Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua ystävien lapsia häihini...

Vierailija
08.03.2012 |

Olen menossa kesällä naimisiin, ja sinne on tulossa paljon ystäviäni, joilla on lapsia. Rakastan lapsia kovasti, mutta juhlat on kuitenkin aikuisten juhlat, enkä halua että puolet vieraista joutuu lähtemään kahdeksalta kotiin lapsen nukkumaan menon aikaan.

Oon lisäksi ollut kaksissa kaverini häissä, ja molemmissa kesken vihkiseremonian pienet lapset ovat alkaneet huutamaan ja itkemään. Sillon kyllä kävi sääliksi hääparia. En halua samaa kohtaloa omille häilleni.

Miten voin siis kohteliaasti ketään loukkaamatta ilmoittaa, että en halua lapsia häihini?

Toivottavasti en anna itsestäni ihan lapsien vihaaja kuvaa, koska rakastan lapsia kovasti, ja vietän heidän kanssaan paljon aikaa, mutta tuo on mulle tärkeä päivä ja haluan juhlia sitä ilman lapsia. Esim. häämeny ja juhlapaikka on suunniteltu enemmän aikuisille...

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli ihailtu erästä tyttöä, kenellä oli nätti rinsessamekko. Kun morsian ei saanut KAIKKEA huomiota.

Ymmärrän, että lapsia ei haluta siksi, että ne voi viedä huomion morsiamesta ja morsiamen häistä.

Häiden keskipiste on hääpari, ei lapset.

Jos joku on pitänyt lapsettomat häät, voit jättää tulevaisuudessa heidän lapset kutsumatta omiin juhliinne. Jos pari ihmettelee, voit kertoa, että hehän haluavat juhlia ilman lapsiaan, joten kaikkien muiden lapset on kutsuttu, mutta ei heidän. Itse en ole koskaan saanut kutsua lapsettomiin häihin. Olisi varmaan aika mielenkiintoinen kokemus.

Vierailija
22/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat alkavat melko myöhään, joten ehdimme ehkä olemaan pääruoan ajan. Sitten takaisin kotiin, koska lapsille ei ole yöhoitopaikkaa. Mietityttää, että kannattaako osallistua ollenkaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli ihailtu erästä tyttöä, kenellä oli nätti rinsessamekko. Kun morsian ei saanut KAIKKEA huomiota.

Ymmärrän, että lapsia ei haluta siksi, että ne voi viedä huomion morsiamesta ja morsiamen häistä.

Häiden keskipiste on hääpari, ei lapset.

Jos joku on pitänyt lapsettomat häät, voit jättää tulevaisuudessa heidän lapset kutsumatta omiin juhliinne. Jos pari ihmettelee, voit kertoa, että hehän haluavat juhlia ilman lapsiaan, joten kaikkien muiden lapset on kutsuttu, mutta ei heidän. Itse en ole koskaan saanut kutsua lapsettomiin häihin. Olisi varmaan aika mielenkiintoinen kokemus.

Vierailija
24/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätini häistä.

Olin toki jo ehkä 10, mutta meitä oli monta tuon ikäistä ja sitten vahdimme pienempiä. Leikitiin omia leikkejä ja tansittiin jenkkaa.

Harmi, että nykyään ollaan niin itsekeskeisiä ja halutaan tämmöiset muistot evätä lapsilta :(

Vierailija
25/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätini häistä.

Olin toki jo ehkä 10, mutta meitä oli monta tuon ikäistä ja sitten vahdimme pienempiä. Leikitiin omia leikkejä ja tansittiin jenkkaa.

Harmi, että nykyään ollaan niin itsekeskeisiä ja halutaan tämmöiset muistot evätä lapsilta :(

häissä vieraita oli 43, joista 17 lapsia (iältään 1-13v). Oli erittäin hauskaa eikä kukaan kyllä vienyt huomiota hääparista (eli minusta ja miehestä). Noh, ehkä meidän kuopus (oli tuolloin tuo 1v.).

Oltiin järjestetty lapsille omaa tekemistä. Oli väritettäviä kuvia. Telkkari ja dvd laite löytyi myös. Siskoni järjesti kasvomaalauksen lapsille. Hauskinta lapsista oli kuitenkin laulaa karaokea (joojoo, tiedetään, junttitouhua tuollainen karaoke).

Saatiin kovasti kiitosta siitä, että oltiin huomioitu myös lapset. Toki meidän kaksi omaakin muksua oli mukana, mutta olisimme kyllä saaneet heidät hoitoon häiden ajaksi jos olisimme halunneet. Me miellämme häät sellaiseksi koko perheen jutuksi.

Mutta mutta. Ap, laita kutsuun selvästi, että vain aikuisille. Ne jotka saavat lapsenvahdin, tulevat. Tuskin kukaan nyt ihan oikeasti voi ottaa hernettä nekkuun siitä, että lapsia ei ole kutsuttu. En minä ainakaan ottaisi vaan päinvastoin. Saa ainakin hyvän syyn ottaa "vapaata" lapsista ;)

Vierailija
26/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 1v varastaa huomion, ja silti parilla on kaksi lasta... kurjaa, onko toinen ihan alistettu?

Vierailija
27/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan 1v varastaa huomion, ja silti parilla on kaksi lasta... kurjaa, onko toinen ihan alistettu?

toisella oli ihan muuta tekemistä, että tuskin huomasikaan vanhempiaan =)

Vierailija
28/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin loukkaantunut veljelleni, kun meidän tyttöä ei kutsuttu häihin. Veljellä ei ole muita sisaruksia kuin minä ja vaimollaan ei sisaruksia lainkaan. Kaiken tämän lisäksi ovat vielä tytön kummeja. Olisiko se nyt ollut niin paha kutsua yksi superkiltti ja rauhallinen 8-vuotias? Tyttö, joka olisi niin halunnut häihin, joista poistuimme muiden sukulaisten kanssa kuudelta, joten senkään puolesta ei olisi ollut ongelma. Kun sanoi mulle asiasta, niin oli kovin pahoitteleva ja sanoi, etteivät voi kutsua, koska eivät kutsu kavereidensakaan kitiseviä lapsia... Teki mieli huutaa, että oikeastiko on sitä mieltä, että kavereipiirin 1-vuotiaitten vanhemmat loukkaantuisi, jos ainoa sukulaislapsi ja kummityttö 8v. olisi ollut häissä. Sitten ymmärtäisin, jos toisen kaverin ipanat saisi tulla ja toisen ei.

Vierailija
29/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, ilman perhettä... ok

Vierailija
30/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettävät äidit voivat minusta toki tuoda vauvansa häihin, menevät vaikka peräpenkkiin kirkossa. Pienet vauvat enimmäkseen nukkuvat, eivät häiriinny edes metelistä eikä heillä ole edes varsinaista nukkumaanmenoaikaa, vaan voivat ihan hyvin kesähäissä olla vaikka keskiyöhön, kunhan äiti on paikalla. Tämä on siis minun näkemys. Koliikkivauvat ovat toki eri asia, mutta heidän äitinsä eivät varmaan jaksa muutenkaan minnekään lähteä. Tosin minusta elämän äänet ovat hauskoja. Meidän häissä aikoinaan oli paljon lapsia, meitä ei pieni meteli häirinnyt. Kirkossakin ehkä joku heräsi kesken papin jaarittelun...Suurin osa vei lapset hoitoon illaksi/yöksi, ja juhlinta jatkui aikuisten kesken. Pari pariskuntaa oli kauempaa lastensa kanssa, mutta hekin valvoivat ainakin kymmeneen, tosin meidän juhlapaikassa oli hotelli samassa.

Minä olen ollut aikuisten häissä, enkä veisi lapsia häihin muutenkaan, jos ei olisi ihan pakkotilanne, ihan vain sen vuoksi, että pääsisin pitämään aikuisten hauskaa välillä ilman lapsia.

Vierailija
31/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, ilman perhettä... ok

Eli kyllä, perhejuhla.

Vierailija
32/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies kysy että halaunko että me mennää hänen työkaverinsa häihin? sanoin että tottakai mennää sit mies varovasti niin ja he toivoivat et ilman lapsia, hyvä etten hyppinyt ilosta tasajalkaan pääsee kunnolla juhlimaan ilman lapsia, ihanaa =) onneksi meillä on loutettavat isovanhemmat jotka hoitaa lapsiamme!!

voi sitä vapautta ku ei oo kokoajan joku vaatimassa huomiota, perässä juoksemista jne..

Vierailija
33/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä mukavissa.

Paikat joissa häitä vietetään ovat erilaisia, jos pitää häät esim kesäravintolassa on sielä usein niin pienet tilat että lapsilla ei ole edes kivaa sielä. Jos on kunnon maalaishäät isolla kesälavalla sinne mahtuu paljon lapsia ja kaikilla mahtuu olemaaan hauskaa. Häihin mennään sillä porukalla kun on kutsuttu, noloa on lisätä kutsuun joku juhlimme aikuisten kesken tms, tulee mieleen että kyseessä on perseet olalle kemut.

Jokainen pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta tuota minäkään en ymmärrä että veli ei kutsu ainoan sisarensa ainoaa 8v häihin, siinä ei ole kyse kuin moukkamaisuudesta.

Vierailija
34/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina olleet lapset mukana; jos näyttää etteivät etteivät jaksa kirkossa istua niin toinen parista vie ne sitten pihalle leikkimään siksi aikaa ja ne kenellä on pieniä lapsia lähtevät vaan sitten aikaisemmin kotiin

Varsinkin häät ovat minusta sellainen juhla missä nimenomaan kuuluu olla koko suku ja ystävät paikalla.

Hautajaiset ja "siviili vihkimiset" sitten erikseen.

Vierailija
35/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina olleet lapset mukana; jos näyttää etteivät etteivät jaksa kirkossa istua niin toinen parista vie ne sitten pihalle leikkimään siksi aikaa ja ne kenellä on pieniä lapsia lähtevät vaan sitten aikaisemmin kotiin

Varsinkin häät ovat minusta sellainen juhla missä nimenomaan kuuluu olla koko suku ja ystävät paikalla.

Hautajaiset ja "siviili vihkimiset" sitten erikseen.

Meillä oli muuten siviilivihkiminen.

Minä en näe vihkimistavalla eroa, oli se sitten kirkon tai valtion toimesta. Toki varmaan tilat antavat eri tavalla myötä (joskin siviilivihkimisen saa myös muualle kuin maistraattiin).

Mutta siis, olettaisin että tarkoitit tuolla "siviilivihkimisillä" tyyliin 10 lähintä ihmistä ihmistä...ilman lapsia.

Hautajaisista sinällään ole samaa mieltä. Häät ovat se iloinen juttu, toisin kuin häät. Tuskin se lapsen iloinen nauru kuuluu jälkimmäiseen.

Vierailija
36/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isoisän hautajaisissa lasten äänet todellakin kuuluivat hautajaisiin eli riippuu varmasti kuolleesta, mikä sopii ja mikä ei ja samoin häissä.

Mä en ehkä ymmärrä näitä toiveita saaada arvokkaat häät. Lapset koetaan häiriönä ja ne vievät arvon? Luulisi, että kaikki haluavat ikimuistoiset häät, joissa oli hauskaa. Kukin toki tyylillään.

Vierailija
37/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku tuo kuitenkin lapset paikalle. Aikuitenjuhla maininta kutsussa vaan ärsyttää kuten täälläkin monia.Voisihan siihen kutsuun kirjoittaa vielä että ethän vedä lärvejä etkä hauku muita vieraita humalassa.Olen ollut paljon ulkomaisissa juhlissa ja parissa häissäkin. Siellä ei kielletä tuomasta vaikka koiraansa häihin. Ihmiset osaavat ajatella itse.Lapsia ei tuoda niin yleisesti juhliin kuin Suomessa. Lapset eivät jaksa istua niin kauan hiljaa. Jos he jaksavat niin mikä estää ottamasta. Kukaan ei halua pilata ystävän häitä siksi ihmiset mieluummin jättävät aivan pienet lapset pois.

Lasten käytös on myös omaa luokkaa. Omissa häissäni miehen siskon poika leikkasi hääkakun piloille ennen kun olimme ehtineet leikata.Lisäksi hän huusi kovalla äänellä useita kertoja erästä erittäin arkaluontoista asiaa joka koski omaa isääni.No piloille ne häät menivät. Lapsi oli erittäin huomionkipeä ja hemmoteltu. Käytöstavat olivat aivan ala-arvoisia vaikka ikää oli 8 vuotta.

Mitään ongelmaa ei olis eikä ylimääräisiä kieltoja tarvittaisi jos vanhemmat ajattelisivat itse ja lapset olisivat hyvätapaisia. Valitettavasti näin ei ole.

Vierailija
38/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on olleet vain aikuisille. Ja se on ilmoitettu ihan kutsussa tyyliin "juhlimme vain aikuisten kesken" tms. Toisiin häihin tosin rintalapset olivat tervetulleita mukaan joten pääsin itsekin niihin osallistumaan. Hääparihan sen päättää keitä kutsuu, eikä mielestäni siinä muilla ole nokankoputtamista.

Vierailija
39/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtee sitten joka tapauksessa ajoissa vapauttamaan lapsenvahtia. Eli vaikka saat lapsettomat häät niin se lähtöaika on todnäk ihan sama kuin lapsilla höystetyissä häissä.

Näin se ikävä kyllä menee. Me ollaan menossa parin viikon päästä häihin ilman lapsiamme (3v ja vajaa 1 v). Lapset olisivat tervetulleet häihin kyllä mutta haluamme mennä ilman. Mutta se tosiaan tarkoittaa sitä, että joudumme lähtemään juhlista viimeistään klo 21.

Kaikki eivät muuten sitten tajua tuota, että jos kuoressa lukee vain vanhempien nimet, niin lapset eivät ole kutsuttuja. Asia täytyy sanoa selvästi kutsussa.

Vierailija
40/98 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätini häistä.

Miehen serkun häissä oli lapsia mukana ja ihan ilman erityistä viihdykettä osasivat olla nätisti. Häät alkoivat n. klo 21 ja loppuivat n. klo 06 ja ruokailu oli klo 23-01 välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän