Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhemman vain mentävä jälkikasvunsa tahdon mukaan

Vierailija
15.09.2025 |

Tyttäreni on jo täysi-ikäinen ja asuu omillaan.

Ruokavalionsa on vaihtanut trendikkääksi. 

Kun on juhlia tai muuta tapahtumia, joissa ruokailulla on suuri merkitys, niin hän vaatii, että syömiset on hänen valionsa mukaiset. Tai ei osallistu juhliin.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, kun vuosia huolella kasvatettu perhe tyttö ryhtyy yliopisto aikoina käymään bileissä?

Vierailija
2/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän otetaan vieraiden ruokavaliot huomioon? Miksi ei tyttären? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei osallistu. Saa olla syömishäiriönsä kanssa yksin.

Vierailija
4/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkeleet ja punainen liha on bannattu jo ylemmältä taholta. 

Vaan ap varmaan sinnillä tuputtaa niitä kaikille.

Ja sitä iänikuista juhlamokkaa.

Omg

Vierailija
5/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin pojaltani käyttämään soijamaitoa lehmänmaidon sijasta. Tästä on jo yli 10 vuotta. Olen kiitollinen, että näin on käynyt.

Vierailija
6/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Ei ole pakko viettää juhlia liikaa. On helppo tietysti ostaa sopivat, jos tietää mitä.

Vierailija
7/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiat tottakai huomioidaan, mutta ei muut ihmiset voi alkaa pomppimaan ties millaisten erityisvalioiden mukaan. Jos ei mikään tarjottava kelpaa niin olkoot ilman.

Vierailija
8/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiat tottakai huomioidaan, mutta ei muut ihmiset voi alkaa pomppimaan ties millaisten erityisvalioiden mukaan. Jos ei mikään tarjottava kelpaa niin olkoot ilman.

Mitä säkin siinä kiukuttelet?  _Kaikki_ voivat syödä niitä lihattomia, maidottomia, gluteenittomia jne tarjoomuksia. Mikä ongelma? Miksi sun pitää tehdä "perinteiskonservatiivisille" eri tarjottavat? 

Vierailija
9/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no teoriassa voidaan syödä vuustpa, tofus, seitania sun muita - mutta ei haluta.

Olen maistanut kaikkia eläinkuntaa korvaavia tuotoksia. Ne vain ovat aidosti kokkienkin tekemänä pahoja ja usein vielä isomman hiilijalanjäljen aiheuttavia kuin ihan normaali kotimainen sekaruoka.

Ja erityisesti jos on kyse juhlista, niin kyllä sen tarjottavan ruoan tulee olla maultaan korkealla tasolla.

Kasvisruoat, -lisäkkeet ja salaatit ovat minusta hyvin tehtyinä ihania. En ole verenhimoinen enkä myöskään mätä lihaa tai kalaa isoja määriä.

Syön normaalisti, en yritä viedä huomiota itseeni, en pyydä erikoiskohtelua ja ilahdun aidosta kasvisruoasta yhtä lailla kuin muistakin.

Mitään niitä vastaan ei ole, usein päinvastoin, mutta toki uusi nälkä tulee vain vähän nopeammin.

Nämä lihan ja juuston korvikkeet sun muut "maidot" ovat pahoja ja kuvottavia, sille en voi mitään. Ja kyllä, kyllä sen todellakin huomaa. En minä voi mitään jos jonkun aistit eivät erota.

N48

Vierailija
10/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ketä juhlitaan niin sen mukaan ruoat. Juhlissa on yleensä sen verran tarjottavaa, että joku maistuu. Jos ei maistu niin on syömättä. 

Vierailija
11/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omg

Juu... myöskään sinua ei ole kutsuttu noihin bileisiin niin voit aivan rauhassa imeskellä omaa peukaloa.

Vierailija
12/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin tyttärelle, että tuo itselleen  sitten omat pöperöt mukanaan.  Minä laitan safkat mihin minun rahapussi antaa myöten. Mutta jos ei tule paikalle niin murjottakoon omassa asunnossaan.

Vierailija
13/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko selvä järkinen? Puhut täysi-ikäisestä ihmisestä. Etkö osaa ottaa muita ihmisiä huomioon? Täysi-ikäisen lapsen ei tarvitse sitten huomioida suakaan ja sun ruokavalioita, sairauksia ym. Olette tasavertaisessa asemassa silloin kun lapsi on aikuinen. 

On jollakin vanhemmilla todella vaikeaa napanuoran ja valta-aseman katkaisu aikuiseen lapseen.

Vierailija
14/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omg

Juu... myöskään sinua ei ole kutsuttu noihin bileisiin niin voit aivan rauhassa imeskellä omaa peukaloa.

Viimeiset dinosaurukset pitojuhlissaan

vetävät kermaa ja kolesterolia

niin että suonet paukkuu vaan! 

Hahaha. 😂

Vierailija
15/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytär on tytär eikä mikään vieras. Tytär tietää tasan tarkkaan mitä lapsuudenkodissa tarjoillaan. En antaisi hyppiä silmille. Eikä tulisi minulle pätemään. Hän voi tarjoilla omassa kodissaan vaikka höpöheinää.

Vierailija
16/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö oikein? Kaiken tarjottavan pitää olla tyttären ruokavalion mukaista, tyttärelle ei riitä että hänelle löytyy jotain sopivaa?

Vierailija
17/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär on tytär eikä mikään vieras. Tytär tietää tasan tarkkaan mitä lapsuudenkodissa tarjoillaan. En antaisi hyppiä silmille. Eikä tulisi minulle pätemään. Hän voi tarjoilla omassa kodissaan vaikka höpöheinää.

Enpä ihmettele jos ei juuri lapsuudenkodissaan näy.

Vierailija
18/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo no teoriassa voidaan syödä vuustpa, tofus, seitania sun muita - mutta ei haluta.

Olen maistanut kaikkia eläinkuntaa korvaavia tuotoksia. Ne vain ovat aidosti kokkienkin tekemänä pahoja ja usein vielä isomman hiilijalanjäljen aiheuttavia kuin ihan normaali kotimainen sekaruoka.

Ja erityisesti jos on kyse juhlista, niin kyllä sen tarjottavan ruoan tulee olla maultaan korkealla tasolla.

Kasvisruoat, -lisäkkeet ja salaatit ovat minusta hyvin tehtyinä ihania. En ole verenhimoinen enkä myöskään mätä lihaa tai kalaa isoja määriä.

Syön normaalisti, en yritä viedä huomiota itseeni, en pyydä erikoiskohtelua ja ilahdun aidosta kasvisruoasta yhtä lailla kuin muistakin.

Mitään niitä vastaan ei ole, usein päinvastoin, mutta toki uusi nälkä tulee vain vähän nopeammin.

Nämä lihan ja juuston korvikkeet sun muut "maidot" ovat pahoja ja kuvottavia, sille en voi mitään. Ja kyllä, kyllä sen todellakin h

On naurettavaa, että teollisuus tuottaa "trendikkäille kuluttuajille" noita paskoja lihaa, makkaraa ja juustoa larppaavia eineksiä.

Kasvisruokavalio on jotain ihan muuta. Toistan: ihan muuta.

Olen ollut kasvissyöjä parikymmentä vuotta, enkä ole tarvinnut saati kaivannut ällöjä kookosrasvajuustoja, joista puuttuu proteiini tyystin.

Noin esimerkkinä.

Sen sijaan soija ja pääasiassa soijaa sisältävät elintarvikkeet ilman noita lihalarppauskeekoiluja ovat ihan ookoo. Esim. sokeroimaton luomulaatuinen soijamaito/soygurtti ovat hyviä elintarvikkeita ja tykkään mausta. 

Vierailija
19/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tyttärelle muhennosta joka sokeuttaa pariksi päiväksi, oppiipahan

Vierailija
20/31 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedän melaan vaan kiinni niin rupeaa liha maistumaan. Siedätän ilmaiseksi.

-M55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi