Millaisen pyyhkeen ekaluokkalainen tarvii liikkatunnille?
Opettajalta tuli viesti, että tarvitsee jonkunlaisen pienehkön pyyhkeen. Mitä tällainen pienehkö pyyhe mahtaa tarkoittaa?
Kommentit (24)
Ystävä hyvä, se voisi olla vaikka käsipyyhe kokoa 50x70, löytyy vaikka Prismasta jos ei kotoa :)
Vierailija kirjoitti:
Ystävä hyvä, se voisi olla vaikka käsipyyhe kokoa 50x70, löytyy vaikka Prismasta jos ei kotoa :)
Mihin lapsi tarvitsee käsipyyhettä liikkatunnilla?
Siltä opettajalta ei siis voi kysyä tarkennusta? Eli oliko tarkoitus, että liikuntatunnin jälkeen lapset käyvät suunnilleen pesemässä kasvot ja kainalot (jolloin riittää pieni käsipyyhe) vai mikä oli ajatus.
Oletettavasti ekaluokkalaiset eivät ihan kokosuihkussa käy, jolloin se käsipyyhe riittää oikein hyvin. Jopa ihan sellainen pieni kasvopyyhekin mahdollisesti. Ja pienehköstä pyyhkeestähän pyynnössä oli kyse.
Voi luoja taas. Sellainen, että siihen voi kuivata pienen pesun jälkeen. Ei aikuisen kylpypyyhettä eikä pienen pientä käsipyyhettä, vaan siltä väliltä. Reilunkokoinen käsipyyhe riittää varmaan noin pienelle mainiosti.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Kysy siltä opettajalta jos saa olla ruusukuvioinen vai vaan valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin lapsi tarvitsee käsipyyhettä liikkatunnilla?
Liikkatunnin jälkeen on aiheellista pestä ainakin kainalot, naama, kädet ja jalat.
Pienet sentään vielä liikkuvat kunnolla liikkatunneilla, siinä tulee hiki.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas. Sellainen, että siihen voi kuivata pienen pesun jälkeen. Ei aikuisen kylpypyyhettä eikä pienen pientä käsipyyhettä, vaan siltä väliltä. Reilunkokoinen käsipyyhe riittää varmaan noin pienelle mainiosti.
Voi luoja itsellesi? Mikä on pieni pesu?
Meillä käydään kotona aina iltaisin ihan suihkussa, jolloin koululainen tarvitsee kyllä ihan kunnon kylpypyyhkeen kuivautuakseen. Lisäksi itse pesen aamuisin pelkät kasvot, jolloin riittää kasvopyyhe. En vain keksi miksi koululainen pesisi pelkät kasvot liikkatunnin jälkeen. Tai mikä muu pieni pesu koulussa voisi olla kyseessä.
Ap
Vieläkö ne jaksaa kouluissa vaatia pyyhettä liikuntatunneille? Turhaa, niin turhaa.
Joku, mihin voi kuivata kädet ja jalat. Ei ne siellä muuta pese. Riittää naamapyyhe tai pieni käsipyyhe.
Hikipyyheeksi? Että voi kuivailla päätä ja kasvoja. Mulla on salilla sellanen pieni käsipyyhe aina mukana tätä varten, koska minusta on vanhemmiten tullut kauhea hikoilija :D
Meidän piti pestä aina jalat liikkatunnin jälkeen (ysärillä ei nimittäin pahemmin sisäpelikenkiä käytetty) ja siihen piti olla pyyhe.
Ohut ja imukykyinen, hamamm? Mikään käsipyyhe ei riitä.
Voi uunoa! Ehkä se pieni pyyhe siksi että reppuun mahtuu muutakin ja lapsi jaksaa sen itse kantaa. Kaikkia ei tänäkään päivänä kuskata 5 m päähän joka paikasta sillä perheen tilataksilla! Ja kyllä tuohon 50x70 pyyhkeeseen lapsi kuivaa vaikka kokonaan jos on tarve. Itsekin alle 50-kiloisena aikuisena käytän sellaista vaikka uimahallissa tai jos käyn näin loppukesästä lenkin jälkeen luonnonvedessä uimassa :)
no ei kylpypyyhettä tietenkään,eikä sitä bidee. vieraskäsipyyhettä............ 50x70...ehkä itse en käytä suihku-saunap edes niitä jättipyyhkeitä. niille ainoo käyttä on saunanlauteiden suojaus kaksi päällekkäin ja saunan selkänojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja itsellesi? Mikä on pieni pesu?
Meillä käydään kotona aina iltaisin ihan suihkussa, jolloin koululainen tarvitsee kyllä ihan kunnon kylpypyyhkeen kuivautuakseen. Lisäksi itse pesen aamuisin pelkät kasvot, jolloin riittää kasvopyyhe. En vain keksi miksi koululainen pesisi pelkät kasvot liikkatunnin jälkeen. Tai mikä muu pieni pesu koulussa voisi olla kyseessä.
Ap
Jalat, jos ovat liikuntasalissa paljain jaloin tai jos kengät hiostavat ulkoliikunnassa.
Kainalot, jos tulee hiki
Kasvot, jos pää hikoaa
-t. eräs, joka tarvitsee hikipyyhkeen salillekin, ettei hiki valu silmiin. Olen hikoillut tällä tavalla lapsesta asti.
3.luokkalaisella pojalla on suuri pyyhe jossa on playboy nainen yläosattomissa, tästä pojasta ei ho--a leivota.
Pyllypyyhettä.