Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen mies asuu kotona!!!

Vierailija
30.06.2022 |

Suomalaisessa kulttuurissa vanhempiin kuuluu pitää etäisyyttä. Muutoin on epäonnistunut.
Voisitko alkaa seurustella aikuisen miehen kanssa, joka asuu äitinsä kanssa samassa talossa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona?

Vierailija
2/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun mies, 72v ja 76v, asutaan kotona. Ja meidän lapsi omassa kotonaan. Missä ap asuu, naapurissako.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaikesa, iästä, vanhempiensa tilasta ( jos on esim omaishoitaja) jos on menettänyt omaisuutensa vaikka tulipalossa,  

Mutta mikäli elää vanhempien luona täyspalvelun hoitolassa eikä osaa (lue: viitsi) itse siivota, laittaa ruokaa tai muuten osallistu kodinhoitoon, niin itse en ainakaan puolisoksi huolisi sellaista, jolle pitäis olla äiti.

Vierailija
4/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen asuu kotona. Jos asuu vanhemman kanssa, mikä on syynä ja mitkä on olosuhteet, vaikuttavat paljon arvioon.

Vierailija
5/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Se tarkoittaisi, että mies siirtyisi äidin helmoista suoraan minun helmoihini. Ennuste on huono.

Vierailija
6/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mun mies, 72v ja 76v, asutaan kotona. Ja meidän lapsi omassa kotonaan. Missä ap asuu, naapurissako.

Ilmeisesti äidin kotona

Vierailija
7/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelin mistäköhän ap:lle tämä nyt tuli mieleen? Joillakin on ilmeisesti tarve kiihottaa itseään raivoon mitä ihmeellisimmillä asioilla.

Vierailija
8/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun kotona. Ei täällä ketään muita kyllä asu.

Vierailija
9/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon siitä, onko koskaan asunutkaan itsenäisesti. Etelänmaissa sukuyhteys on vahva, mutta en tiedä haluaisinko edes sellaista suhdetta, jossa mies soittaisi joka päivä äidilleen. Kyllä kerran kuukaudessa yhteydenpito riittää, jos ei ole mitään erityistä.

Vierailija
10/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin asuu aikuinen mies. Tosin se omistaa puolet kämpästä.

Vierailija
11/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen henkinen koti on ikuisesti äipän luona, vaikka olisi onnistunut muuttamaan muualle.

Äippää käydään tervehtimässä tämän eläkepäiviään.

Opettakaa myös pojat hoitamaan itse asiansa.

Vierailija
12/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis jotenkin hyväksyttävämpää, että aikuinen tytär elää äitinsä kanssa yhdessä? Mitä eroa siinä on?

Vierailija
13/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon siitä, onko koskaan asunutkaan itsenäisesti. Etelänmaissa sukuyhteys on vahva, mutta en tiedä haluaisinko edes sellaista suhdetta, jossa mies soittaisi joka päivä äidilleen. Kyllä kerran kuukaudessa yhteydenpito riittää, jos ei ole mitään erityistä.

Sun mielestä puolison puhelinkäyttöä ja keneen hän pitää yhteyttä on oikeus rajoittaa??

Vierailija
14/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tiivis perheyhteys on positiivinen asia. Jos poikani olisi sinkku ja minä leski yksin isossa talossani, en näe mitään syytä miksei hän voisi asua kanssani.

Kun omat vanhempani elivät, pidimme paljon yhteyttä. Samoin mieheni käy yhä viikottain auttelemassa vanhaa isäänsä ja juttelemassa tämän kanssa.

Ihan tarpeeksi on silti ehditty elää myös ydinperhe-elämää. Lapsillemme isovanhemmat olivat myös valtavan tärkeitä ja puolin ja toisin pitivät yhteyttä tiiviisti myös sen jälkeen, kun nuoret olivat muuttaneet opiskelupaikkakunnilleen.

Peräkammarinpoika on ollut aina vähän sellainen negatiivinen asia, mutta pelkkä tämänhetkinen asumismuoto kertoo ihmisestä aika vähän. Yksin elävä mies voi ihan yhtä hyvin olla perässävedettävä avuton rassukka kuin äitinsä kanssa asuva mies neuvokas, kätevä ja omat ratkaisunsa tekevä.

Vierailija
15/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen henkinen koti on ikuisesti äipän luona, vaikka olisi onnistunut muuttamaan muualle.

Äippää käydään tervehtimässä tämän eläkepäiviään.

Opettakaa myös pojat hoitamaan itse asiansa.

Etkö ite haluu et sua tullaan tervehtimään kun oot "eläkepäivillä"?

Vierailija
16/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen mies ja elän vaimon kanssa yhdessä, mutta tunnelma on se, että en ole kotona vaan asun täällä.  Kotini ei kyllä ole äidinkään luona. Ehkä olen koditon.

Vierailija
17/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis jotenkin hyväksyttävämpää, että aikuinen tytär elää äitinsä kanssa yhdessä? Mitä eroa siinä on?

Aikuinen tytär mielletään paljon helpommin äitinsä avuksi ja hyödyksi. Aikuinen poika asumassa lapsuudenkodissaan mielletään rasitteeksi ja vanhempien resurssien kuppaajaksi, josta ei ole vanhemmille hyötyä vaan pelkästään haittaa. Ei ole reilua mutta noin se yleisesti ajatellaan. 

Vierailija
18/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole eroa.

Vierailija
19/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse serustelin.Saimme 1 lapsen. Ei osallistunut kuluihin kun oli viikonloput luonnamme.Lomia vietettin yhdessä hänen isän mökillä vain viikon.Koska 3 viikkoa,joi joi,,joi.Samui joulu aatona olohuoneseeni ja olikin vika joulu kanssamme. Pelleilyä katsoin 12 vuotta.Virta Hepoa olohuonessani! Ei tajunnut raha,kun ilmasiksi asui isin ja äidin luona. Kaikki hänelle, tehtiin valmiiksi ja vaateet sille osti sen äiti. Palkan se joi ja pelasi ravia.Oman alueen paarit bubit.Taksilla meni kotinsa. Tuhansia tyhjiä lupauksia. Nyt on nurmen alla,ei tarvitse juoda .Ei pahoita tyhjillä lupauksilla kenenkään mieltä.

Vierailija
20/34 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse serustelin.Saimme 1 lapsen. Ei osallistunut kuluihin kun oli viikonloput luonnamme.Lomia vietettin yhdessä hänen isän mökillä vain viikon.Koska 3 viikkoa,joi joi,,joi.Samui joulu aatona olohuoneseeni ja olikin vika joulu kanssamme. Pelleilyä katsoin 12 vuotta.Virta Hepoa olohuonessani! Ei tajunnut raha,kun ilmasiksi asui isin ja äidin luona. Kaikki hänelle, tehtiin valmiiksi ja vaateet sille osti sen äiti. Palkan se joi ja pelasi ravia.Oman alueen paarit bubit.Taksilla meni kotinsa. Tuhansia tyhjiä lupauksia. Nyt on nurmen alla,ei tarvitse juoda .Ei pahoita tyhjillä lupauksilla kenenkään mieltä.

Surullista, oletko kotoisin Aasian maista?