Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT V****AA JA RANKASTI TERVEYSASEMAN TOIMINTA!!! (Helsinki)

Vierailija
17.03.2012 |

Minä olen aikoinani aloittanut ehkäisyn käytön näin:

14-v. pillerit

16-v ekäisykapselit x 2 yht 6 vuotta

Ilman ehkäisyä 10/2007-> (tämän jälkeen 1 km ja 2 synnytystä)

03/2011 hormonikierukka, joka tuli itsekseen pois 09/2011, josta lähtien olen syönyt minipillereitä.

Nyt tahtoisin kokeilla kuparikierukkaa, koska hormonit ei sovi mulle. Ne tekee mut ihan raivotautiseksi, mieliala vaihtelee 100 kertaa päivässä ym. kivaa.

Noh, minäpä soitin terveysasemallemme ja kysyin tästä kuparikierukasta, että miten sen saa. Lh sanoi, että hän jättää pyynnön lääkärille ja huomenna on resepti noudettavissa (soitin siis torstaina ja olin hakemassa perjantaina)

Noh, lääkäripä oli mielivaltaisesti päättänyt, että ei kirjoita reseptiä, koska kuparikierukka ei SOVI minulle??!! ILMAN mitään perusteluita. Halusi minut vastaanotollensa keskustelemaan vaihtoehdoista. Ja ensimmäinen vapaa aika oli vasta toukokuun alussa!!!! Haluan näistä pillereistä EROON nyt ja heti kun mahdollista..

Joten käyn yksityisellä asennuttamassa sen ensiviikolla. Ei VITTU tarvii auttaa naista hädässä.

Siis Mitä VITTUA??? Kuparikierukka on ollut vaihtoehtona ehkäisyä mietittäessä raskauksien jälkeen. Sen käytölle ei pitäisi olla MITÄÄN estettä!!!

Oli pakko purkautua, kiitos.

Muilla kokemuksia??

Noh, tästä viisastuneena. Käyn hakemassa sen yksityiseltä. Aivan uskomatonta toimintaa. Eipä tarvii Stadin palveluita käyttää enää ikinä.

Ja anteeksi kirosanat, nyt vaan sieppaa NIIN paljon että JÄRKI lähtee =D

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kannattaisi sittenkin luottaa LÄÄKÄRIIN eikä apteekkariin Mutta kukin tyylillään...

nykyään markkinoilla suomessakin on sellainen kuin Flexi-T 300 joka on pienempi kokoisempi kuin perinteinen Nova-T tai Flexi-t 380 ja aiheuttaa siis vähemmän niitä sivuoireita. Mulle ainakin toi 300:nen sopi tosi hyvin, vuoto oli paljon vähäsempää kuin sen isomman kanssa ja kuukautiskivut hävis kokonaan.

Kiitos sinulle illan ensimmäisestä ASIALLISESTA vastauksesta!

Täytynee soittaa apteekkiin ja kysellä..

-ap

eikä varsinkaan mitäkään tk lääkärit. Eivät ole ehkäisyyn tai naistentauteihin erikoistuneita, eikä varsinkaan potilasta näkemättä tiedä asiasta sen enempää kuin apteekissakaan.

Eikä toi kuparikieruka mitään tähtitiedettä ole, perus kapistus, eikä ne lääkäritkään sen sopivuutta tiedä kuin kokeilemalla.

Joten Ap: hommaa se kierukka ja mene yksityiselle.

Ja tuolle aiemmalle vastaajaajalle, että joopa joo jokainen tyylillään. Asioista voi tehdä todella vaikeita tai sitten voi olla vähän omaaloitteinenkin. Lääkäri sen kierukan kuitenkin asentaa ja eiköhän ne apteekissa ole ihan koulutettua väkeä ja tiedä mitä myyvät.

Kaikki vaan ei halua elää ilman hyvää seksiä kuukausi kaupalla ja miksi pitäisikään...

Vierailija
42/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylikuormittuneita, kun tällaiset soittelijat piinaavat heitä kyselyillään ja valituksillaan. Oikeesti sairaat eivät edes pääse puhelimitse läpi, lääkärinajan saa parhaassa tapauksessa 1-2 kk:n kuluttua. Akuuttiajat on erikseen, ja ne yritetään arpoa aamuisin klo 8.00 alkavalla puhelinajanvarauksella.

Ehkäisy ei ole hätätapaus. Itse menisin ihan sujuvasti yksityiselle ehkäisyä tarvitessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
17.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kommentillani että eiköhän olisi fiksuinta mennä ihan oikealla gynekologille keskustelemaan ehkäisystä eikä kokeilla summamutikassa (uutta) kierukkaa, kun vanha(kaan) ei sopinut.

Vierailija
44/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylikuormittuneita, kun tällaiset soittelijat piinaavat heitä kyselyillään ja valituksillaan. Oikeesti sairaat eivät edes pääse puhelimitse läpi, lääkärinajan saa parhaassa tapauksessa 1-2 kk:n kuluttua. Akuuttiajat on erikseen, ja ne yritetään arpoa aamuisin klo 8.00 alkavalla puhelinajanvarauksella. Ehkäisy ei ole hätätapaus. Itse menisin ihan sujuvasti yksityiselle ehkäisyä tarvitessani.

JOSKO lukisit ketjun JA tekisit sitten valitukset!!!

Minkähän nimenoomaan säästän kunnan palveluita menemällä YKSITYISELLE. Peruutan ajan heti maanantaina, pääset sinä OIKEASTI sairas hoitoon!!!

-ap

Vierailija
45/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö jotkut terveyskeskuslääkärillä ehkäisyjen takia? Eikö gynekologit ole sitä varten?

Vierailija
46/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka soitto, käynti, varattu aika lääkärille, ma uusi soitto, lisäksi lääkärin paperityöt jne jne.

ylikuormittuneita, kun tällaiset soittelijat piinaavat heitä kyselyillään ja valituksillaan. Oikeesti sairaat eivät edes pääse puhelimitse läpi, lääkärinajan saa parhaassa tapauksessa 1-2 kk:n kuluttua. Akuuttiajat on erikseen, ja ne yritetään arpoa aamuisin klo 8.00 alkavalla puhelinajanvarauksella. Ehkäisy ei ole hätätapaus. Itse menisin ihan sujuvasti yksityiselle ehkäisyä tarvitessani.

JOSKO lukisit ketjun JA tekisit sitten valitukset!!!

Minkähän nimenoomaan säästän kunnan palveluita menemällä YKSITYISELLE. Peruutan ajan heti maanantaina, pääset sinä OIKEASTI sairas hoitoon!!!

-ap

Vierailija
47/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö jotkut terveyskeskuslääkärillä ehkäisyjen takia? Eikö gynekologit ole sitä varten?

Stadin nettisivuilla lukee, että yhteys omaan terveysasemaan.

Vierailija
48/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, käytkö? kampaajalla?

Sitten sulla on varaa käydä myös gynekologilla.

Mä säälin mun kaikkia tk-kollegoja, jotka ovat täysin ylityöllistettyjä sairaiden ja erikoissairaanhoidon sinne vielä lisää jatkohoitoon työntävien potilaiden paineen alla. ja sitten on tällaisia urpoja, niin kuin tämä, kuparikierukkaturbo. Ei ole TODELLISTA.

Mutta kun mun elämä on MINÄ.

Vierailija
50/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, käytkö? kampaajalla? Sitten sulla on varaa käydä myös gynekologilla. Mä säälin mun kaikkia tk-kollegoja, jotka ovat täysin ylityöllistettyjä sairaiden ja erikoissairaanhoidon sinne vielä lisää jatkohoitoon työntävien potilaiden paineen alla. ja sitten on tällaisia urpoja, niin kuin tämä, kuparikierukkaturbo. Ei ole TODELLISTA. Mutta kun mun elämä on MINÄ.

Ei, en käy kampaajalla. Käytän nuo rahat ennemmin elämiseen. Ja Lapsiini.

Minä menen YKSITYISELLE hoidattamaan asiani.

Saa kai sitä ihminen auuttua?

Ole sinä helvetin hyvä ja onnellinen omassa elämässäsi. Toivottavasti et joudu ikinä Helsingin tk:n kanssa tekemisiin!!!

*ap

Vierailija
51/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, käytkö? kampaajalla? Sitten sulla on varaa käydä myös gynekologilla. Mä säälin mun kaikkia tk-kollegoja, jotka ovat täysin ylityöllistettyjä sairaiden ja erikoissairaanhoidon sinne vielä lisää jatkohoitoon työntävien potilaiden paineen alla. ja sitten on tällaisia urpoja, niin kuin tämä, kuparikierukkaturbo. Ei ole TODELLISTA. Mutta kun mun elämä on MINÄ.

Ei, en käy kampaajalla. Käytän nuo rahat ennemmin elämiseen. Ja Lapsiini.

Minä menen YKSITYISELLE hoidattamaan asiani.

Saa kai sitä ihminen auuttua?

Ole sinä helvetin hyvä ja onnellinen omassa elämässäsi. Toivottavasti et joudu ikinä Helsingin tk:n kanssa tekemisiin!!!

*ap

Yhden henkilön takia tuomitset Suomen pääkaupungin terveyskeskukset. Ehkä hän tosiaan luuli, että sinä saisit reseptin noin vaan.

Ehkä hän ei ollut enää työvuorossa ja siksi ei voinut ilmoittaa, kun asia selvisi... tai ehkä asiasta päättänyt lääkäri teki päätöksen vasta ns. noutopäivänäsi.

OK, kahden hlön takia...

Voi vee.....

Vierailija
52/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptiä. Lääkärin päätös ei ole mielivaltainen vaan perustunee ihan hänen ammattitaitoonsa. Tuskin yksityinenkään lääkäri sulle reseptiä näkemättä kirjoittaa...

Vierailija
53/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes oteta terveyskeskukseen ehkäisyasioissa. Ehkäisyasiat hoidetaan yksityisellä. Pilleri reseptin voi uusittaa, mutta lääkärin tarkastuksia ei tehdä eikä esim kierukkaa oteta pois vaikka olisi ongelmia kierukan kanssa. Jos hyvää säkää niin jälkitark voi saada pillerireseptin, mutta kierukasta turha haaveilla. Ei en asu lesta seudulla eikä täällä asu lestoja vaan asiat on priodisoitu niin, ettei ehkäisy ole tärkeää vaan se kuuluu hoitaa muualla. Abortin kyllä saa terveyskeskuksen kautta

Vierailija
54/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskin sinnekin usein kuukauden parin jonot. Ja kuparikiurukkaan ei tarvitse reseptiä, senkun haet apteekista. Itselläni (ikää alle 30v) ei hormonaaliset ehkäisyt sovi ja viime kesänä laitettiin kuparikierukka. Ja kyllä mekin kumilla mentiin ennen kuin aika lääkärille oli.

Vierailija
55/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reseptiä. Lääkärin päätös ei ole mielivaltainen vaan perustunee ihan hänen ammattitaitoonsa. Tuskin yksityinenkään lääkäri sulle reseptiä näkemättä kirjoittaa...

Käytäntönä, että pyytävät reseptin lääkäriltä, varataan laittoaika ja laitetaan se, jos olisi mennyt tämän mukaan, olisin saanut kierukan JO ensiviikolla! Että se niistä ruuhkista.

Olen asunut Helsingissä useassa paikassa ja missään muualla ei toiminta ole NOIN vaikeaa, kuin tässä nykyisessä.

-ap

Vierailija
56/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pieni asia saa sinut tuollaisen raivon valtaan, niin mitä tapahtuu jos esim. lapsi kaataa maitolasin? Pilaat heidän lapsuutensa tuolla raivoamisellasi.

Mitä ehkäisyasioihin tulee, niin käske miehesi mennä vasektomiaan. Se on pieni poliklininen toimenpide miehelle, ei tarvitse jäädä sairaalaan ja saa pari päivää sairaslomaa. Halutessaan voi tallettaa spermaa siltä varalta, että vielä haluaa lapsia.

Vierailija
57/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pieni asia saa sinut tuollaisen raivon valtaan, niin mitä tapahtuu jos esim. lapsi kaataa maitolasin? Pilaat heidän lapsuutensa tuolla raivoamisellasi. Mitä ehkäisyasioihin tulee, niin käske miehesi mennä vasektomiaan. Se on pieni poliklininen toimenpide miehelle, ei tarvitse jäädä sairaalaan ja saa pari päivää sairaslomaa. Halutessaan voi tallettaa spermaa siltä varalta, että vielä haluaa lapsia.

Ihmistäkö ei saa koskaan vatuttaa, niinkö??

Missä olen sanonut raivoavani lapsille? Sen takia nämä palstat on hyviä, kun tänne voi purkautua anonyymisti!

Ja kyllä mua vaan ottaa päähän syödä noita hemmetin pillereitä, kun nyt tiedostan, että ne ei todellakaan sovi mulle.

Vasektomia ei tule vielä kysymykseen kun ei olla varmoja, että halutaanko vielä lapsia!!

-ap

Vierailija
58/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää huuda yhtä lujaa kuin eilen. Joten ei muuta kun heti huomisaamuna varaat ajan yksityiselle, niin varmasti ehkäisyasiat järjestyy ensi viikolla. Se tässä vaan, että ei se seksi maailman tärkeintä ole. Ihan hyvin voi olla ilmankin jonkin aikaa, kunnes asia on varmasti kunnossa. Ei maailma siihen kaadu, eikä liittokaan ;)

Vierailija
59/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää huuda yhtä lujaa kuin eilen. Joten ei muuta kun heti huomisaamuna varaat ajan yksityiselle, niin varmasti ehkäisyasiat järjestyy ensi viikolla. Se tässä vaan, että ei se seksi maailman tärkeintä ole. Ihan hyvin voi olla ilmankin jonkin aikaa, kunnes asia on varmasti kunnossa. Ei maailma siihen kaadu, eikä liittokaan ;)

Ja niinkuin jo sanoin, menen sen yksityiselle laitattamaan.

No minulle ja miehelleni seksi on tärkeää. Mut kaipa tää tästä.

ap

Vierailija
60/61 |
18.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä mikä ehkäisy sinulle (tai teidän perheeseen) sopii parhaiten etkä menne sinne vain vaatimaan kierukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi