Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt jäivät kiinni törkeästä kiusaamisesta. Yksi tyttö ei myönnä, valehtelee ja äiti uskoo!

Vierailija
21.01.2013 |

Menemättä yksityiskohtiin, mitä teen?

Kiusaajaa ja valehtelijaa en halua lapseni ystäväksi. Jos olisi myöntänyt ja pyytänyt anteeksi kaikilta, joita kiusasi, saisi tulla meille, mutta nyt ei.

Tuntuu hassulta, että äiti uskoo palturia, vaikka muut kolme ovat kertoneet saman tarinan noin suurinpiirtein. Yksi tyttö puhuu ihan muuta.

Mitä teen? Sanon tyttöä valehtelijaksi äidille ja sanon, että meille ei saa tulla? Annan asian olla ja seuraavalla kerralla tapahtuu jotain vielä kauheampaa?

Mistä tulee tälläisiä äitejä, joiden lapsi ei koskaan tee mitään pahaa ja äidit uskovat omaa lastaan vaikka kolme muuta puhuu siitä, että tämä tyttö on ollut pahin kiusaaja ja keksinyt tyhmimmät jutut, joihin painostanut muita.

Jos olen ihan rehellinen tekisi mieli vetää turpaan! Sekä äitiä, että tyttöä!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että olen levitellyt muiden asioita netissä. Minulle homma on selvä kuin pläkki. Kolme lasta sanoo samaa ja yksi puhuu ihan muuta. Kuka valehtelee?

Vapaudenriistossa menee mun raja. Siinä vaiheessa kun yksi haukutaan, eikä päästetä sitä pois vaan pidetään kiinni. Sitten ei enää naurata.

ap

Vierailija
42/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n tyttö olikin se agitaattori ja nyt itkeä tihrustaa kun jäätiin kiinni ja pelottaa. Ehkä toinen tyttö olikin uhri, koki nämä asiat paljon rankemmin? Nyt harkintaa. Se totuus on siellä jossain puolessa välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa nyt kantaa oman lapsen puolesta myös hiukan vastuuta, eikä syytellä muita. Ihan SAMA vaikka joku muu siinä neljän tytön sakissa olisikin ollut primus motor, sinun tyttäresi on ollut mukana ja suostunut kiusaamiseen.

muiden syyttelemiseen. Keskity sinä omaasi ja hänen osuuteesensa, miten jatkossa tällaiseen ei mennä mukaan, miten sanotaan ei jne. ja anna muiden hoitaa omat lapsensa.

Vituttaa tietenkin kun oma lapsi hölmöilee, mutta se että joku teki vielä pahemmin ei vapauta sinun lastasi syyllisyydestä tai muuta asiaa miksikään.

Vierailija
44/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä oli lapsella myös samanlainen luokakkaveri. Ja tiedän, mihin se johti kun on teini-iässä.

Pojasta on kasvanut rosvo, juoppo, pyromaani. Täysin häiriintynyt tapaus ja edelleen äiti ei usko, että poika tekee mitään. Kun poliisit käy, äiti juoksee pitkin kyliä ja huutaa, että poliisinmulkut vainoaa hänen poikaansa.

Voimia ap. Mun mielestä ilmoitat kyseisen lapsen äidille, että tytöllä ei ole teille asiaa. Siinä ei ole mitään neuvottelemista.

Äiti uskoo kaiken mitä tytär sanoo. Aivan sama vaikka opettajakin sanoisin toisenlaisen totuuden, niin lapsi on aina oikeassa ja opettaja onkin ihan tyhmä eikä edes osaa opettaa. Mä olen rajannut rajusti tuon tytön kanssa oleilua, meille ei tule ollenkaan. Teini-iässä siinä perheessä tulee olemaan rutkasti ongelmia enkä mä halua meidän perhettä niihin mukaan.

Vierailija
45/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:n tyttö olikin se agitaattori ja nyt itkeä tihrustaa kun jäätiin kiinni ja pelottaa. Ehkä toinen tyttö olikin uhri, koki nämä asiat paljon rankemmin? Nyt harkintaa. Se totuus on siellä jossain puolessa välissä.

ja yksi puhuu ihan muuta. Millä todennäköisyydellä se yksi valehtelee? Tytöt eivät ole nähneet sen jälkeen kun asia tuli ilmi, joten homman kaataminen sen yhden niskaan ei ole ainakaan suunniteltu huijaus.

ap

Vierailija
46/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät onko nämä kolme nyt liittoutuneet tuota yhtä tyttöä vastaan? Ja näköjään nyt kaatavat täyden laidallisen tämän kolmannen päälle?

Vierailija
47/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei ole enää neuvolan asiakas vaan koulu on vastuussa terveydestä niin kyllähän siihen vaikuttaa myös suhde tyttöjen välillä KOULUSSA!

Ja jos joku KIELTÄÄ jonkun kanssa olemisen niin kyllähän se vaikuttaa elämään myös koulussa koska ei ihminen ole mikään homogeeninen olento joka elää omassa kuplassa vaan kaikki vaikuttaa koulullakin.

Näin se on myös koulun asia eli ongelma. Ja koululla nyt on terkkaa ja psykologekakin ehkä tai ainakin mahdollisuus saada sellainen työstämään ongelmia.

Vaikka asiat ei tapahdu juuri oulussa niin ne tapahtuu oppilaille ja se alkaa vaikuttamaan heidän opiskeluihinkin helposti ja nukahtamisongelmia yms tulee!

Jos koulussa suositellaan että kerrotaan vanhempien eroista tai muista asioista jotka vaikuttaa lapsen elämään niin kyllä tälläinen asia kuin ystävän eristäminen muista ja nimenomaan vakivallalla on asia jonka voi koululle kertoa.

Siinä on riski että sitä kiusaajaa eristetään koululla lisää tai kiusaaja saa vedettyä muut mukaan ja mahdollisesti suuremmassa määrinkin.

Kyllä se vaikuttaa koulussa ja kuuluu näin myös koulun asioihin.

Jos koulu ei hoida asiaa kuin antamalla vanhempien numerot niin koulun voi vetää oikeuteenkin. Koulussa on koulurauha ja se koskee kaikkia. Lastensuojeluunkin koulu joutuu olla tekemisissä jos asia ei vaan etene.

Vierailija
48/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse oli ilmeisesti noin 10-v lapsista. Kyllä sen ikäisen pitää jo osata asettua toisen asemaan, ainakin jälkikäteen aikuisen avustamana.

Itse pyrkisin ottamaan hieman etäisyyttä siihen pääagitaattoriin, ainakin niin, että lapseni leikkii yhdessä kyseisen tytön kanssa vain aikuisten valvonnassa. Agitaattoria ei siis kutsuttaisi meille koulun jälkeen silloin kun lapset ovat keskenään.

Tärkeintä on kuitenkin, että AP käy asian perinpohjaisesti läpi oman lapsensa kanssa ja saa oman lapsensa tajuamaan, missä kohtaa leikki muuttui kiusaamiseksi. Kannattaa varmasti käydä läpi myös se, miten jatkossa pitää toimia, jos joku yllyttää kiusaamaan.

Vierailija
49/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on perustelusi, niin kannattaa miettiä uusiksi. Joukossa tyhmyys tiivistyy. Harva uskaltaa toimia eri tavoin, kuin mitä muu ryhmä tekee.

Olitko paikalla, kuulitko ja näitkö mitä tapahtui? Onko jokin tallenne, josta voit tarkistaa tilanteen kulun? Vai miten voit olla näin varma asioiden oikeasta laidasta?

Vierailija
50/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaa nyt kantaa oman lapsen puolesta myös hiukan vastuuta, eikä syytellä muita. Ihan SAMA vaikka joku muu siinä neljän tytön sakissa olisikin ollut primus motor, sinun tyttäresi on ollut mukana ja suostunut kiusaamiseen.

muiden syyttelemiseen. Keskity sinä omaasi ja hänen osuuteesensa, miten jatkossa tällaiseen ei mennä mukaan, miten sanotaan ei jne. ja anna muiden hoitaa omat lapsensa.

Vituttaa tietenkin kun oma lapsi hölmöilee, mutta se että joku teki vielä pahemmin ei vapauta sinun lastasi syyllisyydestä tai muuta asiaa miksikään.

Mua häiritsee kanssa, kun ap selittelee ja tekee tyttärensä käyttäytymisestä jotenkin hyväksyttävämpää, nostaa muiden yläpuolelle.

Vierailija
51/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni vasten tahtoa, se neljäs on oikeassa joka teki sen ja muut on keksineet sen omasta päästä? Höpölöpö.

Yksikään tytöistä ei ole ollut yhteydessä tyttäreeni viikonlopun aikana. Tiedän sen siitä, että olimme laskettelemassa yhdessä koko viikonlopun, eikä tyttäreni ollut oikeastaan hetkeäkään yksin.

ap

Vierailija
52/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pääagitaattorin" äitikin uskoo sen version minkä hänen lapsensa on hänelle kertonut.

Se, että menet syyttämään hänen lastaan valehtelijaksi, ei paranna mahdollisuuksiasi selvittää asioita hyvässä hengessä.

Mitä väliä sillä muutenkaan on kuka teki _eniten_ väärin, kun kaikki tekivät väärin ja olivat jutussa mukana. Nyt vaan selvittämään lasten kanssa että EI NÄIN ja huomenna on uusi parempi päivä.

Vierailija
53/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän yhden ja eivät koskaan myönnä mitään vaikka olisi silminnäkijöitä, mutta ne ovat olleet lapsia. Meille tuli lopullinen porttikielto. Ovat joskus ulkona yhdessä, ei muuten. Tosin lapset ovat eri sukupuolta ja poikani ei halua enää olla tyttöjen kanssa. Musta äiti on se pahin tekijä. Et päästä AP teille enää.

Vierailija
54/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

»1 § (21.4.1995/578) Vapaudenriisto. Joka sulkemalla sisään, sitomalla, kuljettamalla johonkin tai muulla tavoin oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.»

Voit tehdä poliisille tutkintapyynnön.

Vierailija
55/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Asia painaa minua vieläkin, en ollut paha enkä halunnut valehdella, itse asiassa olen aina valehdellut vähemmän kuin moni kaverini. Enkä sillonkaan oikeastaan valehdellut, en vaan uskaltanut korjata äitini luuloa, olin vain hiljaa.

En osaa sanoa, mitä sinun pitäisi tehdä, mutta kerroin tämän tarinan siksi, että ymmärtäisit, ettei se tyttösi kaveri välttämättä ole niin paha. Vaikka toki voi ollakin, mistäs sitä tietää.

Olithan sinä paha, itse asiassa on vielä pahempaa jättää korjaamatta äidin väärä käsitys.

Paha ja paha, mutta ap kertoo haluavansa, että lapsensa välttyisi pahimmilta kavereista johtuvilta ongelmilta teini-iässä.

Minä olen tehnyt lapsena kokeilumielessä vielä ikävämmän teon kuin nro 8, joka kertoi varastaneensa kaupasta. Ja myöskin jättänyt tunnustamatta koska pelkäsin liikaa äitini reaktiota. Olin kuitenkin tuosta yksittäisestä teosta ja valheesta huolimatta luokan rehellisin ja keskimäärin parhaiten käyttäytyvä tyttö. Äitini on jopa saanut puhelun erään toisen tytön äidiltä, joka toivoi että alkaisin viettää enemmän aikaa hänen tyttärensä kanssa, koska hän toivoi tytölleen parempaa seuraa.

En enää teininä tehnyt mitään ikäviä juttuja, en ole tuon yhden kerran jälkeen koskaan valehdellut mistään oikeasti tärkeästä asiasta (se yksi kerta tuntui niin pahalta!), puolustin luokkani kiusattuja ja olin muutenkin esimerkillinen käytökseltäni ja asenteeltani. Turhasta vaatimattomuudesta olen sittemmin opetellut eroon. ;)

Haluan vain sanoa, että 8:lla on oikeasti pointtia jutussaan. Kaikki lapset, jotka kerran toimivat ikävästi ja valehtelevat siitä, eivät ole peräisin mistään helvetin esikartanosta. Joukossa voi olla todellisia helmiä, mikä paljastuu sitten myöhemmällä iällä. Tietenkin tuo tyttö VOI olla oikeastikin huonoa seuraa, mutta ap:na ottaisin asiasta paremmin selvää ennen kuin laittaisin noin vain välit poikki.

Vierailija
56/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinni vasten tahtoa, se neljäs on oikeassa joka teki sen ja muut on keksineet sen omasta päästä? Höpölöpö.

Yksikään tytöistä ei ole ollut yhteydessä tyttäreeni viikonlopun aikana. Tiedän sen siitä, että olimme laskettelemassa yhdessä koko viikonlopun, eikä tyttäreni ollut oikeastaan hetkeäkään yksin.

ap

Ja vaikka tilanne olisi ollutkin tuo, niin pitelijöitä oli kolme. Ehkä,tehtiin myös kaikenlaista muuta, mikä nyt unohtuu kun yhdelle tulikin "leikistä" paha mieli.

Vierailija
57/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kiusaamista silloin tapahtuu ylä-asteellakin ja että hekin ovat hyvin lapsellisia?

" to ikäisiltä pitää jo odottaa empatiakykyä

kyse oli ilmeisesti noin 10-v lapsista. Kyllä sen ikäisen pitää jo osata asettua toisen asemaan, ainakin jälkikäteen aikuisen avustamana.

Itse pyrkisin ottamaan hieman etäisyyttä siihen pääagitaattoriin, ainakin niin, että lapseni leikkii yhdessä kyseisen tytön kanssa vain aikuisten valvonnassa. Agitaattoria ei siis kutsuttaisi meille koulun jälkeen silloin kun lapset ovat keskenään.

Tärkeintä on kuitenkin, että AP käy asian perinpohjaisesti läpi oman lapsensa kanssa ja saa oman lapsensa tajuamaan, missä kohtaa leikki muuttui kiusaamiseksi. Kannattaa varmasti käydä läpi myös se, miten jatkossa pitää toimia, jos joku yllyttää kiusaamaan. "

Vierailija
58/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä äiti ei suostu keskustelemaan mistään kiusaamisesta tai pahanteosta. Tyttö taas aina valehtelee. Sama meno jatkuu edelleen, mutta ei ole meidän päänvaiva. Tytön kanssa olen kaveria koska lapsemme ei ole enää yhdessä niin tilanne ei vaivaa minua.

Vierailija
59/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 13vuotias kun meille soitti ystäväporukan äiti kertoen että hänen tyttärensä ja pari muuta olivat jääneet kiinni myymälävarkaudesta. Tytöt olivat kertoneet yhteneväisesti että minä olin heidät pakottanut ja juossut sitten karkuun kun olin huomannut että jäivät kiinni. Nämä äidit halusivat saada mun pään vadille ja antoivat äitini kuulla kunniansa. Poliisijuttu kuulemma oli seuraamassa. Mun äiti oli murtunut eikä uskonut kun sanoin etten tiedä koko jutusta mitään. Kysyin että koska tämä muka oli tapahtunut. Äiti soitti tälle toiselle ja kysyi milloin juttu oli tapahtunut. No tyttöjen valhe paljastui siinä kohtaa sillä kyseisenä aikana olin ollut kahden viikon lomalla parhaan ystäväni ja tämän perheen kanssa Kyproksella. Se koitui mun onneksi. Muuten kukaan, edes mun äiti ei olisi uskonut mua kun ryhmä tyttöjä niin vakuuttavasti kertoi saman stoorin. Tässäkin jutussa kannattaa olla varuillaan...

Vierailija
60/69 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama tapahtuuko kaikki jotenkin tämän enempää hyvässä hengessä, kunhan ottaa päähän, koska tyttö jota kiusattiin eniten on ihan rikki tästä. Tyttäreni ja pääagitaattori eivät ole edes samassa koulussa vaan on meidän naapurintytön hyvä ystävä, ja ravaa meillä usein naapurintytön kanssa. Voin kevyesti kieltää tyttöä tulemasta meille sisään. Koulun jälkeen ei saa naapurintytön luo enää mennä, jos tämä kiusankappale on myös siellä. Jos äiti kysyy meiltä miksi, aion sanoa, että taisi jäädä juttu loppuun asti selvittämättä, enkä oikein luota hänen tyttäreensä.

Mutta että minun lapseni ei mitenkään ole syytön ja osallistui tyhmyyteen, mutta ei kiinnipitämiseen ja järkyttävään uhkailuun, eikä osannut sanoa, että nyt loppui ja auttaa kiinnipidettyä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän