Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ KISSANKULMAN KEVÄT ~~

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompulle kovasti voimia huomiseen ultraan!

Ja Nanilla oli ihania ultrakuulumisia :)

Paranemisia kaikille sairaille! Itellä on päällä kuuri hiivatulehdukseen. Maanantaina oli neuvola jossa proteiinit oli plussalla ja sain lähetteen labraan. Jotain tulehdusta neuvolalääkäri ajatteli et mul on ja hiivaa se oli. Ei kyl kummempia oireita oo ollu; ehkä vähän runsaampaa valkovuotoa. Vauva on nyt perätilassa tai poikittain ja sain kutsun ens viikon perjantaille Jorviin ultraan. ja ku on tota turvotusta ja pääkipua ni sain vielä kotiin niitä pissatestiliuskoja et voin kattoo et proteiinit ei kohoo enempää (tänään näytti et ois normaalit) ettei tarvi miettii oisko raskausmyrkytys...Eli alkaa olo olla jo aikamoisen kypsä...

Nyt on vihdoin pakko taas lähtee nukkuu. Ilta onki menny nuorinta nukuttaessa ja syödessä: kaamee ku on koko ajan nälkä nykyään ;)

Nautinnollista ja suklaisaa pääsiäistä kaikille!

Tarald ja Nuppunen 35+3

42/90 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Näin kaksi enkeliä,

laitoin palaset sydämestäni heidän pieniin käsiin

ja toivotin hyvää matkaa...

Laitoin lapseni tuulten huomaan."

Näillä ihan itse sommittelemillani ajatuksilla teille rakkaat surullisin sydämin tulin kertomaan, että eilen olen synnyttänyt pienet enkelini. En saanut heistä pitää kumpaakaan kuin tämän pienen matkan verran. En koskaan ikinä kenellekään toivo tällaista, tuska on aivan suunnaton, mutta jos tapahtuma sinänsä voi olla kaunis ja hyvä, niin sitä se varmasti oli. Minua hoidettiin hyvin, sain rakkaani peitellä ja hyvästellä ja pienet jalan- ja kädenjäljet muistona aina.

Ja muistakaa, että missään nimessä teidän onnenne ei ole minulta pois, ja aivan varmasti vähintään seuraan teitä ja saatanpa sanasenkin heittää, vaikka minun oma odotukseni päättyikin nyt näin. Onhan minulla kuitenkin niin paljon mitä odottaa, veljienkin vauvat tulossa ja kaikki...

Nyt rutistelen näitä pieniäni täällä ja yritän koko ajan muistaa, miksi pitää vaan jaksaa ja jatkaa. Ja kuka tietää, vaikka sitä vielä kulmille tie vie, tälle palstalle, odottamaan... Koska niin kuin se 20 vuotta kätilönä ollut hoitaja sairaalasta lähtiessä sanoi kokemuksella, että tätä haavaa ei paranna kuin aika, mutta paras laastari siihen on pieni ihminen.

Maalaisomppu, seitsemän lapsen äiti: poika -99, poika -02, tyttö -04, tyttö -09, tyttö -10 ja enkelitytöt -12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/90 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi omppu sanat eivät pysty kertomaan kuinka pahoillani olen sun menetyksestä! Voimia kovasti suruun!

Vierailija
44/90 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin täällä ihan hiljaseks ja tuli niin paha mieli sun puolesta! Paljon voimahaleja ja toivottavasti kuullaan susta vielä!

Vierailija
45/90 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet pienet tätä maailmaa varten :(

Oikein oakjon voimia ja jaksamista toivon sinulle ja perheellesi näillä sanoilla, joista itse olen saanut lohdutusen kun elämä ei ole tuntunut kantavan;

Eräänä yönä näin unta, että kuljin merenrannalla

Herran kanssa. Taivaalla välkähteli kuvia elämästäni.

Huomasin, että niissä kaikissa oli jalanjälkiä

hiekassa. Joskus jälkiä oli kahdet joskus vain yhdet.

Elämäni vaikeissa kohdissa näin vain yhdet

jalanjäljet, ja sanoin: ” Herra, sinä lupasit kulkea

Aina kanssani. Mikset sinä ollut rinnallani, kun

tarvitsin sinua kipeimmin?”

Herra vastasi: ”Niissä kohdissa, joissa olet nähnyt vain

yhdet jalanjäljet, lapseni, minä kannoin sinua.”

Vierailija
46/90 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkästä aikaan seikkailemassa täällä vauva-lehden sivuilla ja ketäs täältä löydänkään!! Vieläkö nani muistat minut? Paljon onnea, teille taas pienokaista pukkaa, ihanaa!!

Meille taitaa nämä neljä poikaa riittää, ainakin toistaiseksi.. Aika sutinaa tämä elämä näiden ipanoiden kanssa on!

Joka tapauksessa poistun taas takavasemmalle etten vaan saa vauvakuume tartuntaa.. Kaunista kevään jatkoa kaikille!! Nauttikaa vauvamasuistanne!!!

pönttis kera poikien

47/90 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompulle ja koko perheelle iso halaus ja voimia isoon suruun! ?

Äippä perheineen

Vierailija
48/90 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vissiin oli joku vaisto päällä, ko en oo nyt "halunnu" tulla lukemaan viestejä - jostain tuli tunne, että jotain pahaa on tapahtunut...Ja näin olikin sitten käynyt :((((( Voi Omppa-rakas, en osaa sanoa mitään, joka lohuttais...Lämpimät halausrutistukset ja voimia - elämä ei tunnu yhtään reilulta....Olen sanaton!

Toivottavasti Tarald selviät ilman tota myrkytystä. Ikävä lisä loppuraskauteen, vaan tää loppuaika onkin just sitä rasittavinta ootuksessa, ainaki mun mielestäni.

Nanilla kivoja np-ultrakuulumisia :) Watulla tais ultra olla eessä vielä?

Omia kuulumisia sen verran, että veto on täällä hieman vähissä. Melkein päivittäin otan tirsat ja ruoka maistuu täälläkin eli jokin tankkausvaihe siis menossa. Tosin muutamana päivänä oon jaksanut hieman kelkkaillakin ja samalla saan koiran juoksutettua :D Kävely on vähän niin ja näin, ko liitokset paukkuu ja soi. Mun isäni, kun kuuli mun kelkkailusta/autolla ajamisesta, oli kauhuissaan ja sanoi, että oonko mie ihan hullu? :D Joojoo, en mie sairas ole, vaan raskaana, hih! Nooh, en tiiä onko tolla ollu sitten jotain vaikutusta, ko tänään tuli ensimmäisen kerran menkkamaiset jomotukset tonne alakertaan ja oli pakko mennä lepään. Rauhottui siinä, mutta apaut tunnin päästä noustessani, alkoi jomotukset uudelleen. Nyt ei oo sitten enää ollu mitään, mutta kieltämättä tuli mieleen, että nyt tässä aletaan olla loppuootuksen alussa - huomenna täyttyy 34+0. Joskus parin viikon päästä kokoarvioultra ja saa tietää meneekö tääkin käynnistykseen, ko jäbä kasvaa yläkäyrillä. Ja se nyt ei oo mikään ihme, ko suklaakin maistuu liian hyvin, mutta sehän on vaan terapiaa :D

Vierailija
49/90 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanat riitä tähän tilanteeseen. Voimia sinulle ja koko perheelle.

Vierailija
50/90 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten pahalta tuntuu.

Pelkkä ajatuskin tilanteestasi puristaa rintaani.

Kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan noin suurta surua.

Elämä on joskus todella epäreilua. ;(

Sirppana

51/90 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompulle oikein paljon jaksamista suureen suruun :(

wattu

52/90 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä kurjan hiljaista :(

Mahatauti kiersi meillä koko perheen, on kyllä kauhee tauti ja onneks ohi jo!

Kävin np-ultrassa+lääkärillä. Kaikki hyvin! La pysyy samana ja hematoomiakaan ei näkynyt! Tällä viikolla tulikin reilummin vuotoa+hyytymää, ja aattelinki et olisko ainakin osa tullut pois, mut olikin kokonaan poissa, jes :) Ja uusia ei kaivata!

Wattu rv 13

53/90 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompulle:

" Kehtolaulun taivaallinen lintu,

laskeutui päälle lapsen pään,

kantoi kimmeltävään Unen Maahan

lumisulkaisilla siivillään "

Olen niin pahoillani pienten tyttöjesi menetyksestä. Toivon sulle ja perheellesi paljon voimia tämän suuren surun keskellä.

Kirjoitit niin kauniisti teidän jäähyväisistä että itku ei ota loppuakseen..on niin paha mieli sun vuokses..

Jotenki tuntuu niin kurjalta jatkaa ja kirjoittaa muuta ku toiselle tapahtuu noin kauhea asia, vaikkakin Omppu kirjoitti että tää ei oo meiltä pois ja elämän on pakko jatkua..

Ihanaa jos jaksat meitä käydä välillä moikkaamassa, oothan sinä niin ihana ihminen ettei susta raaskis irti päästää, vuosia ku ollaan "tunnettu".

Wattua onnittelen ihanista np-ultrakuulumisista! Ilman hematoomaa pääset nauttimaan raskaudestasi paremmin.

Pönttikselle heipat täältäkin sinnepäin! Mitä lie telepatiaa ku ajattelin varmaan just samana päivänä sua ku olit tänne käyny kirjottelemassa :) Kaikkea hyvää teille ja eihän sitä tosiaan koskaan tiedä :)

Lounasta perheelle pitäs varmaan mennä laittamaan..

nani ja Pieni 12+4

Vierailija
54/90 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa et wattuwarpaalla oli kaikki hyvin np-ultrassa :) Nyt reilusti masua kasvattelemaan! Ootteko ihan samoilla viikoilla nanin kanssa?

Mulla oli perjantaina ultra ja lääkäri Jorvissa. Sain lähetteen ku vauva oli poikittain. Nyt vauva oli onneks pää alaspäin ja kuulemma aika alhaalla. Ei siis ihme et painaa kaameesti virtsarakkoo ja alapäätä vihloo. Sain kuitenki uuden ajan parin viikon päähän ku lääkäri mietti vauvan kokoa. Tää on nyt uuden miehen kanssa eka lapsi ja edelliset on ollu pienehköjä (painavin 3060 ja kevyin 2570 ja silti on tarvittu kaikissa imukuppia). Lääkäri haluu kattoo ettei vauva vaikuta kauheen isolta (nyt ois maksimissaan 3200g) koska muuten voi olla et synnytyksestä tulee vaikee.

Olo alkaa olla aika tukala ja kävely välillä vaikeeta...no vielä tässä varmaan muutama viikko menee jos tää vauva tulee niin ku sisaruksensa eli laskettuna päivänä tai sen jälkeen.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Tarald ja Nuppunen tasan 37

55/90 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarald: ihanasti viikkoja sulla kasassa, ei mee enää kauaa ku Nuppunen syntyy :) Hyvähän se on että seuraavat jos kerta isompi ei mahu tulemaan ja jos Nuppunen ois jo nyt isompi ku aiemmat. Toivotaan kuitenkin että pikkuinen malttais kasvaa hitaammin lopussa ettei menee liian vaikeaksi..

Melkein samoilla mennään oisko kolme päivää la:ssa eroa :) siis Watun kans

Mitäs muille?

Jokohan Herpertti (varmaankin) ja Tonttis ovat vauvan saaneet? Kohta onki jo toukokuisten vuoro..

Omppu oliki käynyt jutustelemassa tuolla kuumepuolella. Varmasti on parasta lääkettä että teille vielä pikkuinen suotas ettei sieltä riskiraskautta "kummempaa" syytä pikkuisten poismenoon löytyis. Itsekkin varmasti vielä yrittäisin samoin perustein ku sinäki ettei tahtois viimeisen raskausmuiston jäävän noin surulliseksi ja varmasti syli kaipaa pientä pitkään. Kovasti jaksuja sulle vielä, ootte kovasti mielessä jatkuvasti!

Kinuskille myös jos täällä käyt lukemassa, niin oikein paljon onnea plussasta! Enkeleitä ja tarrasukkia matkalle mukaan, toivotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin! Jos viittit niin tuuhan turisemaan tähänki pinoon ja jatkat samalla osastolla kuumepuolen pinon kans :)

Ihan älytöntä ku mua on alkanu hirvittään tuo synnytys jo...mullahan on kaikki ollu tosi nopeita ja silleen "helppoja", viimeisinhän tuli puolessa tunnissa...nyt siis ollaan muutettu ja tuonne synnärille ois matkaa tuon 30min ajallisesti, ehkä jos ei niin kovin noita rajoituksia noudattas niin vois paljoki nopeampaa sinne ehtiä mutta juu pitkältä tuo matka tuntuu ku nyt muutaman kerran ollaan synnärin ohi ajeltu (siis ei asiasta tehen vaan on matkan varrella)..en tiiä, turhaahan tämmönen on mutta minkäs sille mielelleen mahtaa..

Ens ti ois lekurineuvola, meillä myös ilmeisesti ultrataan myös, luulen että joka kerta jos niin haluaa ja ultra on vapaa ku laite on yhteinen kahella tätillä. Saa nähä mitä masuun kuuluu..Eilen eka kerran sai ukkokultaki todelliseksi vauvan ku sain sydänäänet kuuluviin niin että hänki ne kuuli, aika menevä pikkuinen on ku joka kerta eri paikasta äänet kuuluu..ja joka kerta on työn ja tuskan takana että löytää ne äänet.

nani ja Pieni 13+2

Vierailija
56/90 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalinen takatalvi iskeny tänään, ko lunta tullut varmaan parikytä senttiä. Nooh, varmasti sulaa pois nopeesti, ko kelit plussan puolella.

Tarald: Taijat olla sitten "ulkoistaja" :) Oletko käyny/joutunut käymään sokerirasituksessa? Ja onhan se totta, että vauvan vanhempien mitat antaa osviittaa tulevasta. Pidetään peukkuja, ettei liian isoksi Nuppunen kerkeä.

Nani: Mulla on kans nyt synnytys alkanut mietityttään tai välillä tulee takaraivoon sellanen pikku pelkopeikko, mutta äkkiä sen saa sieltä häädettyä. Kuitenkin, ko on aikasemmat synnytykset menneet hyvin, nii sitä silti miettii, että voiko mennä vielä seuraavakin. Ja sun pitää sitten majoittua synnärin lähettyville, ko sulla la alkaa häämöttään - nopeita on sun synnytykset olleet kyllä.

Täällä kans viimeinen kuukausi menossa ja eilen tuntu ekan kerran siltä, että nyt tuli lähtö. Natiainen puski nii hirveesti alas ja ylös, jotta meinasin vallan haljeta. Sanoinkin miehelleni, että ihme, jos ei lapsiveet kohta valahda lattialle. Alakerta on hellänä ja nivuset laulaa hoosiannaa. Melko aikasin mulla alko mielestäni nää oireilut, ko ei oo keltää aiemmin näin aikasin alkanut. Nooh, ootellaan ja katellaan miten käy. Kuun vaihteessa ois kokoarvioultra ja toivon käynnistystä, koska tää kasvaa kivasti yläkäyrillä. Ois kiva saaha tietty päivä, milloin vauva syntyis, ko me kun asutaan vielä sellasessa paikkaa, että kun jäät lähtee joesta, nii vesi nousee kivasti tohon tielle eikä siitä pääse autolla muutamaan viikkoon. Asutaan siis joen varressa.

Mutta vointeja jokaiselle :) Nyt ruoka kutsuu!

Vierailija
57/90 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nani: Ihanaa ku sun mieski on saanu kuunnella jo vauvan sydänääniä kotidobblerilla. Mul oli kans just noilla viikoilla vaikee löytää sydänäänii ku vauva oli joka kerta ihan eri kohassa masua ja sain ettii joskus tosi kauan ennen ku löysin. On ne vaan aina niin ihanat äänet kuulla :)

AmaliaJoel: Kävin sokerirasituksessa muutama viikko (oisko siitä 3 viikkoo) sit ja kaikki arvot oli oikeen hyvät eli niissä ei oo mitään vikaa. Mulla ihan sama fiilis eli ei edellisissä raskauksissa oo näin aikasin tuntunu tältä et alapäätä vihloo ja supistelee silleen epämukavasti vaikkei kivuliaasti. Mulla kaikki menny laskettuun aikaan tai yli joten ite otan sen kannalta et yli menee nytki vaan mistäs sitä tietää...Samoin täällä siis kans ootellaan ja katellaan ;)

Tarald ja Nuppunen 37+3

Vierailija
58/90 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tossa just, että mulla oli edellisestä viestistä jäänyt Taraldille yks sana pois: eli siis taijat olla SEURAAVA ulkoistaja :D Varmaan ihmettelit, että mitä mie oikein sekoilen :DDDDD

Ite tossa eilen silittelin noita pestyjä vauvanvaatteita, mutta tuntuu, ettei oo virtaa/innostusta yhtään. Vaatelipastoon pitis tehä tilaa nuorimmaisen vaatteilta ja siirtääne yhteen vaatehuoneeseen - antakaa mulle virtaa, pliiiis :D Pinniskin pitäs vielä kasata, mutta tossa toi vielä könöttää pahvilaatikossaan. Miten mulla onkin näin saamaton olo...?!

Vierailija
59/90 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AmaliaJoel: Joo vähän ihmettelin et mikä ulkoistaja mut nyt tajuun ;) Ja mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä ku sulla: vauva on eilen ja tänään runnonu päätään niin kovasti alaspäin et meinaa paikat revetä. Yöllä vähän supisteliki ikävästi muttei mitenkään kauheen kipeesti. Nää vikat viikot on niin tätä...ja mies on viel ens viikolla 2 yötä duunireissussa et pelkään nyt kauheesti et synnytys käynnistyy just sillon ja joudun yksin lähtee :(

Mukavaa viikonloppua kaikille!

60/90 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin urkkimassa tuolla suurperheiden kuumeilijoissa ja bongasin sieltä tuttuja nimimerkkejä.

Eli Nani, en tiedä muistatko minua, mutta kuumeiltiin yhtäaikaa neliapiloissa =)

Teille on siis jo viides tulossa, ihanaa!

meidän nuorin on pari viikkoa vaille 2v ja nyt alkaa vauvakuumetta pukata, apua...

Eipä mulla muuta, kunhan oli pakko huhuilla, kun "tuttuja näki"

Ihanaa odotusta kaikille