Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satuhäät morsiamella viillellyt käsivarret?

Vierailija
12.03.2012 |

epävakaa?

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ihmettelen sitä että miten hemmetissä te olette noin kapeakatseisia että jos lapsi on viillellyt teininä niin aikuisenakin on pakosti epävakaa, epänormaali ja ties mitä. Se kertoo vain ja ainoastaan teidän typerästä ajattelutavastanne. Minä en ainakaan teini-iän viiltoja peittele sen takia että TEILLE ei tulisi huonoa oloa tai sen takia että TEIDÄN mielestänne ne pitäisi peittää. Minulla oli vaikea elämä, olin epätasapainoinen, kukapa ei olisi ollut minun tilanteessani...mutta se ei tarkoita että olisin tänä päivänä epävakaa mt-potilas.

Vierailija
42/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akoholistikin on omasta mielestään normaali. Ehkä onkin, joissain asioissa, mutta ei siinä juomisessa. Samaa voisi sanoa monesta muustakin asiasta. Myös viiltelijä on ehkä normaali, mutta ei sen viiltelyn suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen tulee aina puuttua. Itsensä vahingoittaminen ei kuulu terveen nuoren elämään. Viiltely helpottaa nuorta selviämään sen hetkisistä ongelmistaan, mutta se ei ole oikea malli selviytyä niistä. Ongelmat tulee ratkaista muillakeinoin. Ja valitettavasti vaikka joku tässä ketjussa muuta väittää, niin itsensäviiltelijä on todennäköisempi itsemurhantekijä kuin muilla tavoin oireileva nuori. Nuoruuteen kuuluu rajojen rikkominen ja muu aikuisten elämää kritisoiva käytös, mutta viiltely ei ole tervettä rajojen rikkomista. Jos suuri osa viiltelijöistä selviää kuiville ja aikuiseksi, ei se tarkoita sitä, että viiltelijät tulee jättää rauhaan. Päinvastoin. Enkä yhtään ihmettele, että joku aikuinen (anoppi) suhtautuu viiltelijämorsiameen hieman karsaasti. Sitä saa, mitä tilaa.

Viiltely voi johtua monesta asiasta, mutta se on hälyttävää ja vakavaa, ja siihen tulisi aina puuttua. No shit sherlock?

Tällä ei sitten ole mitään tekemistä sen kanssa, että aikuista ihmistä ryhdyttään nimittelymielessä kutsumaan epätasapainottomaksi tai vaikka kelvottomaksi puolisoksi siksi, että hän on lapsena viillellyt itseään. Se on pelkkää pikkusieluisuutta ja oman erinomaisuuden pönkittämistä toisen kustannuksella sillä tekosyyllä, että ollaan muka kauhean huolissaan viiltelystä ja viiltelijöistä.

Vierailija
44/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kouluissa koulukuraattorille, opinto-ohjaajalle, koulupsykologille ja luokanvavojalle yksi hälytysmerkki on itsensä viiltely. Siihen puututaan ja ohjataan nuori tarkempaan seurantaan. Oppilastyöryhmä ottaa heti asia käsittelyyn. Viiltelyä ei AMMATTI-IHMISTEN taholla pidetä normaalina, vaikka sinä sanoisit mitä.

Tuskin sitä kukaan tässä keskustelussakaan pitää "normaalina" tavalla, jolla me normaali yleensä käsitetään.

Mun nuoruudessa viiltely oli cool juttu ja aika moni teki sitä porukassa. Se oli sellainen outo villitys. Itselleni ei jäänyt jälkiä, mutta olisi voinut jäädä. Ehän tuollainenkaan ollut ns. normaalia, mutta en silti ole epävakaa tms.

Jos joku mua arvioisi käsieni perusteella, niin se on sen asia. Minäkin varmasti arvioin teitä läskien, rumien vaatteiden ja kasvonpiirteiden takia, vaikka se onkin väärin. Siis teen nopeita tulkintoja, en kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä...:P

Vierailija
45/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ihmettelen sitä että miten hemmetissä te olette noin kapeakatseisia että jos lapsi on viillellyt teininä niin aikuisenakin on pakosti epävakaa, epänormaali ja ties mitä. Se kertoo vain ja ainoastaan teidän typerästä ajattelutavastanne. Minä en ainakaan teini-iän viiltoja peittele sen takia että TEILLE ei tulisi huonoa oloa tai sen takia että TEIDÄN mielestänne ne pitäisi peittää. Minulla oli vaikea elämä, olin epätasapainoinen, kukapa ei olisi ollut minun tilanteessani...mutta se ei tarkoita että olisin tänä päivänä epävakaa mt-potilas.

Luulen, että näillä puusilmillä on lähärin koulutus, ei voi olla korkeampaa koulutusta.

Vierailija
46/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kouluissa koulukuraattorille, opinto-ohjaajalle, koulupsykologille ja luokanvavojalle yksi hälytysmerkki on itsensä viiltely. Siihen puututaan ja ohjataan nuori tarkempaan seurantaan. Oppilastyöryhmä ottaa heti asia käsittelyyn. Viiltelyä ei AMMATTI-IHMISTEN taholla pidetä normaalina, vaikka sinä sanoisit mitä.

Ei fiksua, ei tervettä ja melkein aina kertoo viiltelijän järkyttävästä pahasta olosta. Ja ehdottomasti nuorten viiltelyyn onkin puututtava! Sitä ei ikinä tiedä mitä taustalta paljastuu.

MUTTA! Ei aikuista ihmistä tuomita viiltelyjälkien perusteella! Minullakin on ranteet täynnä jälkiä, olen kaksi kertaa jopa yrittänyt itsemurhaa teininä ja voin ajoittain vieläkin kamalan pahoin. Olen kuitenkin kasvanut ja fiksuuntunut niin paljon ettei itseni satuttaminen tule enää kysymykseenkään, viillellyt olen viimeksi 23 vuotta sitten.

Ihan normaalia elämää elän ja olen menestynyt uralla. Löytyy perhe, punainen tupa ja perunamaa. Se mitä olen tehnyt nuoruudessani ei tee minusta yhtään huonompaa aikuista, jotkut vaan käy kovemmat koulut.

Vierailija
47/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina tarkoita, että on epävakaa. Itse viiltelin käteni synnytyksenjälkeisenpsykoosin takia.

Psykoosissa oleva on ihan balanssissa?

Vierailija
48/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turha kenenkään saivarrella normaaliuden määritelmistä. Ihmettelen kuitenkin teidän täyspäisten normaalien ja täydellisten ihmisten hyökkäävyyttä ja tuomitsevaa asennetta. Miksi te ootte tuollaisia?

Vierailija
49/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina tarkoita, että on epävakaa. Itse viiltelin käteni synnytyksenjälkeisenpsykoosin takia.

tuossa ollut kuitenkin se, että synnytykseksen jälkeinen psykoosi ei leimaa koko loppuelämää, ts. vaikka siitä on kärsinyt, se ei tarkoita sitä, että olisi koko loppu elämänsä mt-ongelmainen.

Mutta kun sitä on niin hirveen kiva saivarrella toisten viestejä....

Vierailija
50/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että epävakaalla viitataan tässä epävakaaseen persoonallisuushäiriöön? Se todella on eri diagnoosi kuin synnytysmasennuksen aiheuttama psykoosi.

Taidan lopettaa palstailun vähäksi aikaa, kun alkaa tulemaan sellaisia mammoja keskusteluuh mukaan..

Vierailija
51/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoksi entistä mt-potilasta, viiltelijää, alkoholistia, narkkaria jne, koska perhe-elämä on vaativaa normaalitaustaisillekin ihmisille, saati sellaisille, jotka ovat jollain lailla "häiriintynyt" menneisyys. Nämä ongelmat kertovat myös siitä, millaiset eväät ja mallin he ovat saaneet kotoaan maailmaan. Toivon lapseni puolisoksi ja lastenlasteni vanhemmaksi mahdollisimman tasapainoista aikuista ja silloin heihin eivät kuulu em. kaltaiset ongelmanuoret, vaikka olisivatkin jo akuuttiongelmavaiheen ohittaneet.

Vierailija
52/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverin, jolla oli tapana tehdä tätä nuorena. He ovat menestyneitä uralla ja toinen on ottanut laserhoidon käteensä. Se toimi hyvin!

Syy miksi he eivät ole tässä keskustelussa mukana on se, että he ovat TÖISSÄ ja heillä on ELÄMÄ. Toisin kuin täydellisillä naisilla täällä. Taitaa siellä ruudun takanakin olla ne omat ongelmansa. ;)

Vierailija
53/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolisoksi entistä mt-potilasta, viiltelijää, alkoholistia, narkkaria jne, koska perhe-elämä on vaativaa normaalitaustaisillekin ihmisille, saati sellaisille, jotka ovat jollain lailla "häiriintynyt" menneisyys. Nämä ongelmat kertovat myös siitä, millaiset eväät ja mallin he ovat saaneet kotoaan maailmaan. Toivon lapseni puolisoksi ja lastenlasteni vanhemmaksi mahdollisimman tasapainoista aikuista ja silloin heihin eivät kuulu em. kaltaiset ongelmanuoret, vaikka olisivatkin jo akuuttiongelmavaiheen ohittaneet.

Toiveistasi huolimatta sun on tyydyttävä siihen puolisoon, jonka lapsesi valitsee.

Vierailija
54/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankka maailmankatsomus kyllä, että jos ihminen kokee jotain kamalaa nuoruudessaan, on lopun ikäänsä kelvoton puolisoksi tai vanhemmaksi.

Minä toivon, ettei kukaan saa sinun kaltaistasi anoppia!

Vierailija
55/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen elämä takana ja nyttemmin kaikki hyvin ja tasapainossa. Kiukuttelisitko hääpäivän aattoon asti, vai osaisitko olla onnellinen lapsesi puolesta?

Vierailija
56/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla arpia, mutta en ole ollut mielenterveyspotilas, narkkari tms.. :) Vaikutat kirjoituksesi perusteella ihan mummultani, ymmärrän, että sinä et ymmärrä. Ilmiöt muuttuvat. Vai eikö sinun nuouruudessa ollut tuhoisia nuorisoilmiöitä ollenkaan?

Jotenkin tuntuu, että olet itse mt-potilas etkä siksi tahdo lapsellesi sellaista puolisoa? :) Kaikkea hyvää sinulle, yritä vähän avartaa maailmaasi.

Vierailija
57/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rankka maailmankatsomus kyllä, että jos ihminen kokee jotain kamalaa nuoruudessaan, on lopun ikäänsä kelvoton puolisoksi tai vanhemmaksi.

Yritän puheenvuorollani kertoa sen, miksi Satuhäiden anoppi ei pitänyt viiltelijämorsiamesta. En itsekään ilahtuisi lainkaan, jos meille tuotaisiin ko. tapaus näytille. En voikaan valita lapseni puolisoa, enkä aio niin tehdä. Mutta yritän vain kertoa näille itsensä viiltelijöille, miksi teihin suhtaudutaan karsastaen. Entinen elämänne ei ole hyvä lupaus tulevasta. Toivon miniältäni/vävyltäni tasapainoisuutta, stressinsietokykyä ja taustalta perhemallin, jossa ongelmat on osattu ratkaista ilman itsetuhoisuutta, viinaa tai huumeita.

Vierailija
58/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän puheenvuorollani kertoa sen, miksi Satuhäiden anoppi ei pitänyt viiltelijämorsiamesta. En itsekään ilahtuisi lainkaan, jos meille tuotaisiin ko. tapaus näytille. En voikaan valita lapseni puolisoa, enkä aio niin tehdä. Mutta yritän vain kertoa näille itsensä viiltelijöille, miksi teihin suhtaudutaan karsastaen. Entinen elämänne ei ole hyvä lupaus tulevasta. Toivon miniältäni/vävyltäni tasapainoisuutta, stressinsietokykyä ja taustalta perhemallin, jossa ongelmat on osattu ratkaista ilman itsetuhoisuutta, viinaa tai huumeita.

luuletko, että jos lapsesi valitsee sinulle epämieluisan puolison, avoimesti halveksuvasta asenteesta on jotain hyöyä heidän parisuhteelleen?

Vierailija
59/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
60/84 |
13.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vauva-lehti. Eikö sulle löytyisi mukavampi vertaisryhmä jostain mummun kammarin kahvihetkestä? :) Siellä ei varmaan veri lennä kun arpikädet hinkkaa puukolla käsiään.:D Koen, että sun mielipide tuli jo selväksi eli hasta la vista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi