Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle kahdet rippijuhlat

Vierailija
06.03.2012 |

Mitäs mieltä? Lapsen vanhemmat eronneet jo 10 vuotta sitten, eikä suvut ole missään tekemisissä keskenään. Siis ei periaatteessa missään riidoissakaan, mutta ei vaan ole tekemisissä. Ainoa yhteinen tekijä on lapsen yksi kummi, joka on molempien vanhempien kanssa tekemisissä.

Voisko lapselle järjestää kahdet rippijuhlat, toiset kirkon jälkeen ja toiset sitten illemmalla? Vai pitääkö suvut lykätä väkisin yhteen (samoin kuin vanhemmat jotka eivät ole erityisen lämpimissä väleissä)?

Muuttaako mielipidettänne asiasta se, että toinen vanhemmista on se joka luistaa juhlien järjestelystä ja maksamisesta ja toiselle kaatuisi kaikki?

Kommentit (155)

Vierailija
21/155 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset itisemästä päivänselvän aiheen kanssa.

Tätä ketjuahan ei ole pakko lukea jos noin paljon ärsyttää :)

että yhdet juhlat ei passaa, niin eikö vaihtoehtoja ole olla pitämättä ollenkaan tai sitten useammat. JOkaiseen vastaukseen olet kälättämässä "MUTTA kun, MUTTA kun"

Vierailija
22/155 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

i] ja kuule olen aivan vakuuttunut siitä,että tyttö haluaa että minä kokkaan juhlat. enkä minä ymmärrä,että ihmetellään kun ei tiedetä ihmisten tarinoita! minen väkivaltaista mielipuolta kotiini halua,vaikka kuinka joku mulle saarnaisi että pitää aikuisten tulla toimeen! minun ei tarvitse,piste.

Kysyit mitä mieltä?

Meillä sama tilanne. 15 vuoteen en ole EX-ää nähnyt, eikä ole ikävä ollut. Yhteisen lapsen konfirmaatioon ja rippikahveille kykenimme silti yhdessä menemään . Seutraavaksi vuosrossa yo juhlat ja joskus toivottavasti häät /lapsen lapsen kastajaiset....

AIKUISTEN on osattava sen verran käyttäytyä, että osaavat juhlassa saman katon alla olla.

Kuten olen sanonut, aikuiset selviää siitä ihan varmasti hengissä. Pointtini on se, että kumpi on lapsen kannalta parempi, kahdet kivat juhlat vai yhdet huonot?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/155 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääset itisemästä päivänselvän aiheen kanssa.

Tätä ketjuahan ei ole pakko lukea jos noin paljon ärsyttää :)

että yhdet juhlat ei passaa, niin eikö vaihtoehtoja ole olla pitämättä ollenkaan tai sitten useammat. JOkaiseen vastaukseen olet kälättämässä "MUTTA kun, MUTTA kun"

Mun pitäis heti olla että joo totta, olet oikeassa ja yhdet järjestän?

En ole päättänyt että yhdet ei passaa, vaan mietin yksien ja kaksien välillä edelleen.

ap

Vierailija
24/155 |
07.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä silleen erilainen tilanne, että erosta vain muutama vuosi, vanhempien välit tulehtuneet mutta sukujen kesken lämpimähköt joulukortti-harvakseltaan soittelu-välit. Tähän asti ollut kahdet synttärit ym. Eikä raha-asioista ikinä riitaa.

Ensin poika oli ihan öönä, että miks pitäis olla kahdet juhlat. Sitten hoksas ja alkoi oikein miettimään. Päätyi sitten siihen, että joskushan näita sukujen tapaamisia pitää kuitenkin kokea, niin että miksei aloittais ekoista eli hänen rippijuhlistaan. Mun mielestä myös ois ihan kivaa, että paikalla olis ihmisiä, jotka rakastaa lasta ja on tunteneet hänet pikkuvauvasta asti. Vanne kiristää kyllä pelkkä ajatus exän ärsyttävän siskon näkemisestä, mutta niin kiristää oman veljen vaimokin :-)

Sukujuhlissa harvoin alusta asti rento ja rempseä tunnelma, samoilla vaivoilla voisin poimia pisteet avarakatseisena ja sopuisana ihmisenä.

Ja lähtisin ihan ensin sen päivänsankarin mielipiteestä liikkeelle.

Ap on jo kahdet juhlat päättänyt, ihan hyvä ratkaisu varmaan teille. Voi olla, että siihen meilläkin lopulta menee, saa nyt nähdä. Lapsi saa päättää vieraslistansa, minä aikuisena kestän :-)

En ole päättänyt kaksia juhlia, enkä yksiä.

Sen tiedän, että lapselta en varmaankaan mielipidettä tähän saa, eli se hankaloittaa tätä hommaa. Ois ihan eri asia jos lapsi sanoisi mielipiteensä, mutta tähän asti lapsi on ainakin ollut ihansama-linjalla kaikissa tällasissa asioissa jotka ei loppujen lopuks häntä niin paljon hetkauta.

Sehän tässä just se vaikeus onkin..

ap

Vierailija
25/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdet juhlat. Varmaan se puoli suvusta heti kirkon jälkeen, jossa on enemmän pitkämatkalaisia, ja lähempää tuleva suku illemmalla. Jos natsaa.

Vierailija
26/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten kahdet häät ja kahdet hautajaiset jne...

tyhmää ja noloa.

Vierailija
27/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aikuiset käyttäytyy ikäisensä mukaan ja viettävät rippilapsen juhlaa yhdessä. Ei ole lapsen vika jos aikuiset on hankalia. Hän on päivän juhlittava ja aikuisten nieltävä omat tunteet ja käyttäydyttävä sen mukaan.

Vierailija
28/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin vuoden päästä.

ja en todellakaan aio kutsua exää tai sen sukua meille.

järjestän yhdet ja tyttö saa järjestää isänsä kanssa myöhemmin.

Vierailija
29/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhemmat vielä tulee toimeen keskenään, kun joka tapauksessa lapsen asioita hoitavat, mutta miksi pitäisi laittaa nuo suvut yhteen kun eivät muutenkaan ole tekemisissä keskenään?

ap

Vierailija
30/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sitten kahdet häät ja kahdet hautajaiset jne...

tyhmää ja noloa.

Varmaan itsekin ymmärrät, että häät ja hautajaiset on ihan eri asia, näissä rippijuhlissahan se käy hyvinkin kätevästi se kaksien pitäminen.

Vierailija
31/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhemmat vielä tulee toimeen keskenään, kun joka tapauksessa lapsen asioita hoitavat, mutta miksi pitäisi laittaa nuo suvut yhteen kun eivät muutenkaan ole tekemisissä keskenään?

ap

Eikö juhlissa monesti ole paljon ihan tuikituntemattomiakin ihmisiä? Itse en ainakaan esim. häissä tunne kaikki vieraita. Miksi näin ei voisi olla rippijuhlassa? Itse näkisin, että lapsenkin kannalta voisi olla tärkeää juhlia yhdessä.

Vierailija
32/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin vuoden päästä.

Yleisesti ottaen en ymmärrä, että ei mahduta pariksi tunniksi saman katon alle.

Vierailija
33/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset muka?

Onko pakko sitä toista puolta sukua edes kutsua, hyvän kuvan annatte lapselle tosiaan.

Rippijuhlat on elämän ainutkertaisia juhlia, niin kuin häät, lapsen syntymä jne..

LASTA tässä juhlitaan, aikuiset pysyköön poissa jos on noin helkkarin hankalaa.

Vierailija
34/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan rippijuhlissa muutenkin usein toisilleen tuntemattomia ihmisiä: naapureita, kummeja, sukulaisia, tuttavia jne..

Tietysti, jos kyseessä on jotkut raivohullut tyypit, jotka järjestävät kohtauksen tavatessaan, niin on varmasti parempi pitää kahdet juhlat.

Voihan toinen vanhempi kustantaa vaikka riparin ja toinen juhlat, tai miten ikinä muutenkaan hoitavat lapseen liittyvät kulut.

Vierailija
35/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se käy! varsinkin jos toinen vanhemmista ei osallistu kustannuksiin,niin on kohtuulliista että maksaja kustantaa vain omat sukulaisensa.

Vierailija
36/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Eikö juhlissa monesti ole paljon ihan tuikituntemattomiakin ihmisiä? Itse en ainakaan esim. häissä tunne kaikki vieraita. Miksi näin ei voisi olla rippijuhlassa? Itse näkisin, että lapsenkin kannalta voisi olla tärkeää juhlia yhdessä.

on tuntemattomia, mutta yleensä häissä on mukava tutustua ihmisiin, tässä tapauksessa taas nämä ihmiset ovat tutustuneet jonkin verran, mutta eriytyneet sitten lapsen vanhempien eron myötä ihan omasta tahdostaan niin, että kukaan ei ole pitänyt kymmeneen vuoteen yhteyttä kenhenkään. Eli ilmeisestikään kenelläkään ei ole halua olla toisen puolen suvun kanssa tekemisissä.

ap

Vierailija
37/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSI on yhdistävä tekijä. Haluaisikohan lapsi että suvut kokoontuisivat yhteen juhlimaan häntä. Lapsi ei ole riidan syy eikä toivottavasti siitä kärsiväkään.

Juhlat voi pitää jossain muualla kuin kotona. Omat sukulaiset voivat sitten tulla yökylään jos tarvetta, mutta juhlat esim. seurakunnan tiloissa tai jos voi vuokrata kahvilaa tai jotain.

Vierailija
38/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset muka?

Onko pakko sitä toista puolta sukua edes kutsua, hyvän kuvan annatte lapselle tosiaan.

Rippijuhlat on elämän ainutkertaisia juhlia, niin kuin häät, lapsen syntymä jne..

LASTA tässä juhlitaan, aikuiset pysyköön poissa jos on noin helkkarin hankalaa.

kannata kiivastua, ei tämä nyt noin vakavaa ole :)

Lapsihan saa samana päivänä nähdä molempien puoliensa sukulaiset, hän vain vaihtaisi juhlasta toiseen. Ja lapsi on kyllä tähän mennessä jo tottunut siihen että nämä kaksi porukkaa eivät yleensä tapaa toisiaan, eli tuskin olisi hänelle yllätys.

ap

Vierailija
39/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin vuoden päästä.

Yleisesti ottaen en ymmärrä, että ei mahduta pariksi tunniksi saman katon alle.

ja kuule olen aivan vakuuttunut siitä,että tyttö haluaa että minä kokkaan juhlat.

enkä minä ymmärrä,että ihmetellään kun ei tiedetä ihmisten tarinoita!

minen väkivaltaista mielipuolta kotiini halua,vaikka kuinka joku mulle saarnaisi että pitää aikuisten tulla toimeen! minun ei tarvitse,piste.

Vierailija
40/155 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan rippijuhlissa muutenkin usein toisilleen tuntemattomia ihmisiä: naapureita, kummeja, sukulaisia, tuttavia jne..

Tietysti, jos kyseessä on jotkut raivohullut tyypit, jotka järjestävät kohtauksen tavatessaan, niin on varmasti parempi pitää kahdet juhlat.

Voihan toinen vanhempi kustantaa vaikka riparin ja toinen juhlat, tai miten ikinä muutenkaan hoitavat lapseen liittyvät kulut.

Se on totta että yleensä on, mutta kuten tossa jollekin vastasinkin, yleisesti ottaen nuo tuntemattomat ihmiset mielellään tutustuvatkin toisiinsa, nämä suvut taas eivät. Eli siinä mielessä tilanne on eri.

Tuo rahajuttu olisi hyvä, vaan kun toinen vanhemmista ei yksinkertaisesti suostu raha-asioita sopimaan, vaan sälyttää kaiken toisen vanhemman vastuulle. Eli ei tule onnistumaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä