Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen järkyttynyt siitä, miten monissa perheissä ei viikolla

Vierailija
05.03.2012 |

syödä ollenkaan toista lämmintä ruokaa.

Lapset saavat siis lämpimän ruoan vai hoidossa/koulussa.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perhe söisi myös illlalla sen saman satsin kuin useimmat syövät päivällä. Eli liharuoka lisukkeineen sis. peruna/riisi/pasta sekä maidot ja salaatit ja leivät ravintorasvoineen (2 - 3 palaa). Ja ehkä vielä kahvileipä päälle.

Muuten en asiaa jaksaisi vatvoa. Täällä on tarjottu useita hyviä vaihtoehtoja sille.

Minulle se "leivän puputtaminen" on ihan kunnon ruokaa, kunhan sitäkin syö kohtuudella.

Vierailija
62/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te vatvotte tuota "lämmintä leipää"? Jos syömme hampparin, hodarin tai minkä vaan vähän lämpimän käntyn sisällöillä pari kertaa kuukaudessa, niin so not. Ja lämpimiä leipiäkin on terveellisempiä ja ei niin terveellisiä, mutta ei sekään mitään, kunhan sitä ei joka päivä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

emmekä aina syö 2x lämmintä, vaan iltaruoka voi olla leipää leikkeleitä, juustoa, salaattia ym. Usein kylläkin myös keitto tm.

Olen "järkyttynyt", että niin monet suomalaiset syövät valmisruokia ja lämpimän ruuan kanssa leipää.

Mutta haluaisin kysyä, että mistä tuo suomalaisten valmisruokien suuri määrä ja leivät lämpimän ruoan kanssa?

t. se, jonka lapset syövät 2 ruokaa/päivä, vanhemmat eivät

Vierailija
64/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään illalla salaattia ja leipää. Ehkä sitten pitää ruveta tekemään lämmin iltaruokakin, kun vauvasta tulee taapero ja alkaa syödä samaa ruokaa.

Itse kyllä jo ajattelen kauhulla niitä lisäkiloja, mitä tuo ylimääräinen ateria tuo minulle mukanaan...

Illallisaterian saa tehtyä niin kevyeksi kuin haluaa, esim. annos 250-300Kcal.

Vierailija
65/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perhe söisi myös illlalla sen saman satsin kuin useimmat syövät päivällä. Eli liharuoka lisukkeineen sis. peruna/riisi/pasta sekä maidot ja salaatit ja leivät ravintorasvoineen (2 - 3 palaa). Ja ehkä vielä kahvileipä päälle. Muuten en asiaa jaksaisi vatvoa. Täällä on tarjottu useita hyviä vaihtoehtoja sille. Minulle se "leivän puputtaminen" on ihan kunnon ruokaa, kunhan sitäkin syö kohtuudella.

syömme lounaan hyvin kevyesti (ja niin varmaan koululaisetkin). Meillä se "kunnon ruoka" on joka päivä klo 16.30. Siis lämmin ja monipuolinen. Iltapala on sitten hyvin kevyt.

Vierailija
66/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

, myös aikuiset. En ole koskaan syönyt oppien mukaan "kevyttä" lounasta tai päivällistä, koska on kova nälkä. Olemme kaikki hoikkia/normaalipainois

Vierailija
67/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koko perheen ole aina pakko syödä yhtä aikaa samaa ruokaa.

Vierailija
68/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä sillä säästetään rahaa ja aikaa. Ollaan väsyneitä. Ja jos nälkää vaittavat niin syövät seuraavana päivänä koulussa enemmän. Ei mutta tiedän että se on tosiasia että monessa lapsiperheessäkin jossa lapset tarhaikäisiä ei tehdä iltaruokaa vaan iltapala.

Vierailija
69/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luullut että te 2x lämpimän ruuan syöjät olette joku minimaalinen marginaaliryhmä :D

lapsuudessani (90-luvulla) kenenkään kaverin luona ei syöty kahta lämmintä, eli kouluruoka riitti kyllä! ja viikonloppuisin tehtiin yksi ruoka. ihan järjettömältä kuullostaa tuo kaksi ruokaa päivässä!

ja nyt reilu parikymppisenä taaperon äitinä en tunne vieläkään ketään ikään, perhetilanteeseen, sukupuoleen, mihinkään katsomatta, joka tekisi kaksi lämmintä ruokaa päivässä.

ehkä jotenkin ymmärrän että viikolla tehdään ruoka jos aikuiset syövät vain eväsleipiä töissä. mutta että kotona tehtäisiin kaksi ruokaa..

nyt ymmärrän miksi täällä ilmoitetaan että kuukaudessa ruokaan menee 1200e tai muu järkyttävä summa :D

Vierailija
70/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä leipää ja kasviksia. En jaksa kokkailla töiden jälkeen.

Vierailija
71/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luullut että te 2x lämpimän ruuan syöjät olette joku minimaalinen marginaaliryhmä :D

lapsuudessani (90-luvulla) kenenkään kaverin luona ei syöty kahta lämmintä, eli kouluruoka riitti kyllä! ja viikonloppuisin tehtiin yksi ruoka. ihan järjettömältä kuullostaa tuo kaksi ruokaa päivässä!

ja nyt reilu parikymppisenä taaperon äitinä en tunne vieläkään ketään ikään, perhetilanteeseen, sukupuoleen, mihinkään katsomatta, joka tekisi kaksi lämmintä ruokaa päivässä.

ehkä jotenkin ymmärrän että viikolla tehdään ruoka jos aikuiset syövät vain eväsleipiä töissä. mutta että kotona tehtäisiin kaksi ruokaa..

nyt ymmärrän miksi täällä ilmoitetaan että kuukaudessa ruokaan menee 1200e tai muu järkyttävä summa :D

Mut eihän se tarkoita, että niillä aterioilla täytyy mättää ittensä ähkyyn. Ja nuoruudessani 90-luvulla kaikilla tuttavillani syötiin päivällinen.

En millään selviäisi neljällä aterialla. Nyt olen kotiäiti ja päivällinen lämmitetään seuraavan päivän lounaaksi. Lounaat on yleensä kevyitä. Jos olisin töissä, tekisin samoin, en raaskisi maksaa jostain työpaikkaruokalan lounaasta, joka on mielestäni vielä mitäänsanomattoman makuista ja pistää vaan janottamaan.

Sitä en tajua minäkään, et miten joku saa reilun tonnin kulumaan ruokaan.

Vierailija
72/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä kunnollinen lämmin ruoka! Enemmän mua rasittais säätää kaikenmaiilman leipien ja välipalojen kanssa! Meillä fyysistä työtä tekevä mies ja todella paljon liikkuva ekaluokkalainen poikahan söisivät jotain välipaloja jo sen verran et siitä se konkurssi tulis! Koulunruokakin on about klo 11, miten hitossa monen tunnin ulkona olon ja kirmaamisen jälkeen pärjäis vaanm jollain välipalalla?

Vierailija
73/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa olet,39, asunut? Minulla on ikää monta vuosikymmentä enemmän kuin Sinulla, mutta kokemukseni on juuri päinvastainen! Olen tullut tuntemaan todella harvoja lapsiperheitä, joissa ei syötäisi kahta lämmintä ateriaa päivässä!

Vierailija
74/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-savukalasalaatti (lämminsavulohta, salaattia, papuja, kananmunia, tomaattia, kurkkua)

-vohveleita mansikkasoseella (itse tehtyä, puoleen litraan pakastettavaa sosetta menee ehkä 2 rkl sokeria) ja kermavaahdolla

-pasta ja tomaattikastike

-itse tehtyä kasvispiirakkaa (täytteenä sipulia, paprikaa, aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja) & salaattia (salaattia, kurpitsansiemeniä, tomaattia)

-sushia, jälkkärinä hedelmäsmoothie (kolmen hengen annokseen meni 1 banaani, 2 appelsiinia, omena ja pari desiä viinirypäleitä)

Pasta taisi olla ainoa lämmin ruoka, muut enemmän tai vähemmän "kylmiä", hui! Ja me vielä syömme vasta seitsemän aikoihin, tuplahui! Ollaan varmaan ihan luonnonoikkuja kun kukaan ei kärsi nälästä ja näillä syömisitavoilla pysymme terveinä ja hoikkina.

Vierailija
75/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikassa olet,39, asunut? Minulla on ikää monta vuosikymmentä enemmän kuin Sinulla, mutta kokemukseni on juuri päinvastainen! Olen tullut tuntemaan todella harvoja lapsiperheitä, joissa ei syötäisi kahta lämmintä ateriaa päivässä!

olen asunut itä-suomessa.

tosiaan pystyn jotenkin käsittämään sen, että viikolla tehdään illalla lämmin ruoka koko sakille. vaan teettekö oikeasti kaksi ruokaa lauantaina ja kaksi sunnuntaina?

aamupala - välipala - lämmin ruoka - iltapala kuullostaa normaalilta ruokailurytmiltä viikonloppuisin. ja viikolla sitten lämmin ruoka ja välipala toisinpäin.

eihän elämässä muuta ole kun se ainainen ruuanlaitto jos yhtenään pitää hellan edessä värjöttää :D

Vierailija
76/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan esim. juuri salaattia, riippuen ihan siitä mitäkuinka nälkäistä porukka on ja kuinka paljon jaksetaan kokkailla.

Viikonloppuna tehdään yksi iso ateria ja se riittää, koska aamiainen syödään yleensä vasta lähempänä klo 10.

viikolla tehdään illalla lämmin ruoka koko sakille. vaan teettekö oikeasti kaksi ruokaa lauantaina ja kaksi sunnuntaina?

aamupala - välipala - lämmin ruoka - iltapala kuullostaa normaalilta ruokailurytmiltä viikonloppuisin.

Vierailija
77/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet naapurin 1.-2.luokkalaiset olivat päivät yksin kotona eikä kunnon ruokaa saaneet vasta kuin sitten illalla vanhempien tultua kotiin.

Siitä tiedän, ettei lounasta eikä oikein välipalaakaan ollut kotiin järjestetty, koska saattoivat pyöriä meillä aamu kymmenestä pitkälle iltapäivään.

Vierailija
78/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapset tarvii säännöllisin väliajoin ruokaa. Ei mitään tollasia "pastasalaatteja" tai muuta outoo. Ja jos ne ei tykkää siitä ruuasta niin minun mielestä on OK antaa pari kertaa viikossa yllätyspussi:) Makea maistuu aina. Toki hampaat pitää pestä.

Vierailija
79/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan totuudessa pysytään niin kukaan ei tarvitse koskaan missään olosuhteissa lämmintä ruokaa.Silti suomalaisia av-mammoja kuolee järkytykseen kun jotkut syövät kerran päivässä sen lämpimän,mitähän Ap tekis jos sais selville ettei meillä ole syödä lämmintä ruokaa kuin kerran kahdessa viikossa ja silti lapset on terveitä,hyvin kasvavoia ja onnellisia.

Tiedoksi vielä ettei mm.Madonna ole syönyt lämmintä ruokaa vuosikausiin.

Vierailija
80/84 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan teettekö oikeasti kaksi ruokaa lauantaina ja kaksi sunnuntaina?

Mä teen ihan joka päivä kaksi ruokaa. Tai jos en tee, niin lounaaksi on edellisen päivän päivällistä. Mutta AINA syödään kaksi kunnon ruokaa, oli arki tai viikonloppu. Yhtä nälkäisiä me ollaan lauantaina ja sunnuntaina kuin maanantaina ja tiistainakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän