Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nukutteko miehen kanssa saman vai eri peittojen alla?

Vierailija
02.03.2012 |

Meillä ollut aina käytössä leveät parisängyn peitot ja olen pitänyt tätä käytäntönä muissakin perheissä. Silti tunnumme aina saavan lahjaksi yhden hengen lakanasettejä, joille toki on käyttöä vieraslakanoina, mutta joku raja niilläkin.

Onko tosiaan tavallisempaa nukkua kahden eri peiton alla kuin käyttää yhtä leveää peittoa?

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vasta viestissä nro 42 (ja vain siinä) mainitaan tämä mulle ekana mieleen tullut pieruasia. Eli todellakin omat peitot (muutenkin, kaikista maailman syistä) mutta kyllä mä haluan ihan omassa pierukaasussani nukkua, en missään sekakaasuteltassa. ;)

Vierailija
82/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vasta viestissä nro 42 (ja vain siinä) mainitaan tämä mulle ekana mieleen tullut pieruasia. Eli todellakin omat peitot (muutenkin, kaikista maailman syistä) mutta kyllä mä haluan ihan omassa pierukaasussani nukkua, en missään sekakaasuteltassa. ;)

Mies ei ole koskaan kuullut minun pieraisevan ja minäkin olen tainnut kuulla hänen pieraisevan ehkä kerran tai kaksi ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole koskaan kuullut minun pieraisevan ja minäkin olen tainnut kuulla hänen pieraisevan ehkä kerran tai kaksi ulkona.

halusi tai ei. Ja erityisen paljon jos päivällä pitää pidättää pierujaan. Kuten ilmeisesti teillä on tapana. Huh, onneks mä en oo noin rajoittunut. Sen ekan pari viikkoa oli maha niin kipee koko ajan kun ei kehannu vielä pierasta...

Vierailija
84/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusi tai ei. Ja erityisen paljon jos päivällä pitää pidättää pierujaan. Kuten ilmeisesti teillä on tapana. Huh, onneks mä en oo noin rajoittunut. Sen ekan pari viikkoa oli maha niin kipee koko ajan kun ei kehannu vielä pierasta...

Kuka sanoi että pitää pidätellä? En minä ainakaan pidättele. Kaikkea sitä ihmiset olettavat ihan omasta itsestään johtuen.

Vierailija
85/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka tapauksessa tietämättäsi lasettelet sinne peittosi/peittonne alle. :D

Vierailija
86/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kipität aina vessaan pieremään? ja joka tapauksessa tietämättäsi lasettelet sinne peittosi/peittonne alle. :D

joskus saatan suhnauttaa samalla kun käyn vessassa muutenkin. Ja tietty kakalla saattaa suhnu tai pari päästä. Mutta ei mun erikseen tarvitse kipitellä vessaan eikä pidätellä o.O

Vierailija
87/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

peitto se pitää olla. Itse tykkään nukkua viileissä vuodevaatteissa ja joku ihmispatteri ei kyllä auta asiaan.

Vierailija
88/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kummalakin tuplaleveä peitto. Se johtuu koirasta joka nukkuu meidän välissä. Aluksi yhdellä peitolla kävi niin että koira tuli väliin nukkumaan niin peittoa ei ollut kummallakaan.

Vierailija
89/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteinen peitto. Sänky on 120cm levee ja peitto sellanen normaali yhden hengen peitto.

Nyt tosin toi saman peiton alla samaan aikaan nukkuminen ei onnistu kovin usein koska mä käyn yötöissä ja mies opiskelee. Eli kun hän herää, mä meen nukkumaan:D

mutta sillon kun se onnistuu on ihanaa ku saa olla ihan kiinni siinä lämpimässä miehessä;)

Vierailija
90/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jo toistakymmentä vuotta ollut 180 leveä sänky ja siinä 260 leveä tuplapeitto. Siihen saa käpertyä toukaksikin ja toisaalta pääsee helposti lähelle (eipä nuo erilliset peitotkaan sitä estä). Ja mahtuu pari ipanaakin väliin, jos aamulla tulevat sänkyyn.

Minä rakastan kölliä illalla lusikassa, mutta en osaa nukkua siinä muuten kuin naama poispäin miehestä. Toisin päin ei ole paikkaa sille alemmalle kädelle.

Eli meillä lähes nukahdetaan ihokontaktissa, mutta sitten nukutaan erillään, vaikka joskus yöllä taas ollaan kylki kyljessä.

Vierailija
91/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan edes tiennyt, että kahden hengen peittoja on olemassa ennen kuin huomasin mieheni vanhempien mökillä sellaisen. Mua ahdistaa ajatuskin saman peiton alla nukkumisesta :D Joskus vierailulla sellainen peitto on ollut ja en saa kunnolla nukuttua kun aina miehen kääntyessä pitää herätä pitämään peiton reunasta kiinni, ettei lähde peitto kokonaan päältä.

Ja tykkään kietoutua toukaksi ja tarvittaessa ottaa peiton pois esim. jalan tai muun ruumiinosan päältä.

Vierailija
92/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä tai vaihtanut ruokavaliotasi vatsallesi sopivammaksi?

Vierailija
93/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en millään usko että todellisuudessa näin moni palstan kävijöistä on saman peiton alla nukkuvia.

Kyllä oma peitto on se normi, näkeehän se jo kauppojen lakanatarjonnasta.

Oma kokemukseni yhteispeitosta on, että sitä peittoa saa koko ajan olla kiskomassa puolelleen, siellä tulee kuuma ja hiki ja jossain vaiheessa kylmä, kun mies on kaapannut koko täkin syleilyynsä.

Ehdottomasti omat peitot!

Vierailija
94/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on lämminverinen ja käyttää peittoa vain jaloilla. Toinen taas kääriytyy peittoon nenänpäätä myöten. Toinen hyörii ja pyörii öisin, toinen ei juuri asentoa vaihda. Meillä ei siis yhteinen peitto toimisi käytännönn syistä vaikka ajatuksena toki olisi ihana.

Vierailija
95/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma peitto on se normi, näkeehän se jo kauppojen lakanatarjonnasta.

Oma kokemukseni yhteispeitosta on, että sitä peittoa saa koko ajan olla kiskomassa puolelleen, siellä tulee kuuma ja hiki ja jossain vaiheessa kylmä, kun mies on kaapannut koko täkin syleilyynsä.

että erilliset peitot on yleisempää. On vähän haastavampaa etsiä isompaan peittoon lakanaa mutta kyllä siihenkin löytyy.

Meillä oli tuota peittosotaa joskus, mutta se oli silloin kun oli kapea peitto.

Vierailija
96/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailta kysyn aina, haluavatko yhteisen vai omat peitot... :)

Vierailija
97/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailta kysyn aina, haluavatko yhteisen vai omat peitot... :)

Vierailija
98/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan saman peiton alla tosin joskus ei nukuta vaikka ollaanki saman peiton alla

Vierailija
99/128 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutaan saman ison peiton alla, alasti toistemme kainaloissa. Ihanaa :))

Vierailija
100/128 |
20.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti oma peitto, jota saa muokata haluamallaan tavalla yön aika. Yhteinen peitto epäkäytännöllinen. Itse ainakin olen aika levoton nukkuja, niin senkin takia oma peitto on paras.

Arvelisin, että useimmin käytetään kahta peittoa.