Nukutteko miehen kanssa saman vai eri peittojen alla?
Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.
Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2012 klo 14:21"]
omat sängyt, omat makkarit.
Hyvä ja syvä uni on onnemme salaisuus!
[/quote]
Tuo ei ole avioliitto
Saman, tosin meillä on normaalia leveämpi peitto. Tarvitsen itse paljon peittoa, mies ei niinkään.
Meillä on omat peitot, yhteinen sänky.
Yhteinen tavallinen yhden hengen peitto. Mahdutaan pieneen tilaan :D Näyttää vähän pöhköltä tosin kun sänky on todella iso parisänky ja sängyllä vain yksi peitto :')
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2015 klo 13:16"]Mua kauhistuttaa tuo eri makkarissa nukkuminen, mutta toisaalta onhan siinä puolensa. Itse oon tosi herkkäuninen ja jos meen töihin aamuvuoroon, on miehenkin "pakko" ruveta aikasin nukkumaan. On niin pieni asuntokin tällä hetkellä. Oon aina ollut herkkäuninen, en oo huvikseni mikään natsi joka haluaa estää toisen valvomisen. Kun olin pien, asuttiin omakotitalossa ja jos vanhempani puhuivat toisessa päässä taloa, kun yritin nukkua, huusin aina "HILJAA"... [/quote] Niin ja sama peitto on, ihan normaalikokoinen, ei iso. Välillä mietin pitäisikö ostaa molemmille omat, kun minä kuulemma vien peiton. Mies on myös kuuma kun patteri.
[/quote]
Jos olet noin herkkäuninen, niin ehdottomasti hanki molemmille omat peitot. Unenlaatu paranee kummasti kun ei tarvitse stressata että vie toiselta peiton tai kieriskellä koska toinen on niin kuuma.
Sänky 120cm, samoin peitto. Eipä ole ongelmaa ollut, ainakaan vielä vaikka mies suht. isokokoinen onkin :)
Yksi tuplapeitto silloin kun meitä on kaksi nukkujaa ja kun on kolme, niin tuplapeiton lisäksi yksi tavallinen peitto.
Kesäisin tosin erilliset peitot koska silloin on kuuma samalla peitolla.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2012 klo 14:19"]
Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.
Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?
[/quote]
Meillä on yhden hengen peitot.Itse tykkäsin kyllä nukkua ison yhteisen peiton alla,mutta mies valitti kun rohmusin sen aina kokonaan itselleni :D Kannattaa varmaan sanoa niille petivaatteiden lahjoittajille,että kiva lahja,mutta paripeiton pussilakanoista olisi enemmän iloa,kun sellaisia käytette.