Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen järkyttynyt siitä, miten monissa perheissä ei viikolla

Vierailija
05.03.2012 |

syödä ollenkaan toista lämmintä ruokaa.

Lapset saavat siis lämpimän ruoan vai hoidossa/koulussa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran köyhää ravintoarvoiltaan ja kevyttä, että lapsi tarvitsee kyllä toisen aterian sen lisäksi. Leipää on turha puputtaa kenenkään niin paljoa.

Vierailija
82/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan teettekö oikeasti kaksi ruokaa lauantaina ja kaksi sunnuntaina?

Mä teen ihan joka päivä kaksi ruokaa. Tai jos en tee, niin lounaaksi on edellisen päivän päivällistä. Mutta AINA syödään kaksi kunnon ruokaa, oli arki tai viikonloppu. Yhtä nälkäisiä me ollaan lauantaina ja sunnuntaina kuin maanantaina ja tiistainakin.

kuin sunnuntaisin. Mutta sunnuntaina herätään noin. klo 10 ja syödään "aamupala" siitä noin tunnin päästä ja se on runsas. Kouluaamuina aamupala on hyvin kevyt.

Sunnuntaina laitan päivällä ruoan n. klo 15 ja sitten on jotain täyttävää jälkiruokaa ja iltapala n. klo 19.

Ei siis "ehditä" syödä kahta lämmintä ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siellä 80-luvulta ystävieni perheissä kuin nykyään niissä lukemattomissa lapsiperheissä jotka tunnen ja tiedän.

olen luullut että te 2x lämpimän ruuan syöjät olette joku minimaalinen marginaaliryhmä :D lapsuudessani (90-luvulla) kenenkään kaverin luona ei syöty kahta lämmintä, eli kouluruoka riitti kyllä! ja viikonloppuisin tehtiin yksi ruoka. ihan järjettömältä kuullostaa tuo kaksi ruokaa päivässä! ja nyt reilu parikymppisenä taaperon äitinä en tunne vieläkään ketään ikään, perhetilanteeseen, sukupuoleen, mihinkään katsomatta, joka tekisi kaksi lämmintä ruokaa päivässä. ehkä jotenkin ymmärrän että viikolla tehdään ruoka jos aikuiset syövät vain eväsleipiä töissä. mutta että kotona tehtäisiin kaksi ruokaa.. nyt ymmärrän miksi täällä ilmoitetaan että kuukaudessa ruokaan menee 1200e tai muu järkyttävä summa :D

Vierailija
84/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen siis viikonloppuisinkin kaksi ruokaa päivässä. Olen luullut että se on ihan tavallinen tapa perheissä. Meidän lapsilla on osalla ruokailu koulussa jo 10.30. Minusta ihan kauhea ajatus, että sillä ruoalla, esim. jollain lirulla pinaattisopalla tai puurolla pitäisi pärjätä koko päivä. Meidän urheilevat nuoret miehet söisi varmaan kolmannenkn ruoan, jos vain laittaisi. Ei meillä kestäisi talouskaan, jos joutuisivat pelkillä välipaloilla elämään. Johan meillä menisi monta kiloa hedelmiä ja lukuisia leipiä päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän