Olen järkyttynyt siitä, miten monissa perheissä ei viikolla
syödä ollenkaan toista lämmintä ruokaa.
Lapset saavat siis lämpimän ruoan vai hoidossa/koulussa.
Kommentit (84)
Lapselle toinen lämmin ateria päivässä mutta mulle ja ukolle iltaruoka on vasta päivän ensimmäinen lämmin ruoka.
mutta se ilta-ateria on kevyt eikä missään nimessä vastaan kalorimäärältään sitä, mitä päivällä. Syömme yleensä kasviskeittoa, pastaa, pastasalaattia, lämpiä leipiä tai kerrosleipiä ym.
Ei ole mikään ihme, että väki on pulskaa, jos kaksi reilua lämmintä ateriaa syödään päivässä.
Ja ei tarvii olla huolissaan, lapsikin on meillä normaalipainoinen eikä edes jaksaisi syödään illalla enempää.
sen verran köyhää ravintoarvoiltaan ja kevyttä, että lapsi tarvitsee kyllä toisen aterian sen lisäksi. Leipää on turha puputtaa kenenkään niin paljoa.
Koulu- ja päiväkotiruokaan verrattuna.
Veikkaan, että noi teidän kevyet vaihtoehdot onkin raskaampia.
mutta se ilta-ateria on kevyt eikä missään nimessä vastaan kalorimäärältään sitä, mitä päivällä. Syömme yleensä kasviskeittoa, pastaa, pastasalaattia, lämpiä leipiä tai kerrosleipiä ym.
Ei ole mikään ihme, että väki on pulskaa, jos kaksi reilua lämmintä ateriaa syödään päivässä.
Ja ei tarvii olla huolissaan, lapsikin on meillä normaalipainoinen eikä edes jaksaisi syödään illalla enempää.
mutta se ilta-ateria on kevyt eikä missään nimessä vastaan kalorimäärältään sitä, mitä päivällä. Syömme yleensä kasviskeittoa, pastaa, pastasalaattia, lämpiä leipiä tai kerrosleipiä ym. Ei ole mikään ihme, että väki on pulskaa, jos kaksi reilua lämmintä ateriaa syödään päivässä. Ja ei tarvii olla huolissaan, lapsikin on meillä normaalipainoinen eikä edes jaksaisi syödään illalla enempää.
on melkoisia turhan hiilihydraatin tuojia. Mieluummin kokolihapihvi ja kotijuustoa eli se kammoamasi reilu lämmin ateria kuin tuollainen läskintuojapommi.
kaksi kunnon ateriaa päivässä. Päiväkotipäivän jälkeen heillä on kiljuva nälkä. Me aikuiset ei yleensä syödä päivällistä, vaan vasta sitten iltapala lasten kanssa yhdessä.
Viikonloppuisin monesti lapsetkin pärjää neljällä aterialla päivässä. Kun aamiainen ja lounas syödään arkea myöhemmin, on välipalakin vasta klo 16-17 aikoihin ja sillä selviää iltapuuroon saakka.
lämmin ruoka päivälliselläkin. Yleensä perunaa ja lihaa tai kalaa lisukkeineen.
Eipä tarvitse napostella mitään pientä vähän väliä.Kulutustakin on nuorisolla sen verran, että kunnon ruoka on tarpeen. Liikapainoa ei ole kellään.
mutta se ilta-ateria on kevyt eikä missään nimessä vastaan kalorimäärältään sitä, mitä päivällä. Syömme yleensä kasviskeittoa, pastaa, pastasalaattia, lämpiä leipiä tai kerrosleipiä ym. Ei ole mikään ihme, että väki on pulskaa, jos kaksi reilua lämmintä ateriaa syödään päivässä. Ja ei tarvii olla huolissaan, lapsikin on meillä normaalipainoinen eikä edes jaksaisi syödään illalla enempää.
on melkoisia turhan hiilihydraatin tuojia. Mieluummin kokolihapihvi ja kotijuustoa eli se kammoamasi reilu lämmin ateria kuin tuollainen läskintuojapommi.
Ihan sama teidän karppaajien kanssa. Tuota syödään ja kohtuudella eikä olla ylipainoisia. ;)
että perheissä on tapana syödä kaksi ruokaa päivässä. Olin siis jo aikuinen tässä vaiheessa.
Lapsuudenkodissani oli aamupala, ruoka, välipala ja iltapala (yleensä puuroa). En muista koskaan nälästä tai aliravitsemuksesta kärsineeni.
koulun/päiväkodin jälkeen vielä päivällisen.
Taas n AV:lla kai jotenkin niin erilaista porukkaa kuin meidän asuinalueellamme ja ystäväpiirissämme muualla pääkaupunkiseudulla ;)
meillä syödään illalla lämmin ruoka. Muuten menee närkkimiseksi kaikilla. En ole karppaaja, mutta kyllä munkin mielestä liharuoka on parempi kuin lämmin leipä. Meillä tosin on sen lihan kanssa perunoita tai pastaa. Aikuiset menee enempi salaattilinjalla. Lapset ei aina kaipaa 5 ruokaa, mutta mä olen jättänyt sitten välipalan vähemmälle. Niin no jos lapset söisi hedelmiä tai marjoja niin ne olisi hyviä.
kanssa. Kylmäsavulohisalaatti on taatusti terveellisempi kuin einespitsa mikrotettuna.
korkeampi lämpötila ei tee siitä ravitsemuksellisesti parempaa...monesti päinvastoin...
Itseäni hämmästyttää (mutta ei järkytä) miten monet syövät aina aamu- ja iltapuuron, meillä vain silloin tällöin.
Hämmästelen myös maitoa ruokajuomana, koska se ei ravitsemuksellisesti ole järkevää.
Ihmettelen myös nipottamista ja kaiken maailman välttämisdieettejä.
Ihmettelen perheitä, joissa syödään aina vaan terveellisesti eikä koskaan herkutella ja nautiskella.
Mutta jokainen saa onnex syödä kuten haluu.
lämmintä ruokaa päivässä. Iltapalakin on esimerkiksi jotain ruokaisaa salaattia tms. Silti meiltä löytyy normaalipainoinen lapsi ja kaks normaalipainon alarajalla olevaa aikuista. Lautasellisessa ruokaani on vähemmän kaloreita kuin leipä"ateriassa" tai "kevyessä" pasta-annoksessa.
Miksikö näin? Koska haluamme syödä paljon kasviksia. Yhdellä ruokakerralla ei tule päivän kasvikset täyteen eikä ole hyvä puputtaa sitä joka päivä hedelmillä täyteen, tietysti sekin on silloin tällöin ihan ok.
Eli meillä on lapsille kaksi ateriaa (siis lounas ja päivällinen) päivässä, vanhemmat syövät yleensä kerran päivässä kunnon ruoan.
nuorempi varmasti vielä syö koulussa mutta vanhempi varmaan aika huonosti, vaikka muuta väittää. Pakko nähdä, että se ainakin kerran päivässä syö lämpimän aterian. Koulussahan se ruokatuntikin on jo joskus klo 11.
No, on meillä aina ennekin syöty iltaruoka.
Mies tekee raskasta fyysistä työtä, ei se pärjää millään salaateilla.
vaikka kuinka syötäisiin saman pöydän ääressä...
emmekä aina syö 2x lämmintä, vaan iltaruoka voi olla leipää leikkeleitä, juustoa, salaattia ym. Usein kylläkin myös keitto tm.
Olen "järkyttynyt", että niin monet suomalaiset syövät valmisruokia ja lämpimän ruuan kanssa leipää.
ainakin päiväkotipäivien jälkeen. viikonloppuna ja vapaa päivinä joita sattuu viikollekin nukutaan myöhempään ja saatetaan syödä vain yksi ateria. niinä kertoina kun ei syödä toista on illemmalla esim. puuroa.
Ei olla ylipainoisia..itseasiassa suositushan on syödä pieniä aterioita useasti päivässä.
jokainenhan kuitenkin tekee niin kuin parhaimmaksi näkee mutta minulle taas oli yllätys etteivät suurin osa syö toista ateriaa päivässä.
tänäänkin poika 2v söi kotiin tullessa pari lautasellista lohipastaa että nälkä on kyllä hoidon jälkeen..
minun kotonani oli aina toinenkin ateria ja siksi iolen siihen tottunut.
mieheni kotona ei ilmeisetikään ollut mutta on kertonut ollensa todella nälkäinen koulun jälkeen ja käynyt useastikin ostamassa esim. suklaa levyn jotta pärjäsi illan.
minun