Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postikuluilla huijaaminen huuto.netissä..

Vierailija
08.03.2012 |

Tällainen ilmiö, kuin postikuluilla tuotteelle lisähinnan tekeminen on yleistyvä vaiva huuto.netissä.

Itse ostin vastikään palapelin, jonka postikuluiksi ilmoitettiin 6,80, eli ykkösluokan maksikirjeen hinta.

Koska halusin tuotteen nopeasti, niin maksoin tämän mukisematta.

Myyjä kuitenkin postitti tuotteen kierrätetyssä paketissa kakkosluokassa, joten hävisin kaupassa 2,50e - aika paljon mielestäni.

Pyysin myyjältä ystävällisesti hyvitystä ja / tai selitystä asiasta, mutta sain erittäin tylyn vastauksen, että olen sitoutunut maksamaan sen, mitä ilmoitukseen on kirjattu, olipa se sitten vaikka tuplahinta, mitä menisi.

Monella myyjällä näkee kuvauksessaan, "En peri lisää, enkä palauta postikuluja.."

Joten tätäkö se sitten tarkoittaa, haetaan kätevästi lisähintaa tuotteelle ostajan kustannuksella, kun arvioidaan muka postikulut väärin.

PERK()/=&%!!!

Kiitos, että sain purkaa v..tuksen tänne.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6,80 on ykkösluokan maksikirjeen hinta, joten oletin tämän olevan lähetystapa. Olen itse postissa töissä, joten hinnat muistan ulkoa.

ap

Pitäiskö sun tarkistaa ammattitaitosi vuoksi nuo taksat. Maksikirje 6,80 on KAKKOSLUOKAN lähetys.

LÄHDE: Postin taksat 1.6.2011 alkaen.

TV: Paljon postittava, ei postineiti eikä palapelin myyjä.

Vierailija
22/54 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no varmaan olet myös tietoinen siitä asiasta että posti on lopettanut lukuisia toimipaikkojaan. Meillä läpiposti oli ennen alle 5 min kävelymatkan päässä, nyt meidän postiin joutuu menemään bussilla ja se matka kestää n 20 - 30 min. Sitten kun on ainoa posti lähialueella siellä on aina, ihan, ihan aina jonoa. Bussini kulkee 15 min välein, ei ole 1 eikä 2 krt kun olen mennyt käymään vain ja ainoastaan postissa ja olen joutunut maksamaan bussilipun mennen tullen.

Ja ainoa asia mikä mulla on postiin ollut on huutispaketin vieminen.

Tosiasia on että ap on nipo. Jos ilmoituksessa lukee postimaksujen määrä, on se mitä olet lupautunut maksamaan.

Hyvä vinkki sinunlaisille marisijoille älä huuda, kun kerran et ota vastuuta työnantajasi tekosista.

Kun olet huutanut, on asiasta turha marista.

mä otan aina myös extraa, tosin vain 2.postin verran, siis ilmoitan mitä maksaa ykkösessä mutta postitan kakkosessa.

Ja oikein odotan että kaltaisia av-mammoja tulee, jotka siitä 50 sentistä valittaa.

plussako sulle olis pitänyt antaa, jos alat postimaksuista marisee ? Ole tyytyväinen ettet saanut negaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla postissa töissä jos väität, että ykkösluokan maksikirje maksaa 6,80e?

Hinnaston mukaan kakkosluokan maksikirje maksaa 6,80e ja ykkösluokan 8,90e (kun paino max. 1000g).

Vierailija
24/54 |
08.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sellaset suututtaa, jotka ei lue ilmoitusta ja jälkikäteen narisevat halvemmalla. Pahimpia ne, joiden pitää natista jostain 0,20 eurosta esimerkiksi. Menis paikalliselle kirpparille, jos niin köyhä on, että pitää ihan noin pienistä rutista.

Vierailija
25/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on toimituskulut, kuten täällä onkin jo sanottu.

Minäkin veloitan jo vähintään pari euroa pelkästään siitä vaivasta että vien paketin postiin, sitten päälle pakotointi ja postimaksut. Huutaja hyväksyy kulut, joten fair deal.

Vierailija
26/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ilkeäisi ottaa enempää kuin tosiasialliset kulut ovat... mutta kuka mitenkin. Jotkuthan kieroilevat siten, että jonkun pikkiriikkisen esim. muistin hinta on hyvin matala ja postikulut vaikka 7 e vaikka tosiasiassa tuote kulkee yhdellä postimerkillä. Vaan jääpä huutonetille maksettavat provikat pienemmiksi... ärsyttävää...

Vierailija
27/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne toimituskulut voivat sisältää myös sen pakkauksen, bensat, mahdolliset parkkimaksut jne jne jne kuten joku jo sanoikin. Jos tuotteessa mainitaan ettei peritä eikä palautella, etkä ole varmistanut että tulee ykkösluokassa, niin kyseessä ei ole mikään huijaus. Jos taas luvataan postittaa ykkösluokassa ja tuleekin kakkosluokassa, se on eriasia.

ihan oikeasti tyyliin bensat mukaan :o

Joo siis. Olen itsekin myynyt huutiksessa, enkä koskaan ota enempää kuin mitä tuotteet postittaminen maksaa. Niin ja meillä on lähimpään postiin postiin matkaa 10 kilsaa. Siinä samalla sen saa postitettua kun kaupassa käy.

Eipä siinä mitään. Kukin taaplaa tyylillään. Mutta juurikin postituskulujen takia olen siirtynyt takaisin kirpparille. Samat tuotteet myydään halvemmalla...ilman postistuskulluja.

Vierailija
28/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii juuri näin. Aina postarit ovat suuremmat kuin oikeasti ovat. Ja syykin on selkeä: eihän kaupasta jää mitään käteen, kun maksaa eBayn provision. Sama leviää Huutonettiin. Arvasin tämän, kun Huutonet alkoi ottaa provision. Provisio tulee nousemaan vuosi vuodelta ja postari on sitten se tapa, jolla saadaan vähän ylimääräistä.

Mielestäni ap valittaa turhaa. Kulut oli ilmoitettu. Itse vain ostan ja oikeastaan vain eBaystä ja ymmärrän tämän käytännön hyvin. Ja kyllähän ne bensatkin maksaa. Tänä päivänä ihan älyttömästi.

Vierailija
29/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peri ylimääräistä, enkä maksa takaisin.

Perustelut:

- olen ilmoittanut kulut etukäteen, joten ostaja tietää niihin varautua. Ei tule myöskään yllätystä toiseen suuntaa eli ei joudu maksamaan lisää.

- pienten summien siirtely tililtä toiselle on naurettavaa

- en välttämättä muista mitä olen ilmoittanut kunkin paketin postikuluksi, kun vien ison määrän paketteja samaan aikaan postiin

- en rikastu, koska välillä joudun maksamaan itse oamsta pussista lisää.

- pyrin arvioimaan kulut mahdollisimman oikein eli tarkoitus ei ole huijata

Mitä olisit ajatellut, jos ostaja olisikin pyytänyt 2,5 euroa rahaa lisää?

Vierailija
30/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä arvioin postikulut, joskus niitä menee enemmän kuin olen arvioinut, joskus vähemmän. Ja noutaa tuotteen saa aina. Olen myös valmis tekemään treffejä ja välillä jopa viemään tuotteen ostajalle,

En mä silloinkaan ala vänisemään, jos olen arvioinut postikulut alakanttiin, en myöskään ole palauttanut mitään, jos on mennyt joskus pieleen. Itse asiassa en ole edes asiaa juurikaan seurannut.

Mun mielestäni se on niin, että kun ne postiTUSkulut siellä kerran lukee, niin jos tuotteen huutaa, silloin sitoutuu myös ne kulut maksamaan, jos tuote postitetaan.

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
31/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimituskulut, mä myyn mieheni tietotekniikkakomponentteja. Mä laitan aina toimituskuluiksi tasan kympin, hyvin silti on mennyt kaupaksi. Yleensä menee vähän halvemmalla, mutta yli 75 euron helposti särkyvät vakuutettuna ja se maksaa jotain 15 euroa. Ostajat ei halua maksaa tuosta vakuutuksesta, mutta mä olen ottanut sen turvakseni. Jaan kulut sitten muille, kukaan ei ole antanut palautetta, ostajat yleensä miehiä.

