Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi poikien äidellä on asenne, että tyttöjen äidit eivät tiedä elämästä mitään?

Vierailija
05.03.2012 |

Meillä on kolme tyttöä ja tämä suhtautuminen on tullut usein vastaan. Poikien äidit (ja isät!) puistelevat päätään ja naureskelevat, että voi kun te ette tiedä elämästä mitään ettekä tajua, millaista meno voi poikaperheissä olla. Heillä on kuulemma "maailmanlopun meininki" ja meillä "kiltisti leikkiviä pyhäkoululaisia".

Sitten jos olen sanonut että osataan meilläkin riehua niin vastaus on, että "on se silti ihan erilaista".

Enpä ole viitsinyt sanoa, että meidän lapsellamme on ADHD. Kun me emme kerran mitään tiedä, niin olkoon sitten niin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja voin sanoa että tuo yksi tyttö vastaa ainakin kahta poikaa ellei enempää. Varsinkin nyt murrosiässä tyttö on paljon vaikeampi tapaus kuin vanhin poika. Toki lapset ovat yksiköitä ja minun kirjoittamaa ei voi yleistää.

Meillä on ollut vauhtia ja vaarallisia tilanteita aina ja tyttö ei todellakaan ole poikien joukosta erottunut. Ihan samalla riehuu mutta vastaavasti käyttäytyy hyvin kuin pojatkin.

Vierailija
22/29 |
06.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi poikaa, joista toinen (yleensä!) hyvin rauhallinen ja toinen sitten vinkuu ja kitisee ja narisee ja vauhtiakin riittää. Ihan samoilla otteilla olen molemmat kasvattanut.

Että osaa ne pojatkin olla vinkuvia narisijoita. Mutta kyllä se ap on totta, että poikien leikit usein ovat vauhdikkaampia kuin tyttöjen. En silti lapsia tai vanhempia menisi kategorisoimaan yhtään mihinkään pelkän oman kokemukseni perusteella. Ehkä se oli ap kehu sinulle, kuinka kivoja ja rauhallisia lapsia sinulla on, vaikka yhdellä olisikin dg?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitten tietää elämästä jotain?

Vierailija
24/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan maailmanlopun meininkin, ei riehuta jne.

T: Poikien äiti

Vierailija
25/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme tyttöä ja tämä suhtautuminen on tullut usein vastaan. Poikien äidit (ja isät!) puistelevat päätään ja naureskelevat, että voi kun te ette tiedä elämästä mitään ettekä tajua, millaista meno voi poikaperheissä olla. Heillä on kuulemma "maailmanlopun meininki" ja meillä "kiltisti leikkiviä pyhäkoululaisia".

Sitten jos olen sanonut että osataan meilläkin riehua niin vastaus on, että "on se silti ihan erilaista".

Enpä ole viitsinyt sanoa, että meidän lapsellamme on ADHD. Kun me emme kerran mitään tiedä, niin olkoon sitten niin.

Itselläni on sekä tyttöjä että poikia mut tuttavapiirissä on neljäkin perhettä jossa on vain poikia, mutta ei niillä tuollainen asenne ole.

Vierailija
26/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanaa kun on molempaa sukupuolta olevia lapsia, en kyllä tiedä tiedänkö jotain elämästä.

Vierailija
27/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olivat pieniä ja valittelin menoa, minulle sanottiin, että jos sulla olisi kolme poikaa, olisit jo hullujenhuoneella.

Tytöt ovat nyt 15v 14v ja 12 ja se mitä sanotaan tyttöjen murrosiästä, on täyttä kukkua.

Vierailija
28/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olivat pieniä ja valittelin menoa, minulle sanottiin, että jos sulla olisi kolme poikaa, olisit jo hullujenhuoneella.

Tytöt ovat nyt 15v 14v ja 12 ja se mitä sanotaan tyttöjen murrosiästä, on täyttä kukkua.

Vierailija
29/29 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla ihan toivoton noiden kanssa.

Tiedän kyllä muutaman niin jääräpäisen ja energisen tytön etten uskaltaisi vetää miten tyttö/poika johtopäätöksiä.

Mutta kyllä kateeksi käy niitä joilla on rauhalliset kiltit lapset. Tai kyllähän nuo kilttejä on nuo meidänkin, ne vain tuhoaa koko talon eikä tottele mitään. Sitten yleisillä paikoilla esim. juhlissa on niin enkeleitä joita kaikki käy kehumassa. "Kuinka meillä on niin kiltit lapset."

Meillä on täällä Vaahteramäen Eemeli ja koppava kukonpoika joka nenä pystyssä seisoo sen jälkeen kun on peilit rikottu ja tapeteihin piirretty. Täällä tuhotaan kaikki! Sitten pojat kilpaa juoksee aresti penkkiin ja tappelee että :"mun vuoro"!

T. Pienten poikien äiti