Nukutteko miehen kanssa saman vai eri peittojen alla?
Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.
Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?
Kommentit (128)
en millään usko että todellisuudessa näin moni palstan kävijöistä on saman peiton alla nukkuvia.
Kyllä oma peitto on se normi, näkeehän se jo kauppojen lakanatarjonnasta.
Oma kokemukseni yhteispeitosta on, että sitä peittoa saa koko ajan olla kiskomassa puolelleen, siellä tulee kuuma ja hiki ja jossain vaiheessa kylmä, kun mies on kaapannut koko täkin syleilyynsä.
Ehdottomasti omat peitot!
kauppojen lakanavalikoimalla perustelua. Kun kuitenkin ihan sinkut ja muut yksin nukkujat ostaa myös niitä pussilakanoita. Ihan luonnollista että niissä on iso valikoima.
Tuntuu, että jos tuota ei olisi, meillä ei olisi läheisyyttä ollenkaan.
Surullista, jos läheisyys on kiinni peitosta.
Meillä on sängyssä kaksi erillistä peittoa. Pääosin silti nukumme yhden peiton alla sylikkäin. Hyvin riittää normi kapea peitto meille. Läheisyyttä onneksi on paljon hereillä ollessakin, surullista jos läheisyys on nukkumaasennosta tai peitosta kiinni.
180cm leveässä sängyssä (yhteinen sijauspatja).
En edes tunne/tiedä ketään, joilla olisi yhteinen iso peite.
Noita kahden hengen peitteitä on siis myytävänä useampaa kokoa? Joku puhui 230cm, joku 280cm ja joku tuplaleveästä (eli 300cm??) Myydäänkö näihin kaikkiin kokoihin ihan tavallisessa kaupassa pussilakanoitakin? En ole koskaan ajatellut. Siinähän saa olla tosi tarkkana, että ostaa just oikean levyisen?
Miten pesette tuollaisen hurjan ison peiton? Mahtuuko koneeseen..?
En ole ihan varma, olenko tuon ekan lainauksen kirjoittaja. Uskoisin olevani. Jep, helvetin surullista. Meidän suhde on muutenkin aika surullinen. Mies tekee töitä hullun lailla ja mä juon viinaa suruuni.
Eri peittojen alla nukutaan pääasääntöisesti, vaikka meillä on isokin peitto. Kesällä varsinkin tulisi tosi kuuma nukkuessa saman peiton alla. Muutenkaan en tykkää jos mies nukkuu kamalan lähellä (mies painaa tyyliin 2x mun painon verran ja kuorsaa), yleensä tönin kauemmas...
Minäkään en tiedä ketään jotka nukkuisivat yhden ison peiton alla. Kyllä ne erilliset peitot ovat ihan varmasti yleisempiä.
En osaa nukkua toisessa kiinni. Tulee kuuma. Miehellä on talvisin todella paksu peitto. Tulee kuuma. Kesäisin taas nukun pelkässä lakanassa, miehellä on silloinkin peitto mutta talvista ohuempi. Tulee kuuma.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2012 klo 14:49"]
Olemme olleet yhdessä vasta reilun vuoden ja minusta on ihanaa nukkua yhdessä saman, kapean peiton alla :D. Jotenkin NIIN romanttista. En halua edes ajatella, että joskus pitäisi nukkua eri peittojen alla.
[/quote]
Jee, ei olla ainoita! Meillä oli alkuun tuplapeitto, mutta se oli niin hankala kun ei ikinä pysyny pussilakanan nurkissa kiinni. Ennen kuin sain kehiteltyä systeemiä (ommel tai hakaneula nurkassa) joka pitäisi peiton ojossa, tajuttiin siirtyä sinkkupeittoon. Tuplapeiton luovutin vanhemmille, mutta pidin yhden ohuen ja yhden paksun pussilakanan, niillä on hyvä nukkua kesällä.
Aiemmin nukuttiin yhdellä tyynyllä (minä miehen kainalossa) mut kun erehdyksessä ostettiin hyvät permafit-tyynyt, ollaan alettu käyttää omia.
Kun sänky on 120 cm leveä ja peitto 150 cm niin hyvin riittää. Valitettavasti ei oo keksitty pussilakanasettejä, jossa olisi yksi sinkkupeiton lakana ja kaksi tyynyliinaa.
(Naimisissa ja kaksi lasta, ei siis alkuhuumaa.)
Kummallakin oma peitto. En tykkää yhtään jakaa peittoani.
