Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekauokan ope ei suostu kertomaan sairaalle läksyjä?

Vierailija
06.03.2012 |

Ekaluokkalaiseni oli nyt ekaa kertaa kipeänä,ja ystävällisesti ilmoitin tästä tytön opettajalle. Ja ehdotin,voiko hän ilmoittaa viestillä,tai netin kautta läksyt. Vastaus oli, ei voi, lapsen tulee kysyä kavereiltaan!!! Olin vähän ällikällä lyöty,että ekaluokkalaiset keskenään juttelevat puhelimessa,mitätuli läksyksi ja mitä ovat tehneet tunnilla!!! hohhoijaa...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mielestäni oli puhe, että on ilmoitettava mikäli oppilas on sairas. Joten luulisi opettajan olevan siinä vaiheessa töissä ja tietävän mitä aikoo päivän aikana opettavan!

Vierailija
42/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mukula opettelemaan kylmästi seuraavat 5 sivua kirjasta tai jotain. Pääasia että jotain oppii. Kysykööt luokassa seuraavan kerran vaivihkaa joltain oppilaalta mitä lukivat ja tekivät kun tämä oli poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja lähettää sähköpostilla tehtävät, jos oppilas on poissa. Yleensä tyttö kuitenkin soittaa kavereilleen.

Vierailija
44/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokassa joutuu läksyparkkiin,mikäli esim.tehtävistä on unohtunut yksi lasku laskematta, nyt tietenkin tyttö pelkää, että jos on jokin unohtunut, niin koulun jälkeen joutuu jälkkään sitten!

Vierailija
45/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mukula opettelemaan kylmästi seuraavat 5 sivua kirjasta tai jotain. Pääasia että jotain oppii. Kysykööt luokassa seuraavan kerran vaivihkaa joltain oppilaalta mitä lukivat ja tekivät kun tämä oli poissa.

aineita on yleensä enemmän kuin yksi, joten tulis aika moinen homma kun opettelis varmuudeksi kaikista aineista. Ei ole lapsellekaan mukava tilanne olla epävarma siitä, onko läksyt tehty oikeasta kohdasta.

Vierailija
46/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta läksyjen antaminen EI OLE OPETTAJAN TEHTÄVÄ. Opettaja opettaa koulussa, jos lapsi on kotona sairaana tai matkalla, vanhemmat huolehtivat siitä, että lapsi on perillä koulun asioista. Tämä on selvä asia koulun kannalta. Turha sanoa, että kyseessä on mielipide, kun kyseessä on LAKI.

Vierailija
47/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta läksyjen antaminen EI OLE OPETTAJAN TEHTÄVÄ. Opettaja opettaa koulussa, jos lapsi on kotona sairaana tai matkalla, vanhemmat huolehtivat siitä, että lapsi on perillä koulun asioista. Tämä on selvä asia koulun kannalta. Turha sanoa, että kyseessä on mielipide, kun kyseessä on LAKI.

vanhemmat huolehtivat siitä, että lapsi on perillä koulun asioista kysymällä opettajalta! Millainen laiska mulkku ei niitä kysyttäessä anna.

Aika humoristinen tuo sinun alkusi: läksyjen anataminen ei ole opettajan tehtävä. : )))

Vierailija
48/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä tiedetä kenenkään luokkatoverin numeroa. Olemme jättäneet tekemättä ja tehneet sitten kun palaa kouluun. Ei niitä kipeänä joka tapauksessa jaksa tehdä.

Vierailija
49/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat huolehtivat siitä, että lapsi on perillä koulun asioista kysymällä opettajalta! Millainen laiska mulkku ei niitä kysyttäessä anna. Aika humoristinen tuo sinun alkusi: läksyjen anataminen ei ole opettajan tehtävä. : )))

Näin! Olen samaa mieltä. Opettajan tehtävä ei ole erikseen ilmoittaa läksyjä poissaolijoille, mutta kysyttäessä tulisi kertoa ne! On minustakin aika mulkkuope joka ei kysyttäessä kerro. Asennevammainen.

Vierailija
50/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli opettajalta kysyin läksyt, ja vastaus oli että ei kerro=D Hiukan nousee ärsyyntymiskerroin;)

On se todella omituista, jos rupen vuoron perään soitteleen illalla lasten vanhemmille, kuka on töissä ja missäkin, että voitko katsoa lapsesi kirjasta, mitäköhän ovat tänään tehneet ja mitätuli läksyksi, kun opettaja ei voinut kirjoittaa viestiin, että sivu se ja se... seuraavan kerran lapsi saa olla tekemättä läksyt, tehkööt opettajan kanssa jälki-istunnossa, koska minusta toisten vanhempien velvollisuus ei ole opettaa minun lastani, ja seitsenvuotiaat eivätvoi luotettavasti toisilleen puhelimessa kertoa läksyjä!

Vierailija
51/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki perusopetuslakiin: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980628

Missä siellä sanotaan noin? Vai onko se joku muu laki?

Vierailija
52/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjen antaminen _sairaalle_ ei ole opettajan tehtävä. Jäi yksi sana pois, mutta eiköhän sen jokainen täysjärkinen tästä asiayhteydestä jo 40 viestin jälkeen ollut ymmärtänyt!!

Vierailija
53/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään, että meidän ope vois tehdä tuommoisenkin tempun, että ei kysyttäessä kertoisi läksyjä! Herää kysymys, mitä on kodin ja koulun yhteistyö, jos opettaja ei suostu auttamaan vanhempaa tällaisessa asiassa. Aktiivinen osapuoli opettajan ei tarvitse olla mutta auttaa tarvittaessa. Jos auttaminen ei kiinnosta, on valinnut väärän ammatin.

Olen itse sivistyslautakunnassa ja suosittelen lämpimästi kirjelmöimään asiasta joko rehtorille tai suoraan sivistys- ja/tai koulutuslautakuntaan, mikäli opettaja toistuvasti toimii tällä tavoin. Siinähän se asia sitten punnitaan, kuuluuko tämmöinen yhteistyö opettajan toimenkuvaan vai ei. =)

Vierailija
54/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä laissa sanotaan ettei läksyjen antaminen SAIRAALLE ole opettajan tehtävä?

Vierailija
55/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää oikeisiin töihin, esim kvartaalitaloudessa eläviin pörssiyhtiöihin, tervetuloa Nokialle/Nordealle/UPM Kymmenelle töihin asiantuntijaksi. Saat sitten tuta mitä on työntekö ja vastuu omasta työstä ja työnjäljestä. Kivasti saat tehdä ylitöitä, ja vastata asiakkaidesi oikeasti vaativiin vaatimuksiin. Ja samalla pitää toimintasi olla todella kustannustehokasta.

Tervetuloa! Tiedätte sen jälkeen, mitä on Työntekö :)

Sun palkka on nelinkertainen opettajan palkkaan verrattuna. Kyllä minä läksyt kerron ilomielin sitten, kun mun palkka on siellä sun palkan tasolla.

Vierailija
56/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjen antaminen _sairaalle_ ei ole opettajan tehtävä. Jäi yksi sana pois, mutta eiköhän sen jokainen täysjärkinen tästä asiayhteydestä jo 40 viestin jälkeen ollut ymmärtänyt!!

Aah. Jos lapsella on flunssa ei saa läksyjä, vaikka olisi koulussa, kun läksyjen anto sairaalle ei ole open tehtävä.

Eiköhän jokainen täysjärkinen lapamatoa reippaampi opettaja kykene antamaan en läksyt kysyttäessä vanhemmalle tai sairaalle lapselle.

Vierailija
57/63 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on poissa koulusta. Opettaja kertoo läksyt tunnilla paikallaolijoille.

Olin hammaslääkärissä kesken koulupäivän (90-luvulla) ja kun tulin takaisin, tunti oli juuri päättynyt. Kysyin opettajalta, joka ei vielä ollut edes tekemässä lähtöä, mitä tuli läksyksi ja hän totesi suunnilleen ilkkuen, että ota selvää. No, minä sitten kysyin luokkatoverilta, joka voitonriemuisena kajautti, että ope käski sun ottaa selvää!

Olin koulukiusattu aika monta vuotta. Onneksi ihan kaikki eivät olleet siinä mukana, joten sain tuoltakin päivältä tietää läksyt enkä joutunut sen vuoksi jälki-istuntoon.

Aika ihmeellinen asenne täällä monilla. Ei kaikilla ole kavereita eikä se välttämättä ole itsestä kiinni.

Vierailija
58/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aika paljon riippua opesta, miten menettelee. Itse opettajana ei tulisi mieleenikään sanoa noin. Olen aina kyllä antanut läksyt kysyttäessä!

Vierailija
59/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilmaan, mitä pitää tehdä. Jostain syystä tämä on vaikeaa vain alakoulujen opeille...

Vierailija
60/63 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä ketju, mutta open käytös on varmaan justi sitä hyvää ja hedelmällistä kodin ja koulun yhteistyötä, jota vanhempainillassa peräänkuulutettiin.

Kyllä meidän ekaluokkalainen on saanut sairastaessaan läksyt vilman kautta tai joku kaveri on tuonut puuttuvat kirjat. Meillä on vissiin kiva ope tässä suhteessa, että yhteistyö toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän