Kinkkinen tilanne, mitä te tekisitte?
Eli tosiaan hyvän ystäväni häät on reilu kuukauden päästä.
Ainoa huono puoli on, että ne ovat ulkomailla, sulhasen kotimaassa.
Osallistuisin häihin mielelläni, mutta mulla ei ole todellakaan varaa lentää lähes toiselle puolelle maapalloa vain yksien häiden takia. Paikan päällä pitäis maksaa hotellikin.
Lisäksi en uskom että saisin työstä vapaata.
En ole vielä vastannut kutsuun, koska pelkään että ystäväni loukkaantuu jos en tule. Hän on kuitenkin puhunut häistä kauan ja on tosi innoissaan, kun saa kaikki kaverit ja sukulaiset kokoon.
Jos rehellisiä ollaan, en viitsi myöntää ystävälleni, etten rahallisista syistä pysty tulemaan.
Ystäväni on menestynyt työssään, rikas mies ja hulppea talo. Myös häistä on tulossa isot ja prameat, kolmen hääpuvun ja huippuesiintyjän kera. Minä olen opiskeleva, ja kaupan kassalla työskentelevä nainen.
Ystäväni on kuitenkin erittäin avosydäminen, ja olen varma että hän ostaisi minulle lentolipun, mutta en todellakaan viitsi pyytää.
Mitä tekisitte minun tilassa? Ystävä on kuitenkin rakas, ja hän on odottanut häitään pitkään, mutta en halua elää seuraavaa puolta vuotta makaroni tonnikalalinjalla jos ostan lentolipun....
Kommentit (28)
Joo onhan tää aika makeeta päästä noin hulppeisii bileisii, ja ystäväni tuntien ne tulee ole aika viimisen päälle!
Mut joo kyllä mä tuotaki mietin, ett vieraat tulee oleen sen kaupungin kermaa Guccin juhlamekot päällä ja sitten minä itä-Helsingin siwan kassalta ystäväni kustantamalla lentolipulla...
Muuten olisko ideoita häälahjaan? Ystäväni kaaso oli ostanut morsialle LV:n laukun ja sulhaselle kalliin kellon. Sulhasen vanhemmat taas oli ostanu matkan Karibialle. Ja mä vien sit jotku Marimekon patakinttaat....
ja lahjat tuottaa ongelmaa, kuten liput ja majoitus...
trollalaa
Montako lasta sulla on?
et saisi vapaata töistä sopivasti. Jos selittää nätein sanoin niin tuskin loukkaantuu kovin. Eihän voi olettaa että opiskelija matkustaa toiselle puolella maapalloa, kun jo Suomen sisälläkin on kallista ja aikaavievää matkustaa häihin.
ole varaa matkustaa, saattaa ystava ymmartaa sen niin etta odotat hanen tarjoutuvan maksamaan matkasi. Siksi en sanoisi raha-asioista mitaan vaan kertoisin etta en pysty tulemaan paikalle koska en saa toista vapaata.
ole varaa matkustaa, saattaa ystava ymmartaa sen niin etta odotat hanen tarjoutuvan maksamaan matkasi. Siksi en sanoisi raha-asioista mitaan vaan kertoisin etta en pysty tulemaan paikalle koska en saa toista vapaata.
Höpönhöpö. On ihan ok kertoa, että on taloudellisesti tiukkaa, eikä häihinmeno ole sentakia mahdollista.
Että ulkomaille et lähde. Mielestäni se tosiasia riittää.
Ennemmin sanoisin, ettei ole rahaa kuin esimerkiksi, ettei kiinnosta lähteä.
Vaikka morsian voi ja haluaa laittaa omaisuuden häihinsä, ei se tarkoita että hän haluaisi maksaa vieraiden matkakulut, jos näin ei ole alunperin ilmoitettu...
Olen ollut muutamissa häissä ulkomailla - ja kieltäytynyt menemästä yksiin rahatilanteen vuoksi. Vaikka hääparilla olisi ollut rahaa maksaa vieraiden matkat, he eivät sitä tehneet eikä kukaan olettanutkaan. Ne jotka eivät tulleet eivät tulleet, mutta myöskään ei tehty niin että joidenkin matkat olisi sponssattu.