Aargh! Mä en jaksa tätä vauvan kitinää!
Kommentit (63)
Minulla on 3,5 kk vanha kitisijä. Mitään ei saa tehtyä, ottaa torkut tissillä ja kun yrität siirtää, herää. Päiväunille saaminen on tosi vaikeaa, eikä paljon öisin nuku. Omia leikkejään leikkii matolla/sitterissä joskus muutaman minuutin kerrallaan.
Yöt se sitten nukkuukin loistavasti, 10 tuntia tai enemmän yhdellä kunnon syötöllä, mikä on tosi hyvä juttu. Ehdin puuhailemaan kotitöitä kun vauva nukahtaa iltaunille, ja istumaan netissä kun vauva nukkuu tissillä ;) Onnistuu tietysti nyt kun mulla on vain yksi lapsi.
Ei tälläkään tunnu muuta huolta olevan, kuin että koko ajan pitäisi olla toimintaa, saada olla sylissä ja katsella maisemia, tarvitsee apuja leluilla leikkimiseen jne. Kanniskellessa on aina tyytyväinen, nauravainen. Ja kantoreppuun ei tietenkään suostu, meillä on Manduca ja vauva vinkuu koska ei näe ympärilleen.
Rasittavaa, toisaalta nyt on aikaa keskittyä vaan vauvaan, eikä väsymys ole mitenkään paha, kun yöt menevät niin hyvin.
Oho. siis ei paljon päivisin nuku :)
61
[quote author="Vierailija" time="14.03.2012 klo 12:19"]
että lapsesta tulee viihdyttämällä levoton tai villi. Olen myöskin ihan pakosta joutunut jättää lapsen lattialle kitisemään tai huutamaan, eikä siitäkään ole ollut mitään apua, huuto vain yltyy. Viihdyttäminen ja kanniskelu on oikeastaan ainoita juttuja, jotka auttaa.
Juu, olen käynyt myös välillä huutamassa tyynyyn ;)
Ap
Ei totu viihdytykseen. Vaihe helpottanee kun pääsee vähän liikkeelle, enää muutama kuukausi! Mun kitinävauvasta kuoriutui mahtavasti omiin(kin) puuhiin keskittyvä taapero siinä alle vuoden iässä. Sitterivauvojen äidit alkoi samaan aikaan valittaa arjen rankkuutta, kun vauvoja piti alkaa leikittää. Eli osat kääntyi!
Mä unohtaisin isommat kotihommat kokonaan nyt pariksi kuukaudeksi, lähde ulos ja laita vauva istumaan rattaisiin sellaiseen asentoon, että näkee maisemia. Viltti mukaan ja tutkikaa ruohonkorsia.