Loukkaantuisitko jos vain puolisoasi pyydettäisiin kummiksi?
Kyseessä muutamia vuosia yhdessä ollut pariskunta, ollaan jonkinverran tekemisissä,enimmäkseen miehet keskenään harrastuskuvioissa.
Nyt mies haluaisi lapsemme kummiksi tämän harrastuskaverinsa,muttei välttämättä harvemmin tavattavaa avokkia.
Arveluttaa vain,onko kardinaalimunaus (tai etikettivirhe) pyytää vain toista pariskunnan osapuolta tehtävään?
Loukkaantuuko avokki? Ja jos loukkaantuu,onko se oikeutettua?
Kommentit (103)
Ihme asenne ihmisillä. Mä en tunne mieheni kummilapsia tai näiden vanhempia ollenkaan ja kyllä se on mieheni oma asia huolehtia kummiudestaan. Jos ei huolehdi niin ei se ole minun häpeäni.
eli käytännössä ei muista yhtään mitään merkkipäiviä tms. Ihan oikein teille urpot kun ette mua kutsuneet kummiksi!
No olisiko sisaresi lapsi sitten jossain tekemisissä miehesi kanssa jos teille tulisi ero (esim mies jättäisi sinut törkeästi)?
Ihmiset saavat pyytää kummeiksi ketä haluavat. Mekin pyysimme kummiksi minun ystävääni, mutta hänen miestään emme ja se oli kaikille osapuolille ok. Voi olla, että jos esim. sisareni pyytäisi vain miestäni kummiksi, niin sitten saattaisin hiukan ihmetellä, mutta näissä kaveri-jutuissa asiat on mielestäni vähän eri tavalla. Esim. jos ystäväni eroaisi miehensä kanssa, niin tuskin olisimme miehen kanssa missään tekemisissä, joten miksi pyytää kummiksi sellaista ihmistä?
Yhden naisen ja yhden miehen, mutta eri perheistä. Mieskummin vaimolle ei sopinut ja lapsi sai sitten neljä kummia (ei tietty kehdattu toisestakaan pariskunnasta pyytää sitten vain toista). Toisen lapsen molemmat kummit ovat naimattomia ja hänellä on vain kaksi kummia. On sitten jo kysellyt, että miksi hänellä on vain kaksi kummia, kun toisella on neljä. En tiedä, olisiko pitänyt pyytää vielä esim. yksi pariskunta, mutta toisaalta sitten eka lapsi olisi varmaan kysynyt miksi toinen saa enemmän lahjoja, kun tietty pariskunnat antaa vain yhden lahjan... :D