Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velkojen yhdistäminen, miten fiksuinta?

Vierailija
22.03.2012 |

Hei!

Tiedän, että olen ollut totaalinen typerys, kun olen tämmöisessä tilanteessa. Minulla on pieniä lyhennyksiä ja pari isompaa lainaa ja tuntuu, että tilipäivänä ei jää käteen mitään. Velkoja on yhteensä vajaa 5000 € ja lyhennän niitä kuukaudessa yhteensä n 500 €.

Miten yhdistäminen olisi viisainta tehdä? Menenkö pankkiin ja kerron niinkuin asia on? Vai vain pyytämään lainaa...

Oikeasti vituttaa ja hävettää tämä tilanne ja kynnys yhdistää lainat on äärimmäisen korkea. Nyt vain huomaan, että elämänilo on kadonnut kun vain murehdin näitä tyhmiä lainojani...

Vinkkejä, kiitos :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta taitaa tarjota velkaneuvontapalveluja. Kantsii ottaa selvää. Mutta ei tuo tilanteesi oikeasti ole paha jos velkaantuminen on nyt loppu, joillakin on kymmeniä tuhansia. Tsemppiä!

Vierailija
2/9 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti tuo kulukohta on tärkeä. Sitten voit laittaa pankkii kysymyksen. Tietysti voit kysellä niistä paikoista joista lainoja on, että voisitko pitää lyhennysvapaata tms. Ja tietysti ne lainat joista on isoimmat korot/kulut niin ne kannattaa maksaa pois mahdollisimman nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun tuloja kuitenkin on ja maksukykyä riittäisi.

Ajattelin niin, että voin laittaa itselleni myös vapaaehtoisen osamaksukiellon, koska tajuan, että kulutustottumukseni ovat perseestä...

En ole velkaantunut enää lisää vaan lyhennän koko ajan tekemiä idiootti velkoja. Hitto, että ihminen VOI OLLA tyhmä. Taustalla toki pitkään jatkunut yh:na oleminen ja kai sitä on ostanut hyvää oloa itselle...ap

Vierailija
4/9 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tiedän, että olen ollut totaalinen typerys, kun olen tämmöisessä tilanteessa. Minulla on pieniä lyhennyksiä ja pari isompaa lainaa ja tuntuu, että tilipäivänä ei jää käteen mitään. Velkoja on yhteensä vajaa 5000 € ja lyhennän niitä kuukaudessa yhteensä n 500 €. Miten yhdistäminen olisi viisainta tehdä? Menenkö pankkiin ja kerron niinkuin asia on? Vai vain pyytämään lainaa... Oikeasti vituttaa ja hävettää tämä tilanne ja kynnys yhdistää lainat on äärimmäisen korkea. Nyt vain huomaan, että elämänilo on kadonnut kun vain murehdin näitä tyhmiä lainojani... Vinkkejä, kiitos :)

Mistä luotot on otettu? Jos mukana on korkeakorkoisia luottoja, ne kannattaa maksaa pois ja neuvotella lainalle vähän pitempi maksuaikataulu. Riippuu lainojen (jos ovat pankkilainoja) kuluista ja korosta, onko yhdistämisestä varsinaista hyötyä.

Minä tekisin listan lainoista ja luotoista, niiden määrät ja korot ja muut maksut. Ja marssisin pankkiin. Jos pankkilainaa ei ole, ehdottaisin, että otan yhden kulutusluoton, jolla maksan pois kaikki ja lyhennän tuota lainaa vaikka kaksi vuotta (kk-eräksi tulee 5000/2/12 = n. 200 + korot about 7%*5000/12 = n. 30)

Tai jos joku lainoista on isompi pankkilaina, ehkä sitä voisi pitää pelkillä koroilla, maksaa nopeasti muut luotot pois ja sitten jatkaa lainan lyhentämistä.

Toisaalta 500 €/kk saa sinut kuiville nykytilanteessa n. vuodessa, jos korot ovat vähänkään järjellisellä tasolla.

Vierailija
5/9 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just Ellos ja Joustolaina. Kyllä ne kannattaa yhdistää...

Ap

Vierailija
6/9 |
22.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä se lähtee ja vapaus koittaa jonain päivänä.

Ap

Vierailija
7/9 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Noihan on tosi kalliita lainoja. Nuo kannattaa vaihtaa edullisempaan pankkilainaan välittömästi. Veli yhdisti omat lainansa http://www.fiksurahoitus.fi/lainojen-yhdistaminen/ lainanvälityspalvelun avulla ja sai merkittävästi edullisemman pankkilainan.

Vierailija
8/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen tilanne ja sain pankista yhdistelylainan matalalla korolla. Vaativat kuitenkin takaajan. Sovin kuitenkin liian tiukan maksuaikataulun ja kuukausierä on turhan korkea. Suosittelen siis ottamaan tarpeeksi pitkän maksuaikataulun jotta rahaa jää oikeasti elämiseen eikä velkaantuminen ala uudelleen.

Vierailija
9/9 |
27.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on erilaisia velkoja n. 20000e edestä. Ei ole koskaan tullut mieleenkään ettenkö selviäisi niistä. Elämäni ei kärsi veloista vaan päin vastoin.

M29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä