Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kavereiden ja oman lapsen "riitoihin" ja kähinöintiin puuttuminen, mielipiteitä toiminnastani!

Vierailija
09.03.2012 |

Tokaluokkalaisella pojallani on paras kaveri, naapuritalossa asuva poika. Näkevät koulussa ja tietty kotipihassa jne, mutta nyt tällä toisella pojalla on alkanut olla mun mielestä outoja juttuja. n jaksa ykstyiskohtaisesti alkaa selittään, mutta tietyllä lailla manipuloi mun poikaani, sanoo et voi olla, sit ei voikkaan, onkin yhtäkkiä toisen pojan kans pihalla. Vastaa tän toisenkin puolesta etteivät halua olla mun pojan kanssa jne. SIt seuraavassa hetkessä taas onkin kaveri ja soittaa perään. Mun poika ei tunnu ymmärtävän tollasta "pelaamista" ollenkaan, ja mutkin saa kiukkuiseksi. Niinpä tänään soitin tälle pojalle ja kysyin, niin meni ihan vaikeaksi ja selitteli jotain et halutaankin tän toisen kans nyt olla sisällä ja eihän mun poika tiedä missä tää toinen asuu, valehteli ja selitteli. Jokainenhan saa valita kaverinsa eikä aina tarvii olla yhdessä, mutta tässä mua ärsyttää tää pelaaminen ja kieroilumeininki. No, soitin myös tän toisen pojan isälle ja juttelin, kerroin tilanteesta jne, oli ihan hyvä juttutuokio.

Pitkä selostus, pointti ja kysymys on kuitenkin se että puututteko koskaan lastenne ja heidän kaveriensa kähinöihin? Mä en varmasti puutu mihinkään perusmeininkiin, mutta mulla on nyt tunne että tässä on jonkunasteisesta valtataistelusta ja jopa kiusaamisesta kysymys. Mun mielestä lapsille pitää opettaa alusta saakka et kaikkien kans leikitään, tai ei ainakaan silleen inhottavalla tavalla jätetä kaveriporukan ulkopuolella. Mitä itse vanhempana ajattelet jos lapsesi kaverin äiti tai isä soittaisi jha selvittelisi tämänkaltaisia asioita?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan. Itsekin tänään soitin lapsen kaverille. Ja nyt mietin teinkö väärin? Pitääköhän se kaverin äiti mua hulluna? tää kaveri lähetteli tytölleni haukkumisviestejä. Niinpä soitin tuolle kaverille ja kysyin mistä nyt on kyse kun oma tyttöni vain itki eikä suostunut kertomaam. Sen jälkeen alkoi tulla sitten anteeksipyyntö viestejä.

Vierailija
2/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Vierailija
4/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tehtiin tuollaista lapsuudessa. Odotin pihalla kaveria, niin tämä päättikin leikkiä toisen kaverin kanssa ja en ollut tervetullut heidän leikkeihinsä. Minua juostiin myös karkuun yms. Tätä jatkui koko ala-aste, yläasteella tehtiin ohareita ja ei kutsuttu kaveriporukan leffailtoihin. Olisin toivonut, että joku olisi puuttunut asiaan..

Vierailija
5/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä loput viestit on

Vierailija
6/33 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsena tuonkaltainen "bestis". Onneksi vaihtoi koulua yläasteella, pääsin eroon. Olisin kaivannut aikuisten ihmisten väliintuloa , nöyränä lapsena sitä vain meni perässä.

Vierailija
7/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina ensimmäisenä aamulla jakamassa kavereita että kuka nyt leikkii kenenkin kanssa ja kuka SAA olla hänen kanssaan. OIkeasti poika on tosi reppana ja itsetunto ei ole kovin hääppöinen ja hän yrittää jotenkin tuolla touhulla saada kaikki kavereikseen. Tekisi mieli kertoa pojalle että nyt on keinot ihan väärät.

Me ollaan ratkaistu asia niin että eskarin ulkopuolella pojat eivät leiki. Asiasta ei ole keskusteltu aikuisten kesken mutta oman lapseni olen saanut tajuamaan että kannattaa olla kavereita sellaisten kanssa jotka eivät kieroile ja pilkkaa heti kun selkänsä kääntää. Jos tämä poika vaikka kutsuu 2 kaveria samaan aikaan kotiinsa, niin lopputulos on se, että hän kieroilee sen toisen yhdessä kiusaamaan sitä kolmatta.

Vierailija
8/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se naapurin lapsi onkin tosi ärsyttävä luonne, niin että aikuinenkin kiinnittää siihen huomiota.. ja siksi muut eivät halua leikkiä tällaisen kanssa. Pitääkö silti leikkiä lapsen kanssa siksi, että on samassa pihassa. Koulu vielä menettelisi, mutta jos myös vapaa-aika on pakko viettää ärsyttävän ihmisen kanssa?

Onko se oikein?

Haluatteko te viettää vapaa-aikaa ärsyttävän työkaverin kanssa siksi että pitää olla kaikille kiltti?

Eikö sen pitäisi riittää, että on sivistyneen kohtelias työssä/koulussa?

Vierailija
9/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän pihassa oli sääntö, että kaikkien kanssa pitää kyetä leikkimään ja näin tehtiin. En näe siinä mitään väärää tai pahaa. Ja kyllä, pihalla oli pari lasta, jotka olivat enemmän tai vähemmän "outoja/ei niin pidettyjä"

Mutta tämähän toimii vain pihaikäisten kanssa.

Vierailija
10/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin, että minusta tämä on tyhmää ja vähintäänkin tyttömäistä homma.

huomata taas kerran, että miksi se naisten ja tyttöjen aliarvostus ei lakkaa. Kun joku on paskamainen ja kiero, niin se on silloin vähintäänkin tyttömäistä hommaa. Tyttö on siis haukkumasana ja sen opettaa äiti pojilleen jo ennen murrosikää.

Nyt olen varsinainen ämmä, mutta vituttaa.

Vierailija
11/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomata taas kerran, että miksi se naisten ja tyttöjen aliarvostus ei lakkaa. Kun joku on paskamainen ja kiero, niin se on silloin vähintäänkin tyttömäistä hommaa. Tyttö on siis haukkumasana ja sen opettaa äiti pojilleen jo ennen murrosikää.

pakko avautua, että pienet poijjaat ne vasta pskoja ovat, vaikka moni luulee, että ovat sosiaalisia ja porukkaan mahtuu... juujuu.

Vierailija
12/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistähän se edes tulee et tytöt vaan muka harrastais näitä pelejä...

Vierailija
13/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rikosilmoituksen. Minusta yksikään aikuinen ei soita 9v lapselleni puhelua, jossa uhkailee ja käyttää aikuisen valtaansa ja pyrkii kaikin tavoin osoittamaan, että lapsi ei ole mitään.

Meillä ei onneksi ole mitään sääntöä, että naapurin äitiä pitää totella siinä, kenen kanssa meidän lapset saavat leikkiä.

Vierailija
14/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko tosissasi vai ihanko vaan tahallasi väännät asian noin vääristellyksi? Ap ei mielestäni keronut uhkailleensa tms. missään muodossa toista poikaa, vähän nyt liioittelet.

Vierailija
15/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se naapurin lapsi onkin tosi ärsyttävä luonne, niin että aikuinenkin kiinnittää siihen huomiota.. ja siksi muut eivät halua leikkiä tällaisen kanssa. Pitääkö silti leikkiä lapsen kanssa siksi, että on samassa pihassa. Koulu vielä menettelisi, mutta jos myös vapaa-aika on pakko viettää ärsyttävän ihmisen kanssa?

Puhe oli kai kuitenkin siitä, että tämä peluri sopii ensin yhteisistä leikeistä mutta sitten tekeekin oharit tai kun on useampi mukana, jätetään joku ulkopuolelle jne.

Kaikista ei tarvi tykätä eikä naapurin kanssa olla kaveri jos ei halua. Siitä tässä ap:n kuviossa ei kumminkaan tainnut olla kyse?

Vierailija
16/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä, jos siis toistuvaa sekä nämän naapurilapsen että hänen vanhempansa kanssa, asiallisesti, mutta en mä sen kolmannen lapsen vanhempia siihen sotkisi, kun näyttää olevan kuitenkin ulkopuolinen juttuun...

Vierailija
17/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku äiti soittaisi suoraan ja tivaisi asioita ja "haukkuisi". Mieluummin niin, että ensin soitto vanhemmalle, joka saisi puhua omansa kanssa ja sitten yhdessä. En nyt ihan noin jyrkkänä ole kuin 18 ;) mutta kieltämättä minusta menit vähän yli tuossa asiassa..

Vierailija
18/33 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko avautua, että pienet poijjaat ne vasta pskoja ovat, vaikka moni luulee, että ovat sosiaalisia ja porukkaan mahtuu... juujuu.

Nico-Petteri omaa poikaani vastassa päiväkodissa ja toitotti heti ensimmäisenä että nyt se "tyhmä-mikko" tulee. Sähähdin tuolle sällille sen verran äkäisesti, että luikki vähin äänin pakoon. Ja jos vielä kuulen sen mölyapinan moista huutelevan tirvasen ohi kulkeissani ihan vahingossa...

Vierailija
19/33 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun ovat niin lellittyjä että!!!! yök! pilalle passattuja vellihousuja, jotka eivät osaa edes uimahallissa avata kaappia, itkeä tihruuttavat kun avain ei mene lukkoon. ja jos tyttö tekisi näin niin johan äiti haukkuisi pojalle miten tyttömäistä. mutta kun poika tekee niin se on hienoa ja poikamaisuuden ja miehisyyden osoitus.

ilkeitä ja itsekkäitä lellihousuja ne pojat ovat. nykymiehet juoruavat enemmän kuin naiset.

Vierailija
20/33 |
10.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voi puuttua mutta tuollaine soittelu menee hyvän maun yli ja liian pitkälle. Jotain rajaa kuitenkin.

ja olet kuitenkin niitä äitejä, tuollainen soittelija, jota kkkoko juttu ei kiinnostaisi paskan vertaa, jos oma kersa olisi se ulos pullauttaja, joka päättäisi kuka mahtuu ja kuka ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi