Lapsettomille yli 25- vuotiaille lisävero?
Tälläistä kaavaillaan parhaillaan Saksassa. Onkohan kyseessä samankaltainen lisävero kuin Suomessa aikoinaan ns. vanhanpiian vero?
Mitä mieltä olette lapsettomille suunnatusta verosta?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:01"]
Jos on tahattomasti lapseton tai vela siksi että sairastaa mielentervyesongelmaa tai pelkää "levittävänsä" jälkipolvelle jonkin perinnöllisen sairauden jonka kantaja itse on niin ei tuota veroa. Pitääkö kiusata niitä ihmisiä, jotka lapsia haluavat mutta eivät jonkin ominaisuuden takia voi hankkia. Ei aina lapsettomuushoidotkaan tehoa ja tuohan olisi käytännössä pakko adoptoida, minkä taas jokin ominaisuus (rahapula, sairaus...) voi estää.
[/quote]
Itselläni on juuri tuollainen tilanne. Itse haluaisin lapsia, mutta sairastan masennusta joten en uskalla. Lisäksi niitä on aika hankala hankkia ilman parisuhdetta eikä siltikään aina tärppää. Ja tuskin tärppää, koska saatan sairastaa endometrioosia.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 16:37"]
Hirmuista, eihän tässä huomioida lainkaan lapsettomuus-ongelmista kärsiviä pareja :O. Ihan vaan kun hoidotkin pitkiä ja kalliita. Sittenkä vielä lapsiperheitä pitäisi alkaa tukemaan. Ihan järjetöntä riistoa. Lapsiperheiden tukemisessa ei minunkaan mielestä ole mitään väärää, mutta tämä menee ylihilseen. Miksi ei lapsettomuus-ongelmista kärsiviä aleta tukemaan hyvätuloisten rahoilla tällä logiikalla.
[/quote]kyllä juuri näin!Lapsettomuushoidot ovat kalliita joten tukea meille lapsettomille kiitos!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2012 klo 22:15"]
jos itse kärsii lapsettomuudesta
[/quote]
itse kärsin lapsettomuudesta ja jos tuollainen vero joskus suomeen tulisi niin nostaisin samantien kytkintä ja muuttaisin pois suomesta!
[/quote]ei taida olla suomi enää kohta hyvinvointivaltio!Ihmiset hukkuu näihin kaikenmaailman V...N veroihin!Mielenterveys pettää kohta kaikilla kun on niin kallista ja ankeaa!!
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 17:08"][quote author="Vierailija" time="08.03.2012 klo 22:15"]
[/quote]
itse kärsin lapsettomuudesta ja jos tuollainen vero joskus suomeen tulisi niin nostaisin samantien kytkintä ja muuttaisin pois suomesta!
[/quote]
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Erona on vaan se että olen lapseton ja lapsiahan ei muuten tule kuolleen ruumiini yli. Jos tämmöinen naurettava ehdotus menee läpi niin se on adios bichatos tämä tyttö lähtee maahan jossa on alhainen verotus ja enemmän adsteita mittarissa.
IHAN OIKEIN ! SAMA SUOMEEN, PITÄISI OTTAA NOPEASTI KÄYTTÖÖN ! Suomalaisten sukusolut tarvitsee saada nopeasti käyttöön ettei tarvi ihan kaikkia rikollisia ja terroristi/itsemurha pommittajia laahata tänne afrikasta ja lähi-idästä ! ONKO TYPERÄMPÄÄ ASIAA KUIN KIINTIÖPAKOLAISUUS ? Jos yritys kamppailisi kannattavuuden rajamailla niin tuskin se lisää "työntekijöitä/riskejä" haluaisi vapaaehtoisesti hommata joka vuosi ! Miettikääpä kun kyseinen yritys olisi maa nimeltä SUOMI !
[quote author="Vierailija" time="08.03.2012 klo 22:15"]jos itse kärsii lapsettomuudesta
[/quote]Mitä?Vaihda miestä jos on tuhkamuna.Eihän se olen kun kuukauden pari panette ja se on siinä.Ei tuhkamunien kanssa kannata perhettä perustaa.
[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:49"]
Kiva juttu! Lapsettomat voitaisiin pakottaa verojen painaessa jopa niin kamalaan ratkaisuun kuin kimppa-asumiseen. Nykyäänhän moni on tottunut elämään yksin ihan liiankin kanssa. Eivät sitoudu eivätkä perusta perheitä.
[/quote] repesin
[quote author="Vierailija" time="08.03.2012 klo 23:50"]
Kuinka monella (vaikkapa av-mammalla) olisi ihan oikeasti varaa kustantaa lapsi (joka sisältää mm. koulunkäynnin, neuvolat, hammaslääkärit sun muut)?
Niinpä. Kannattaisi varmaan miettiä tätä, ennenkuin hankkii kersoja muiden ristiksi ja kustannettavaksi. Pitäisi olla niin, että jokainen vastaa itse itsestään. Jos hankit lapsen, maksat päivähoidon ja koulut. Jos opiskelet, tienaat rahat - ne voi tienata myös jälkikäteen eli maksaa lainaa. Jos ajat autoa, maksat tienkäyttömaksua. Jos ajat pyörää, maksat polkupyörätien käytöstä.
myyt talosi kustantaaksesi leikkauksen.
Eikös tämä systeemi ole jo jenkeissä käytössä?
Ja sinäkö luulet, että näillä valtion velkatilanteilla kaikille kustannetaan käypä hoito vielä kovinkin pitkään?
Ystäväni on lääkäri ja nyt jo heille teroitetaan, että julkisella sairaanhoidolla ei ole varaa tarjota kaikille parasta mahdollista hoitoa. Joten sen talosi joutunet myymään jo Suomessakin, jos haluat hyvää hoitoa.
Älä ole niin sinisilmäinen.
täytyykin antaa kaikki ainoalle pojalle
Olis aika perseestä. Mulla ei oo aikomustakaan hankkia lapsia ennen kuin olen 35 ja sen takia joutuis maksaa lisää veroa.
Joo, loistava idea! Kunhan siihen sitten liitetään jonkinlainen "myöhempi maksuvelvollisuus" sellaisille, jotka hankkivat lapsia, näitä kultaisia, äärettömän tärkeitä tulevia veronmaksajia, joista sitten kasvaakin joko pitkäaikaistyöttömiä, alkoholisteja, syrjääntyneitä, rikollisia, sekakäyttäjiä tai muita veroja maksamattomia esim. toimeentulotuella eläviä omaa elämäänsä toteuttavia idealisteja tai mitä lie ite-taiteilijoita.
Mulla ei ole mitään ite-taiteilijoita tai ketään muutakaan vastaan, mutta ketuttaa sellaiset vanhemmat, jotka paasaavat tekevänsä yhteiskunnalle uusia veronmaksajia. En mä kyllä hetkeäkään ole ajatellut lapsia hankkiessani tekeväni jotenkin yhteiskunnalle suurta palvelusta, vaan itsekkäästi olen vain halunnut lapsen ja toisenkin.
Jopa Hesarissakin vedettiin taas lapsikortti esiin: joku oli ostanut asunnon Katajanokalta merinäköalalla sijoitusmielessä ja nyt onkin uhkana että ikkunan eteen rakennetaankin toinen asuintalo. Ja taas sama kitinä, miten lapsiperheitä niin rokotetaan!
[quote author="Vierailija" time="08.03.2012 klo 22:15"]
[/quote]