Miksi Pikkukakkosessa on yhä toi raivostuttava maanantainainen??
Ärsyttävämpää ihmistä saa hakea. Puhuu tosi rasittavasti. Miksi lapsille pitäisi puhua tuolla lailla, niin kuin ne olisivat jotenkin vajaita? Olen itse pk:ssa töissä enkä todellakaan puhu lapsille noin! Aina välillä on harjottelussa joku joka lässyttää tai pitää lapsia idiootteina, yritetään ohjata normaalimpaan puhetapaan, mutta tuota ihmistä ei näköjään ole kukaan ohjannut... Ei taida olla ainakaan koulutettu lasten kanssa työskentelemään.
Kommentit (50)
kun ne vaan kuulostaa siltä kuin toistaisivat ulkoa opeteltuja lauseita vuorotellen. Mutta oma lapsi tuntuu tykkäävän, Eilan satuja se ei oikein jaksa kuunnella.
Kaisa taas on niin kaunis, että mun mies istuu säännöllisesti lapsen kanssa pikkukakkosen äärellä torstaisin...
Ja joka päivä, aamuin illoin ja ukkokin mukana rivissä sohvalla?! Ei jumalauta. Ei mikään ihme että koko yhteiskuntaa kohta naarataan pohjamudista, kun läsöperseiset kotiäidit käyttävät 5-10 tuntia viikossa Pikku Kakkosen tätien kyyläämiseen.
lapsensa katsovat ohjelmia...
Olisi varmaan parempi olla pienten lasten kanssa lähellä heitä, ohjelmassahan tulee yleensä jotain mitä lapsi ei ymmärrä tai tiedä. Silloin esim. läsnäoleva äiti on valmiina kertomassa mistä lastenohjelmassa on kyse.
Usein kun esim. lapsille luetaan satuja ja tarinoita. Moniko lukija selittää lukemisen päätyttyä mitä vieraalta kuulostavat asiat tarkoiottavat - jo yksi sana voi haitata lasta täysin ymmärtämään sadun juonta eteenpäin...
Tosiaan kun perehdytte esim. satujen sanastoon, niin kyselkää vaikka ymmärtääkö tai tietääkö lapsi mitä luettu sana tarkoittaa.
Olen huomannut työssäni, kuinka paljon puutteita lapsilla on sanojen ymmärtämisessä.
Ei tarvitse pysähtyä vähän väliä selitämään jotain ei-tavallista sanaa, mutta sopivin väliajoin voi lapselle kertoa mitä oli...oliko lapsi tiennyt.
Monissa TV:n luonto-ohjelmissakin aikuisen kannattaa olla pienen lapsen seurana. Jokin voi pelottaa ja jotakin lapsi vaan ei ymmärrä..Esim. etäisyydet jossa kuvataan villieläintä jne. ettei kuvaaja olekaan ihan vieressä.
En sano mitään ääneen, totean vain, että onpa helpottavaa kuulla ap.n ja muidenkin mielipiteet maanantaijuontajasta...
Taitaa 50:llä olla tapana istuttaa lapset telkan eteen ja siirtyä suoraan AV:lle. Lapsiparat!
Muutkin menettelee. En lähtis ketään haukkumaan, mutta juuri Siina on yksi tyttäreni lempijuontajista juurikin tuon taputtelun ja laulun vuoksi.
Viikos on maanantai ja tiistai.... :)
ja kyllä vääntelee naamaansa yhtälailla. Ehkä se on just noi lpasekkaammat piirteet miksi sen vääntely hyväksytään paremmin.
Hyvin sanottu, olen ihan samaa mieltä. Ja mun mies vihaa myös. Ollaankin ihmetelty, et miksi ihmeessä noi (usein lasten muskaritädit) on niin teeskenteleviä?
Lauluissa aina sama melodia ja viisikielinen kantele ja aina täytyy laulaa tarkasti ja oikein - teennäisesti. Ja se oma ääni on tärkein, aina esillä. Ärsyttävä kekkapää. (sori nyt vaan Siina)
Toi on ihan hirvee! Meillä odotetaan perjantaita kun silloin on pikkukakkosessa Kaisa :)) Kaisa on ihana.
Mutta perjantaina on Jaakko, joka on paras, myös livenä. :)
ei voi edes puhua samana päivänä. Meillä poika tykkää Sadusta, mutta Siinasta ei ollenkaan. Minusta vika ei niinkään ole musiikillisessa osaamisessa vaan siinä naaman vääntelyssä ja teennäisyydessä. Kaikkien muiden päivien juontajat ovat pojalle mieleisiä: jaksaa katsella välispiikit jne. Mutta maanantaisin ei jaksa katsoa kuin ohjelmat. Etenkin Helmi tiistailta ja Kaisa torstailta on pojan suosikkeja, mutta Eila ja Jaakkokin saavat hymyn huulille :)
aikuisten iso-kakkonen, milloin sitä tulee?
musta toi on just se ihanin ja parhain. Sillä on se yks hyvä laulukin. Te ootte vaan jotenkin kateellisia sille.
T: 11cm mies
musta toi on just se ihanin ja parhain. Sillä on se yks hyvä laulukin. Te ootte vaan jotenkin kateellisia sille.
T: 11cm mies
Sen sijaan en voi ymmärtää Tuttiritaria. Eihän se pysy edes nuotissa!
Av-mammojen mielestä Tuttiritari on tietenkin ihana.
on meidän lasten suosikki! Tykkäävät tosi paljon laulamisista ja musisoinnista, ja aina maanantaisin katsovat innoissaan kun pikku kakkosessa on laulajatäti.
Mun henk.koht suosikki on Eila, ja kyllä toi maanantainainenkin on hyvä. Inhokkeja ovat Kaisa (yöks!) ja sit se aamujen Neppajymykerhon nuori tumma likka.
näyttelijöitä. Kirjoittaa omat spiikit jne. Oli just siitä kiharatukkaisesta viikonloppu-juontajasta juttu Tampereen paikallislehessä. Meillä ei jakseta katsoa noita juontajia ollenkaan. Katotaan etukäteen mitkä lastenohjelmat tulee tänään ja sen perusteella valitaan katotaanko vai ei. Lapsella kun on tietyt lempiohjelmat. Yleensä Torstaina tulee ne lapsen lempparit.
Mut kaikki noi juontajat jännittyneenä möllöttää silmät pyöreinä kameraa. Ärsyttävää katseltavaa.