Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kellä ollut SI-nivelessä ongelmia?

Vierailija
18.05.2008 |

Miten oireili ja miten hoidettiin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SI-nivel on lyhenne sanasta sacroiliacaalinivel. Tämä nivel liittää yhteen sacrumin eli ristiluun ja iliumin eli suoliluun. Suoliluu on osa lantioluuta, sen harjut ovat tunnettavissa jonkin verran navan tasoa alempana. Suoliluun harjut ovat yleensä selvästi näkyvissäkin.

Vierailija
2/3 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan ollu kuitenki kahdessa ekassa raskaudessa. Tokan ja kolmannen raskauden välissä kerkesin käydä kaks vuotta kuntosalilla ja uskon vahvempien selkälihasten vähän estäneen vaivoja kolmannessa raskaudessa. Samassa välissä olen käynyt myös urheiluhierojalla joka käski kiinnittää huomiota seisoma-asentoon. Mulla kääntyy hyvin helposti oikea lonkka eteenpäin joka tekee kipeyttä vasemmalle puolelle si-niveleen.

Mitenkään tätä ei ole sen koommin hoidettu, omahoitoa siis. Raskauksien aikana olen käyttäny si-tukivyötä jonka olen saanut lainaan kunnan fysioterapiasta. Siitä on olluki apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oireena on ollu pahimmillaan vasemman jalan alta lähteminen, onneks ei oo kertaakaan vielä tarvinnu kontalleen sen takia rysähtää vaan oon saanu aina jostain kiinni. Ylipäätään kivut just vasemmalla puolella ns. ristiselässä joihin ei auta oikein muu kuin liikunta, mutta joka myös välillä pahentaa ja aiheuttaa kipua. Hirmu hankalaa siis...