Meillä on ihan omat peitot. Tai siis mun mielestä meillä on omat peitot, miehen mielestä hänellä on oma peitto ja sitten on se yhteinen :)
Eli yhteinen peitto ei tule kysymykseenkään, nykyisellä mallillakin menee yöt välillä peittotaisteluksi. Mies kun saattaa tiputtaa oman peittonsa lattialle tai kerätä mytyksi pään alle tai mitä nyt milloinkin.
[quote author="Vierailija" time="18.04.2012 klo 14:57"]
että vasta viestissä nro 42 (ja vain siinä) mainitaan tämä mulle ekana mieleen tullut pieruasia. Eli todellakin omat peitot (muutenkin, kaikista maailman syistä) mutta kyllä mä haluan ihan omassa pierukaasussani nukkua, en missään sekakaasuteltassa. ;)
Mies ei ole koskaan kuullut minun pieraisevan ja minäkin olen tainnut kuulla hänen pieraisevan ehkä kerran tai kaksi ulkona.
halusi tai ei. Ja erityisen paljon jos päivällä pitää pidättää pierujaan. Kuten ilmeisesti teillä on tapana. Huh, onneks mä en oo noin rajoittunut. Sen ekan pari viikkoa oli maha niin kipee koko ajan kun ei kehannu vielä pierasta...
Ruokavalio on väärä, jos pierettää.
Hotellissa yleensä on kaksi erillistä peittoa, kätevää jos yöpyy kaksi yötä samassa huoneessa kun voi käyttää aina putipuhtaita peittoja koska siis nukutaan aina yhdellä kapealla peitolla. Meille siis käy tuo, että kaupassa on parempi valikoima kapean peiton pussilakanoita.
t. 103
Eri peitot. Mies on kuuma kuin patteri, minä kieriskelen läpi yön. Ennen nukahtamista maataan sylikkäin jomman kumman puolella sänkyä, mutta kierähdetään siitä sitten kumpikin tahoillemme unenpöpperössä. Ollaan vanhoja ja väsyneitä, tarvitaan "unirauha".
Vaimo halusi eri peitot, koska minä olen niin kuuma että ei voi nukkua saman peiton alla. Siihen loppui myös seksielämä.
t.mies
Tuplapeitto ollut käytössä jo 15 vuotta ja siitä emme luovu <3
Miehen luona nukumme kahden eri peiton alla, välillä tosin limitämme ne yhteen ja olemme kuin yhden peiton alla. Minun luonani nukumme aina yhden normaalikokoisen peiton alla iho kiinni iholla, sylikkäin. Yhdessä nukkuminen on ihanaa! :)
Mua kauhistuttaa tuo eri makkarissa nukkuminen, mutta toisaalta onhan siinä puolensa. Itse oon tosi herkkäuninen ja jos meen töihin aamuvuoroon, on miehenkin "pakko" ruveta aikasin nukkumaan. On niin pieni asuntokin tällä hetkellä. Oon aina ollut herkkäuninen, en oo huvikseni mikään natsi joka haluaa estää toisen valvomisen. Kun olin pien, asuttiin omakotitalossa ja jos vanhempani puhuivat toisessa päässä taloa, kun yritin nukkua, huusin aina "HILJAA"...
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:16"]Mua kauhistuttaa tuo eri makkarissa nukkuminen, mutta toisaalta onhan siinä puolensa. Itse oon tosi herkkäuninen ja jos meen töihin aamuvuoroon, on miehenkin "pakko" ruveta aikasin nukkumaan. On niin pieni asuntokin tällä hetkellä. Oon aina ollut herkkäuninen, en oo huvikseni mikään natsi joka haluaa estää toisen valvomisen. Kun olin pien, asuttiin omakotitalossa ja jos vanhempani puhuivat toisessa päässä taloa, kun yritin nukkua, huusin aina "HILJAA"...
[/quote]
Niin ja sama peitto on, ihan normaalikokoinen, ei iso. Välillä mietin pitäisikö ostaa molemmille omat, kun minä kuulemma vien peiton. Mies on myös kuuma kun patteri.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:05"]
Tuplapeitto ollut käytössä jo 15 vuotta ja siitä emme luovu <3
[/quote]
Meillä oli melkein 25 vuotta, ei ole enää :(
t.mies
ollaan monta kertaa puhuttu kyllä, että kiva olis tuplapeittokin, mutta kun kumpikaan ei pysty nukahtamaan kovin lähellä toista. Meillä nukutaan ihan sängyn laidoissa :-)
Monta kertaa harmitellaankin, kun ei voida vaan käpertyä vierekkäin...