Kerran sitten myin jonkun lastenvaatteen, josta olin perinyt 20 senttiä liikaa, oli jäänyt just gramman rajan alle postin vaa'alla, niin joku näki vaivaa soittamalla mulle ja haluamalla sen 20 senttiä takaisin.

Vierailija
32/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskee huuto.netissä vain tehomyyjiä. Jos myyjä ilmottaa postikuluksi vaikkapa 7,20 voi ostaja hyvällä syyllä uskoa, että se on pakettina posti tulee, eikä tuollaisessa summassa ole mukana jotain pakkaus- tms. kuluja. Jos sitten tuleekin halvimpana mahdollisena on siinä mielestäni nokan koputtamisen paikka. Jos ilmoitettu summa on esim. 10, ymmärtää jokainen, ettei se perustu postimaksuun ja siinä on muitakin kuluja mukana. Olen tehnyt kolminumeroisen määrän kauppoja huuto.netissä enkä ole koskaan ottanut muuta kuin postituskulut eikä ole tarvinnut pakkausmateriaaleja ostella.

Vierailija
33/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimituskulut, mä myyn mieheni tietotekniikkakomponentteja. Mä laitan aina toimituskuluiksi tasan kympin, hyvin silti on mennyt kaupaksi. Yleensä menee vähän halvemmalla, mutta yli 75 euron helposti särkyvät vakuutettuna ja se maksaa jotain 15 euroa. Ostajat ei halua maksaa tuosta vakuutuksesta, mutta mä olen ottanut sen turvakseni. Jaan kulut sitten muille, kukaan ei ole antanut palautetta, ostajat yleensä miehiä.

Kerran sitten myin jonkun lastenvaatteen, josta olin perinyt 20 senttiä liikaa, oli jäänyt just gramman rajan alle postin vaa'alla, niin joku näki vaivaa soittamalla mulle ja haluamalla sen 20 senttiä takaisin.

naiset on niin kamalia ja noloja, kuten ap! Joillain voi olla matkaa postiin vaikka kymmeniä kilometrejä ja myyjä lähtee ap:n pakettia kuskaamaan kun sillä on vielä kiire niin ymmärrän erittäin hyvin että ottaa edes 2,50 e bensakuluja vaikkei se mihinkään välttämättä riitä.

Vierailija
34/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ostat tuotteen siinä mainituin toimitusehdoin niin mitä sitte. Repsahtelen aina näille penniensä perään vouhottajille.

Itse myyn erittäin harvoin huutiksessa mitään, mutta se "postikulut" tai itse käytän termiä toimituskulut sisältää myös pakkausmateriaalit, postitusvaivan ja varsinaisen itellan maksun. Meillä ei ole posti vieressä ja harvoin sinne suuntaan mitään asiaan, joten jos esim postin lähetystaksa ois vaikka vaikka 3,50e niin laitan 5e. Se euro on bensakuluja ja 50centtiä pakkausmatskuista.

Aina voi jättää ostamatta jos ei kelpaa myyjän ehdot.

Vierailija
35/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkiinhan siitä tulisi jos lähettäisi tuotteet pelkkien postikulujen hinnalla. Ilmoituksessa ilmoitan toimituskulut ja se joka tekee huudon, hyväksyy myös ne kulut. Jälkikäteen on turha nurista.

Toimituskulut on eri asia kuin postikulut.

Niin ja kauppa käy...

Vierailija
36/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan pakkauskuluja. Jotenkin noloa. Vaikea kuvitella, että joku lähtee vartavasten köröttelemään postiin viemään huutiksen pakettia, yleensä se tod.näk. tapahtuu kauppa- ym. reissujen yhteydessä.

Pakkausmateriaaleja tulee kotiin joka puolelta. Varuiksi olen ostanut ruskeaa pakkauspaperia rullan, hinta 1,50e.

Kerran oli aikomus huutaa vauvan toppahaalaria, toimituskulut 8,50e. Huutamatta jäi, joko kuluissa oli paljon ilmaa tai sitten se on niin painava, että en sitä olisi kyllä vauvalleni laittanut.

Vierailija
37/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä ilmoittaa jo valmiiksi postikulut ja te huudatte ihan tietoisina tuotteen, niin mitä ihmeellistä siinä silloin on, että pitää alkaa euron tai parin vuoksi nillittämään, hyvähän se on jos silloin tietää mitä tuote lopullisesti maksaa.

En ole koskaan itse myynyt huuto.netissä mitään, mutta ei tulisi mieleenkään alkaa moisesta valittaa. Henk. koht olen sitä mieltä, että on parempi että ne toimituskulut on ilmoitettu niin, että sillä kokonaishinnalla paketti varmasti tulee minulle, parempi niin, kuin että myyjä alkaa perimään jotain ylimääräisiä kuluja huudon sulkeuduttua.

Miten itse suhtautuisitte siihen, jos myyjä alkaisi kaupan jälkeen pyytämään "ylimääräistä", suostuisitteko siihen samalla intohimolla?

Tero

Vierailija
38/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten niin moni on jo sanonut. Huutaessaan tuotetta ostaja hyväksee ne, olivatpa mitä tahansa. Jälkikäteen ei kannata rutista.

Jos ostaja ilmoittaa minulle, että hänen mielestään toimituskulut ovat kohtuuttomat, olen ilmoittanut, että ei niitä minulle tarvitse maksaa. Laitan tuotteen muovipussissa matkaan ilman postimerkkejä, vastaanottaja voi sitten käydä sen postista lunastamassa. Valinta on kokonaan hänen.

Voisin myös laittaa postikuluiksi 60 snt ja lisätietoihin, että ennen postitusta perin mahdolliset lisäkulut ostajalta ja laittaisin lisäkuluihin myös ajomatkan postiin, kirjekuoren jne.

Vierailija
39/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan pakkauskuluja. Jotenkin noloa. Vaikea kuvitella, että joku lähtee vartavasten köröttelemään postiin viemään huutiksen pakettia, yleensä se tod.näk. tapahtuu kauppa- ym. reissujen yhteydessä.

Pakkausmateriaaleja tulee kotiin joka puolelta. Varuiksi olen ostanut ruskeaa pakkauspaperia rullan, hinta 1,50e.

Kerran oli aikomus huutaa vauvan toppahaalaria, toimituskulut 8,50e. Huutamatta jäi, joko kuluissa oli paljon ilmaa tai sitten se on niin painava, että en sitä olisi kyllä vauvalleni laittanut.

kaikilla posti ei ole kauppareissun tai minkään matkan varrella, sinne voi tulla parikyt kilsaa matkaa ja voin kuvitella et ap on hoputtanut myyjää palapelin saamisen kiireellisyydellä aj myyjä joutunut vartavasten ajamaan postiin. Tottakai kai bensakulut peritään jos sellaisia aiheutuu. Ap:n tapauksessa myyjä ei ole voinut postittaa ykkösenä kun kiireellisyyden vuoksi joutunut ajamaan vaikka 20 km.

Vierailija
40/54 |
09.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse arvioin postikulut yleensä alakanttiin ja kirjoitan en palauta/enkä peri lisää. Ja yleensä itse maksan muutaman sentin/euron itse.

Mutta myyn yleenäs paketteina enkä yksittäisiä pikku juttuja.

Mutta itselläni myöskin ärsyttää sellaiset ilmoitukset joissa 1e kirjeessä tuleva vauvan vaatteelle on laitettu postikuluja 3e. Jos itse haluisin rahat kirjekuoresta ja postiin viemisen vaivasta niin laittaisin vaatteelle sitten sellaisen hinnan, että sen takia jaksan postittaa sen. Ja postikuluiksi sen todellisen.

Vaikka olisi kuinka kiva vaate ja postikuluiksi on laitettu jotakin älytöntä niin en huuda. Minulla on sellainen mielikuva, että tällainen myyjä on vähän tyhmä ja että hänen kanssaan ei kannata kauppaa käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän