Arvioi painoni: Olen 169cm pitkä
ja syön päivittäin näin:
-aamulla pari kuppia kahvia, palanen kunonn ruisleipää jos ehdin. Viikonloppuna parin munan munakas.
-lounaaksi salaatti ja tonnikalaa tai täyetty sämpylä, jonka välissä paljon kasviksia ja keittokinkkua. Vettä.
-kotona lämmin ruoka; eli pienehkö annos vaikkapa tummaa pastaa ja jauhelihakastiketta-
-illalla joko munakasta/rahkaa/siivu ruisleipää, eli jotain noista, ei kaikkia.
Salilla käyn 2-4 kertaa viikossa, päälle aina fillarointia/stepperiä 20-40 minuuttia. Kesällä golfkierroksia tulee viikossa vähintään 2, enimmillään 7 ja paino laskeekin kesällä kivasti.
Viikonloppuna voin syödä irtokarkkeja ja pari lasia punaviiniä. Meillä ei tehdä mitään rasvaisia kastikkeita, ei syödä pullaa/keksejä tms kuin synttäreillä tms. Olisi kiva kuulla arvioita paljonko painan tämän perusteella ja miltä ruokailu kuulostaa.
Kommentit (19)
Millaista työtä teet? Oletko syönyt noin vuosikausia, vai onko tämä ruokavalio "uuden elämäsi" ruokavalio, jota olet jo viikon noudattanut?
Onko sinulla sairauksia, jotka lihottavat / laihduttavat?
Miksi sinulla on niin huono itsetunto, että kyselet tuntemattomilta ruokailutottumuksistasi ja painostasi? Stressi laihduttaa. Tai lihottaa.
Itse en syö juuri mitään, ehkä puolet siitä mitä sinä. Ja liikun kaksi kertaa enemmän kuin sinä. Ja painan 78kg.
Millaista työtä teet? Oletko syönyt noin vuosikausia, vai onko tämä ruokavalio "uuden elämäsi" ruokavalio, jota olet jo viikon noudattanut? Onko sinulla sairauksia, jotka lihottavat / laihduttavat? Miksi sinulla on niin huono itsetunto, että kyselet tuntemattomilta ruokailutottumuksistasi ja painostasi? Stressi laihduttaa. Tai lihottaa. Itse en syö juuri mitään, ehkä puolet siitä mitä sinä. Ja liikun kaksi kertaa enemmän kuin sinä. Ja painan 78kg.
Jos olet 20-30 vuotias niin ehkä 80 kg mutta jos olet 30-40 vuotias niin 90 ja jos olet yli 40-vuotias niin 110kg.
Järkevät ruokailutottumukset tietysti vähentävät kuvaamaani lihomisen riskiä.
Suomi naisilla on vahva taipumus massun kasvattamiseen synnytysten ja roskaruoan seurauksina. Lihominen on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Miten tämän palstan ihmisillä on niin poloinen kansallinen itsetunto? Jatkuvasti ollaan haukkumassa omaa kulttuuria, kotimaata, ulkomuotoa ja arvoja.
oletko juuri oivaltanut uuden ruokavalion ja ruvennut laihduttamaan 120 kiloisesta 50-kiloiseksi vai oletko aina syönyt samoin ja ollut normaalipainoinen? Ei nyt ihan loputtomiin jaksa kiinnostaa palstalaisen minäminäminä-avaukset.
Jos kerran olet ylipainoinen, koita vähentää niitä ja lisätä reilusti kasvisten määrää. Myös terveellisiä välipaloja voisit lisätä.
Itse olen samanpituinen ja painan 62. Liikun paljon ja olen tyytyväinen kroppaani. Lihaksikas ja kiinteä, muotojakin silti löytyy.
ruokavaliolta, koska syöt mielestäni kulutukseen nähden (tuolla urheilumäärällä siis) aika vähän. Niinpä arvioin, että painat 75-80 kg.
Jos taas jostain muusta syystä (ortoreksia tms.) pidät noin tiukkaa linjaa syömisten kanssa, niin veikkaan, että painat alle 60 kg.
Itse syön varmaan yhtä paljon ja ei noin terveellisesti, olen lyhyempi ja painan 65 kg.
oletko juuri oivaltanut uuden ruokavalion ja ruvennut laihduttamaan 120 kiloisesta 50-kiloiseksi vai oletko aina syönyt samoin ja ollut normaalipainoinen? Ei nyt ihan loputtomiin jaksa kiinnostaa palstalaisen minäminäminä-avaukset.
Minusta tuossa on liikaa hiilihydraatteja. Jos kerran olet ylipainoinen, koita vähentää niitä ja lisätä reilusti kasvisten määrää. Myös terveellisiä välipaloja voisit lisätä.
Tuossa ei ollut liikaa mitään, koska tuossa ei ollut juuri mitään ylipäätänsäkään.
Minä syön varmasti triplasti, vaikken edes liiku koskaan (no 10 min ees ja takas kävelen hommiin päivittäin).
tämänpituisen ihmisen ruokailut kuulostavat. Minulla tosiaan on paino-ongelma ja syytä on etsitty vaikka mistä. Kilpiraihasen vajaatoiminta on, mutta arvot ovat ihanteelliset, samoin kaikki kolesterolit, verensokerit sun muut mitä on pari viikkoa sitten otettu. Paino vaan ei laske, ei jumaliste vaikka mitä tekisi!!!!!! Enempää en ehdi liikkumaan, enkä kyllä halua vähempää syödäkään, koska sitten en jaksa liikkua, plaah
t.ap joka repii kohta tukan päästä
syöt tosi vähän
jos painat enemmän valehtelet syömisesi
syöt tosi vähän jos painat enemmän valehtelet syömisesi
ja merkinnyt sinne ihan kaiken mitä suuhun menee. Ja tämä tilanne ei ollut esim lasten syntymän jälkeen, silloin kilot lähtivät lähes itsestään, vaan nyt ei.
t.ap
Käyt salilla paljon.. ehkä sun pitäisi lisätä proteiinia. Jos sulla on ongelmia painon kanssa niin sitten sitä on liikaa - tai llian vähän. Ehkä sit liikaa. Painat yli 75 kg?
Muuten voisin ajatella, että olet lihaksikas, ja painoa tulee siitä. Riippuu mitä touhuat siellä salilla, teetkö kovaa vai hengailetko laitteissa pienten painojen kanssa.
Viime kesänä kävi tuolla 62kg:ssa, vaan kun golfkierrokset jäi niin kilot palasi. Turhauttavaa tää on.
t.ap
sun on jätettävä ne viikonloput karkit ja viinitkin pois. NIillä on yllättävän suuri merkitys! Jos olet viikolla niukalla ravinnolla,ja treenaat paljon, niin keho tarrautuu ylimääräiseen energiaan kuin oljenkorteen. Karkkien sokeri kerää huimasti nestettä, kolme kertaa enemmän kuin proteiini. Ja se jää heti siihen vyötärölle ym. Samoin viini, alkoholilla on sama vaikutus.
Ota vaikka kuukauden tiukka kuuri, missä tarkistat vielä proteiinien ja kasvisten suhteen ruokavaliossa, ja olet viikonloputkin ilman noita herkkuja. Jos ei sittenkään mitään tapahdu, niin olet luonnonoikku.
Viime kesänä kävi tuolla 62kg:ssa, vaan kun golfkierrokset jäi niin kilot palasi. Turhauttavaa tää on.
t.ap
Voisit painaa esim. 90kg