Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postikuluilla huijaaminen huuto.netissä..

Vierailija
08.03.2012 |

Tällainen ilmiö, kuin postikuluilla tuotteelle lisähinnan tekeminen on yleistyvä vaiva huuto.netissä.

Itse ostin vastikään palapelin, jonka postikuluiksi ilmoitettiin 6,80, eli ykkösluokan maksikirjeen hinta.

Koska halusin tuotteen nopeasti, niin maksoin tämän mukisematta.

Myyjä kuitenkin postitti tuotteen kierrätetyssä paketissa kakkosluokassa, joten hävisin kaupassa 2,50e - aika paljon mielestäni.

Pyysin myyjältä ystävällisesti hyvitystä ja / tai selitystä asiasta, mutta sain erittäin tylyn vastauksen, että olen sitoutunut maksamaan sen, mitä ilmoitukseen on kirjattu, olipa se sitten vaikka tuplahinta, mitä menisi.

Monella myyjällä näkee kuvauksessaan, "En peri lisää, enkä palauta postikuluja.."

Joten tätäkö se sitten tarkoittaa, haetaan kätevästi lisähintaa tuotteelle ostajan kustannuksella, kun arvioidaan muka postikulut väärin.

PERK()/=&%!!!

Kiitos, että sain purkaa v..tuksen tänne.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ostajat olivat sitä mieltä, että jos he ostivat 3 tuotetta, piti ylimääräiset postituskulut vähentää kauppasummasta eli oletuksena oli, että toimituskulut sisältyivät tuotteen hintaan. Moneen kertaan jouduin vääntämään kättä asiasta ja selittämään, että huutiksessa on sen tuotteen hinta, ei tuote + postituskulut. En siis vähennä mitään vaan maksan postituksen omasta pussista.

Vierailija
42/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain tuotteen hinnasta. Jos laitan osan hintaa postikuluihin, maksan provikkaa vähemmän. Siksi tuote voi maksaa euron, mutta toimituskulut ovat 6 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten voi olla huijausta jos ilmoituksessa on kerrottu summa tomiituskuluineen, jonka tuote maksaa??

Vierailija
44/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan pakkauskuluja. Jotenkin noloa. Vaikea kuvitella, että joku lähtee vartavasten köröttelemään postiin viemään huutiksen pakettia, yleensä se tod.näk. tapahtuu kauppa- ym. reissujen yhteydessä.

Sen lisäksi, että jotkut joutuvat varta vasten ajamaan sinne postiin, niin jotkut joutuvat vieläpä lähtemään etuajassa töistä ehtiäkseen sinne ennen kuutta.

Vierailija
45/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kolminumeroisen määrän kauppoja huuto.netissä enkä ole koskaan ottanut muuta kuin postituskulut eikä ole tarvinnut pakkausmateriaaleja ostella.

Itse siis ostan kirjekuoret postista, mutta en kylläsilti veloita kuin postimaksun verran. Joskus isommissa tavaroissa/kengissä tms. joutuu ostamaan muutamankin euron kuoren, yleensä voi ostaa sillä muutamalla eurolla 10 tavallisen kuoren paketin.

Vierailija
46/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan pakkauskuluja. Jotenkin noloa. Vaikea kuvitella, että joku lähtee vartavasten köröttelemään postiin viemään huutiksen pakettia, yleensä se tod.näk. tapahtuu kauppa- ym. reissujen yhteydessä.

Sen lisäksi, että jotkut joutuvat varta vasten ajamaan sinne postiin, niin jotkut joutuvat vieläpä lähtemään etuajassa töistä ehtiäkseen sinne ennen kuutta.

voi tietysti miettiä muita tapoja kierrättää vanhaa tavaraa ;)

Vierailija
47/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kolminumeroisen määrän kauppoja huuto.netissä enkä ole koskaan ottanut muuta kuin postituskulut eikä ole tarvinnut pakkausmateriaaleja ostella.

Itse siis ostan kirjekuoret postista, mutta en kylläsilti veloita kuin postimaksun verran. Joskus isommissa tavaroissa/kengissä tms. joutuu ostamaan muutamankin euron kuoren, yleensä voi ostaa sillä muutamalla eurolla 10 tavallisen kuoren paketin.

No minä myös ostan huuto.netistä. Samoja laatikoita voi käyttää uudestaan, puhumattakaan kaikista laatikoista joita kertyy kaupoista ostettavista tuotteista. Pehmusteita ja muita kuplamuoveja tulee huuto.netistä ja kaupoista ostetuista tavaroista, pienemmät paketit voi käärästä tulostinpaperiin, isompaan voi käyttää parikin, uudelleenkäytän kuplakirjeet jne. Joskus sorvaan laatikkoa pienemmäksi jos ei ole isommalle tarvetta, että menee alle sen postin maagisen 3cm, maksaa vähemmän kun ei tarvi maksikirjeenä lähettää.

Vierailija
48/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän OLET sitoutunut maksamaan tuon hinnan. Tuskin on niin päivän päälle millon se palapeli tulee.

Itse saatan myös arvioida pk:t joko liian alas tai korkealle, mutta jos menee ykkösluokassa sillä hinnalla jonka olen perinyt, laitan kyllä ilmanmuuta ykkösessä menemään. Mutta en kyllä todellakaan rupea mitään palauttelemaan jos menee yli. Minähän olen sen arvion ilmoittanut, ja sen, etten aio palauttaa/pyytää lisää mikäli arvio ei osu nappiin. Ihan samalla tavalla otan itse joskus takkiin kun ei mene edes kakkosessa niin halvalla kuin olin arvioinut.

Ihme kitisemistä, jos kerran lukee selvällä suomenkielellä että postitus on tämän ja tämän verran. Eri asia jos myyjä rupeaisi jälkikäteen perimään jotain lisämaksuja.

Vierailija
49/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä on lisääntyneet kauppiaat jotka ei alunperinkään ilmota postikuluja vaikka varmaan ne tietää, myynyt satoja tuotteita..

Vierailija
50/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimituskulut sisältävät muutakin kuin pelkät postikulut esim. pakkaskulut ja matkakulut postiin. Niin on minullakin toimituskulut ilmoituksessa ja ne on ne mitä on. Joskus ne on enemmän kuin pelkät postin/matkahuollonkulut joskus taas vähemmän kuin postin/matkahuollon kulut. Sellaista se elämä on:)

Vierailija
51/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,80 on ykkösluokan maksikirjeen hinta, joten oletin tämän olevan lähetystapa. Olen itse postissa töissä, joten hinnat muistan ulkoa. ap

painavamman 2.luokan maksikirjeen hinta?

Vierailija
52/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh, siis ihan oikeasti joku jaksaa alle kympin jutuista nitistä?

Olen muutaman kerran myynyt ja ostanut huutiksesta. Siis euron tai kahden postikulujen heitosta on jollain kiinni? :----D

Minun aikani ainakin on kallista. Jos myisin siellä nyt jotain, niin en taatusti laittaisi sitä eksaktia hintaa toimituskuluiksi mitä se pakkausmateriaali ja postikulut kustantaisivat, vaan enemmän. Aikaa menee postissa käymisine ja pakkaamisine varmaan tunti, ja siihen vielä vaiva päälle. Jos tuohon tuntipalkka laskettaisiin niin veloittaisin vähintään 40 EUR toimituskuluja, johon sitten sisältyy tuo minun tuntihintani, postimaksut, vaiva, polttoaineet postiin, jne.

Mutta, kuten joku sanoi, niin kukin tyylillään. Siksi heitän turhan roinan roskiin tai annan tarvitseville, ja ostan kaupasta mitä tarvitsen.

Vierailija
53/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko joskus verkkokaupoista? Kuvitellaa, että ostat tuotteen, joka paksuutensa ja painonsa mukaan tulisi 0,75 eurolla kun maksat heti pankkikortilla tilatessasi, mutta firman toimituskulut ovat liki 7 euroa. Haluat ehdottomasti tuotteen niin valitatko sinnekin liian suurista toimituskuluista?

Älä huuda, jos et ole valmis maksamaan ILMOITETUT TOIMITUSKULUT.

Vierailija
54/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko joskus verkkokaupoista? Kuvitellaa, että ostat tuotteen, joka paksuutensa ja painonsa mukaan tulisi 0,75 eurolla kun maksat heti pankkikortilla tilatessasi, mutta firman toimituskulut ovat liki 7 euroa. Haluat ehdottomasti tuotteen niin valitatko sinnekin liian suurista toimituskuluista?

Älä huuda, jos et ole valmis maksamaan ILMOITETUT TOIMITUSKULUT.

verkkokauppiaana voin sanoa että samat rutisijat rutisee verkkokaupan kuluillekkin. Postikulut pitää saada just sillä hinnlla mikä halvin postitustapa on, tosin tuollaiseen en suostu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan