NYT V****AA JA RANKASTI TERVEYSASEMAN TOIMINTA!!! (Helsinki)
Minä olen aikoinani aloittanut ehkäisyn käytön näin:
14-v. pillerit
16-v ekäisykapselit x 2 yht 6 vuotta
Ilman ehkäisyä 10/2007-> (tämän jälkeen 1 km ja 2 synnytystä)
03/2011 hormonikierukka, joka tuli itsekseen pois 09/2011, josta lähtien olen syönyt minipillereitä.
Nyt tahtoisin kokeilla kuparikierukkaa, koska hormonit ei sovi mulle. Ne tekee mut ihan raivotautiseksi, mieliala vaihtelee 100 kertaa päivässä ym. kivaa.
Noh, minäpä soitin terveysasemallemme ja kysyin tästä kuparikierukasta, että miten sen saa. Lh sanoi, että hän jättää pyynnön lääkärille ja huomenna on resepti noudettavissa (soitin siis torstaina ja olin hakemassa perjantaina)
Noh, lääkäripä oli mielivaltaisesti päättänyt, että ei kirjoita reseptiä, koska kuparikierukka ei SOVI minulle??!! ILMAN mitään perusteluita. Halusi minut vastaanotollensa keskustelemaan vaihtoehdoista. Ja ensimmäinen vapaa aika oli vasta toukokuun alussa!!!! Haluan näistä pillereistä EROON nyt ja heti kun mahdollista..
Joten käyn yksityisellä asennuttamassa sen ensiviikolla. Ei VITTU tarvii auttaa naista hädässä.
Siis Mitä VITTUA??? Kuparikierukka on ollut vaihtoehtona ehkäisyä mietittäessä raskauksien jälkeen. Sen käytölle ei pitäisi olla MITÄÄN estettä!!!
Oli pakko purkautua, kiitos.
Muilla kokemuksia??
Noh, tästä viisastuneena. Käyn hakemassa sen yksityiseltä. Aivan uskomatonta toimintaa. Eipä tarvii Stadin palveluita käyttää enää ikinä.
Ja anteeksi kirosanat, nyt vaan sieppaa NIIN paljon että JÄRKI lähtee =D
Kommentit (61)
ette tykkää, mutta hei pliis, toukokuu on ihan kohta. Ehkä selviisitte...
kondomia voi käyttää. Jos sellaisen tarvii pari kertaa viikossa, niin tuskin konkurssiin menee.
Niin, pienet on mun murheet, mutta kai mua saa silti sapettaa ko. asia?
Miksi ei voitu ilmoittaa ja MIKSI EN SAANUT puh.aikaa lääkärille?
-ap
esim ihan oikeasti sairaat ihmiset. Kun kaikkea ei vaan ehdi, vaikka kuinka haluaisi.
kondomia voi käyttää. Jos sellaisen tarvii pari kertaa viikossa, niin tuskin konkurssiin menee.
-ap
Miksi ei voitu ilmoittaa ja MIKSI EN SAANUT puh.aikaa lääkärille? -ap
ihmisia, joita niiden piti hoitaa, sen sijaan etta olisivat kimpassa pohtineet sun ehkaisyasioita pidemman kaavan kautta... Se puh. aikakin on pois joltain joka tarvitsee sita vaikka koepalan tuloksesta kuulemiseen. Sulla ei ole tainnut koskaan olla mitaa oikeata terveysongelmaa kun taa on niin vaikeata?
Aika onnistunut, koska menin äimistyksissäni lankaan jopa tuon reseptihommman kanssa.
Googlettelin samana päivänä, kun tilasin reseptiä, että miten sen kuparikierukan saa. Tajusin, että esim verkkoapteekki myy sitä ilman.
Terveysaseman lh sanoi, että ehdottomasti sitä EI saa ilman reseptiä. Kun varasin aikaa yksityiselle, kysyin samaa, onko reseptivapaa, sanoi YKSITYISEN lääkäriaseman virkailija, että TARVITSEE reseptin!!! Joten Miten tämä asia nyt menee???
*ap
Miksi ei voitu ilmoittaa ja MIKSI EN SAANUT puh.aikaa lääkärille? -ap
ihmisia, joita niiden piti hoitaa, sen sijaan etta olisivat kimpassa pohtineet sun ehkaisyasioita pidemman kaavan kautta... Se puh. aikakin on pois joltain joka tarvitsee sita vaikka koepalan tuloksesta kuulemiseen. Sulla ei ole tainnut koskaan olla mitaa oikeata terveysongelmaa kun taa on niin vaikeata?
-ap
Meillä sama lääkäri hoitaa äidit, lapset, mummot ja muut. Siksi käyn yksityisellä gynellä. Ja Helsingissä asun myös.
olet noin hulluna raivosta tuollaisesta asiasta?
Aika luksusterveysasema saa olla jos oikeasti muka ko. laakari vain keskittyy ehkaisyasioihin eika heilla ole mitaan muuta hommaa... Jos niin oikeasti on niin sitten saat jo mun puolesta valittaakin.
joka ei pääse eroon kerrontatavasta, jossa uudet jännittävät käänteet alkavat sanalla No tai Noh. Loputtoman pitkiä sepustuksia alkaen esihistoriasta.
Aika luksusterveysasema saa olla jos oikeasti muka ko. laakari vain keskittyy ehkaisyasioihin eika heilla ole mitaan muuta hommaa... Jos niin oikeasti on niin sitten saat jo mun puolesta valittaakin.
Lisäksi haluan ko terveysaseman nimen, niin voin hoitaa ehkäisyasiat siellä, kun siellä on ihan pelkästään niihin erikoistunut lääkäri. Ei semmoisia ole edes yksityisillä.
Nyt kun olen näköjään suututtanut kaikki, niin kertokaas, miten itse olisitte suhtautunut??
Jos teille olisi suoraan puhelimessa luvattu jotain, paikan päälle mennessänne saattekin tietää, että EHKÄ saatte, jos tulette 1,5kk päästä käymään!!!
Tämän vuoksi jo ilmoitin/kirjoitin, että MENEN yksityiselle asian hoitamaan ensiviikolla.
Terveisin: Kahden lapsen äiti, jolla seksiä ainakin pari kertaa viikossa (eli ap).
Lisäksi haluan ko terveysaseman nimen, niin voin hoitaa ehkäisyasiat siellä, kun siellä on ihan pelkästään niihin erikoistunut lääkäri. Ei semmoisia ole edes yksityisillä.
Meillä on erikseen perhesuunnitteluneuvola, joka hoitaa kaikki ehkäisyasiat.
Ei siis mikään yleinen terveyskeskus.
tosin voi myös riippua mitä sinä sanoit hänelle. Toisaalta en voi ymmärtää missä paikassa saa reseptin soittamalla eli että että lääkäri ei edes näe potilasta. Ei pitäisi olla missään mahdollista. Lääkäri oli katsonut paperisi ja todennut että nyt on syytä keskusella. Syystä tai toisesta (kiire, unohdus jne) sinulle ei soitettu.
on saanut jo ainakin 6 vuotta koska olen kaksi jo käynyt ihan itse ostamassa.
Taitaa olla teidän terkkarin tiedot pikkasen vanhalla mallilla :D
Eli nyt vaan sinne apteekkin mars ja sitten sinne yksityiseele. Monissa yksityisissä muuten on niitä kierukoita valmiinakin, eli voit soittaa sinne yksityiselle ensin ja kysyä, että onko niillä kierukoita siellä, vai pitääkö hakea apteekista ja sitten menet sen asennuttamaan sinne.
Ja saat ajan varmaan viikon sisällä.
Toimi nainen ja käytä sitä yksityistä palvelua.
Minua vaan eniten suututtaa se, että kukaan ei voinut ilmoittaa, etten saakaan sitä reseptiä- ja vastaanoton lh ei suostunut edes puhelinaikaa antamaan ko. lääkärille.
Onneksi teillä kaikilla muilla on ehkäisyasiat kunnossa.
*ap
Otsikkosi perusteella luuli, että oli hengenhätä eikä apua saanut... Ehkä siksi osa kommenteista...
nykyään markkinoilla suomessakin on sellainen kuin Flexi-T 300 joka on pienempi kokoisempi kuin perinteinen Nova-T tai Flexi-t 380 ja aiheuttaa siis vähemmän niitä sivuoireita.
Mulle ainakin toi 300:nen sopi tosi hyvin, vuoto oli paljon vähäsempää kuin sen isomman kanssa ja kuukautiskivut hävis kokonaan.
Seksin puutteeseen ei kuole, kumiakin voi sietää. Mulla ei ole ollut seksiä vuoteen, ja vielä tässä ihan elän ja hengitän, töissäkin käyn. Terveysasemilla ei tuo ole kiireellinen tapaus, mene yksityiselle.
nykyään markkinoilla suomessakin on sellainen kuin Flexi-T 300 joka on pienempi kokoisempi kuin perinteinen Nova-T tai Flexi-t 380 ja aiheuttaa siis vähemmän niitä sivuoireita. Mulle ainakin toi 300:nen sopi tosi hyvin, vuoto oli paljon vähäsempää kuin sen isomman kanssa ja kuukautiskivut hävis kokonaan.
Kiitos sinulle illan ensimmäisestä ASIALLISESTA vastauksesta!
Täytynee soittaa apteekkiin ja kysellä..
-ap
Mutta kukin tyylillään...
nykyään markkinoilla suomessakin on sellainen kuin Flexi-T 300 joka on pienempi kokoisempi kuin perinteinen Nova-T tai Flexi-t 380 ja aiheuttaa siis vähemmän niitä sivuoireita. Mulle ainakin toi 300:nen sopi tosi hyvin, vuoto oli paljon vähäsempää kuin sen isomman kanssa ja kuukautiskivut hävis kokonaan.
Kiitos sinulle illan ensimmäisestä ASIALLISESTA vastauksesta!
Täytynee soittaa apteekkiin ja kysellä..
-ap
-ap