Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aargh! Mä en jaksa tätä vauvan kitinää!

Vierailija
14.03.2012 |

6-kk vauva kitisee koko ajan.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha virhe viihdyttää lasta koko ajan, tottuu siihen ja vaatii sitä koko ajan enemmän. Näin lapsesta saa helposti levottoman ja villin kun koko ajan heiluttaa kasvojen edessä jotain.

Anna vaan maata lattialla ja anna kitistä jonkuaikaa.

Ja tärkeää olisi, että pysyisit itse rauhallisena. Tiedän, helppo sanoa. Minä juoksin makuuhuoneeseen, pistin pään tyynyyn ja huusin niin lujaa ja pitkään ku pystyin. "Pari" kirosanaakin varmaan pääsi. Mutta kummasti helpotti!

Se on onneksi ohimenevää.

Sinä olet hyvä ja huolehtiva äiti, se huokuu kirjotuksista. Ja tänne on aika ressaavaa kirjotella ku tosiaan nuo pahantahtoiset kakarat vidduilee..

että lapsesta tulee viihdyttämällä levoton tai villi. Olen myöskin ihan pakosta joutunut jättää lapsen lattialle kitisemään tai huutamaan, eikä siitäkään ole ollut mitään apua, huuto vain yltyy. Viihdyttäminen ja kanniskelu on oikeastaan ainoita juttuja, jotka auttaa.

Juu, olen käynyt myös välillä huutamassa tyynyyn ;)

Ap

Vierailija
42/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt kitinään tarvi heti suppoa olla tunkemassa, haloo. Lääkkeet vaikuttaa paremmin kun niitä antaa silloin kun lapsi on KIPEÄ ja itkee.

En ikinä laittaisi kitinään lääkettä.. huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kitisevällä ja tyytymättömällä vauvalla oli refluksitauti (vähän kuin paha närästys, yllättävän yleistä vauvoilla). Maito ja ruoka seilas polttavana eestaas ruokatorvee, onpa kumma kun ei viihtynyt. Eka lapsi ei lääkitystä saanut, mutta toista samanmoista reppana ajo ymmärsi sekä äiti että lääkärit. Neuvola ei sittenkään.

Voi kitinä olla muutakin, ihan vaan suuritarpeisuutta, mutta voi siihen olla ihan oikea fyysinen syykin.

Vierailija
44/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, odota vain kun lapsi on oikeasti kipeä hampaiden takia.

Yleensä se pakotus tulee yöllä ja silloin lapsi itkee todella raastavasti, ei auta lääkkeetkään..

Mutta tämäkin on kaikilla niin yksilöllistä.

Muistathan itse syödä terveellisesti, että maitosi on laadukasta. Väsyneenä se helposti menee siihen että ei syö hyvin ja siitä sitten kärsii myös lapsi.

Vierailija
45/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että se vauva sais varmasti olla sylissä koko ajan. Imuroinnin ehdit joskus toisella kertaa jne.

Minä muistelen, että nuo pienet kitinä kaudet tuli hoidettua ko itse istu alas ja oli vaan sitte sohvalla lapsen kanssa sylikkäin... mutta en pysty muistaan oliko jo isompi.

Vierailija
46/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun tekemistä tai tekemättömistä tempuista johdu. Tuohon analyysiin sortuu _yleensä_ vaan yhden lapsen äidit.

Mulla kolme lasta, kaksi rauhallista poikaa ja yksi vilkas ja eläväinen tyttö. Tyttö on keskimmäinen lapsista.

Käytöstavat täytyy silti opettaa kaikille lapsille, oli ne vilkkaita tai rauhallisia. Toteuttavat sitä vaan sitten omalla tavallaan. Tää mun tyttö osaa kyllä käytöstavat, mutta on (rasittavankin) toimelias, utelias, koko ajan kyselemässä ja tekemättä jotain. Eniten vahdittavaa. Kaksi muuta on just sellaisia, joista voisin ajatella sanovani, että "kun mä olen tehnyt näin, niin nää lapset on tällaisia". Jos ei siis olisi tätä tyttöä :d

Ap:lle sen verran, että voi tosiaan olla vaan temperamenttijuttu, joka helpottaa kun vauva pääsee itse liikkeelle ja toimimaan. Tai sitten se on niinkuin tää mun tyttö, joka tosiaan kärsi allergioista ja refluksista, niinkuin joku edellinenkin mainitsi.

Olen miettinyt, voiko tällaiset fyysiset vaivat (jotka aiheuttaa kipua ja epämukavaa oloa) vaikuttaa luonteeseenkin? Luulen että voi, mutta jotain tutkimusta olisi kiva lukea tämän arvelun tueksi.

Tsemppiä ap! Kohta tuo ongelma poistuu, ja sulla on kasa muita... :D

Vierailija
47/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se menee ohi, voi olla et nopeemmin ku arvaatkaan ja et kohta ees muista et tollasta vaihetta oli kun on uudet haasteet ja ilot meneillään :)

Meillä oli vähän sama tilanne ja nyt on pääsääntöisesti hyvin iloinen ja onnellinen taapero (joskin temperamenttinen!) vauvat on vaan niin erilaisia! Meillä toinen on taas yhtä hymyä, tosin aika näyttää millaisia vaiheita hänen kans tulee..

Tsemppiä! En ymmärrää miten täällä voikaan olla ymmärtämätöntä ja inhottaavaa porukkaa kommentoimassa. Sellaista vähiten kaipaa ku hermot menee muutenki.

Kellekään ei varmaan joo tuu yllätyksenä et vauvat itkee, huutaa ja vinkuu, mitä lie. Mut on tutkittu et vauva itku/huuto on yks stressaavampia ääniä mitä löytyy, ei ole mikään synti/häpeä siihen väsyy toisinaan! Varsinki jos sitä tapahtuu jatkuvasti.

Vierailija
48/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauvasi on ollu aina suuritöinen ja kitisevä ja tyytymätön, niin oletko miettinyt jos hänellä onkin joku fyysinen ongelma?

Tuo jatkuva kitina ja pystyasennossa viihtyminen tuo mieleen meille niin läheisen ongelman "silent refluksin", jota siis neuvolan mielestä ei ole olemassakaan. Mutta yksityiseltä lastenlääkäriltä tähän vaivaan sai ihan toimivan lääkityksen.

En nyt lähde tyrkyttämään diagnoosia ja väittämään, että kaikilla vaikeilla vauvoilla olisi sama vika. Sanonpa vaan, että kuulostaa niin tutulta.

Vierailija
49/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon kolmannen kerran, ei se lapsi ilman syytä kitise. Oletko käyttänyt lasta lastenlääkärillä? Tuo ettei viihdy kuin pystyasennossa sylissä valveilla ollessa on kyllä yksi tyypillisimmistä refluksioireista. Ei jatkuva kitinä ole normaalia.

Vierailija
50/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon kolmannen kerran, ei se lapsi ilman syytä kitise. Oletko käyttänyt lasta lastenlääkärillä? Tuo ettei viihdy kuin pystyasennossa sylissä valveilla ollessa on kyllä yksi tyypillisimmistä refluksioireista. Ei jatkuva kitinä ole normaalia.

No kyllä minun kaikki kolme ovat tuossa iässä kitisseet sen 2 viikko-kuukauden kun eivät pääse itse vielä liikkumaan ja tahto liikkumaan olisi kova. Ohimenevä vaihe.

Vierailija
51/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minun kaikki kolme ovat tuossa iässä kitisseet sen 2 viikko-kuukauden kun eivät pääse itse vielä liikkumaan ja tahto liikkumaan olisi kova. Ohimenevä vaihe.

ap sanoi jossain viestissä, että on aina ollu hankala. Ymmärtäisin pointtisi, jos tätä olis nyt kestänyt se 2vko-1kk. Mut nyt olen sitä mieltä, että kannattaisi käydä juttelemassa lastenlääkärin kanssa.

T: 49

Vierailija
52/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas niin ennalta-arvattavia. Ei saa valittaa, mitäs olet sen vauvan halunnut, älä inise turhista... Mikä helvetti meitä naisia vaivaa, kun olemme heti hyökkäämässä toisen kimppuun? Miksei saa sanoa, että kyllä, minua väsyttää, koska vauvani on valvottanut monta kuukautta putkeen? Ettekö te näiden kommenttien latelijat itse tarvitse lainkaan unta? Jokaista normaalia ihmistä väsyttää aivan varmasti, jos kuukausi- tai edes viikkotolkulla joutuu rämpimään parin tunnin yöunilla. Jos teillä superihmisillä on tähän joku kikka, niin kertokaa toki.

Ihan yhtä lailla joku voi valittaa, että voi helvetti kun tuo teini koko ajan sekoilee ja rikkoo sääntöjä, kamalan raskasta. Eikö siitäkään saisi valittaa, itsehän ne lapset on haluttu? Tai jos taapero koko ajan sotkee paikkoja, kiipeilee, ei tottele, järjestää raivokohtauksia? Pitääkö vain hymyillä iloisesti että voi, niin se meidän kullanmussukka kehittyy! Ei haittaa vaikka on hillopurkki levitetty ympäri sohvaa kun silmä vältti, sellainen se meidän prinsessa on!

t. lapseton, mutta väsyneitä vanhempia ymmärtävä

Vierailija
53/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tulee vaan onnellinen olo. Oman lapsen kamala vauvavuosi takana ja tyttö jo 1v 3kk. Muistan kyllä kitinät, oman väsymyksen ja epävarmuuden, vitutuksen, jne. ja taas kerran ajattelen ettei toista enää ikinä.

kyllä ne kitinät ohi menee, yritä vaan jaksaa!!!!!

Vierailija
54/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt kitinään tarvi heti suppoa olla tunkemassa, haloo. Lääkkeet vaikuttaa paremmin kun niitä antaa silloin kun lapsi on KIPEÄ ja itkee.

En ikinä laittaisi kitinään lääkettä.. huh huh.

annettu Panadolia kitinään, koska kyse voi olla tosiaan noista hampaista ja aiemmin vatsakivuista.

AP

Vierailija
55/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai oikein vessahätä :DDDD"

mutta jotkut vauvat kyllä ilmoittavat hyvin selvästi pissahädästään. Mulla neljä lasta, joista kolme on kitissyt/vauvana karjunut aina kun pissa on tulossa. Myös märkä vaippa on vaivannut. Olenkin käyttänyt hyvin pienestä lavuaarilla/potalla, ja hyvin ovat osanneet päästää pissan muualle kuin vaippaan, kun siihen vaan tarjotaan mahdollisuus.

Kaikki vauvat eivät ole samanlaisia, eivätkä kaikki äidit tajua vaikka vauva ilmaisisikin "vessahätäänsä". Toki nekin vauvat usein jossain vaiheessa ymmärtävät että turha kitistä, vaippaan vaan pissat. Siihen loppui sekin turha kitinä ;)

Vierailija
56/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi lapsia lääkitään niin vastentahtoisesti. Ei 6 kk lapsi osaa kertoa, jos kärsii esim alkavan flunssan tai hampaiden tulon aiheuttamasta jomotuksesta. Jos lapsi kitissyt pitkään, miksei antaa lääkettä? En tarkoita että parasetamolia pitäisi olla koko ajan tyrkyttämässä mutta lääkealan ammattilaisena ihmettelen nihkeää suhtautumista lasten lääkintään. Kun noudatetaan ohjeen mukaista annostusta, mitään haittaa siitä ei lapselle ole.

Vierailija
57/63 |
14.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsesta tulee viihdyttämällä levoton tai villi. Olen myöskin ihan pakosta joutunut jättää lapsen lattialle kitisemään tai huutamaan, eikä siitäkään ole ollut mitään apua, huuto vain yltyy. Viihdyttäminen ja kanniskelu on oikeastaan ainoita juttuja, jotka auttaa.

Juu, olen käynyt myös välillä huutamassa tyynyyn ;)

Ap

[/quote]

Juu, eihän se normaali viihdyttäminen haittaa, mutta minä olen katsonut vierestä kun lapsista tekemällä tehdään villejä. Kerronpa miten.

Alusta asti ollut kaiken maailman härvelit pyörimässä pinnasängystä lähtien. Aina kun lapsi heräsi unilta niin suoraan alettiin hyppyyttään ja laulamaan ja viihdyttään, lapsi reppana ei koskaan saanut heräillä rauhassa.

Ruokapöydässä oli vähintään 10 lelua joita se nakkeli koko ruokailun ajan lattialle, isompana soitettiin läppäristä hevisaurusta, kun ei se muuten syö!

Tämän äidin kaksi lasta ovat ihan kamalia kauhukakaroita. Tulevat kylään.. onneksi harvoin, sylkevät toistensa päälle ja pyörivät lattialla kuin elukat.

Olen kuitenkin onnellinen siitä, että sain katsella vierestä tätä sirkusta niin en itse tee samoja virheitä. Toivottavasti :)

Olen opettamalla opettanut lasta odottamaan rauhassa. En antanut aina jotain käteen, että oppii vain olemaankin ja odottamaan. Tuossa nyt vaan yksi esimerkki.

Noh, ainakin vielä 2 vuotias on rauhallinen, huom. vielä...

Vierailija
58/63 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi esikoinen n.kolmeviikkoa sitten. Välillä vaan kitisee ei nuku eikä oo nälkä eikä mikää oo hyvin, että vissii on iha yleistä.. Siltikin voin sanoa että olin varautunut paljon pahempaan, mitä sitte jos kitisee ota sylii, vaiha asentoa, laula, puhu, kävele, keinu kyllä se siitä sitten. Koita nauttia nyt vauva ajasta se on kohta ohi ja sitä ei saa takasin!

Vierailija
59/63 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:49"]Meille syntyi esikoinen n.kolmeviikkoa sitten. Välillä vaan kitisee ei nuku eikä oo nälkä eikä mikää oo hyvin, että vissii on iha yleistä.. Siltikin voin sanoa että olin varautunut paljon pahempaan, mitä sitte jos kitisee ota sylii, vaiha asentoa, laula, puhu, kävele, keinu kyllä se siitä sitten. Koita nauttia nyt vauva ajasta se on kohta ohi ja sitä ei saa takasin!

[/quote] anteeksi mutta pakko huomauttaa että puolessa vuodessa ehtii kyllä kyllästymään kitinään, 3viikkoisen vauvan äiti (anteeksi jos sanon rumasti) ei tiedä vielä mistään mitään. ( paitsi omasta lapsesta jostatietää kaiken, ihan niin kuin pitääkin)

Vierailija
60/63 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas nämä "superäidit" kirjoittelee jolla ei ole muuta elämäää kun se oma rakas lapsonen. Kävelette tuolla kadulla kun mitkäkin variksen pelättimet/ tankkerit, ja syynä tulee "kun ei ole aikaa" ei ole aikaa mukamas laittautua edes sitä vähääkään tai pitää huolta omasta vartalostaan, sillä lapseni tarvitsee 24/h minua silmien näkyvyydellä!

Voin sanoa että se on lapselle etu ja hyväksi kun vähän katsotte minkälaisena lähdette ulos! :)

Ihan turha teidän on kitistä siitä jos joku äiti kirjoittaa kun on väsynyt  vauvansa "kitiselyyn", se on normaalia että vauva arki väsyttäää ja saa hermot välillä kiehuuun. silti voi olla hyvä äiti vaikka vähän hermot saattaa mennä ;) <3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan