Postikuluilla huijaaminen huuto.netissä..
Tällainen ilmiö, kuin postikuluilla tuotteelle lisähinnan tekeminen on yleistyvä vaiva huuto.netissä.
Itse ostin vastikään palapelin, jonka postikuluiksi ilmoitettiin 6,80, eli ykkösluokan maksikirjeen hinta.
Koska halusin tuotteen nopeasti, niin maksoin tämän mukisematta.
Myyjä kuitenkin postitti tuotteen kierrätetyssä paketissa kakkosluokassa, joten hävisin kaupassa 2,50e - aika paljon mielestäni.
Pyysin myyjältä ystävällisesti hyvitystä ja / tai selitystä asiasta, mutta sain erittäin tylyn vastauksen, että olen sitoutunut maksamaan sen, mitä ilmoitukseen on kirjattu, olipa se sitten vaikka tuplahinta, mitä menisi.
Monella myyjällä näkee kuvauksessaan, "En peri lisää, enkä palauta postikuluja.."
Joten tätäkö se sitten tarkoittaa, haetaan kätevästi lisähintaa tuotteelle ostajan kustannuksella, kun arvioidaan muka postikulut väärin.
PERK()/=&%!!!
Kiitos, että sain purkaa v..tuksen tänne.
Kommentit (54)
Jos kulut näyttävät korkeilta kysyn niistä ennen huutamista. Joku palauttikin jälkikäteen, kun velotti paketin hinnan mutta lähetti muutamaa euroa halvemmalla maxikirjeenä. Mikään ei estä palauttamasta, jos liikaa perii, jääkööt semmoset "en palauta" -tyypit huudoitta.
6,80 on ykkösluokan maksikirjeen hinta, joten oletin tämän olevan lähetystapa. Olen itse postissa töissä, joten hinnat muistan ulkoa.
ap
..joilla lukee, ettei peri lisää eikä palauta!!
kertonut kulut.
Tässä tapauksessa oli käyttäny kierrätyspakkausta, mutta usein se kulu lasketaan sen mukaan mitä maksaisi postitus+paketointimateriaali.
Lisäksi mä en ainakaan itse omista vaakaa ja käytän kyllä omissa ilmotuksissani sellaista noin arviota kuluista. Katson vähän mitä muut on pyytäneet ja laitan sen mukaan. Mulla Postiin matkaa 5km, joten en viitsi lähteä erikseen punnitsemaan kuinka painava paketti on.
Ite lupaan palauttaa yli 50 senttiä menevät säästöt.
joten olis ihan hyvä ollu palauttaa.
Olen ennenkin vastannut tällaiseen ketjuun, mutta meillä esimerkiksi posti on kaukana ostoskeskuksen yhteydessä. Siellä on ainoastaan maksullinen parkkipaikka. Joudun siis aina postiin mennessäni maksamaan euron parkkeeraamisesta tai bussimatkan hinnan (en muuten käytä bussia, joten ei ole kuukausikorttia). Myöskään en saa niin paljon postia itse, että saisin kaikki myymäni tavarat pakattua kierrätyskuoriin. Siksi jaan tasaisesti nuo kuluni huutokohteiden toimitusmaksuihin. Joku saa sitten pakettinsa kierrätyspahvissa, toinen uuden uutukaisessa pakkauksessa, molemmilta pyydän yhtä paljon yli postimaksun. Muutenhan saattaisin jäädä jopa tappiolle, kun myyn hyvin halpojakin lastenvaatteita, alkaen 50 sentistä. Ne ovat toimituskulut, ei pelkät postikulut.
minkä mukaan olen sen arvioinut (esim. 1. luokan maksikirje/postipaketti/2. luokan kirje jne.).
Arviohan se on, kun en punnitse etukäteen. Ja välillä postimaksut suuremmat kuin arviot, joskus pienemmät....Pääsääntöisesti en palauta, paitsi jos menee ihan metsään, ja koskaan en pyydä lisää.
Alle 500g paketit maksavt 4,30 toisessa luokassa. Posti ottaa korkeamman hinnan jos vaaka näyttää yhdenkin graman yli 500.
Oliko se iso palapeli, oliko leimattu 4,30 hinnalla?
Ja tosiaan , itse sitoutuu jos on etukäteen varoitettu.
Itse palautan ylimääräiset.
Mun ilmoituksessa pk:t postitettaessa on aina 10e koska siihen 5-10kg:n haarukkaan ne on aina asettunut eli postimaksu on silloin 9,75e. Otan oikeastaan aina "takkiin" hieman, koska ostan itse postituslaatikon, joiden hintahaitari on reilun 2-3e. Mutten koskaan siitä tee mitään numeroa. Tykkään, että lähettämäni tuotteet on siististi pakattu ja kunnon laatikossa.
..leimattu 4,30e.
Ps; edelleen postissa töissä.. ;)
ap
Niin olis saanu.. arvaa harmittaako, lisäksi tämä myyjä laitoi mulle elämäni ensimmäisen neutraalin,
#koska lähti vinkumaan postikuluista.."
:D
ap
niin ei se ole huijausta, se on kerrottu sinulle etukäteen ja olet sen hyväksynyt tehdessäsi tarjouksen. Ihmisillä voi tosiaan tulla kuluja vaikka postiin menemisestä.
Tällainen ilmiö, kuin postikuluilla tuotteelle lisähinnan tekeminen on yleistyvä vaiva huuto.netissä.
Itse ostin vastikään palapelin, jonka postikuluiksi ilmoitettiin 6,80, eli ykkösluokan maksikirjeen hinta.
Koska halusin tuotteen nopeasti, niin maksoin tämän mukisematta.
Myyjä kuitenkin postitti tuotteen kierrätetyssä paketissa kakkosluokassa, joten hävisin kaupassa 2,50e - aika paljon mielestäni.Pyysin myyjältä ystävällisesti hyvitystä ja / tai selitystä asiasta, mutta sain erittäin tylyn vastauksen, että olen sitoutunut maksamaan sen, mitä ilmoitukseen on kirjattu, olipa se sitten vaikka tuplahinta, mitä menisi.
Monella myyjällä näkee kuvauksessaan, "En peri lisää, enkä palauta postikuluja.."
Joten tätäkö se sitten tarkoittaa, haetaan kätevästi lisähintaa tuotteelle ostajan kustannuksella, kun arvioidaan muka postikulut väärin.PERK()/=&%!!!
Kiitos, että sain purkaa v..tuksen tänne.
EI TARTTE MAKSAA POSTIKULUJAKAAN, KUN HAET KAUPAN HYLLYLTÄ.
ärsyttäviä tuollaiset vinkujat.
Miksette lue myyjän ehtoja ennen huutoa? Ihan itse voi arvioida hinnan, että nouseeko se liian korkeaksi myyjän ilmoittamat postikulut mukaanlukien ja tehdä sitten ostopäätöksen sen mukaan.
Huudon jälkeen EI OLE OIKEUTTA muuttaa omavaltaisesti kauppaehtoja!
ne toimituskulut voivat sisältää myös sen pakkauksen, bensat, mahdolliset parkkimaksut jne jne jne kuten joku jo sanoikin. Jos tuotteessa mainitaan ettei peritä eikä palautella, etkä ole varmistanut että tulee ykkösluokassa, niin kyseessä ei ole mikään huijaus. Jos taas luvataan postittaa ykkösluokassa ja tuleekin kakkosluokassa, se on eriasia.
tuotteen sillä 6.80 postikuluilla eli ykkösluokan kirjeenä, olisitko ollut tyytyväinen vai olisitko perinyt rahaa takaisin, kun paketin olisi voinut halvemmallakin lähettää?
Tero
6,80 on ykkösluokan maksikirjeen hinta, joten oletin tämän olevan lähetystapa. Olen itse postissa töissä, joten hinnat muistan ulkoa. ap
jos painoa alle 500 g.
6,80 euroa on 2. luokan maksikirjeen hinta, jos painoa yli 500 g.
6,80 on ykkösluokan maksikirjeen hinta, joten oletin tämän olevan lähetystapa. Olen itse postissa töissä, joten hinnat muistan ulkoa. ap
jos painoa alle 500 g. 6,80 euroa on 2. luokan maksikirjeen hinta, jos painoa yli 500 g.
Kato vaan reilusti listasta joka kerta
vakuuta kyllä kovin Postin henkilökunnan osaamistasosta.. Jopa minä harvoin Itellan palveluja käyttävänä muistan hinnat. Ja nykyisillä bensan hinnoilla ei tulisi mieleenkään tehdä hyväntekeväisyyttä laittamalla toimituskuluihin pelkkä postimaksun osuus.
jos painoa alle 500 g. 6,80 euroa on 2. luokan maksikirjeen hinta, jos painoa yli 500 g.
Kato vaan reilusti listasta joka kerta
Varmistitko siis itse etukäteen, että paketti lähetetään 1-luokan maksikirjeenä vai ajattelitko itse että 6,80 tarkoittaa sitä.
Kyseessä ei kuitenkaan ole postikulut, vaan toimituskulut.