle 30. Kuule, meitä on monia joille ei sovi mikään muu ehkäisy kuin tietenkin pidättäytyminen, sterilisaatio tai kondomi, elämä on..

Vierailija
9/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta tajusin itsekin tilanteeni esikoiseni synnyttyä!

Luulin aina, että MÄ vaan olen tämmönen kiukkupussi! Mutta hormoniton aika sai mut tajuamaan, että kaikki johtuikin niistä, hormoneista.

En ollut koskaan aiemmin kokenut sellaista rauhaa ja itsehyväksyntää, kuin silloin. Ja nyt kun olen 6kk taas syönyt minipillereitä, tajuan, että TÄMÄ EI OLE NORMAALIA.

*ap

Vierailija
10/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikon perusteella odottelin jotain joka liittyy oikeasti henkeen ja terveyteen... Vai etta ihan joudut odottamaan toukokuulle, ehkaisyyn liittyvan kaynnin kanssa, etka ole edes lateksille allerginen vaan sua ei vaan kiinnosta kondomien kaytto, voi voi...

Vierailija
11/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten mennään juuri sinne yksityiselle ja saadaan mitä halutaan. Mieti nyt ihan oikeasti mitä yhteiskunnan PITÄÄ maksaa. Jos syöpäsi jäisi hoitamatta tai äitisi ei pääsisi sairaalaan tutkimuksiin tai ajaisit 100 km päivystykseen, jotta saisit haavasi ommeltua, niin sitten odotat sen 2 kk jotta saat ehkäisyn kuntoon.

Vierailija
12/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomia voi käyttää. Jos sellaisen tarvii pari kertaa viikossa, niin tuskin konkurssiin menee.

Vierailija
13/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kondomia voi käyttää. Jos sellaisen tarvii pari kertaa viikossa, niin tuskin konkurssiin menee.

Vierailija
14/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaan eniten suututtaa se, että kukaan ei voinut ilmoittaa, etten saakaan sitä reseptiä- ja vastaanoton lh ei suostunut edes puhelinaikaa antamaan ko. lääkärille.

Onneksi teillä kaikilla muilla on ehkäisyasiat kunnossa.

*ap

Vierailija
15/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin apteekista ostamassa ja kävin terkkarilla asennuttamassa.

Vierailija
16/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten mennään juuri sinne yksityiselle ja saadaan mitä halutaan. Mieti nyt ihan oikeasti mitä yhteiskunnan PITÄÄ maksaa. Jos syöpäsi jäisi hoitamatta tai äitisi ei pääsisi sairaalaan tutkimuksiin tai ajaisit 100 km päivystykseen, jotta saisit haavasi ommeltua, niin sitten odotat sen 2 kk jotta saat ehkäisyn kuntoon.

Aamen.

Vierailija
17/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sinulta on kestänyt 14v huomata ettei hormoniehkäisy sovi sinulle. Ehkä kestät vielä pari kuukautta tai sitten menen yksityiselle.

Uskomatonta, mutta tajusin itsekin tilanteeni esikoiseni synnyttyä!

Luulin aina, että MÄ vaan olen tämmönen kiukkupussi! Mutta hormoniton aika sai mut tajuamaan, että kaikki johtuikin niistä, hormoneista.

En ollut koskaan aiemmin kokenut sellaista rauhaa ja itsehyväksyntää, kuin silloin. Ja nyt kun olen 6kk taas syönyt minipillereitä, tajuan, että TÄMÄ EI OLE NORMAALIA.

*ap

Vierailija
18/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa ettei hormoniehkäisy sovi sulle ap. Sä olet tosiaan raivotautinen.

Vierailija
19/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuparikierukan voi ihan mennä apteekista ostamaan, ei ne ole mitään reseptijuttuja.

Eli mars apteekkiin, ostat sen kierukan ja sitten menet sen kanssa yksityiselle asennuttamaan sen.

Kierukka maksaa jotain about 60-90€ ja se asennus noin 100€

Vierailija
20/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onnistunut, koska menin äimistyksissäni lankaan jopa tuon reseptihommman kanssa.