Hoitoalan ihmisiä onko paikalla? Auttakaa kolleegaa!
Olen siis koulutukseltani sairaan- ja terveydenhoitaja. Olen sairastunut sairauteen (jota en halua tässä nyt mainita) ja sairaus siis häiritsee hienomotoriikkaani ja en kykene enää kunnolla tarkkaan työhön, kuten kanyylien laitot, näytteidenotot ja pistokset yms. Sairaus tulee etenemään luultavasti niin etten jonkin ajan kuluttua kykene noihin tehtäviin ollenkaan, vielä siis pärjäilen.
Mihin minun kannattaisi suunnata tai jatkokouluttautua? Sain kuntoutuspuolelle ajan, mutta se on vasta 2kk päästä. Täällä olen unettomia öitä viettänyt ja yrittänyt miettiä mikä olisi minulle sopiva työ? Ajatuksia kiitos :)
Kommentit (25)
työterveyshuoltoon keskustelemaan asioistasi. Sitä vartenhan tuo instanssi on olemassa. Ehkä nykyistä työnkuvaasi voidaan sairauden edetessä muokata sinulle sopivaksi? Onko sinulla vakituinen työsuhde?
työterveyshuoltoon keskustelemaan asioistasi. Sitä vartenhan tuo instanssi on olemassa. Ehkä nykyistä työnkuvaasi voidaan sairauden edetessä muokata sinulle sopivaksi? Onko sinulla vakituinen työsuhde?
työterveyshuollossa tätä asiaa on jo käsitelty ja toimenkuvaanikin on jo jonkin verran muutettu, mutta sitä ei kyetä nykyisessä työssäni muuttaamaan niin paljon, että voisin jäädä työhön sairauteni vuoksi jatkossa. Siksipä minut lennätettiin kuntoutuspuolen asiakkaaksi, mutta siihen aikaa siis se 2kk.
alkup
olisi:
- lapset ja nuoret, esim. lastenkoti/perhekoti tms.
- joku palveluohjaaja tms. esim. kotihoidonohjaaja (tietysti näitä virkoja ei ihan hirveästi ole).
- psykiatrian avopuoli eli joku asumisyksikkö tms.
- puhelinneuvonta.
Noihin sinun ei tarvitsisi kouluttautua erikseen tai selviäisit pienellä koulutuksella.
Käsittääkseni sinun ei tarvitse uudelleenkouluttautua ollenkaan, psyk. puolella on paljon hoitajia jotka suuntautuneet esim. kirurgiaan taikka sisätautipuolelle. Jos et pysty antamaan injektioita niin sinun ei kannata tietenkään hakeutua psyk. akuuttiosastoille mutta voisit hyvin työskennellä esim. kuntoutusosastoilla, kuntoutuskodeissa ym. aikuispsykiatriassa. On myös päiväsairaaloita/toimintakeskuksia, joissa siis hoitajat tekevät lähinnä työtään keskustellen potilaiden kanssa. Lastenpsykiatriaan pääsisit varmasti myös?
ei niin vain lueta : ) hakijamäärät huikeat, ja kuopiossa ainoastaa opetusta alaan..
tuskin valitsevat valmiiksi raihnaista ihmistä sinne
suosittelen pysymään omassa virasa ap: n
ja sieltä sitten räätälöidään sulle ihan oma työkuva, näin on tehty monelle muullekin.
ei tartte opiskella enää ja saa käydä työssä alalla , josta pitää..
säästyy ap: n tervettä elämää ja yhteiskunnan varoja, sekä et vie turhaan jolatin toiselta opsikelupaikka.
eli työtervhuotloon MARS SIELTÄ MIETTIVÄT TOIMENKUVASI : ) NÄIN ON MULLEKIN TEHTY