Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi apua! Kääntäkääs Yle Fem kanavalle... Järkyttävää lisäaineisista lapsistamme :(

Vierailija
15.03.2012 |

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Lääkkeitä kartan ja eipä niitä ole juuri lapsetkaan tarvinnut kun osaan hoitaa heitä itse luonnonlääkinnällä ja jos en itse osaa, vien heidät esim. homeopaatille.

Lapset kiittää!

Vaikka provoahan tämä.

Vierailija
22/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää itseltänne edes se, että tiedättekö oikeasti ketään, kuka olisi sairastunut tai kuollut näihin kamaliin lisäaineisiin.

Voi tsiisus!

Monet noista aineista on todettu syöpää aiheuttaviksi. Syöpään kuolee aika moni ihminen vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen luonnossa on aika paljon Tsernobylin saasteita. Itse olen välttänyt suomalaisten marjojen ja sienien syöntiä juuri tuosta syystä.

Ja jos tonttia rupean katselemaan, ostan sen alueelta mihin ei nämä pahimmat laskeumat ole osuneet.

Nuoruudesta asti, eli yli 20 v olen ollut luomun kannalla. Voi että mitä pilkkaa, naurua ja ylenkatsetta olen saanut kokea. Nyt on ihanaa huomata, että tässäKIN asiassa olen ollut oikeassa.

Luomua olen ostanut niin kauan kuin siitä on ollut saatavilla, jopa opiskelijana. Niin, ne biletysrahat meni meillä laadukkaaseen ruokaan. Opiskelijakämpän sijasta asuimme rivitalossa, jonka koko piha täyttyi kasvimaasta, yrttiruukuista, kasvulavoista. Keittiö oli täynnä idätys- ja versotusasitoita. Leivoin itse leivät, metsästä kerättiin sienet ja marjat. Lisäainemömmöt jäi kaupan hyllylle.

Käytän vain luomumeikkejä ja jos jotain ei ollut luomuna, niin sitten en ole käyttänyt mitään. Shampoota en käytä, dödönä on kristallikivi, pyykit pesen pesupähkinöillä, saippuat teen itse, siivoukseen riittää mäntysuopa ja ruokasooda. Lääkkeitä kartan ja eipä niitä ole juuri lapsetkaan tarvinnut kun osaan hoitaa heitä itse luonnonlääkinnällä ja jos en itse osaa, vien heidät esim. homeopaatille. Nykyään asumme maalla, puhtaan luonnon keskellä.

Uskon vakaasti, että olen koko ajan ollut oikealla tiellä ja nyt muutkin alkavat heräillä. Ensin ruuan suhteen, sitten tulee muu perässä. Elämme mielenkiintoisia aikoja, vuosi 2012 on alkavien suurten muutosten aikaa.

Vierailija
24/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää itseltänne edes se, että tiedättekö oikeasti ketään, kuka olisi sairastunut tai kuollut näihin kamaliin lisäaineisiin.

Voi tsiisus!

silloin, kun on ihan tutkittua tietoa siitä, että esim. monet muoveissa olevat kemikaalit vähentävät siittiöiden määrää ja vaikuttavat sukupuolielinten kehittymiseen. Samat foliohatut on vissiin päässä silloin, kun puhutaan tupakan ja alkoholin vaikutuksista, eihän nyt kukaan oo niidenkään takia sairastunut tai kuollut. Vai onko?

Vierailija
25/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoksuton.fi :ssä turvallisia tai ruohonjuuressa?

Kyllähän luonnon aineissakin on yhtä jos toista ja itse kun olen mm. pujolle allerginen joudun välttämään myös kaikkia pujon sukulaiskasveja kuten kehäkukka esimerkiksi.

tuon Kuluttaja-lehden sivuilla olevan jutun, jossa on nuo sertifikaattimerkit, katso se.

Vierailija
26/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, lapset varmasti kiittävät minua, kiittävät jo nyt. Vanhimmat ovat näet jo teinejä. Miksi eivät kiittäisi? Sehän on hienoa, kun ei tarvitse kärsiä esim. korvatulehduksista, päänsärystä, sairastella pitkällisiä flunssia, syödä antibiootteja jne. Tiedäthän, että lääkkeet eivät ole haitattomia ja että esim. antibiootit tuhoavat suoliston normaalin bakteerikannan?

Ilmeisestii tarkoit, että sinä provoat?

t. se luomuäiti

Vierailija
27/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!

Monet noista aineista on todettu syöpää aiheuttaviksi. Syöpään kuolee aika moni ihminen vuodessa.

Syövät ovat lisääntyneet, koska ihmiset elävät pitempään (muuten suora todistus siitä, ettei noilla lisäaineilla ole niitä kamalia vaikutuksia). Syövät tuppaavat olemaan vanhojen ihmisten tauteja. Sitä paitsi syöpäkuolleisuuskin on nykylääketieteessä saatu alenemaan paljonkin.

Vaikka mikäpä foliohatun mielen kääntäisi? Analyyttinen asioiden tarkastelu nyt ei ainakaan.

Vierailija
28/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2007 8 % ikäluokasta on syntynyt koeputkesta kun sperma ei ole enää riittävän hyvää. Tulevaisuudessa prosentti tulee olemaan vielä suurempi.

Meistä ei ehkä tulekaan mummoja...

Vierailija
29/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!

Syövät ovat lisääntyneet, koska ihmiset elävät pitempään (muuten suora todistus siitä, ettei noilla lisäaineilla ole niitä kamalia vaikutuksia). Syövät tuppaavat olemaan vanhojen ihmisten tauteja. Sitä paitsi syöpäkuolleisuuskin on nykylääketieteessä saatu alenemaan paljonkin.

Vaikka mikäpä foliohatun mielen kääntäisi? Analyyttinen asioiden tarkastelu nyt ei ainakaan.

sen takia, mutta on olemassa paljon muitakin kemikaaleja, jotka ovat vaarallisia, kuten siittiöiden määrään ja sukupuolielinten kehitykseen vaikuttavat aineet.

Onko se sun mielestä foliohattuilua, jos asiasta on ihan tutkittua tietoa? Jos et itse ole lainkaan tutustunut asiaan, miten voit leimata näistä asioista puhumisen foliohattumeiningiksi? Mites vaikka sikiön tai lasten altistaminen tupakoinnille, onko sekin susta ok?

Vierailija
30/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, lapset varmasti kiittävät minua, kiittävät jo nyt. Vanhimmat ovat näet jo teinejä. Miksi eivät kiittäisi? Sehän on hienoa, kun ei tarvitse kärsiä esim. korvatulehduksista, päänsärystä, sairastella pitkällisiä flunssia, syödä antibiootteja jne. Tiedäthän, että lääkkeet eivät ole haitattomia ja että esim. antibiootit tuhoavat suoliston normaalin bakteerikannan?

Ilmeisestii tarkoit, että sinä provoat?

t. se luomuäiti

Jokainen, joka vetoaa homeopatiaan, provoaa, ellei ole täysin sekopää. Kaikkihan tietää, että kun ne vaikuttavat aineet on laimennettu olemattomiin, niin ainoa vaikutus on placeboa.

Tällainen provoaminen on vaarallista, jos joku herkkä rupeaa uskomaan, ja sitten vaikka sen lapset kuolee ilman hoitoa. Mene itseesi ja kysy, onko provoamisesi ihmisten hengillä sen arvoista.

Vierailija
31/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittanee tässä yhteydessä sitä, että ei jaksa ottaa asioista selvää, ja kuvittelee, että kemikaalien vaikutusta ihmiseen ja ympäristöön tutkitaan, ennen kuin ne otetaan käyttöön...

Vierailija
32/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!

Nimenomaan syöpien yleistymisen taustalla on se fakta, että ihmisissä on valtava kemikaalikuorma. Lisääntymiskyky vähenee, kun esimerkiksi monet torjunta-aineet aiheuttavat hormonaalisia muutoksia elimistössä. Eilisessä dokumentissa eräs tutkija sanoi, että ihmiskunnalle on suurempi uhka tämä kemikaalien kertyminen elimistöön kuin ilmastonmuutos! (kaikki ei välttämättä ole tätä mieltä, varmasti vastakkaisiakin näkemyksiä löytyy)

Kemikaaleja kertyy niin monesta eri lähteestä, että pelkkään luomuun siirtyminen ei riitä - ja ihan aina luomukaan ei ole niin luomua kuin toivoisi, huomioikaa sekin; ulkomaisten luomutuotteiden osalta erityisesti kannattaa pitää varansa...

Tekstiilit käsitellään erittäin haitallisilla aineilla, minkä voi itsekin huomata kun kaupassa vaatteita haistelee ja tunnustelee - kaikki ei ole sitä harmitonta tärkkiä, vaan tekstiileissä käytetään atsovärejä, homeenestoaineita, kuitujen suoristumista lisääviä aineita, jne. Vain osa näistä lähtee ensimmäisessä pesussa pois!

Pelottavinta tässä kaikessa on mielestäni se, että valvonta ei voi mitenkään pysyä perässä on kun teollisuus kehittää yhä uusia ja taas uusia kemikaaleja, ja käyttää entisiä kemikaaleja uusissa kohteissa (atsovärit ensin tekstiileissä, sitten ruuassa jne.). Lainlaatijat asettavat rajoituksia, mutta ennen niiden voimaanastumista kansa on ehtinyt saada elimistöönsä ties kuinka paljon kemikaalia, ennen kuin sen käyttö kielletään tai sitä rajoitetaan. Lisäksi mikään valvonta ei voi olla 100-prosenttista, eli paljolti määräysten seuraaminen riippuu myös teollisuuden moraalista.

Kantsii lisäksi muistaa, että monin paikoin ympäristö on jo niin saastunut, että on melkein mahdotonta välttyä saamasta tiettyjä kemikaaleja. Esim. itämeren kalaa syövät saavat joka ruuasta annoksen PCB-yhdisteitä, ja jopa tavallinen juomavesi sisältää jos jonkinlaista maaperään päätynyttä kemikaalia. Mitä enemmän maaperää ja vesistöjä saastutetaan, sitä enemmän haitallisia aineita päätyy itse kunkin elimistöön ennemmin tai myöhemmin, koska kemikaalit eivät hajoa vuodesssa tai vuosikymmenessäkään - raskasmetallit ovat "ikuisia".

Tämä keskustelu ei siis mitenkään rajoitu pelkästään ruuan lisäaineisiin, vaan puhutaan mielettömän laajasta ongelmasta, joka aivan varmasti koskettaa meitä kaikkia - länsimaalaisia tietenkin paljon enemmän kuin vähemmän yltäkylläisyyden kansakuntia.

Vierailija
33/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuoksuton.fi :ssä turvallisia tai ruohonjuuressa?

Kyllähän luonnon aineissakin on yhtä jos toista ja itse kun olen mm. pujolle allerginen joudun välttämään myös kaikkia pujon sukulaiskasveja kuten kehäkukka esimerkiksi.

Voithan sä lakata kokonaan käyttämästä rasvoja, dödöä ja kosmetiikkaa. Se on sitten se toinen vaihtoehto.

Vierailija
34/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!

silloin, kun on ihan tutkittua tietoa siitä, että esim. monet muoveissa olevat kemikaalit vähentävät siittiöiden määrää ja vaikuttavat sukupuolielinten kehittymiseen. Samat foliohatut on vissiin päässä silloin, kun puhutaan tupakan ja alkoholin vaikutuksista, eihän nyt kukaan oo niidenkään takia sairastunut tai kuollut. Vai onko?

Muuten tiedoksesi: tupakan ja alkomahoolin vaikuttavat ainesosat on kyllä ihan luonnontuotteita.

Vierailija
35/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!

Nimenomaan syöpien yleistymisen taustalla on se fakta, että ihmisissä on valtava kemikaalikuorma. Lisääntymiskyky vähenee, kun esimerkiksi monet torjunta-aineet aiheuttavat hormonaalisia muutoksia elimistössä. Eilisessä dokumentissa eräs tutkija sanoi, että ihmiskunnalle on suurempi uhka tämä kemikaalien kertyminen elimistöön kuin ilmastonmuutos! (kaikki ei välttämättä ole tätä mieltä, varmasti vastakkaisiakin näkemyksiä löytyy)

Kemikaaleja kertyy niin monesta eri lähteestä, että pelkkään luomuun siirtyminen ei riitä - ja ihan aina luomukaan ei ole niin luomua kuin toivoisi, huomioikaa sekin; ulkomaisten luomutuotteiden osalta erityisesti kannattaa pitää varansa...

Tekstiilit käsitellään erittäin haitallisilla aineilla, minkä voi itsekin huomata kun kaupassa vaatteita haistelee ja tunnustelee - kaikki ei ole sitä harmitonta tärkkiä, vaan tekstiileissä käytetään atsovärejä, homeenestoaineita, kuitujen suoristumista lisääviä aineita, jne. Vain osa näistä lähtee ensimmäisessä pesussa pois!

Pelottavinta tässä kaikessa on mielestäni se, että valvonta ei voi mitenkään pysyä perässä on kun teollisuus kehittää yhä uusia ja taas uusia kemikaaleja, ja käyttää entisiä kemikaaleja uusissa kohteissa (atsovärit ensin tekstiileissä, sitten ruuassa jne.). Lainlaatijat asettavat rajoituksia, mutta ennen niiden voimaanastumista kansa on ehtinyt saada elimistöönsä ties kuinka paljon kemikaalia, ennen kuin sen käyttö kielletään tai sitä rajoitetaan. Lisäksi mikään valvonta ei voi olla 100-prosenttista, eli paljolti määräysten seuraaminen riippuu myös teollisuuden moraalista.

Kantsii lisäksi muistaa, että monin paikoin ympäristö on jo niin saastunut, että on melkein mahdotonta välttyä saamasta tiettyjä kemikaaleja. Esim. itämeren kalaa syövät saavat joka ruuasta annoksen PCB-yhdisteitä, ja jopa tavallinen juomavesi sisältää jos jonkinlaista maaperään päätynyttä kemikaalia. Mitä enemmän maaperää ja vesistöjä saastutetaan, sitä enemmän haitallisia aineita päätyy itse kunkin elimistöön ennemmin tai myöhemmin, koska kemikaalit eivät hajoa vuodesssa tai vuosikymmenessäkään - raskasmetallit ovat "ikuisia".

Tämä keskustelu ei siis mitenkään rajoitu pelkästään ruuan lisäaineisiin, vaan puhutaan mielettömän laajasta ongelmasta, joka aivan varmasti koskettaa meitä kaikkia - länsimaalaisia tietenkin paljon enemmän kuin vähemmän yltäkylläisyyden kansakuntia.

Oletteko ihan unohtaneet Tsernobylin ja DDT:t ja mitä kaikkea muuta tuonne maaperään onkaan vuosien kuluessa tungettu.

Vierailija
36/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ulkomainen luomu - pääsääntöisesti... tämä siis heittona tuohon luomutuotteiden käytön lisäämiseen liittyvään kommenttiin.

t. tämän alla olevan pitkän tekstin kirjoittaja (elintarvikevalvoja)

Voi tsiisus!

Oletteko ihan unohtaneet Tsernobylin ja DDT:t ja mitä kaikkea muuta tuonne maaperään onkaan vuosien kuluessa tungettu.

Vierailija
37/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tsiisus!

Totta kai syövät on lisääntyneet sen takia, mutta on olemassa paljon muitakin kemikaaleja, jotka ovat vaarallisia, kuten siittiöiden määrään ja sukupuolielinten kehitykseen vaikuttavat aineet.

Vohou. Hienoa aiheen kääntöä! Mutta hyvä, että tunnustat tosiasiat syövistä. Lisäainehöpöily syöpien yhteydessä on perusteetonta, kuten ylipäätään.

Onko se sun mielestä foliohattuilua, jos asiasta on ihan tutkittua tietoa? Jos et itse ole lainkaan tutustunut asiaan, miten voit leimata näistä asioista puhumisen foliohattumeiningiksi? Mites vaikka sikiön tai lasten altistaminen tupakoinnille, onko sekin susta ok?

Ja taas roiskitaan laajalle alueelle, mutta koitetaan nyt vastata. Miksi olet sitä mieltä, etten olisi tutustunut asiaan? Esimerkiksi syöpien ja ihmisten eliniän kasvu riittää enemmän kuin selittämään lisäaineiden "vaarat". Tutkittu tieto tuntuu muuten teillä foliohatuilla olemaan pelkkää propagandaa. Makeat naurut olen saanut erityisesti aspartaamin vastaisesta taistelusta, jossa vedotaan erityisesti yhden sekoboltsin aloittamaan ristiretkeen.

Sanopa muuten ihan rehellisesti, että mikä sen tupakoinnin vaikutus sikiöön sitten on. Tätä olen luppoajalla yrittänyt saada viime aikoina selville. Paljon huutamista, muttei yhtään tutkimusta.

Muuten, kerropa kun olet asiantuntija, että kuinka monen röökaajan kuolema voidaan selittää tupakalla. Ja millä perusteella.

Vierailija
38/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloksista selvisi, että lasten veressä oli useissa tapauksissa enemmän kemikaaleja kuin äideillä. KTL:n ympäristöterveysosaston johtajan mukaan WWF:n testissä löytyneiden haitallisten kemikaalien pitoisuudet jäävät kuitenkin alle EU:n turvarajojen.

Maailman luonnonsäätiö WWF:n mittauksessa suomalaisperheen verestä on löytynyt useita haitallisia tai sellaisiksi epäiltyjä kemikaaleja. WWF julkisti tulokset tänään.

Tulosten mukaan suomalaisperheen verestä löytyi 20-30 eri kemikaalia.

Tupakka luonnontuote my ass.

“Tupakka sisältää noin 500 kaasumaista yhdistettä ja 3500 muuta kemiallista yhdistettä. Näitä ovat muun muassa bentseeni, syanidi, tolueeni ja vinyylikloridi.”

Vierailija
39/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elintarvikkeissa lisäaineita käytetään parantamaan mm. ruoan säilyvyyttä, makua, väriä, rakennetta tai muuta ominaisuutta. Lisäaineilla ei saa peittää elintarvikkeessa olevaa virhettä. Ruuassa on lisäaineita.

Nyt keskustellaan kemikaaleista!

Vierailija
40/92 |
16.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 prosenttia suomalaisista sikiöistä altistuu raskausaikana tupakansavulle. Nuoret ja vähän koulutusta saaneet äidit tupakoivat kolme kertaa niin paljon kuin korkeasti koulutetut.

Tupakoinnin vaikutusta raskauteen on tutkittu vuosia ja tulokset osoittavat kiistatta tupakansavun kemiallisten yhdisteiden terveyshaitat sikiölle. Tupakansavun sisältämät kemialliset yhdisteet kulkeutuvat sikiöön napanuoran ja istukan kautta. Nikotiini, häkä ja muut myrkyt kulkeutuvat sikiöön.

Istukan kautta sikiön verenkiertoon imeytyvä nikotiini saa aikaan kohdun, istukan ja napaverisuonten supistumisen ja aiheuttaa akuutin hapenpuutteen (hypoksia). Synnytyksessä otetuissa napaverinäytteissä on todettu lapsen veren nikotiinipitoisuuden olevan yhtä suuri tai suurempi kuin äidin veren nikotiinipitoisuuden.

Nikotiini on vaarallista myös lapsen hermostolle ja hidastaa hermo- ja aivosolujen jakautumista. Häkä, syanidi ja tupakalle altistuvan sikiön hapenpuute lisäävät nikotiinin aiheuttamien hermostovaurioiden riskiä. Nikotiinin vaikutuksesta sikiön sydämen lyönti kiihtyy ja hengitysliikkeet vähenevät. Lapsella saattaa olla synnytyksen jälkeen nikotiinin vierotusoireita, jotka näkyvät ärtyneisyytenä ja itkuisuutena.

Häkäkaasun ja nikotiinin ohella tupakansavun syanidi, kadmium ja lyijy ovat suurimmat sikiön kasvuhäiriön aiheuttajat. Syanidi on solumyrkky ja häiritsee solun elintoimintoja.

http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=3…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän