Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on kotona kaikki TIPTOP- miten pidätte kodin sellaisena?

Vierailija
05.03.2012 |

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. anoppini mielestä heidän kotinsa on tiptop: Viikkosiivouksessa käytetään kloritea yleispuhdistusaineen tapaan. Kaikki pinnat desinfioidaan: lattiat, pöytätasot, hyllyt ym. Keittiönkaapit pestään vimillä tai kloritella, mikrouuni vimillä. Hänelle se tip top merkitsee mahdollisimman kovien aineiden käyttöä. Tiskit ja muut sitten lojuvat pitkin keittiötä ja tavararöykkiöitä muualla. Mutta tip top on hänelle puhtaan tuoksu = klorite ja vim. Meidän kotimme sitten ei olemistään kotoisin hänen mielestään, kun emme myrkytä paikkoja viikottain.

Tietääkö anoppisi, että desinfioiduilla pinnoilla kasvaa todella vaarallisia ja vastustuskykyisiä bakteereja? Bakteerit kehittyvät varsinaisiksi hirviöiksi, jos niitä kyllästetään jatkuvasti desinfiointiaineella.

Nii-in, pöpöt eivät siis kuole vaan kehittyvät kestävämmiksi, mykobakteereiksi. Tämä on havaittu mm. päiväkodissa, jossa pesuaineensa oli desinfektioiva aine.

Muutkin mielipiteet luutuneita, mutta joka erimieltä, on heidän mielestään hullu...

Vierailija
22/25 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hoidetaan heti eikä jäädä odottelemaan, esim.

- tiskit hoidetaan ja keittiö pyyhitään heti ruokailun jälkeen

- lelut korjataan aina kunkin leikin jälkeen

- tavaroille on omat paikkansa, jonne kaikki ne laittavat (esim. vaatteet viedään suoraan pyykkikoriin, lapset tietävät itse mihin korjaavat omat lelunsa)

Helppoa mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille siisteys on tärkeämpää kuin toisille, on helppo käyttää vähän enemmän aikaa ja vaivaa asioihin, jotka ovat omalle hyvinvoinnille olennaisia. VOi painokkaammin vaatia lapsia korjaamaan lelunsa, kun itse pitää järjestyksestä huolta.

Itse olen enemmän keskitien kulkija, lelut lattialla ei haittaa mua, mutta likainen vessa on yököttävä. Meille tulee huomenna siivoja, joten tänään on taas edessä hirmuinen tavaroiden järjestely.

Yksi tärkeä apu on hyvät työvälineet, mikrokuituliinat jne. Mulla on nyt työn alla hankkia sopivia välineitä ympäri asuntoa samalla kun järjestelemme kaikille tavaroille paikkoja remontin jälkeen.

Mutta 8 kertaa kymmenestä katson mielummin telkkaria tai luen tai menen kuntosalille kuin siivoan. Ja sen huomaan.

Vierailija
24/25 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että perheenjäsenet osallistuvat kodin siistinäpitämiseen. Meillä on tilanne, että jos en suunnilleen koko ajan kulje perässä siivoamassa jälkiä, kämppämme räjähtää parissa tunnissa aivan kamalaan kuntoon. :( Muut perheenjäsenet jättävät KAIKKI tavarat lojumaan sinne minne ne nyt sattuvat jäämään/tipahtamaan. Nalkutan aivan kamalasti asiasta ja se raastaa kaikkien hermoja, mutta en todellakaan jaksaisi joka hetki kotona olla rätti kädessä ja hermot kireällä.

Lasten huoneissa vallitsee aivan uskomaton kaaos, koska en näe mitään järkeä käyttää tuntikausia sen raivaamiseen, kun 5 min ja huone on samannäköinen. Mies ei siivoa vaikka pölypallerot hyökkäisivät hänen kimppuunsa, hän lojuu tyytyväisenä vaikka kasassa paskaa.

Harkitsen vakavasti livohkaan lähtemistä, minua ahdistaa tämä asia. Vihaan sotkua! Enkä edes ole mikään übernipottaja, tiski siellä lelu täällä, who cares. Mutta kun homma menee siihen että roskat jätetään minne ne sattuvat putoamaan, vaatteista hypätään pois ja siihen jäävät, ymymym...

KIITOS kun sain avautua.

Meillä on ihan sama juttu. Nyt kun olen viimeisilläni raskaana ja en pysty niin paljon siivoamaan muidenkin jälkiä, niin tuntuu että olen ihan raivona koko ajan kun saan jatkuvasti patistaa muita siivoamaan jälkensä. Kovin hitaasti tuntuu menevän oppi perille niin lapsilla kuin miehelläkin.

Mies kyllä tsemppaa omalla tavallaan mutta siltä näköjään puuttuu tyystin havainnointikyky kun on ympäristön siisteydestä kyse. Tekee toki kaiken mitä käsken mutta jos en käske niin ei hokase tarttua toimeen.

Kauhulla odotan missä kunnossa koti on kun tulen vauvan kanssa sairaalasta.

Vierailija
25/25 |
05.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Ensinnäkään ei hamstrata kaikenmaailman krääsää joka nurkka ja taso täyteen. Turhanpäiväiset koriste-esineet ja posliinikissat jää meidän perheeltä kaupan hyllylle

2) käytön jälkeen tavarat HETI takaisin niiden omille paikoilleen.

Ja tämän on jokainen perheenjäsen sisäistänyt erittäin helposti, joten koti pysyy kuosissa ihan itsekseen. Sotku ei synny itsekseen, aina sen joku tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan