Mitä synnytykseen mukaan??
Kommentit (15)
Vaikka omat saippuat ja shampoot jos siltä tuntuu. Meikkiä jos haluaa meikata kotiin lähtiessä. Mitä nyt herranjestas kukakin tarvitsee kun on mahdollisesti pari yötä pois kotoa.
Mulla ei koskaan ole ollut kuin käsilaukku missä puhelin, lompakko ja laturi. Ja neuvolakortti. Sillä pärjätty kolme kertaa. Mies tuonut jälkeenpäin vauvalle vaatteet ja jotain jos olen tarvinnut.
Parranajokone, puhelin, kossupullo, niskatyyny ja korvatulpat.
T. Kake
Vierailija kirjoitti:
T. Kake
Ristikkolehti. Helvetin pitkään synnytykset usein kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kake
Kumpi teillä synnyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka omat saippuat ja shampoot jos siltä tuntuu. Meikkiä jos haluaa meikata kotiin lähtiessä. Mitä nyt herranjestas kukakin tarvitsee kun on mahdollisesti pari yötä pois kotoa.
Minä jouduin molemmilla kerroilla sairaalaan yllättäen kahdeksi viikoksi.
Korvatulpat ja silmälaput voi olla hyvät jos joutuu jäämään sairaalaan useammaksi päiväksi. Itse jouduin jäämään kun lasta tutkittiin huolella todella pienen helposti korjattavan epämuodostuman vuoksi. (Lapsi oli täysin terve ja ihan täydellinen)
Luumuja tai jotain vatsaa löysyttävää. Alapää voi ekoina päivinä olla vähän kipeä vessassa käydessä.
Itse otin mukaan uimarenkaan istumista varten, mutta unohdin lopulta käyttää sitä kun kaikki huomio oli lapsessa. Ja jos joudut jäämään sairaalaan, tilaa mies auttamaan vauvan kanssa joskus 3. päivänä kun hormonit sotkee pään. Voi tulla hetkellisesti hormonimyrskyn vuoksi tunne ettei itse jaksa tai pärjää. Eli ei mitään juhlimista miehelle 3. päivänä vaan auttamaan sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kake
Kumpi teillä synnyttää?
Minä tilasin ja sain epiduraalin naistenklinikalla ajoissa kun otin asian esille hetin saavuin sairaalaan ja voihkin kätilölle äänekkäästi heti kun supistukset voimistuivat.
Synnytys oli niin kivuton että ihan hyvin olisin voinut jonkun ristikon ratkaista ennen ponnistusta.
Tästä kivunlievityksestä ollaan montaa mieltä mutta lapsi syntyi terveenä ja minulla oli aivan ihana synnytys.
En kadu yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä just. Ja kaikki ollaan erilaisia,jos joku tarttee käsirasvaa,kannattaa ottaa mukaan. Tai naamarasvaa ennen nukkumaan menoa,voi pakata mukaan. Hiusharja tai pipo jos sillä haluaa peittää sotkuiset hiukset kotiin lähtiessä. Toiset vaatteet kotiutus päivälle,puhtaat alkkarit vaikka. Mahdolliset lääkkeet.
Mihin niitä meikkejä tarvitaan, ai niin, somea varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitä just. Ja kaikki ollaan erilaisia,jos joku tarttee käsirasvaa,kannattaa ottaa mukaan. Tai naamarasvaa ennen nukkumaan menoa,voi pakata mukaan. Hiusharja tai pipo jos sillä haluaa peittää sotkuiset hiukset kotiin lähtiessä. Toiset vaatteet kotiutus päivälle,puhtaat alkkarit vaikka. Mahdolliset lääkkeet.
Mies tuokoon mitkä välttämättömiä.
Vaikka se tuleva pienokainen, niin ja kännykkä, alapään kauhunäytelmästä videota.
Ota ainakin joku peräsuolen laskeuman tuki, sillä synnytys voi aiheuttaa laskeumaa.