Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos perheenjäsenesi alkaisi kasvissyöjäksi

Vierailija
11.03.2012 |

Miten hoitaisitte ruokailut? Tekisittekö kahta ruokaa, siis kasvisversion ja lihaversion? Vai tekisikö kasvissyöjä itse ruokansa? Söisittekö usein/useammin kasvisruokaa koko perheen voimin?

Ja mikäli jollakulla tällainen tilanne jo on (ja monella toki onkin) kuulisin mielelläni käytännöistänne :)

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi, joka kuvittelee voivansa määrätä lastaan esim syömään lihaa on mielestäni aika pelottava. Mistä kaikesta muusta vanhempi saa määrätä?

Mun vanhempani ovat yrittäneet määrätä eivätkä tehneet ruokaa 14 vuotiaalle kasvissyöjä tyttärelleen. Aika ison vastuun lapsensa ravitsemuksesta sysäsivät cielä ihan lapsen harteille. Onneksi olen aina ollut kiinnostunut ruoan laitosta ja ravitsemuksesta, joten opettelin monipuolisen kasvisruokavalion perusteet ihan itse. Tiedän nuoria, jotka eivät ole olleet niin aktiivisia ja ovat sitten syöneet pelkkää leipää, juustoa ja kurkkua. Arvatkaa millainen ruokavalio heillä on aikuisena?

Omat lapseni saavat valita, mitä syövät. Kotona teen kasvisruokaa, koska lihaa en osaa kokata. Tosin poikani kanssa opeteltiin yhdessä laittamaan hänelle kalaa, kun hän toivoi. Lasteni pappa on tosin terrorisoinut perhettäni urpoilla asenteillaan ja yrittänyt painostaa lapsiani syömään lihaa. Tämä käytös on nyt onneksi saatu loppumaan.

Mutta voitte varmaan ymmärtää, etei minulla ja isälläni ole parhaat välit. Hän ei koskaab ole osannut hyväksyä minua sellaisena ihmisenä kuin olen. Ruokavalio on tästä yksi esimerkki. Toivoisin kaikilta vanhemmilta, että miettivät asiaa lapsen näkökulmasta. Lapsi tarvitsee hyväksyntää itsetuntonsa kehittymiseen. Hän ansaitsee hyväksynnän vaikka olisi vanhempiensa kanssa eri mieltä jostain asiasta. Miettikää osoitatteko lapsellenne hyväksyntää vai halveksuntaa.

Vierailija
122/122 |
12.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkailu, lahjonta ja kiristys, eiköhän se sillä menis ohi ja minähän ne pöperöt teen. Ja täällä sitten muuten syödään sitä mitä eteen annetaan, eikä ronklata ruuan kanssa, nih.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla